tele2 all in 4mbit - zeeeeer traaaag internet -verbindingspb

Plaats reactie
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

Nu reeds enkele dagen rond 20.30 à 21 uur een zeer trage verbinding met tele2 allin 4mbit op BROBA. Met traag bedoel ik snelheden onder de 50Kb/sec.

Enkele weken geleden had ik plots geen sync meer op de speedtouch 716, toen naar helpdesk gebeld. Eerst de standaard vragen moeten doorstaan zoals zitten er geen splitters tussen, rechtstreeks het koperpaar zonder tussenstukken op de dsl poort van de speedtouch, ...

Ze gingen toen technieker langssturen met nieuwe modem en eens de hardware verbinding nazien. Congé genomen van het werk op afgesproken dag ---> niemand gezien...... terug naar helpdesk gebeld, nieuwe datum afgesproken, congé genomen, voor de 2e maal terug niemand gezien. Enkele dagen later belde mij iemand op om te vragen of dit pb nu was opgelost --> zei dat ik nog geen technieker had gezien, ging het bekijken was het antwoord, daarna ook niets meer gehoord.

ondertussen is dat sync probleem vanzelf van de baan, maar nog steeds onstabiele snelheden. Ben het beu om nog naar de helpdesk te bellen, is toch telkens hetzelfde....

Hopelijk kan iemand als 320i mij hier verder helpen... anders zeg ik tele2 op en stap ik over naar Dommel...

ziehier screenshots van mijn "stabiele" verbinding op dinsdagavond 10/06/08.

https://download.yousendit.com/0B772259449A2BD8
https://download.yousendit.com/9030E44B39F30BC7
https://download.yousendit.com/F7B51E7573CE877F

Ik woon in roeselare-beveren dit ter info...
Nog mensen met deze fenomenen?

Laat het hier even weten.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

het is nu 22 uur en ik haal nu een snelheid van 150 Kb/sec...

Kan dit een overbezetting zijn in mijn regio misschien...

Dit zou toch niet mogen.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

hey heb je berichtje gehad.
Morgen ben ik niet op kantoor, en donderdag normaal extern, maar zal proberen toch even te kijken of ik iets kan vast stellen en u alvast verder helpen.

Nu dat er 2x een technieker is ingepland en geen enkele geweest mag en kan niet -> ook dit kijk ik is na.

je hoort nog van mij al dan niet via pb.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

ok , bedankt voor het snel antwoord. Nog een geluk dat er mensen zoals U bestaan , om aanhoudende problemen op te lossen.

Ik hoop dan ook dat deze snelheidsperikelen vlug van de baan zullen zijn.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Hey,

jij had toch al vaker klachten hierover? Ik daarentegen, Roeselare-Beitem, kan niet klagen. Steeds snelheden boven de 300KB/s met pieken tot 430KB/s.

Met de hulp van 320i wordt het misschien eindelijk opgelost ;)

PS: Zit er een splitter tss of niet? Mijn router stond vroeger ook rechtstreeks en had regelmatig disconnects. Na het plaatsen van een splitter was dit opgelost en was mijn SN ratio beter.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@conquer: neen geen splitters ertussen --> binnenkomend koperpaar rechtstreeks met een nieuw aangezette rj11 connector in de dsl poort van de 716 adsl router/modem.

Heb ook al eens geprobeerd met een full rate splitter van alcatel nog eens ertussen te steken (normaal niet meer nodig, aangezien telefonie via voip gebeurd en niet meer met een belgacom analoge lijn), maar dit levert net hetzelfde resultaat op, sn waarde blijft ongeveer hetzelfde.

@320i: Vandaag rond 10u30 telefoon gekregen van iemand van tele2 voor een afspraak te maken voor donderdag 12 juni om 15u. Ben benieuwd of wij na de 3e keer iemand zullen zien. Bij dit schrijven is snelheid terug ok, geen pbn meer. Blijkbaar in ups en downs.
Gebruikersavatar
dbr
Premium Member
Premium Member
Berichten: 486
Lid geworden op: 08 aug 2007, 23:10

De Speedtouch heeft ook een splitter ingebouwd(de 706/780 iniedergeval)
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

de 716 heeft dit ook dacht ik hoor.

Nu ik hoop in elk geval dat vandaag (3de keer goeie keer) de technieker langs gaat en de problemen voor yoho opgelost raken.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@320i : technieker vandaag 12/06 langsgeweest, was deze keer stipt om 15u aanwezig, had in de voormiddag reeds gebeld om nog een keer de afspraak te bevestigen.

Binnenbekabeling was in orde en heeft hier niets aan veranderd.

