Skynet Go - snelheid afgeknepen op 3.4 Mb ?

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Beste

Mijn excuses vooraf indien dit probleem hier al aangekaart werd.
Ik heb op verschillende sites een speedtest gedaan, en telkens heb ik ongeveer dezelfde resultaten:
download 3.400 kbps (85%), upload ong 400 kbps
Ik zie op de resultaten van de speedtest, dat de 3.400 kbps de maximale snelheid is die ook (alle) andere ADSL Go users krijgen ...

Mijn lijn synchronisatie is 4.640 / 512. Signaal/ruis = 12dB. Annex B

Volgens de Belgacom Helpdesk is het inderdaad zo dat de upload "afgeknepen" wordt op 400 kbps, maar de download wordt niet afgeknepen. Als dit waar zou zijn, waarom krijgen we dan maximaal 3.400 kbps?
Met een synchronisatie van 4.640 kbps zou je toch gemakkelijk een snelheid moeten kunnen halen van 4,200 kbps ...
Volgens Belgacom is dit niet aan hen te wijten maar aan de drukte op het Internet. Volgens mij niks mee te maken: ik krijg die 3.400 kbps altijd, dag en nacht, zowel tijdens drukke uren als tijdens daluren.

Mijn vraag is dan ook:
* wordt de snelheid ergens "afgeknepen" ??
* waar gebeurt dit ? (dslam??)
* als de specificatie van ADSL Go 4.000 kbps is, waarom wordt de lijn dan op een lagere snelheid "afgeknepen" ??

Ik kan wel aannemen dat je niet atijd je maximaal snelheid kan halen, of dat ze dit niet kunnen garanderen ... maar volgens mij wordt de snleheid gewoon flagrant verminderd, of zie ik dit verkeerd ?

Bedankt,
Philippe.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Ik vrees dat dit te maken zal hebben met de ATM & andere protocol-gerelateerde overhead (toch zowat 10 a 15%).

EDIT: o ja, wat betret uw 4.6Mbps... Uw abonnement is allicht eentje van 4Mbps (niet 4.6Mbps). Ook de download wordt dus (marginaal) dichtgeknepen tot 4Mbps, wat meteen uw verkeerde berekening verklaart. 't Is niet omdat ge synct op 4.6 dat ge effectief download aan 4.6... ;)
ooh. shiny.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Marketing is het uiteindelijk. Eigenlijk heb je maar een 3,3 -mbit lijn, maar om dat netto te halen moeten ze je 4 mbit geven. Niet alle providers rekenen op die manier trouwens, maar de meeste wel.
Telenet heeft trouwens geen last van die overhead (toch niet in dezelfde mate), en daar zou de geadverteerde snelheid wél de netto snelheid moeten zijn.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

meon schreef:Telenet heeft trouwens geen last van die overhead (toch niet in dezelfde mate), en daar zou de geadverteerde snelheid wél de netto snelheid moeten zijn.

Toch wel, DOCSIS heeft weldegelijk ook overhead, alleen is deze sterk kleiner t.o.v. ATM-overhead. Maar ok, 't is wat muggenziften. :)

Wat betreft ATM-overhead: Dommel is zowat de enige die qua volume rekening houdt met deze overhead (wordt niet in rekening gebracht). Hoewel ze ergens niet echt verplicht zijn om dit te doen me dunkt. Dat is een beetje zoals de Post niet zou aanrekenen voor het gewicht van de kartonnen doos of enveloppe.
ooh. shiny.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

cloink schreef: EDIT: o ja, wat betret uw 4.6Mbps... Uw abonnement is allicht eentje van 4Mbps (niet 4.6Mbps). Ook de download wordt dus (marginaal) dichtgeknepen tot 4Mbps, wat meteen uw verkeerde berekening verklaart. 't Is niet omdat ge synct op 4.6 dat ge effectief download aan 4.6... ;)


Mijn abonnement is er inderdaad eentje van 4Mbps en niet van 4.6Mbps. Maar de Belgacom Helpdesk "zag" op mijn profiel dat er niets aan de downloadzijde dichtgeknepen is, vandaar ....

In ieder geval vind ik dit bedrog: Als ze je 4Mbps aanbieden (en erbij vertellen in hoeveel seconden een mp3 of een foto binnenkomt), dan moet dit 4Mpbs netto zijn, overhead afgetrokken.
Met andere woorden, als je synct op 4.6Mbps, moeten ze niets dichtknijpen, want dan krijg je effectief 4Mpbs (4,640 - 13% overhead)
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

philippe.deleye schreef:In ieder geval vind ik dit bedrog: Als ze je 4Mbps aanbieden (en erbij vertellen in hoeveel seconden een mp3 of een foto binnenkomt), dan moet dit 4Mpbs netto zijn, overhead afgetrokken.

