Nvidia GPU client beta
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
- Bedankt: 12 keer
-
- Elite Poster
Gezien sven zijn inactiviteit en project 2665 die het alle smp folders lastig maakt zijn gpu folders meer dan welkom, zelfs enkele uren per dag kan al redelijk wat punten opleveren.
- Pegasuz
- Starter Plus
- Contacteer:
Deze versie werkte wel niet op mijn notebook... Installatie werkte, mijn nvidea werd herkend, maar vanaf ik probeerde een core te draaien, kwamen de errors...
Laatst gewijzigd door Pegasuz 20 jun 2008, 11:20, in totaal 1 gewijzigd.
- Pegasuz
- Starter Plus
- Contacteer:
De link volgend naar het foldingforum staat daar om de CUDA driver te installeren. Dat lukt al niet. Er komt een een melding dat de drivers voor mijn nvidea niet beschikbaar zijn...Astralon schreef:Zeg maar als we kunnen helpen.
Desnoods doen we het stap voor stap.
De installatie van de folding gpu client dan zomaar eens getest... Maar het resultaat daarvan vind je in m'n vorige post...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
- Bedankt: 125 keer
Waarschijnlijk heb je een kaart die nog niet gecertificeeerd is voor de 177.35 drivers. Maar dit kunnen we oplossen...
Tijdens het installeren van de 177.35 drivers wordt een map NVIDIA\... aangemaakt.
In die map moet je nv4_disp.inf of nv_disp.inf overschrijven afhankelijk van het operating systeem dat je gebruikt.
De inf-bestanden kan je hier vinden.
Eens het inf-bestand is overschreven zou je vanuit de NVIDIA\... map terug setup.exe moeten kunnen runnen en als alles goed gaat kan je nu wel de drivers installeren.
Tijdens het installeren van de 177.35 drivers wordt een map NVIDIA\... aangemaakt.
In die map moet je nv4_disp.inf of nv_disp.inf overschrijven afhankelijk van het operating systeem dat je gebruikt.
De inf-bestanden kan je hier vinden.
Eens het inf-bestand is overschreven zou je vanuit de NVIDIA\... map terug setup.exe moeten kunnen runnen en als alles goed gaat kan je nu wel de drivers installeren.
-
- Elite Poster
En met een wat zwakkere dual core, kan je 1 core aan gpu geven en op de andere bv nog de single core client draaien. Zo een config gaat een pak meer punten opleveren dan de smp client alleen (waar tegenwoordig quadcore wu's aan dual cores gegeven worden)
- DonRaveN
- Member
- Uitgedeelde bedankjes: 4 keer
- Bedankt: 1 keer
Blijkbaar is het geen goed idee om de SMP mee de GPU client te laten draaien..
ik denk dat ik nu volledig voor de gpu ga want daar haal ik rond de 3256PPD
[01:51:24] Completed 12%
[01:51:50] Completed 13%
[01:52:15] Completed 14%
[01:52:41] Completed 15%
[01:53:07] Completed 16%
[01:53:33] Completed 17%
[01:53:59] Completed 18%
[01:54:25] Completed 19%
+- 25 sec per %
Greetz
[01:51:24] Completed 12%
[01:51:50] Completed 13%
[01:52:15] Completed 14%
[01:52:41] Completed 15%
[01:53:07] Completed 16%
[01:53:33] Completed 17%
[01:53:59] Completed 18%
[01:54:25] Completed 19%
+- 25 sec per %
Greetz
- OpThaCop
- Pro Member
- Uitgedeelde bedankjes: 106 keer
- Bedankt: 13 keer
DonRaveN schreef:Blijkbaar is het geen goed idee om de SMP mee de GPU client te laten draaien..
Hier Quadcore Q6600.
Voorheen draaide ik 2 x SMP + affinity changer.
Nu de GPU er ook nog bij (+ 2xSMP dus).
Vroeger haalde ik +/- 2400 PPD (of 3000+ met die 1720punten projectjes )
Nu haal ik nog altijd hetzelfde PPD voor de SMP's, terwijl ik met mijn 8800GT kaart +/- 2900 PPD haal
Wel opletten, in de configuration heb ik op "slightly higher" gezet, want op de andere stand (idle?) kreeg ik slechts 1000 PPD!
