Welke voeding voor nieuwe grafische kaart?

Wil je iets weten over de hardware van een computer? Draait je CPU fan niet meer? Je printer wil niet meer mee? Dan moet je hier zijn.
Plaats reactie
menos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:33

Vorig weekend heb ik een nieuwe grafische kaart aangeschaft: de AGP uitvoering van de Sapphire 3850 ATI HD 3850. M'n nieuwe el cheapo voeding (gelukkig gratis) lijkt brol te zijn en kan de vereiste stroom niet leveren. Resultaat: pc blijft soms hangen, onverwachte reboot's en andere onprettige ongemakken.

Je hoort me al komen... ik ben op zoek naar een nieuwe, degelijke voeding. Welke voeding raden jullie aan? Belangrijke parameters zijn: relatief stil zijn en een hoge efficieny. Ik heb zelf al eens rond gekeken, maar er zijn zodanig veel modellen dat ik door het bos de bomen niet meer zie.

Ik draai een P4 (vandaar de AGP uitvoering), 2 HD's, een CD/DVD brander en wat usb devices...en die kaart dus (de doos staat trouwens: 450W, 30amps on 12V rail required)

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
bke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1008
Lid geworden op: 22 apr 2004, 20:41
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

Euhm, die 400w 30 amps required, staat dat op de doos van uw grafische kaart ofzo? :-o lijkt me een zwaar geval!

Ik zou gaan voor een Antec Truepower 650W. Antec worden altijd als erg goede voedingen beschreven in reviews. Zelf heb ik er zoeen van 400W al enkele jaren, en vele upgrades later draait deze prima voeding nog altijd mee.

Met 550W kom je wellicht ook toe, maar met deze heb je nog wat reserve voor andere upgrades! :wink:

http://tweakers.net/pricewatch/142880/A ... ATX12V-2.2)-prijzen.html
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

google ... friend .... yours ..... ofzo :)

http://www.hexus.net/content/item.php?item=1359&redirect=yes

Meer persoonlijke nota, ik heb na de Antec 350W nooit meer een echt degelijke Antec gezien. Het zal wel aan een gebrek aan geluk liggen, maar wat ik zowat wekelijks zie aan "rare dingen met Antecs" is echt geen toeval meer te noemen.

Ik ga hier niet zitten zeuren dat Antec brol is en weet ik veel wat voor populistisch gebeuzel, maar het is allersinds niet mijn eerste keuze. Teveel rare problemen (onstabiel gedrag), teveel uitval.
pennywise
Pro Member
Pro Member
Berichten: 243
Lid geworden op: 21 aug 2007, 15:26
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

heb gisteren een be quiet voeiding gekocht, 550W en stiller ga je ze niet vinden, hoor mijn pc totaal niet meer :-)

Maw zeker een aanrader
9/11 Was an inside job, re-open the 9/11 Investigation!
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

pennywise schreef:heb gisteren een be quiet voeiding gekocht, 550W en stiller ga je ze niet vinden, hoor mijn pc totaal niet meer :-)

Maw zeker een aanrader

zelf een fan inzetten: Scythe Slip Stream 120mm fan 500rpm

En dan pas hoor je de voeding wss niet meer of amper(als je de harde schijven uitzet,zelfs in een skyte quietdrive hoor je die hd nog=>notebook hd icm quietdrive is wss wel stil).
menos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:33

Bedankt voor de reacties en de tips.

Ik heb ondertussen zelf nog wat meer rondgekeken (en een pak moeten bijscholen, bij gelegenheid :)) en ik denk dat ik voor de OCZ StealthXStream 600W te gaan (of misschien de 500W? Wat denken jullie?).


De 600W lijkt overal lovende reviews te krijgen (zowel qua noise, effiency, stabiliteit), en is ook niet zo duur als gelijkaardige producten. Hij is wel niet modulair, en heeft niet zo veel connectoren maar meer dan voldoende voor wat ik er mee wil doen.

Heb ik er voordeel aan om een 600W boven een 500W te verkiezen? Als ik over 2-3 zou upgraden naar een nieuw machien?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Ik heb de OCZ 600W in deze PC (intel quad q6600, 2 HDD's, ATI X1950XT) en gaat wel goed...

