Mijn adsl lijn plots megasnel !

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Lord Utopia schreef:
roebenofski schreef:
Dat zinnetje heb je al vaak gezegd.
Wees eens concreet: gaat bgc z'n adslprofielen upgraden? Zo ja: wanneer?
Wat gaan ze doen met volume. Verhogen naar 20giga zou echt geestig zijn.
Verwacht niet te veel en zo wordt het alleen maar beter :)

Hij mag dat volgens mij nog niet vrijgeven ;)


Dan moet hem hier niet replyen he. Als ge A zegt moette ook B zeggen.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

roebenofski schreef:
Lord Utopia schreef:
roebenofski schreef:
Dat zinnetje heb je al vaak gezegd.
Wees eens concreet: gaat bgc z'n adslprofielen upgraden? Zo ja: wanneer?
Wat gaan ze doen met volume. Verhogen naar 20giga zou echt geestig zijn.
Verwacht niet te veel en zo wordt het alleen maar beter :)

Hij mag dat volgens mij nog niet vrijgeven ;)


Dan moet hem hier niet replyen he. Als ge A zegt moette ook B zeggen.


roebeke, geduld is een schone deugd hoor. :-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

hollebollegijs schreef:
roebenofski schreef:
Lord Utopia schreef:
roebenofski schreef:
Dat zinnetje heb je al vaak gezegd.
Wees eens concreet: gaat bgc z'n adslprofielen upgraden? Zo ja: wanneer?
Wat gaan ze doen met volume. Verhogen naar 20giga zou echt geestig zijn.
Verwacht niet te veel en zo wordt het alleen maar beter :)

Hij mag dat volgens mij nog niet vrijgeven ;)


Dan moet hem hier niet replyen he. Als ge A zegt moette ook B zeggen.


roebeke, geduld is een schone deugd hoor. :-D



hollebolle schreef op 9 december 2007 schreef:en vdsl2 is inderdaad de toekomst, maar natuurlijk is dit nog niet beschikbaar, je moet ook gewoon wat geduld hebben en belgacom heeft beslist om adsl2+ enkel als ondersteunende dienst aan te bieden voor belgacom tv en niet als gewoon abonnement omdat men in begin 2008 overschakelt naar vdsl2. en ja, andere providers mogen misschien adsl2+ aanbieden maar dat zijn aanbieders met hun eigen netwerk. en dat aanbod werkt dat zo schitterend dan? ik dacht van niet hé.


hollebolle schreef op 17 december 2007 schreef:wat de limieten betreft, geef ik je groot gelijk.
Innoveren. belgacom is al jaren bezig maar ge moet geduld hebben.
is immers een schone deugd.
belgacom is geen monopolist meer. het bipt zegt dit ook. met minder dan 50% marktaandeel klopt dit dus helemaal. als er één monopolist is op vlak van internet en televisie is dat telenet.


hollebolle schreef op 17 januari 2007 schreef:dit is geen gesjoemel, en in een klacht zou ik geen energie steken omdat je geen recht van spreken hebt. trouwens de aanpassingen van de abonnementen gebeurt in verschillende fases. dus een beetje geduld zou geen kwaad kunnen.


hollebolle schreef op 31 maart 2007 schreef:ge moet geduld hebben en niet van de eerste dag teveel geld willen verdienen. ge moet u altijd bewijzen en als ge goed zijt, zult ge ook goed verdienen.
als ge ziet wa ik nu verdien tegenover toen ik pas bij belgacom begon. dat is een enorm verschil. en ik zit hier een goede 6 jaar.


hollebolle schreef op 7 april 2007 schreef:mannekes,
we zijn 7 april, nog 23 dagen te gaan deze maand, dus een beetje geduld kan geen kwaad.



hollebolle schreef op 23 mei 2007 schreef:geduld hebben, is immers een schone deugd.


pffffffff....tis echt wel beu.
Gebruikersavatar
Xplod
Premium Member
Premium Member
Berichten: 472
Lid geworden op: 03 apr 2006, 16:12
Locatie: Heusden (O-Vl.)
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer

Verhogen naar 20Gb ... man man ... ik moet er nu al de rem opzetten en ik heb 35Gb ter beschikking :roll:

ISP monitor zegt hier weeral 71% en we zijn nog maar de 19de :roll:

Ik kan het jullie verzekeren .... als het plots zo snel gaat ... dan laat je je rap verleiden tot grote downloads hoor :P
5Gb op 1½ uur en de zaak is binnen.
Laatst gewijzigd door Xplod op 19 jun 2008, 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

Xplod schreef:Verhogen naar 20Gb ... man man ... ik moet er nu al de rem opzetten en ik heb 35Gb ter beschikking :roll: [


Met die "verhogen naar 20gb zou echt geestig zijn" bedoel ik dat ze dan evenveel aanbieden als telenet. Als ze dan nog durven beweren dat er geen, in de praktijk toch, duopolie is....
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

hollebollegijs schreef:vandaar dat men spreekt van adsl over vdsl2. technisch staat de klant op vdsl2 maar de snelheden worden beperkt tot een gewone adsl verbinding.


Daar gaat het niet over... de vraag is gewoon kan je internet hebben bij BGC via VDSL2 ... ja of nee ?

Blijkbaar is het antwoord... ja als je ook BGC-TV neemt... dus iemand die op 5 km van de centrale woont en BGC-TV neemt krijgt een deftige verbinding (omdat de VDSL2 rop veel dichter staat), terwijl iemand anders die geen BGC-TV een belabberde verbinding krijgt omdat hij voor ADSL2+ te ver van de centrale zit.

Concreet... ik zit te ver van de centrale (en wil geen BGC-TV) dus BGC wil mij niet als klant (in de veronderstelling dat ik het al zou willen), terwijl m'n gebuur wel z'n internet heeft via BGC omdat hij ook TV heeft :roll:

Waarom in hemelsnaam geeft BGC niet iedereen VDSL2 (al dan niet ADSL "erover"). Waarom wil men mensen nog laten investeren in ADSL2+ modems als uiteindelijk men vroeg of laat toch naat VDSL2 gaat ?
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

X aantal maanden geleden gebeld naar belgacom support ivm de snelheid van mijn ADSL GO internet-verbinding wanneer BGTV actief werd.

BGTV niet actief -> normale 4 mbit || BGTV wel actief -> 2 mbit

Vertelde een helpdesk-medewerker me toen dat ik nog niet op het nieuwe ADSL2 netwerk zat dus moest wachten tot ik er effectief op was aangesloten om een gratis snelheidsverhoging tot 9Mbit te krijgen (waarvan ik 4 mbit dan kon gebruiken voor internet terwijl de rest naar BGTV zou gaan).

Een half uurtje geleden bel ik nog eens naar de Belgacom Helpdesk, waar ze me vriendelijk uitleggen dat ik 50 € moet betalen voor administratieve kosten om mijn ADSL GO verbinding & BGTV (die nu wel op het ADSL2 netwerk is aangesloten) vloeiend te laten draaien zonder snelheidsverlies.

Dit is voor mij reden te meer om Belgacom eruit te smijten en over te stappen op Dommel!

PS: cityconnect voor 31/12/08 in Maasmechelen dus dit komt nog lekker goed uit ^_^
StB
Plus Member
Plus Member
Berichten: 102
Lid geworden op: 31 dec 2005, 11:29
Locatie: Regio Leuven

50 euro is omschakelkost naar HD lijn.
Als je een omschakeling zelf aanvraagd betaal je 50euro en wordt een gehuurde decoder omgeruild voor HD decoder en krijg je een nieuwe vdsl2 modem. De installatie wordt uitgevoerd door Belgacom technieker.

Voor dit alles 50 euro betalen vind ik persoonlijk aanvaardbaar.
Fre.C
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 40
Lid geworden op: 16 jun 2008, 20:08
Locatie: Maasmechelen

Ik niet daar het mij gezegd werd (x aantal maanden geleden) dat het kosteloos zou zijn.

Bedankt voor je extra uitleg maar toch vind ik het persoonlijk dikke oplichterij van Belgacom. Na juni 2008 zullen ze van mij geen €-cent meer rechtstreeks ontvangen, enkel de kosten die Dommel aan Belgacom betaald om gebruik te maken van hun netwerk.