Goh ja, voor discussie vatbaar. Zie ook mijn vergelijking hierboven met de Post... Zij rekenen ook aan voor het gewicht van de verpakking.
ooh. shiny.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

cloink schreef: Goh ja, voor discussie vatbaar. Zie ook mijn vergelijking hierboven met de Post... Zij rekenen ook aan voor het gewicht van de verpakking.

Mooie vergelijking .... maar ik zou zeggen: de "gewone" verpakking is de TCP, IP ... overhead. Maar als de post nog extra dikke kartonnen dozen zou gebruiken om die pakjes in te vervoeren (ATM, PPoE ... overhead), dan zou ik hiervoor niet willen betalen ;)

Philippe
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

In ieder geval vind ik dit bedrog: Als ze je 4Mbps aanbieden (en erbij vertellen in hoeveel seconden een mp3 of een foto binnenkomt), dan moet dit 4Mpbs netto zijn, overhead afgetrokken.
Met andere woorden, als je synct op 4.6Mbps, moeten ze niets dichtknijpen, want dan krijg je effectief 4Mpbs (4,640 - 13% overhead)


Er staat dat 4Mpbs de max snelheid is.
De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

rowan schreef:
In ieder geval vind ik dit bedrog: Als ze je 4Mbps aanbieden (en erbij vertellen in hoeveel seconden een mp3 of een foto binnenkomt), dan moet dit 4Mpbs netto zijn, overhead afgetrokken.
Met andere woorden, als je synct op 4.6Mbps, moeten ze niets dichtknijpen, want dan krijg je effectief 4Mpbs (4,640 - 13% overhead)


Er staat dat 4Mpbs de max snelheid is.
De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.


voila, ik zou het niet beter kunnen zeggen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

hollebollegijs schreef:Er staat dat 4Mpbs de max snelheid is.
De downloadsnelheid hangt af van de afstand tussen het aansluitpunt en de telefooncentrale, van uw computerinstallatie en van uw binnenbekabeling.

Interessante discussie ... , maar ik heb nog géén antwoord op mijn eerste vraag, namelijk of er iemand weet of Belgacom de snelheid toeknijpt of niet.
Als je op 4.6Mpbs synct, dan is inderdaad de max snelheid 4Mbps (met de overhead afgetrokken).
Als ze echter op 4Mpbs afknijpen, dan is het ook normaal dat je maar max 3.4Mpbs krijgt (gezien 13-15% overhead).

Als ik de laaste 100 resultaten van de Speedtest bekijk (gefilterd op Skynet Go) dan zie ik dat geen enkele user boven de 3.4Mpbs uitkomt (met uitz. van enkele verkeerde inputs)
Dus is er blijkbaar niemand die ofwel dichter van de centrale woont, ofwel een betere computerinstallatie of binnenbekabeling heeft ??
Volgens mij is dit niet de oorzaak, maar wordt de snelheid gewoon door Belgacom beperkt.
Philippe.
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Daar had ik toch al op geantwoord? Belgacom knijpt (voor de residentiele abonnementen) af op 4Mbps ja. Enkele - meer op zakelijk gebruik gerichte - formules benutten wel de "volle" 4,6Mbps.

Maar ach, binnenkort is er ADSL2+... ;)
ooh. shiny.
Vieten
Premium Member
Premium Member
Berichten: 725
Lid geworden op: 26 apr 2004, 10:39
Locatie: Neerpelt
Uitgedeelde bedankjes: 16 keer
Bedankt: 6 keer
Contacteer:

Heb net eens speedtest gedaan met adsl go:

Your DOWNLOAD Speed:
3808 kbps or 476 KB/sec

Your UPLOAD Speed:
432 kbps or 54 KB/sec

Moet er misschien wel bijzeggen dat ik via vdsl2 werk (Belgacom TV).
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

3,33 Mbit hier; Maar dat lijkt me normaal gezien ik op een 7 Mbit (9 gaf disconnects maar wel nadat het al enkele maanden goed ging... go figure...) adsl2+ zit voor BGC TV en de TV aanstaat.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
philippe_d
Moderator
Moderator
Berichten: 16487
Lid geworden op: 28 apr 2008, 11:22
Locatie: Waregem
Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
Bedankt: 2998 keer

Ik heb nu een officiele klacht ingediend bij de De Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Ik vind het niet kunnen dat Belgacom in hun publikaties blijft volhouden dat ze 4 Mpbs download aanbieden (Skynet Go), terwijl de maximale netto snelheid in feite 15% lager ligt (zie uitleg hierboven in verband met overhead)

Het is natuurlijk juridisch betwistbaar wat je als Provider met "maximaal 4 Mpbs" bedoelt: bruto snelheid of netto snelheid.
Maar blijven beweren dat deze maximale snelheid wel degelijk te halen is (en met smoesjes de lagere snelheid wijten aan de afstand tot de centrale, de binnenbekabeling enz ...) is een GROVE LEUGEN, en dus bedriegelijke reklame!