Vindt alleen wel spijtig dat het blauwe powerknopje niet oplicht :(
Gebruikersavatar
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3824
Lid geworden op: 18 okt 2003, 12:29
Locatie: Hasselt
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Een Antec voeding komt bij mij ook niet meer binnen, vorige zondag heb ik door zo een voeding mijn moederbord en cpu opgeblazen en misschien de harde schijven en videokaart ook, maar dat moet ik nog testen.
Nu heb ik een voeding van corsair 550W.

EDIT: Net de nieuwe onderdelen geïnstalleerd en ik kwam tot de vaststelling dat de harde schijven het hebben begeven, eentje is zelfs zwart verbrand.
Laatst gewijzigd door AnD op 20 jun 2008, 16:18, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ik heb een enermax 460 watt, 6 harde schijven, Q6600 en een gforce8800GTS en alles werkt perfect , mijn vorige was een 600watt low cost voeding en er was niks dan miserie. Zo dus de ene voeding is de andere niet.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
menos
Starter
Starter
Berichten: 7
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:33

't is dus een OCZ StealthXStream 600W geworden. Hij werkt perfect! :-D
Bedankt voor de reacties!
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

AnD schreef:Een Antec voeding komt bij mij ook niet meer binnen, vorige zondag heb ik door zo een voeding mijn moederbord en cpu opgeblazen en misschien de harde schijven en videokaart ook, maar dat moet ik nog testen.
Nu heb ik een voeding van corsair 550W.

EDIT: Net de nieuwe onderdelen geïnstalleerd en ik kwam tot de vaststelling dat de harde schijven het hebben begeven, eentje is zelfs zwart verbrand.


Het spijt me om dat te horen, maar Yup, dit soort dingen dus.

Ten tijde van schrijven een pc met Antec 550W op mijn testbank gehad : alles fried TOT DE FLOPPY TOE : na stuk te gaan, gaat de 12 V lijn keihard omhoog (spuwt 23 Volt uit), de 5V is dood en de 3.3V ligt nu bij net geen 10V. Enkel bij LPK's/Linkworlds (shudder) kom ik nog dit soort dingen nog tegen. VERY Bad design.

Het meest kromme dat ik ooit met een Antec heb gehad is een pc waarbij het _schrijven van DVD's_ niet meer lukte. Klant in kwestie had al 4 nieuwe DVDwriters gekocht op 6 maanden tijd, en feitelijk werkte alles (inclusief schrijven naar CD's !!!) behalve DVD schrijven.
Uit pure wanhoop en omdat ik het gewoon niet meer wist dan maar eens de voeding vervangen (Antec Pure) door een testvoeding en "hopsa" de zogezegde defecte DVDwriter werkte plots terug normaal. Klant heeft toen twee "vorige" branders meegebracht (van verschillend merken) en die werkten plots ook terug normaal. En dan die klant "jamaar Antec is toch niet slecht he" .... wat kan ik daar dan op antwoorden ? :roll:

Als je zulke dingen meemaakt wordt het moeilijk om dat soort merken nog te vertrouwen ... De kasten van Antec mogen er best zijn, maar voedingen ....
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

antec geschrapt van de lijst dan :P
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

oei heb ik net zo'n 3U antec kast met 450W voeding in gekocht, en da's geen standaardmodel (in en uitgang aan 1 kant)
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

Bwah, oei.

Het feit dat ik ongelukkige ervaringen heb met Antec wil niet zeggen dat jij dezelfde zal hebben hé. Anders als sommige andere mensen op dit forum beweer ik niet dat mijn mening het evangelie is. :twisted:

Hou het gewoon in de gaten, en maak een mentale nota over het feit dat deze klojo hier ooit eens iets gezegd heeft over rare problemen met Antec, en dan zal het allemaal wel losjes lopen.
Gebruikersavatar
SantaSCSI
Pro Member
Pro Member
Berichten: 411
Lid geworden op: 15 mar 2007, 17:38

Allemaal overrated, die watts. Een degelijke 450/500W veding met stabiele rails kan al heel wat verzetten. Qua merk kan je niet foutgaan met Coolermaster, OCZ, tagan, ... .
laurens7
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1085
Lid geworden op: 17 apr 2007, 13:54

enermax 82+ serie, toch wel de stilste voeding die ik ooit gehoord heb(en ook volgens testen) icm de stilste harddisk in de beste stille hdcase in een stille case.

Mss ga ik alle fans wat lager zetten (draaien nu allemaal 500tr, de enermax constant 450tr) om een nog stiller resultaat te krijgen (dempingsmatten helpen echt niet heb ik gemerkt).
Plaats reactie

Terug naar “Hardware”