Op naar 12 mbit ipv die 'prehistorische' 4 mbit
Siglo
Premium Member
Premium Member
Berichten: 579
Lid geworden op: 06 sep 2004, 14:56
Locatie: /var/www
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:
roebenofski schreef:
Dat zinnetje heb je al vaak gezegd.
Wees eens concreet: gaat bgc z'n adslprofielen upgraden? Zo ja: wanneer?
Wat gaan ze doen met volume. Verhogen naar 20giga zou echt geestig zijn.
Verwacht niet te veel en zo wordt het alleen maar beter :)

Hij mag dat volgens mij nog niet vrijgeven ;)


Tja, moeilijk voorspellen is het niet... Neem gewoon het aanbod van Telenet, en leg dat op de kopieermachine. Karikaturaal voorspelbaar en belachelijk.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

Fre.C schreef:BGTV niet actief -> normale 4 mbit || BGTV wel actief -> 2 mbit

Vertelde een helpdesk-medewerker me toen dat ik nog niet op het nieuwe ADSL2 netwerk zat dus moest wachten tot ik er effectief op was aangesloten om een gratis snelheidsverhoging tot 9Mbit te krijgen (waarvan ik 4 mbit dan kon gebruiken voor internet terwijl de rest naar BGTV zou gaan).


Das heel normaal, ze hopen dat ge niet gaat tegenstribbelen en begrijpen dat dit een eigenschap van de dienst is... terwijl ze dat vooraf toch nergens duidelijk in de kenmerken vermelden éh. Ge moet binnen de 7 dagen van levering alles proberen regelen, als ge nog in de "bedenktijd" zit van u aankoop. En dan is het gouden woordje: "telenet". En ze zullen rap u lijn verbeteren. Bij mij heeft da gene rotte frank gekost ze.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:vandaar dat men spreekt van adsl over vdsl2. technisch staat de klant op vdsl2 maar de snelheden worden beperkt tot een gewone adsl verbinding.


Daar gaat het niet over... de vraag is gewoon kan je internet hebben bij BGC via VDSL2 ... ja of nee ?

Blijkbaar is het antwoord... ja als je ook BGC-TV neemt... dus iemand die op 5 km van de centrale woont en BGC-TV neemt krijgt een deftige verbinding (omdat de VDSL2 rop veel dichter staat), terwijl iemand anders die geen BGC-TV een belabberde verbinding krijgt omdat hij voor ADSL2+ te ver van de centrale zit.

Concreet... ik zit te ver van de centrale (en wil geen BGC-TV) dus BGC wil mij niet als klant (in de veronderstelling dat ik het al zou willen), terwijl m'n gebuur wel z'n internet heeft via BGC omdat hij ook TV heeft :roll:

Waarom in hemelsnaam geeft BGC niet iedereen VDSL2 (al dan niet ADSL "erover"). Waarom wil men mensen nog laten investeren in ADSL2+ modems als uiteindelijk men vroeg of laat toch naat VDSL2 gaat ?

simpel, dan moeten zet het vrijstellen
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

kijk, op 1 juli komen er aanpassingen.
de welke mag ik nog niet zeggen. je moet dat maar aan anderen proberen te ontfutselen. vanaf het moment dat ik mag, zal ik het met alle plezier zeggen.

maar er zal een multiplicator van x2 en x3 gebruikt worden. dat kan ik al wel zeggen.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:vandaar dat men spreekt van adsl over vdsl2. technisch staat de klant op vdsl2 maar de snelheden worden beperkt tot een gewone adsl verbinding.


Daar gaat het niet over... de vraag is gewoon kan je internet hebben bij BGC via VDSL2 ... ja of nee ?

Blijkbaar is het antwoord... ja als je ook BGC-TV neemt... dus iemand die op 5 km van de centrale woont en BGC-TV neemt krijgt een deftige verbinding (omdat de VDSL2 rop veel dichter staat), terwijl iemand anders die geen BGC-TV een belabberde verbinding krijgt omdat hij voor ADSL2+ te ver van de centrale zit.