Alleen al het feit dat ze in reklamefolders aangeven hoe vlug een foto of mp3 binnenkomt aan een snelheid van 4 Mbps, tonen ze aan dat ze bedriegelijk laten doorschijnen dat ze hiermee een netto snelheid bedoelen.

Een korrekte boodschap zou moeten zijn:
de maximale snelheid die je kan halen op een 4 Mpbs lijn is netto 3.4 Mbps

Groeten
Philippe
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

philippe.deleye schreef:Ik heb nu een officiele klacht ingediend bij de De Ombudsdienst voor Telecommunicatie.
Ik vind het niet kunnen dat Belgacom in hun publikaties blijft volhouden dat ze 4 Mpbs download aanbieden (Skynet Go), terwijl de maximale netto snelheid in feite 15% lager ligt (zie uitleg hierboven in verband met overhead)

Het is natuurlijk juridisch betwistbaar wat je als Provider met "maximaal 4 Mpbs" bedoelt: bruto snelheid of netto snelheid.
Maar blijven beweren dat deze maximale snelheid wel degelijk te halen is (en met smoesjes de lagere snelheid wijten aan de afstand tot de centrale, de binnenbekabeling enz ...) is een GROVE LEUGEN, en dus bedriegelijke reklame!

Alleen al het feit dat ze in reklamefolders aangeven hoe vlug een foto of mp3 binnenkomt aan een snelheid van 4 Mbps, tonen ze aan dat ze bedriegelijk laten doorschijnen dat ze hiermee een netto snelheid bedoelen.

Een korrekte boodschap zou moeten zijn:
de maximale snelheid die je kan halen op een 4 Mpbs lijn is netto 3.4 Mbps

Groeten
Philippe


philippe,

dit heeft totaal geen zin. je hebt totaal ongelijk
en
je maakt je volledig belachelijk door dit doen.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Tja, het is hetzelfde met de harde schijven. Je koopt er eentje van 750GB maar in werkelijkheid is die ook maar 720GB of zo. Misschien kan je daar ook een rechtzaak over beginnen.

Ik denk dat de meeste mensen al blij zouden zijn indien ze effectief aan 4Mbit/s zouden kunnen connecteren en effectief 3,4Mbit/s zouden krijgen.
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Ga je dat bij iedere provider doen?

Ik zit op een 6 mbps-lijn en ik haal constant 5.2 à 5.3 mbps download.
En voor mijn upload 540 kbps ipv 640 kbps.

Telkens ongeveer een verschil van 13 %. (= overhead?)

(En ik zit op minder dan 1 km van de centrale)

PS: het is reclame ipv reklame
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Uw klacht slaat nergens op, ge staat er ook nergens mee. Providers kunnen zich indekken met "maximale downloadsnelheid". Ge zijt aan het mierenneuken, die 0,7 Mb ga je heel zwaar merken hoor :roll:
Ge moet trouwens ook niet zagen, ge syncht blijkbaar op het hoogst mogelijk profiel van ADSL.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 20 jun 2008, 14:35, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
rowan
Premium Member
Premium Member
Berichten: 578
Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
Locatie: 59GIS0
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

slimmeke 4600 - 12% overhead = 4048kbs
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Maximaal, da wilt dus wel zeggen dat IEMAND met gewone 4mbit ADSL ook die snelheid zou moeten halen... maar voorlopig heb ik daar nog GEEN ENKEL spoor van gevonden. Mocht het zo zijn dat ik 3,3 krijg, maar iemand die dichter woont ofzo wel 4, dan hebt ge niet te zeggen, echter, er is niemand die 4 krijgt en bijna iedereen krijgt 3,3. Ik vind die klacht dus volkomen gegrond. Iemand die vdsl krijgt om zijn BGCTV aanvaardbaar te doen werken, krijgt wel die snelheid. Ze gebruiken dan wel een andere techniek, dus dan vecht niet iedereen met gelijke wapens. Theoretisch zou IEDEREEN de mogelijkheid moeten hebben om 4 mbit te ontvangen, en dan zou er een onderscheid kunnen komen op afstand en binnenbekabeling. Maar nu is het zo dat de best bekabelde en uitgeruste mensen die zelfs een meer dan 4 mbit profiel hebben, ondanks alles toch nog maar 3,4 halen.

