scarlet one + voip

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over Scarlet of in verband met het vroegere SurfADSL, Tiscali of dxADSL? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
duizend
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 153 keer
Bedankt: 187 keer

Ik heb momenteel scarlet one.
Voor de inkomende gesprekken wil ik mijn scarlet nummer behouden.
Voor uitgaande gesprekken zou ik voip (sip) willen gebruiken.

Heeft iemand suggesties/ervaring voor de voip hardware die ik nodig heb ?
Fluppeke
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 18 keer

Ik werk momenteel op die manier (overgangsperiode)

Ik heb een FRITZ!box gekocht... 7170 als ik me niet vergis. Heb de scarletbox ingestelt als bridge en zorg ervoor dat de 7170 al de rest doet :)

De scarlet telefoonlijn is verbonden met de lifeline van de fritzbox voor de inkomende gesprekken.
Werkt perfect.

Met scarlet one is nationaal bellen inbegrepen (bij de meeste abbo's) waardoor je enkel voordeel doet met het mobiel bellen.
Bij mij is het de bedoeling om na de examens belgacom discovery aan te vragen met een dommel abbonement (adsl2+ van belgacom)
VoIP: OVH (vaste nummers geporteerd), Scarlet , betamaxen.
Provider: Scarlet Trio (50/4 mbps down/up cap, sync 100/20).
Modem/Router: Fritz!Box 7360
GSM: tempo giga , dommel freedom
TV: 2X V4 decoder
steventje
Starter Plus
Starter Plus

is bellen naar gsm goedkoper met voip ?
bestaat er een bij scarlet one een optie om ook goedkoper naar gsm's te bellen ? Momenteel is het duurder met scarletone naar een gsm te bellen dan met bvb belgacom
steventje
Starter Plus
Starter Plus

en die box, die fritz box, wat voor een box is dit ?

Hartelijk dank voor uw antwoord.
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Soms is het toch echt wel makkelijk: http://www.google.be/search?hl=nl&q=fritz+box&meta=

In een paar woorden:

De meest volledige versie van een Fritz!Box is

- modem
- WIFI router
- ATA (laat SIP - VOIP - gesprekken toe via je gewone telefoon)
- antwoordapparaat
- ...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
steventje
Starter Plus
Starter Plus

en is bellen via die fritzbox naar gsm's ook goedkoper ? = bellen via voip naar gsm"s ?
thib
Starter
Starter

Fluppeke schreef:Heb de scarletbox ingestelt als bridge en zorg ervoor dat de 7170 al de rest doet :)

De scarlet telefoonlijn is verbonden met de lifeline van de fritzbox voor de inkomende gesprekken.
Werkt perfect.
De scarletbox als bridge instellen is geen probleem, maar hoe stel je die fritz!box dan in? Dit is mij tot op heden nog niet gelukt :? De LAN van de scarletbox sluit je met een cross over utp kabel aan op de WAN van de fritzbox? Kan ik dan gewoon de wizard van de fritzbox volgen?

Bedankt,

Thib.
Block
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
Bedankt: 76 keer

steventje schreef:en is bellen via die fritzbox naar gsm's ook goedkoper ? = bellen via voip naar gsm"s ?
zal wschl van je voip-provider afhangen, welke gebruik je?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
condacum
Starter
Starter
Contacteer:

Ik zit met een gelijkaardige situatie en zou hetzelfde willen doen als "Duizend".
Ik heb zelf een scarletbox waar mijn huidige telefoon is op aangesloten.
Ik heb ontdekt dat in het menu van de scarletbox je niet VOIP maar wel VODSL kan instellen. Zo is dit momenteel waarlangs ik nu telefoneer en aan scarlet betaal. Dit maakt het niet mogelijk om mijn telefoon via de scarlet box in te stellen met mijn eigen VOIP provider (www.freecall.com), gezien VODSL niet voor particulieren is blijkbaar.
Is het niet mogelijk om mits een firmwareupdate van de scarletbox toch VOIP te kunnen instellen en dan heb je zelf geen extra router zoals fritzbox en dergelijke nodig.
De scarletbox is hetzelfde toestel als de Copperjet 1616_2P
De vraag is alleen of dit wel lukt en of ze dit bij scarlet kunnen detecteren?
Ik heb momenteel een gratis router gekregen, maar hier kan ik geen voip op instellen.
Een tweede oplossing is een linksys PAP2T kopen, maar dit kost dan weer een extra 45 euro of zoiets. Het nadeel is dat ik dan een scarletbox, daarna een router en daarna die Linksys pap2t zou hebben hangen. 3toestellen = 3x stroom. :roll: Ofwel koop ik ook een fritzbox, maar dat kost wellicht wat meer dan 45 euro. lol

Iemand enige suggesties? Ik had hier ook graag wat advies over gehad.
Plaats reactie

Terug naar “Scarlet (SurfADSL, Tiscali, dxADSL)”