Wat ik wel merk, is dat de pc nu trager reageert als die op "slightly higher" staat.. , maar da's wel logisch zeker
-
- Elite Poster
Dat is dus het voordeel van nvidia, Voor het voeden van men ati kaart heb ik een volledige 3.2 ghz core nodig. Mijn smp ppd gaat dan van 4200 naar 3200 en gpu client levert me dan ongeveer 950 punten. Krijg dus uiteindelijk minder punten voor meer stroom verbruik.
ps: Heeft iemand game ervaringen met de drivers die nodig zijn om fah te draaien ?
ps: Heeft iemand game ervaringen met de drivers die nodig zijn om fah te draaien ?
- OpThaCop
- Pro Member
Ik heb de CUDA drivers gisteren geinstalleerd. Ben geswitched van 169.x drivers naar 175.x (XP 64bit).crapiecorn schreef: ps: Heeft iemand game ervaringen met de drivers die nodig zijn om fah te draaien ?
Geen merkbare verschillen gezien..
Maar crapiecorn doelde op ATI drivers denk ik, iemand?
-
- Elite Poster
Ik bedoelde wel degelijk de cuda drivers, ben aan het proberen iemand te overtuigen de gpu client voor ub te draaien
-
- Elite Poster
Ik speel regelmatig COD4 maar dan zet ik de GPU wel uit.crapiecorn schreef:Dat is dus het voordeel van nvidia, Voor het voeden van men ati kaart heb ik een volledige 3.2 ghz core nodig. Mijn smp ppd gaat dan van 4200 naar 3200 en gpu client levert me dan ongeveer 950 punten. Krijg dus uiteindelijk minder punten voor meer stroom verbruik.
Want met een resolutie van 1920 x 1200 en een SMP client in de achtergond moet er toch nog een beetje resources overblijven voor de game.
De SMP client laat ik tijdens het spelen gewoon verder lopen.
-
- Elite Poster
thx voor de feedback,
Wie zich afvraagt wat er aan de hand is met dat whoopass team
Wie zich afvraagt wat er aan de hand is met dat whoopass team
Nvidia founded Team “Whoopass”, which consists only of several computers that are running the Folding@Home GPU client. Even with just 4-5 test machines, the team quickly moved into the top 5% of all contributors by sheer processing power. Dr. Vijay told us that if only 1% of all CUDA-capable users would start using Folding@Home in their spare time, the Folding@Home machine would quickly be considered the fastest performing HPC computer in the whole world – hitting about 60-80 Peta FLOPS of processing power.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Alle trukskes + nog een paar vanop folding forum toegepast maar hier wilt hem nu eens echt niet
7950 GX2 met XP 32 bit en het verste dak de installatie krijg is na de nv.inf's manueel te zetten en dan setup
Daar geeft ie aan desontdanks dak ni snap vanwaar ie het haalt dat ik win XP 64 bit of vista niet draai en hij niet verderwil
Nogmaals de cudadrivers voor XP regular gedownload en zelfste
spijtig
7950 GX2 met XP 32 bit en het verste dak de installatie krijg is na de nv.inf's manueel te zetten en dan setup
Daar geeft ie aan desontdanks dak ni snap vanwaar ie het haalt dat ik win XP 64 bit of vista niet draai en hij niet verderwil
Nogmaals de cudadrivers voor XP regular gedownload en zelfste
spijtig
The eternal and true pessimist
Ik heb een 8800GT maar ie wil niet aan de praat om te folden.
Heb de CUDA drivers geïnstalleerd met de nieuwe inf (als ik installeer zonder de inf zegt de install dat er geen geschikte kaart gevonden wordt), deze installatie gaat volgens mij veel te snel, op een seconde is de driver geïnstalleerd.
Als ik dan de client start zegt hij dat een cuda dll niet kan vinden ...
Iemand een idee ?
Heb de CUDA drivers geïnstalleerd met de nieuwe inf (als ik installeer zonder de inf zegt de install dat er geen geschikte kaart gevonden wordt), deze installatie gaat volgens mij veel te snel, op een seconde is de driver geïnstalleerd.
Als ik dan de client start zegt hij dat een cuda dll niet kan vinden ...
Iemand een idee ?
Take my advice ... I don't use it anyway.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 62 keer
- Contacteer:
Hier ook alles geprobeerd hoor , wilt hier ook ni op den 7950 GX2
Zou nochtans geweldige foldingpower moeten aanleveren
Verste dak hem heb gekregen is finished install ok en bij reboot geen DVI of D-sub VGA signaal
Moeten reverten naar de oude in safe mode dus
Zou nochtans geweldige foldingpower moeten aanleveren
Verste dak hem heb gekregen is finished install ok en bij reboot geen DVI of D-sub VGA signaal
Moeten reverten naar de oude in safe mode dus
The eternal and true pessimist
- OpThaCop
- Pro Member
Heb ook een 8800GT en installeren ging probleemloos (XP 64bit).