Verder, ikzelf heb één of ander wereldvreemd 7 mbit ADSL2+ profiel... zonder TV zou ik dus wel in staat moeten zijn om 4 mbit te halen? Toch sta ik op gelijke voet met de mensen die maar 4,6 of 4 halen. Er wordt dus duidelijk AFGEKNEPEN op 3.3!
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Mr.T
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 835
Lid geworden op: 05 aug 2006, 18:36
Bedankt: 13 keer

Allez nog een nieuwe member op userbase die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Mr.T schreef:Allez nog een nieuwe member op userbase die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden.

Och, elke slechte reklame voor belgacom die wat ruchtbaarheid krijgt, is goeie reklame voor ons. Dan komen ze wel met één of andere imagoverbeterende campagne en smijten ze der extra's wat bovenop.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Pi R² schreef:
Mr.T schreef:Allez nog een nieuwe member op userbase die denkt dat hij het warm water heeft uitgevonden.

Och, elke slechte reklame voor belgacom die wat ruchtbaarheid krijgt, is goeie reklame voor ons. Dan komen ze wel met één of andere imagoverbeterende campagne en smijten ze der extra's wat bovenop.


och, vanaf 1 juli komen er schitterende wijzigingen bij de adsl abonnementen van belgacom en dat is dan geweldige positieve reclame voor belgacom.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Rafken schreef:och, vanaf 1 juli komen er schitterende wijzigingen bij de adsl abonnementen van belgacom en dat is dan geweldige positieve reclame voor belgacom.

Euh, wordt juli de Belgacom maand? :roll:

In april-belgacom-maand zijn ze vlot afgedroogd door de alternatieve providers, en ik durf te wedden dat dat in juli een tweede keer gaat gebeuren :P
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

nogChoco schreef:
Rafken schreef:och, vanaf 1 juli komen er schitterende wijzigingen bij de adsl abonnementen van belgacom en dat is dan geweldige positieve reclame voor belgacom.

Euh, wordt juli de Belgacom maand? :roll:

In april-belgacom-maand zijn ze vlot afgedroogd door de alternatieve providers, en ik durf te wedden dat dat in juli een tweede keer gaat gebeuren :P


wedden voor 1000 €?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Rafken schreef:wedden voor 1000 €?
Omg, as if dat Belgacom opeens dé beste provider gaat zijn in België hoor :roll:

Ja, ik wil wedden voor 1000 EUR
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Lord Utopia schreef:
Rafken schreef:wedden voor 1000 €?
Omg, as if dat Belgacom opeens dé beste provider gaat zijn in België hoor :roll:

Ja, ik wil wedden voor 1000 EUR


wel belgacom is ook één van de betere providers maar ja dat wordt hier een discussie zonder einde. door de wijzigingen die belgacom gaat doorvoeren, zullen er klanten terugkomen en de bestaande klanten zullen zeker tevreden zijn, want ze krijgen veel meer voor dezelfde prijs.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

De eer om "haha" te kunnen roepen is voor mij voldoende als inzet van de weddenschap :P

Zoals het er nu voor staat, neem ik in juli Tele2 unlimited internet+telefoon voor 30€/maand. 't Zou al straf zijn mocht Belgacom qua aanbod nog maar in de buurt van Dommel Homeconnect (49€/maand) kunnen komen, laat staan dat van Tele2.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

nogChoco schreef:De eer om "haha" te kunnen roepen is voor mij voldoende als inzet van de weddenschap :P

Zoals het er nu voor staat, neem ik in juli Tele2 unlimited internet+telefoon voor 30€/maand. 't Zou al straf zijn mocht Belgacom qua aanbod nog maar in de buurt van Dommel Homeconnect (49€/maand) kunnen komen, laat staan dat van Tele2.


wie zegt dat het de bedoeling is om in de buurt te komen van Tele2. Zij vormen immers totaal geen bedreiging voor belgacom.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Rafken schreef:wie zegt dat het de bedoeling is om in de buurt te komen van Tele2. Zij vormen immers totaal geen bedreiging voor belgacom.
Dat verandert opeens álles he. Natuurlijk, dan gaat Belgacom opeens wél beter doen dan Telenet :D
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@Rafken,

Blijkbaar weet jij meer...
Verandert er ook iets voor de VDSL Boost gebruiker? Of mag je dat niet zeggen.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

nogChoco schreef:
Rafken schreef:och, vanaf 1 juli komen er schitterende wijzigingen bij de adsl abonnementen van belgacom en dat is dan geweldige positieve reclame voor belgacom.