De technieker heeft een asus modem uitgehaald en op zijn laptop aangesloten, omdat hij via die asus utilities de capaciteitsverhouding kon zien en sn verhouding.

capaciteitsverhouding stond op 85%
sn was 11.5

volgens hem moest sn zo hoog mogelijk zijn
en capaciteitsverhouding zo laag mogelijk, wat in mijn geval 85% is --> is dus niet goed...

Het enige dat hieraan kan gedaan worden is een profielwijziging van 4096 naar 3.3. De technieker heeft dit aangevraagd via versatel en deze wijziging moet gebeuren door belgacom en dan nog eens bevestigd worden door versatel. Het zal waarschijnlijk wel enkele dagen duren werd mij verteld, waarschijnlijk dinsdag ofzo 17 juni.

Laat ons hopen dat de stabiliteit door deze actie erop vooruitgaat en mijn downloadsnelheid ook.
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1664
Lid geworden op: 07 mei 2006, 21:18
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 23 keer

heb hetzelfde voorgehad bij Dommel & Belgacom technieker...
Straffe is dat ik 4 jaar perfect aan 4mbit kon werken en opeens nu niet meer... en dat ik maar 3kilometer van de centrale zit (gemeten door Dommel)...
dus vanwaar de kwaliteits vermindering?
modem/kabels/co zijn vervangen...

de kwaliteit van Belgacom koper achteruit gegaan?
ook m'n overbuur met Tele2 had hetzelfde probleem.. maar daar wou Belgacom/Versatel niets aan doen... dus die is naar Telenet verkast waar ze hem wel direct wilden helpen ipv van kastje naar muurtje te sturen...
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@skynetbbs: had voor 2005 skynet, nooit problemen met dezelfde lijn, maar de limieten gaan mij daar niet zo goed af. Daarom zocht ik een provider die geen limieten hanteerde, ben toen naar versatel gegaan (tele2 bestond toen nog niet) met het always adslmore aanbod nog steeds een belgacom analoge lijn voor telefonie - toen 1mbit geen harde limiet. Toen tele2 op de proppen kwam met het aanbod tele2 allin en geen belgacom meer, ben ik hierop ingegaan. 4mbit - zelfde limietvoorwaarden - telefonie via de voip router, geen belgacom meer. In het begin had ik ook geen problemen, maar de laatste tijd wel dus...

hopelijk wordt het beter met de aanpassing van het lijnprofiel, wel jammer dat vroeger schijnbaar alles werkte en nu moet het profiel worden verlaagt, waarschijnlijk kost een belgacom technieker teveel aan tele2 om eens effectief het koperpaar na te zien van hier thuis naar de centrale. Een lijnprofiel kan door belgacom op afstand worden aangepast en zal waarschijnlijk worden doorgefactureerd aan tele2, maar de kost hiervan is minder dan belgacom de kabel te laten nazien. Dit is mijn mening hierover...

Zolang Belgacom de last mile in zijn bezit heeft en het bipt niets doet aan de ontkoppeling hiervan, zal deze problematiek waarschijnlijk blijven bestaan met andere providers die via het belgacom netwerk werken.
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Als zowel de 706 en de 716 een ingebouwde ADSL splitter hebben snap ik niet hoe het komt dat bij mij het probleem daarmee opgelost is.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

je moet weten dat belgacom effectief nog de beheerder is van de koperparen en dat met (ik spreek nu wat tegen mijn eigen winkel) de 100den alternatieve operatoren, er niet bepaald weinig klanten zijn bij gekomen op dat kopernetwerk. Dat kopernetwerk is daar gevoelig aan, hoe meer bezetting, hoe meer capaciteit er verbruikt wordt etc. Daarnaast krijg je dan nog het probleem van de afstand. Hoe hoger de afstand, hoe groter de afzwakking en verzwakking van het signaal.

Goed, voorbeeld, je zit op 3.5km, adsl op 4Mbit profiel, werkt perfect. Je buur neemt adsl 4Mbit (al dan niet zelfde operator), je overbuur neemt dat ook nog eens,... netwerk in klein gebied groeit. de capaciteit op het koperpaar wordt "beter" benut -> je snelheid zakt maw, maar door de afstand en de gevoeligheid van ADSL hieraan gaan op de duur de koperparen elkaar gaan interfereren en dit veroorzaakt vieze dingen als disconnects, syncloss, ... waardoor ineens een terugschroeving van snelheid nodig is.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@320i: Dit kan wel zijn maar als klant bij eender wie heb je daar weinig boodschap aan. Jammer dat skynet alla belgacom klanten "voorneemt" op dit gebied. Ben er zeker van mocht ik skynet nemen ik een stabiele download van 400 a 420 kb/sec zou hebben.