De GPU client staat hier echter wel stil momenteel. Pc reageert er veel te traag door en gamen is echt niet fijn ermee.
En dan spreek ik nog niet van artifacts in windows zelfs (icoontjes met zwarte achtergrond plots, enz..), door die GPU client te draaien..
Nu, 't kan ook aan de driver liggen, maar zoveel knoeien met die drivers doe ik nu ook weer niet graag..
Voor de mensen die geinteresseerd zijn, de driver die ik gebruik is deze :
6.14.11.7516 (175.16)
De GPU client staat hier echter wel stil momenteel. Pc reageert er veel te traag door en gamen is echt niet fijn ermee.
En dan spreek ik nog niet van artifacts in windows zelfs (icoontjes met zwarte achtergrond plots, enz..), door die GPU client te draaien..
Nu, 't kan ook aan de driver liggen, maar zoveel knoeien met die drivers doe ik nu ook weer niet graag..
Voor de mensen die geinteresseerd zijn, de driver die ik gebruik is deze :
6.14.11.7516 (175.16)
-
- Elite Poster
Werkt niet met een 7950 GX2 .a3ke schreef:Hier ook alles geprobeerd hoor , wilt hier ook ni op den 7950 GX2
Voor een volledige lijst van kaarten die CUDA en dus FAH ondersteunen kan je hier terecht.
-
- Elite Poster
Als ik game of zware grafische applicaties run dan schakel ik de GPU client ook uit.OpThaCop schreef:De GPU client staat hier echter wel stil momenteel. Pc reageert er veel te traag door en gamen is echt niet fijn ermee.
Ik gebruik wel de 177.35 drivers.
Ik gebruik ook deze drivers ... but no go ... heb zelfs een clean install gedaan van vista en erna de drivers ... hij installeerde gewoon niks van driver (maar gaf ook geen fout, gewoon een seconde installeren en ie was klaar)Astralon schreef:Als ik game of zware grafische applicaties run dan schakel ik de GPU client ook uit.OpThaCop schreef:De GPU client staat hier echter wel stil momenteel. Pc reageert er veel te traag door en gamen is echt niet fijn ermee.
Ik gebruik wel de 177.35 drivers.
Ik had deze toch graag aan de praat gekregen ... ligt misschien aan vista zelf ?
- OpThaCop
- Pro Member
Ik zie ook juist dat de nieuwe drivers van NVIDIA (175.19) enkel voor vista 32 en 64 bit zijn..
Voor XP 32bit en 64bit zitten ze nog op 175.16 te tokken..
Ik kan een versie teruggaan, maar dan zitten we direct in de 169.x serie..
PS: ik heb terug van die zwarte icoontjes, dit maal zonder de GPU client, dus 't is wel degelijk een driver fout!
(Of m'n kaart moest aan't doodgaan zijn, ma da zou wel straf zijn ...)
Voor XP 32bit en 64bit zitten ze nog op 175.16 te tokken..
Ik kan een versie teruggaan, maar dan zitten we direct in de 169.x serie..
PS: ik heb terug van die zwarte icoontjes, dit maal zonder de GPU client, dus 't is wel degelijk een driver fout!
(Of m'n kaart moest aan't doodgaan zijn, ma da zou wel straf zijn ...)
- OpThaCop
- Pro Member
Doeme doeme, volledig over het hoofd gezien.
Ga ze dadelijk eens proberen
*edit* : ze zijn geinstalleerd..
Misschien lijkt het zo, maar CoD4 geeft precies redelijk wa snelheidswinst :D
Ga ze dadelijk eens proberen
*edit* : ze zijn geinstalleerd..
Misschien lijkt het zo, maar CoD4 geeft precies redelijk wa snelheidswinst :D
Deze drivers werken voor mij ... GPU folding in progress
http://www.laptopvideo2go.com/forum/ind ... opic=19270
http://www.laptopvideo2go.com/forum/ind ... opic=19270
-
- Pro Member
bah, ik heb hier 2x 8800GTX en een Quadro maar de client is winsux only
A post without a signature is like a fish without a bike
-
- Elite Poster
Waar gebruik je dat geweld dan voor ?The_One_be schreef:bah, ik heb hier 2x 8800GTX en een Quadro maar de client is winsux only