Olieprijs gaat naar 300 dollar per vat

Discussieforum over energiebedrijven (elektriciteit en gas), zonnepanelen, windenergie en andere.
alfadude
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 7 keer

Coop schreef: Het zou me sterk lijken als een bedrijf als ecopower die goedkoper is dan electrabel en bovendien uit alleen maar groene stroom bestaat deze factor inrekent ?
Even van de site van Ecopower geplukt.
Waarom verandert de prijs bij Ecopower?

Door de specifieke manier van werken - Ecopower levert elektriciteit aan haar eigen coöperanten - hoeven we de prijs niet maandelijks aan te passen. Op lange termijn volgen we wel de marktprijs, om nieuwe investeringen mogelijk te maken. Prijsveranderingen kwamen er tot nu toe op 1 maart 2005 (van 0,14 naar 0,15 euro/kWh) en op 1 december 2007 (van 0,15 naar 0,16 euro/kWh). Tegen het einde van 2008 voorzien we een prijsstijging tot 0,17 euro/kWh. Zo gauw de precieze datum bekend is, wordt die gepubliceerd en actief gecommuniceerd.
De aanpassing naar 0,16 euro/kWH is een verhoging die overeen komt met een indexering. Ze werd aangekondigd in PowerPost van maart 2007, op de website en in de prijsvergelijking van VREG. In augustus 2007 kregen de klanten-coöperanten en de mensen op de wachtlijst hierover ook een afzonderlijke brief.

De redenen waarom we onze prijs de markt laten volgen zijn:

* Ook de subsidies dalen (met enige vertraging) als de marktprijs verhoogt.
* Het is de bedoeling om bijkomende projecten voor hernieuwbare energie te ontwikkelen. Een verhoogde prijs creëert daartoe de nodige kansen, zonder de uitkering van het dividend in het gedrang te brengen.
* Het is niet de bedoeling dat - over een ruime periode gezien - de elektriteitslevering voor Ecopower verlieslatend wordt.
* We kopen een deeltje hernieuwbare elektriciteit aan van kleine projecten. Ook daar willen we de marktprijs kunnen bieden.
* Externe kosten, zoals distributiekosten, stijgen ook. In 2008 stijgen de distributiekosten met meer dan 50%.
Coop schreef:Ik weet het niet, in Frankrijk is stroom al goedkoper,hier enkel een kwestie van tijd lijkt me
Even gekeken op de site van Gaz de france.
Gas: 4,875 c€/KWh
Elek: 10,945 c€/KWh
Ik zie hier toch dat elek het dubbel kost van gas.
Coop schreef:Jij hebt ook elektrisch verwarmt ?
Ik heb 1 jaar in een elek verwarmd huurappartement gezeten.
Dat was een verschrikking. 's nacht laden die accumulatoren op en tegen dat je 's avonds thuis komt zijn ze al 3/4 van hun warmte kwijt. Wil je het dan toch gezellig warm hebben kan je enkel direct bijverwarmen wat extra kost.
Coop schreef:Zou me sterk lijken dat elec dubbel zo duur is als gas.
Eén KW gas heeft dezelfde warmte inhoud als 1KW elek.
Als je dan prijzen vergelijkt is het duidelijk dat elek veel duurder uitvalt.
Elektriciteit heeft maar 1 voordeel in mijn ogen, de lagere installatiekost.
Thats it.
Errare humanum est. Perseverare diabolicum
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

BasMSI schreef:Ja en?
Nu moet iedereen zijn olie naar het container park doen, die doen het naar een onnozel verwerkings bedrijf.
Die noemen het ineens BIO-Diesel, dat kan je tanken....en betaal je eigenlijk voor iets dat al betaald is.
Maar je mag FrituurOlie (met bewerking) geen BIO_Diesel noemen, sterker nog, als je wilt kan je er geen accijns op betalen....hoe stom is dit?

Om heel kort te gaan, de overheid is NIET milieu begaan en doet niks om het te beteren.
BTW, 5000 frituren is wel heel erg weinig hoor, ken het aantal niet maar ben vrijwel zeker dat het er meer zijn.
Pak enkel Leopoldsburg: 16000 met ~16 frituren = 1 op 1000 mensen.
Wel België is 10000000 / 1000 = 10000 frituren op z'n minst.