Nu terug on topic over mijn probleem: ik hoop dat je dit nog verder opvolgt en mij iets te laten weten al dan niet via pm, wanneer de nieuwe profielwijziging voor mijn account actief is.

Technieker heeft dus enkel één telefoontje gedaan, nadat hij lijn had uitgemeten.

Binnenbekabeling is niet gewijzigd + modem ook niet.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

ik volg dit zeker op!
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@320i : Wat ik vandaag (16/06) merk, tot mijn grote frustratie:

- donderdag 12/06 toen die tele2 technieker hier geweest is om alles na te zien, stelde hij mij een profielverlaging voor naar 3.3 !!!!!!!

- Ik had uitdrukkelijk er nog bijgezegd dat ik NIET akkoord ga voor 1.1 omwille van te lage snelheid... Geen probleem zei tele2 technieker we kunnen ook profielen tussenin nemen vb 3.3 hier zal je van snelheid niet zoveel op merken, maar wel stabieler, was nog het antwoord--> hierop heb ik mijn akkoord gegeven !!!

- Als ik nu inlog in speedtouch716 http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0
met user:tele2 psw:tele2 -- om de lijnwaardes te controleren zie ik tot mijn grote frustratie dat tele2 mij op een 1.1 pofiel heeft gezet .
---------------------------------------------------------------------------
ziehier link information uit speedtouch716:
Link Information

Uptime: 0 days, 7:29:13
Modulation: G.992.1 Annex A
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 1.120
Data Transferred (Sent/Received) [KB/MB]: 906,00 / 7,34
Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 33,0
SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 23,5
Vendor ID (Local/Remote): TMMB / ALCB
Loss of Framing (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Signal (Local/Remote): 1 / 0
Loss of Power (Local/Remote): 0 / 0
Loss of Link (Remote): 0
Error Seconds (Local/Remote): 83 / 0
FEC Errors (Up/Down): 0 / 0
CRC Errors (Up/Down): 0 / 0
HEC Errors (Up/Down): 0 / 0
---------------------------------------------------------------------------

Om gek van te worden, ik had het nog ZO EXPLICIET gevraagd en
nu sta ik op : Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 256 / 1.120

----------------------------------------------------------------------------

wat er ook veranderd is op afstand, is blijkbaar een firmware update van de speedtouch716 van 5.3.3.5 naar 6.1.7.2 --> login is nu tele2 - tele2 geworden en om de lijnwaardes nu te zien moet je naar die speciale link inloggen.... staat niet meer "standaard" tussen de webinterface.
Denk niet dat dit enige invloed heeft op de werking....???

------------------------------------------------------------------------------

Sorry, maar met een surfsnelheid van 1mbit kan ik echt niet leven...
Dit MOET terug veranderen....

------------------------------------------------------------------------------

@320i: Kan jij vragen of ze dit profiel terug correct zetten aub ? indien 3.3 niet gaat, dan maar terug 4096 aub...
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Volgens mij zijn er geen tussenstappen bij Tele2. Dat was ook hun voorstel voor mij. Dan liever enkele disconnects dan altijd op 1.1.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Tele2 heeft inderdaad geen tussenstappen, en dit is op z´n minst gezegd heel spijtig! Deze info komt van een PM van 320i:

Van: 320i
Aan: johan.devos
Geplaatst: Di Mei 27, 2008 8:54
Onderwerp: Re: Tunen ADSL profiel?
Hey,

we hebben maar enkele profielen (om het zo te noemen) in de aanbieding:

4096kbps (disconnects en lagere snelheid als gevolg (zoals bij jou 2000kbps))

1120kbps (wat jij momenteel hebt)

512kbps
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Dit is wel raar... Ik ben eens bij iemand geweest die belgacom skynet had en had dikwijls disconnects, ik reboote de modem, keek op de webinterface en er stond 4.6 als download, even later na weer een disconnect stond het op 4.2. Volgend mij was het in de centrale/modem automatisch ingesteld dat ie lager gaat tot de verbinding stabiel blijft. Da's wel goed, beter dan manuele grote stappen. Wel denk ik dat het niet bij alle centrales/providers gaat...
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@The Conquer: Dan moet er naar hun techniekers, al dan niet van een externe firma, betere communicatie naar de klanten zijn, is mijn mening. En niet zitten verkondigen dat men er kwa snelheid niet veel van zal merken. Men belooft 3.3 en wordt op 1.1 gezet, zonder op de hoogte te worden gebracht.

