Wel, het is enkel om aan te geven hoe ver bedrijven gaan om magazines om te kopen en te bepalen welke testen er gedaan moeten worden.
Het erge is, veel mensen geloven al die testen ook nog.
Volgens dezelfde testen zou de P4 nog altijd sneller zijn dan een K8/9, sterker nog, de Core-2-Duo zou maar amper sneller zijn.
En dit terwijl iedereen weet dat de Core-2-Duo echt wel sneller is dan de P4, een keer of 2~3, zelfs een PIII gaat er nog voorbij.
Maar ik geloof langs geen kant dat een AMD zoveel trager zou zijn dan een Intel, ik heb hier Intels gezien en ze komen niet sneller over.
Benchmarken is 1 ding, maar real-live is de ander.
Via benchmarks is heel veel aan de tonen, het ligt er maar net aan waar je op test.
Om AMD als traag af te schilderen gaat me veel en veel te ver, ja Intel is sneller als het om 1 CPU gaat.
Maar als we meerdere CPU's gaan inzetten met Linux/Unix (Windows is doof!) dan is het niet moeilijk te bewijzen dat AMD sneller is.
De redenen ga ik niet uiteenzetten, want er gelooft toch geen hond me, ook al kom ik af met SuperComputers.....of met technologie waarom het zo zou zijn.
Ik geef nog 1 plaatje, als mensen het dan nog niet snappen dan moeten ze lekker de blaadjes blijven geloven, de AMD techniek en leg er zelf de Intel techniek naast:
http://www.tyan.com/manuals/m_s4985-E_101.pdf
Kijk even op pagina 9......als je het dan nog niet snapt dan bol ik het af.
Effe screenshot gemaakt, gaat maar over 4 CPU's....