Euh, wordt juli de Belgacom maand? :roll:

In april-belgacom-maand zijn ze vlot afgedroogd door de alternatieve providers, en ik durf te wedden dat dat in juli een tweede keer gaat gebeuren :P


wat kleinere providers brengen is van ondergeschikt belang. zij hebben maar een zeer klein aandeel van de markt en voor telenet en belgacom is dit momenteel niet belangrijk.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Astralon schreef:@Rafken,

Blijkbaar weet jij meer...
Verandert er ook iets voor de VDSL Boost gebruiker? Of mag je dat niet zeggen.


momenteel is daar geen nieuws omtrent.
enkel voor alle adsl abonnementen zowel voor residentiele als professionele klanten.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

nogChoco schreef:De eer om "haha" te kunnen roepen is voor mij voldoende als inzet van de weddenschap :P

Zoals het er nu voor staat, neem ik in juli Tele2 unlimited internet+telefoon voor 30€/maand. 't Zou al straf zijn mocht Belgacom qua aanbod nog maar in de buurt van Dommel Homeconnect (49€/maand) kunnen komen, laat staan dat van Tele2.


boh, adsl go samen met i-talk classic komt al aardig in de buurt hoor van dommel homeconnect. trouwens, het is niet de bedoeling om het beste aanbod te hebben, maar om een goed betrouwbaar produkt om de markt te brengen en daar slagen ze al jaaaaaaaaaaren in.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen :cry:

ADSL Plus heeft nu al bijna dezelfde specs (alleen downloadsnelheid verschilt) als VDSL Boost en VDSL is zoveel duurder.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 04 jan 2008, 21:11

Astralon schreef:Ik ben eens benieuwd hoe ze dat gaan oplossen :cry:

ADSL Plus heeft nu al bijna dezelfde specs (alleen downloadsnelheid verschilt) als VDSL Boost en VDSL is zoveel duurder.


persoonlijk vermoed ik dat de vdsl abonnementen zullen verdwijnen op termijn.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Philippe is wel stil geworden.

In elk contract staat er ook dat de snelheid niet gegarandeerd is.

4mbit wil zeggen ongeveer 400kb/s dan zit je goed.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Rafken schreef:
Pi R² schreef:Och, elke slechte reklame voor belgacom die wat ruchtbaarheid krijgt, is goeie reklame voor ons. Dan komen ze wel met één of andere imagoverbeterende campagne en smijten ze der extra's wat bovenop.


och, vanaf 1 juli komen er schitterende wijzigingen bij de adsl abonnementen van belgacom en dat is dan geweldige positieve reclame voor belgacom.


Voila, den andere zijn klachten hebben wel op vreee korte termijn hun effect :-D
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Rafken schreef:
Lord Utopia schreef:
Rafken schreef:wedden voor 1000 €?
Omg, as if dat Belgacom opeens dé beste provider gaat zijn in België hoor :roll:

Ja, ik wil wedden voor 1000 EUR


wel belgacom is ook één van de betere providers maar ja dat wordt hier een discussie zonder einde. door de wijzigingen die belgacom gaat doorvoeren, zullen er klanten terugkomen en de bestaande klanten zullen zeker tevreden zijn, want ze krijgen veel meer voor dezelfde prijs.


Let maar op met dat wedden want er zou hier wel eens iemand gelijk kunnen krijgen :!:

Ik heb een adsl+ abonnement over een gewone vdsl-aansluiting en met 1 BelgacomTV stream actief is dit mijn speedtest resultaat;

Your DOWNLOAD Speed:
7974 kbps or 997 KB/sec

an efficiency of ~199%

up
Your UPLOAD Speed:
422 kbps or 53 KB/sec


Ik denk dat ik er dus al mag van genieten en dat al gedurende een weekje ofzo.
ter info ... ik heb zelfs al een download gehaald van 1200 KB/sec. en met 2 streams BTV actief, kijken en opnemen tegelijk,.. haal ik nog 900 KB/sec.
Ik denk dus dat Belgacom idd goed bezig is :wink:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Voor wie BelgacomTV belangrijk is kan het zijn dat "ze goed bezig zijn".
Wie VDSL alleen voor internet heeft is het teleurstellend, tenzij ze op korte termijn het tegendeel bewijzen maar dat betwijfel ik.
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”