Op de webpagina van tele2 "onder mijn tele2" zie ik nu wel een aanvraag naar 1mbit nog niet voldaan, maar in "praktijk" dus blijkbaar wel van toepassing. Hopelijk komt dit tot voltooid, zodat ik terug 4mbit kan aanvragen...

ik ben ook van mening dat 4mbit met af en toe wat onstabiliteit beter is dan 1.1....

1 mbit is echt wel traag, dit merk ik zelfs bij het surfen.... de webpagina's worden ook alsmaar grafischer, meer beelden, meer muziek, meer video,...
Laatst gewijzigd door yoho op 17 jun 2008, 07:16, 1 keer totaal gewijzigd.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@johan.devos: Dit heb "ik" toch niet gehoord van 320i, niet via pm, noch op dit topic, jammer dus...
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@SplinterByte: blijkbaar kunnen bij skynet wel meerdere profielen worden gekozen. Ik weet ook niet hoe dit broba systeem werkt van tele2 via belgacom. Mocht skynet wat aan die verdomde limieten doen, was ik allang weg, want de service daar is top... ben er ooit enkele jaren klant van geweest...
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

Hey Yoho,
sorry dat ik vergeten te vermelden ben dat we geen 3.3 hebben, de technieker zal daar ook op aangesproken worden.
Het is inderdaad 4mbps, 1mbps of 512kbps.
Indien je op het bruo netwerk had gezeten had ik wel meerdere stappen kunnen doen, maar op broba is dit niet mogelijk.

Ik zal je terug laten overschakelen naar 4Mbps, zodat je die snelheid terug hebt.

Ivm surfen, dit merk je echt niet op als trager hoor... 1mbps is meer als ruim voldoende om vlot te surfen. Downloaden, ja dat gaat inderdaad wel trager, omdat je bandbreedte daar grotere rol speelt.

maar ik start de switch naar 4M terug op.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@320i: ok bedankt voor de moeite.

Jammer dat dit niet mogelijk is, op broba.

Enig idee wanneer mijn "wijkkast-centrale" eens wordt aangepast voor ADSL2 of bruo ?
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

yoho schreef:Enig idee wanneer mijn "wijkkast-centrale" eens wordt aangepast voor ADSL2 of bruo ?


Dit zal hij nog niet kunnen zeggen denk ik...
Ik wil dit van mij wel ook wel weten eigenlijk !
The Conquer
Plus Member
Plus Member
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 jan 2006, 13:25
Locatie: Roeselare
Contacteer:

Ik ook :-D

Heb je al eens een speedtest gedaan hier op userbase?

Dit is die van daarnet:
Your DOWNLOAD Speed:
3047 kbps or 381 KB/sec

an efficiency of ~76%

Your UPLOAD Speed:
84 kbps or 11 KB/sec
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
splinterbyte
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1263
Lid geworden op: 16 jun 2006, 18:34
Locatie: Zuiderkempen
Uitgedeelde bedankjes: 125 keer
Bedankt: 52 keer

Niets speciaals:

Your DOWNLOAD Speed:
3236 kbps or 405 KB/sec

an efficiency of ~81%

up
Your UPLOAD Speed:
226 kbps or 28 KB/sec


Ik kijk eerst en vooral naar:
http://192.168.1.254/cgi/b/dsl/dt/?ce=1&be=0&l0=1&l1=0

Ik sta dus nog altijd gewoon op:
Bandwidth (Up/Down) [kbps/kbps]: 384 / 4.096
Zoals de meesten.
yoho
Member
Member
Berichten: 93
Lid geworden op: 08 sep 2005, 13:46
Locatie: Roeselare-Beveren
Bedankt: 1 keer

@the conquer & Splinterbyte

Your DOWNLOAD Speed:
942 kbps or 118 KB/sec

an efficiency of ~94%

up
Your UPLOAD Speed:
208 kbps or 26 KB/sec

Let wel op: dit is dus met 256 / 1.120 als profiel.

Dus niet slecht... Moet zeggen dat dit profiel wel stabieler is dan 4mbit, jammer dat 3.3 dus niet kan, dit zou in mijn geval het ideale geweest zijn.

SN ratio is ook veel beter: SN Margin (Up/Down) [dB]: 26,0 / 24,0

Output Power (Up/Down) [dBm]: 11,5 / 19,5
Line Attenuation (Up/Down) [dB]: 15,0 / 33,0

Gisteren 17/06 een telefoontje gekregen van tele2 dat men terug zal overschakelen naar 4mbit

@320i: thanks voor de goede communicatie, deze keer.
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

ik probeer te helpen zo goed als mogelijk. Was ik niet dat jou heeft gebeld, maar een collega.
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”