Concreet... ik zit te ver van de centrale (en wil geen BGC-TV) dus BGC wil mij niet als klant (in de veronderstelling dat ik het al zou willen), terwijl m'n gebuur wel z'n internet heeft via BGC omdat hij ook TV heeft :roll:

Waarom in hemelsnaam geeft BGC niet iedereen VDSL2 (al dan niet ADSL "erover"). Waarom wil men mensen nog laten investeren in ADSL2+ modems als uiteindelijk men vroeg of laat toch naat VDSL2 gaat ?


niet iedereen die belgacom tv neemt, zit automatisch op vdsl2. het kan ook zijn dat je op adsl2+ zit. is afhankelijk van waar je woont en in hoeverre de aanpassingen in die buurt zijn gebeurd. en daar moet je niet over zeuren, dat is nu eenmaal de situatie.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

Siglo schreef:
Lord Utopia schreef:
roebenofski schreef:
Dat zinnetje heb je al vaak gezegd.
Wees eens concreet: gaat bgc z'n adslprofielen upgraden? Zo ja: wanneer?
Wat gaan ze doen met volume. Verhogen naar 20giga zou echt geestig zijn.
Verwacht niet te veel en zo wordt het alleen maar beter :)

Hij mag dat volgens mij nog niet vrijgeven ;)


Tja, moeilijk voorspellen is het niet... Neem gewoon het aanbod van Telenet, en leg dat op de kopieermachine. Karikaturaal voorspelbaar en belachelijk.


heb jij een glazen bol misschien?
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Nog 10 daagjes wachten voor ons BGC'ers, dan :).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

hollebollegijs schreef:kijk, op 1 juli komen er aanpassingen.
de welke mag ik nog niet zeggen. je moet dat maar aan anderen proberen te ontfutselen. vanaf het moment dat ik mag, zal ik het met alle plezier zeggen.

maar er zal een multiplicator van x2 en x3 gebruikt worden. dat kan ik al wel zeggen.

Ik heb het probeerd en er werd mij gezegd dat de prijs met factor 2 of 3 omhoog zou gaan :smash2:

Even serieus:
Ik heb vorige week zelf contact gehad met één van de "leaders" die boven de large account managers staan en zij heeft me beloofd om volgende week met een voorstel te komen.
Dus ik heb de indruk dat zelfs die mensen niets mogen vertellen over de plannen en dat ze dat volgende week wel zullen/kunnen/mogen doen.

Mag ik opmerken dat het in mijn geval niet alleen om een simpel VDSL Boost abonnementje gaat. Het was een zeer aangenaam en open gesprek!
Het was een verademing om iemand te spreken die zich niet alleen bekommerde om het VDSL boost abonnementje maar gewoon alle gegevens verzamelde van de verschillende bedrijven en locaties en dan tot de conclusie kwam dat er gepraat moest worden.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

105Gb/maand ipv. 35Gb per maand zou mij zeer blij maken iig :)
Of had hollebollegijs het alleen op de snelheden.
Nog 10dagen en we weten het!
allexiel
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2005, 20:28

een aantal leuke cijfers voor maandag....

12Mbit... 25 Gb... 60 Gb... :idea:

Wait&See!
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3288
Lid geworden op: 18 feb 2008, 17:55
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer

Het is normaal dat Belgacom eens actie zal moeten ondernemen he,vanaf de 1e Julie word ook het adsl2+ netwerk open gesteld,en alle alternatieve providers zullen klaar staan om nieuwe dingen te lanceren.
Zodoende kan BC niet blijven zitten.
De grote vraag is,wat gaat dit moois allemaal kosten???
Hollebollegijs,met veel sympathie,zoals gij hier Belgacom verdedigd....in moeilijke tijden mijn petje af voor u.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

fluppie schreef:Het is normaal dat Belgacom eens actie zal moeten ondernemen he,vanaf de 1e Julie word ook het adsl2+ netwerk open gesteld,en alle alternatieve providers zullen klaar staan om nieuwe dingen te lanceren.
Zodoende kan BC niet blijven zitten.
De grote vraag is,wat gaat dit moois allemaal kosten???
Hollebollegijs,met veel sympathie,zoals gij hier Belgacom verdedigd....in moeilijke tijden mijn petje af voor u.


ahwel, wat de prijs betreft, ge gaat zeer aangenaam verrast zijn.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

My guess: een upgrade van alle bestaande adsl accounts naar adsl2+ snelheden en een bescheiden maar zekere volumestijging zonder prijswijziging.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Waarom zit iedereen nu op Holle zijn nek. Die vertelt iets goed en toch nog doorgaan.

We zouden blij mogen zijn dat Holle hier zijn hoofd laat zien en ons af en toe dingen meedeelt.