Dus iets meer, maar goed, het is afval, en waarom niet?
Recyclen is toch het motto? waarom werkt de overheid dan zo tegen?
Er is maar één woord voor mensen als u: FANTAST!
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Mag ik even weten waarom je mij uitmaakt voor Fantast?

Oneliners kan iedereen, enkel de dommen onderbouwen het niet of kunnen hun ongelijk niet toegeven.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

BasMSI schreef:Mag ik even weten waarom je mij uitmaakt voor Fantast?

Oneliners kan iedereen, enkel de dommen onderbouwen het niet of kunnen hun ongelijk niet toegeven.
Spreek voor jezelf eerst? Dát zijn ook de dommeriken.
Jan_B
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer

BasMSI schreef:Pak enkel Leopoldsburg: 16000 met ~16 frituren = 1 op 1000 mensen.
Wel België is 10000000 / 1000 = 10000 frituren op z'n minst.
Dat brengt mijn schatting dus van 0.1 naar 0.2 %. Trek je eigen conclusies ...
Jan_B
Premium Member
Premium Member

Misschien omdat je vaak uitpakt met straffe uitspraken (zoals "Nog leuker is van die onzin dat Olie opraakt.....om je dood te lachen....") zonder enige onderbouw, zonder feiten aan te halen, en dus eigenlijk zonder enige meerwaarde voor dit forum (dit laatste is eigenlijk niet helemaal correct, aangezien er toch een zekere amuzementswaarde is).
BasMSI schreef:Oneliners kan iedereen, enkel de dommen onderbouwen het niet.
Kan ik alleen maar akoord mee gaan.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Jan_B schreef:
Misschien omdat je vaak uitpakt met straffe uitspraken (zoals "Nog leuker is van die onzin dat Olie opraakt.....om je dood te lachen....") zonder enige onderbouw, zonder feiten aan te halen, en dus eigenlijk zonder enige meerwaarde voor dit forum (dit laatste is eigenlijk niet helemaal correct, aangezien er toch een zekere amuzementswaarde is).
BasMSI schreef:Oneliners kan iedereen, enkel de dommen onderbouwen het niet.
Kan ik alleen maar akoord mee gaan.
Omdat je niet nadenkt.....waar komt olie vandaan?
Denk eens heel diep in die ene brein-cel van je? nou? nou?
Hoe kan het dan ooit opraken?
Te moeilijk voor je?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Jan_B
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Omdat je niet nadenkt.....waar komt olie vandaan?
Denk eens heel diep in die ene brein-cel van je? nou? nou?
Hoe kan het dan ooit opraken?
Te moeilijk voor je?
Zeker te moeilijk voor mij.

In mijn naief geachtengoed dacht ik dat olie afkomstig was uit organisch materiaal dat gedurende miljoenen jaren bij een bepaalde druk en temperatuur werd gevormd.

Ik dacht dus dat aangezien dit soort omstandigheden niet overal zijn voorgekomen en de hoeveelhied organisch materiaal beperkt was, de olie onvermijdelijk moest opgeraken.

Nu ben ik wel ongeloofelijk benieuwd naar jouw/de echte uitleg !
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

Jongens hou het tof voor iedereen. Jammer dat hier een slotje op moet. Deze draad valt niet meer te redden.
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Die lui van TopGear hebben het grondig getest en mijn 2,5L 4x4 Dieselbak kan wel tegen een stootje.....
Niks druppel op een plaat, ikke wil milieu vriendelijk rijden....maar MAG NIET Cry
En jij wil milieuvriendelijk rijden? Begin anders al eens van _niet_ met een 2.5 L 4X4 te rijden.

En jij denkt dat olie nooit opgeraakt? Dan denk ik niet dat jij weet hoe olie ontstaan is.

En het is nu wel genoeg geweest van Jan en alleman als de grootste dommerik uit te schelden. Begin eens met je eigen en kijk daarna eens naar een ander.

greetz,

Nob
Gesloten

Terug naar “Energie en duurzame ontwikkeling”