Ik ben ook niet tevreden over de structuur van BGC en ben geen BGC Adsl klant :wink:
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Na de post "kijk, op 1 juli komen er aanpassingen" heeft er mijns inziens niemand hollebollegijs aangevallen, integendeel...
Hollebollegijs,met veel sympathie,zoals gij hier Belgacom verdedigd....in moeilijke tijden mijn petje af voor u.

en de rest van de mensen gokt een beetje op wat de veranderingen zouden kunnen inhouden.
Is toch niets mis mee :wink:
roebenofski
Member
Member
Berichten: 97
Lid geworden op: 21 jan 2006, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 10 keer

hollebollegijs schreef:kijk, op 1 juli komen er aanpassingen.
de welke mag ik nog niet zeggen. je moet dat maar aan anderen proberen te ontfutselen. vanaf het moment dat ik mag, zal ik het met alle plezier zeggen.

maar er zal een multiplicator van x2 en x3 gebruikt worden. dat kan ik al wel zeggen.


ha, mijn geduld wordt beloond. 8)
Echt niet een beetje meer info ?
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

roebenofski schreef:
hollebollegijs schreef:kijk, op 1 juli komen er aanpassingen.
de welke mag ik nog niet zeggen. je moet dat maar aan anderen proberen te ontfutselen. vanaf het moment dat ik mag, zal ik het met alle plezier zeggen.

maar er zal een multiplicator van x2 en x3 gebruikt worden. dat kan ik al wel zeggen.


ha, mijn geduld wordt beloond. 8)
Echt niet een beetje meer info ?

x2 en x3 zou goed kunnen voor snelheid (van 4 naar 9 of 12 Mbit). Prijzen verhogen kunnen ze zich tov hun directe grote concurrent in principe niet veroorloven.

Qua limiet zal het waarschijnlijk x2 zijn in de orders van Telenet.

r2504 schreef:
hollebollegijs schreef:vandaar dat men spreekt van adsl over vdsl2. technisch staat de klant op vdsl2 maar de snelheden worden beperkt tot een gewone adsl verbinding.


Daar gaat het niet over... de vraag is gewoon kan je internet hebben bij BGC via VDSL2 ... ja of nee ?

Blijkbaar is het antwoord... ja als je ook BGC-TV neemt... dus iemand die op 5 km van de centrale woont en BGC-TV neemt krijgt een deftige verbinding (omdat de VDSL2 rop veel dichter staat), terwijl iemand anders die geen BGC-TV een belabberde verbinding krijgt omdat hij voor ADSL2+ te ver van de centrale zit.

Concreet... ik zit te ver van de centrale (en wil geen BGC-TV) dus BGC wil mij niet als klant (in de veronderstelling dat ik het al zou willen), terwijl m'n gebuur wel z'n internet heeft via BGC omdat hij ook TV heeft :roll:

Waarom in hemelsnaam geeft BGC niet iedereen VDSL2 (al dan niet ADSL "erover"). Waarom wil men mensen nog laten investeren in ADSL2+ modems als uiteindelijk men vroeg of laat toch naat VDSL2 gaat ?


Zeer interessant. Tot op heden is er hier zelfs nog steeds geen BGC TV beschikbaar (en maar blijven reclames krijgen, al jaren lang, 9 maand terug eens aangevraagd bij BGC maar ging net-wel of net-niet worden, uiteindelijk dus net-niet).

=> Mijn (persoonlijke) conclussie: Er is hier dus geen ADSL2 beschikbaar (ik zit nu toch ook al zo'n 3 à 4 KM van de centrale op een 4,6 Mbit profiel). Om niet te optimistisch te blijven verwacht ik hier ook niet echt snelheids verhogingen.

Ook geen VDSL trouwens. Hier ergens opgevangen dat men vooral BGC TV klanten upgrade naar VDSL2. Maar dit is hier wel een kip en ei probleem, want hoe kunnen ze enkel BGC TV klanten upgraden naar VDSL2 als je geen BGC TV kan krijgen in uw regio?

Het is wel zo dat er maanden terug werken in in de straat gebeurd zijn met de bekende grijze kasten op de hoek van de straat (ROP?) en oranje buizen (om glasvezel in de blazen?).

Immers, afstands problemen kan men alleen oplossen door meer DSLAM's te plaatsen. En waarom zouden ze daar nu nog voor ADSL2(+) kiezen als verouderde technologie, terwijl men voluit VDSL2 aan het uitrollen is.
Ik heb begrepen dat voor afstandsproblemen dus enkel VDSL2 de oplossing kan bieden.

Zoals ik het zie: de openstelling van ADSL2 is mogelijks vooral interessant om BGC's investeringen te laten terugwinnen/renderen? Er zullen waarschijnlijk wel geen (grote) investeringen meer voor plaatsvinden (tenzij providers als Dommel en Scarlet in bepaalde regio's).

Ondertussen is BGC volop bezig met VDSL2 en kunnen ze in de toekomst nog serieus schalen neem ik aan, zelfs met HDTV.
Waarschijnlijk is 2 HDTV streams en een verbinding in de orders van Telenet Turbo net dan niet echt een probleem meer (eindelijk!).
Laatst gewijzigd door TomG op 20 jun 2008, 10:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Voor ADSL(2+) wordt in de LEX DSLAM's geplaatst, dus daar geldt afstand: uw huis -> LEX (centrale), terwijl voor VDSL de afstand ROP -> huis geldt. Het kan dus goed zijn dat ADSL(2+) een probleem vormt voor BelgacomTV, maar VDSL heel makkelijk kan.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1577
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:24

niet aandringen aub.
geen pm.

ik zwijg tot 1 juli.
ge gaat mij hier ook niet meer zien tot dan.
:-D
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

hollebollegijs schreef:niet aandringen aub.
geen pm.

ik zwijg tot 1 juli.
ge gaat mij hier ook niet meer zien tot dan.
:-D


Prettige vakantie gewenst ;-)
hellsnake
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1107
Lid geworden op: 21 jan 2007, 12:04
Contacteer:

hollebollegijs schreef:niet aandringen aub.
geen pm.

ik zwijg tot 1 juli.
ge gaat mij hier ook niet meer zien tot dan.
:-D

Als je het zegt zing ik een liedje voor je. :roll:
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

Nog een dag of 10 geduld, en dan eens terugkomen op onze speculaties om die te vergelijken met wat eraan komt. :)
allexiel
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2005, 20:28

Ik geef hier een aantal hints en mensen zien het zelfs niet :roll:
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Iedereen op 12 Mbit ADSL2+ profiel, 25 GB standaard volume en met de Plus optie tot 60GB.
TomG
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2169
Lid geworden op: 06 jun 2005, 18:33
Locatie: Zwevegem
Uitgedeelde bedankjes: 472 keer
Bedankt: 106 keer

deej schreef:Iedereen op 12 Mbit ADSL2+ profiel, 25 GB standaard volume en met de Plus optie tot 60GB.

Dat is aannemelijk, maar nog niet bevestigd hé.

Persoonlijk zie ik ook eerder Go op 9 Mbit en Plus op 12 Mbit naast verschil in volume.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3310
Lid geworden op: 26 jul 2005, 12:17
Locatie: Lochristi
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

allexiel schreef:Ik geef hier een aantal hints en mensen zien het zelfs niet :roll:

OK, een paar cijfertjes voor VDSL a.u.b. :wink:
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 mar 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

deej schreef:Iedereen op 12 Mbit ADSL2+ profiel, 25 GB standaard volume en met de Plus optie tot 60GB.


Als ze daar nu nog nachtsurfen bovenop gooien, dan zou ik zo'n plus wel zien zitten.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

allexiel schreef:een aantal leuke cijfers voor maandag....

12Mbit... 25 Gb... 60 Gb... :idea:

Wait&See!
Wacht, je bent er een paar vergeten...

1, 2, 12, 25, 60, 400
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Astralon schreef:
allexiel schreef:Ik geef hier een aantal hints en mensen zien het zelfs niet :roll:

OK, een paar cijfertjes voor VDSL a.u.b. :wink:


4 8 15 16 23 42!

:twisted:
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
allexiel
Starter
Starter
Berichten: 21
Lid geworden op: 11 mar 2005, 20:28

..................... maandag ....................... press-release .......................
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

De multiplicator van de snelheid is duidelijk x2!

En wel 3,3 x 2 = 6,6. En das zowa 7036 kbps (6,8 mbit)

Mocht de snelheid immers x3 gaan, zou ik bij voorbaat al benadeeld zijn.

De datalimiet zal dan x3 gaan. Das toch maar een kwestie van een tellerke zetten en factureren als ge over een waarde gaat, der hebben ze nie veel technische zever voor nodig.
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”