Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

kawe schreef:
nog nooit iets online besteld zeker

betalen met visa/paypal gaat veel sneller <en als je op een vrijdag mail krijgt dat de betaling ontvangen is gaan ze het paket maar de volgende week versturen hoor (meeste gevallen) dus het kan net zo goed zijn dat je box maar vandaag verzonden is.....dus geduld en dommel activeert toch niks dus daar moet je ook wachten....


Al verschillende keren, zelfs in buitenland iets besteld in Duitsland of Nederland, binnen 3 à 4 dagen thuis geleverd
Loveno werkt niet met visa/paypal enkel afhalen of versturen met post/rembours



blijkbaar weken die niet met paypall... met wat geduld zal je bestellign wel aankomen als het van de vs komt duurt het soms 5weken :roll:

maar tornado werkt wel met paypall dus ik ga daar bestellen....als er klanten geactiveerd zijn
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

ze hebben de starterset op stock
ze zijn samen met "Tornado Network Services " alleen verkopers voor Belgie

had ik het geweten dat het zo lang zou duren, ik zou ook besteld hebben bij Tornado ;maar had ik.....?????
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

So excited voor de No-limits ,, goed examen = Dommel,, slecht = blijven bij telenet :(
:banana:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Uloga schreef:So excited voor de No-limits ,, goed examen = Dommel,, slecht = blijven bij telenet :(


hahahhaha...Dus uw ouders gaan uw straffen door MEER geld uit te geven :roll: . Nu begrijp ik waarom sommige dit land een apenland noemen.
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

q-tec schreef:... met wat geduld zal je bestellign wel aankomen [...]

Ik heb zondag mijn bestelling doorgestuurd en het zou woensdag geleverd worden (ik laat ze het wel aan huis leveren bij iemand dat ik ken in leuven)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Uloga schreef:So excited voor de No-limits

voor mij: 3de keer, goede keer ...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

HomeConnect wordt dus 12 Mbps ipv 9 Mbps.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb mijn bestelling vorige zondag verstuurd en heb gekozen voor de verzending met koerier, maar tot nu toe nog altijd niets ontvangen. Dus nog even wachten.

Is het eigenlijk normaal dat het zo lang duurt?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Lord Utopia schreef:HomeConnect wordt dus 12 Mbps ipv 9 Mbps.


Bron?

reyntjensw schreef:Ik heb mijn bestelling vorige zondag verstuurd en heb gekozen voor de verzending met koerier, maar tot nu toe nog altijd niets ontvangen. Dus nog even wachten.

Is het eigenlijk normaal dat het zo lang duurt?


Niet echt nee maar naar't schijnt is de consument kloten een verspreid praktijk in belgie.
Laatst gewijzigd door broli 17 jun 2008, 22:03, in totaal 1 gewijzigd.
Gebruikersavatar
Neok
Member
Member
Berichten: 99
Lid geworden op: 13 jun 2008, 03:26
Bedankt: 1 keer

Lord Utopia schreef:HomeConnect wordt dus 12 Mbps ipv 9 Mbps.


Ha het is dus blijkbaar de bedoeling om mensen te laten overstappen naar homeconnect ofzo want als je netconnect wilt met 12Mbit moet je dus ... ik citeer van dommel.com "een eenmalige activatiekost van 99,00 euro incl. btw"
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

broli schreef:
Lord Utopia schreef:HomeConnect wordt dus 12 Mbps ipv 9 Mbps.


Bron?

reyntjensw schreef:Ik heb mijn bestelling vorige zondag verstuurd en heb gekozen voor de verzending met koerier, maar tot nu toe nog altijd niets ontvangen. Dus nog even wachten.

Is het eigenlijk normaal dat het zo lang duurt?


Naar't schijnt is de consument klotten een verspreid praktijk in belgie.
Check de website

NetconnectStar wordt dus 4 Mbps met 5 GB dataverkeer voor dezelfde prijs. Dwz dat er ook iets gaat gebeuren met Belgacom ADSL Light.
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Dat is zeldzaam dat ze eerst de website update. Ze willen idd homeconnect percies super bevoordelen. Misschien is het gemakkelijker voor hun om zo alles te manage door zelf controle te hebben over de lijn.
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1184
Lid geworden op: 04 apr 2006, 17:00
Locatie: West-Vlaanderen

Dat gaat allemaal wel heel snel hoor. Dat is ondertussen dagelijks dat men formules aanpast of nieuwe producten op de markt zet. Maar Dommel is heel goed bezig en het ziet ernaar uit dat Belgacom op 30 juni ook wel enkele konijnen uit zijn hoed gaat toveren, als je de aankondiging op hun website mag geloven. Dat wordt straks nog struikelen om de juiste formule te vinden :lol:
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Damn, das allemaal wel héél erg mooi :). Maar als er morgen nog steeds niemand een brief heeft gekregen, hebben ze voor de zoveelste keer gelogen....
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Het is me ook opgevallen dat ze niet meer spreken over het 0800 nummer :).
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Mja dat vind ik persoonljik ook maar slechte strategie... formules online zetten die waarschijnlijk nog niet bevestigd zijn door Belgacom.

En dan deze maar telkens aanpassen zoals het uitkomt. Misschien beter gewoon afwachten of 1 juli nu echt adsl2+ beschikbaar komt voor de alternatieve operatoren..

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

99 euro voor extra snelheid, das ook wel genoeg he :-)

Maarja, na zolang belachelijk veel geld in telenet gepompt te hebben, zal ik dit met een glimlach betalen.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jelly schreef:Mja dat vind ik persoonljik ook maar slechte strategie... formules online zetten die waarschijnlijk nog niet bevestigd zijn door Belgacom.

En dan deze maar telkens aanpassen zoals het uitkomt. Misschien beter gewoon afwachten of 1 juli nu echt adsl2+ beschikbaar komt voor de alternatieve operatoren..

Mvg
De ADSL2+ tarieven zijn al langer bekend, net zoals de profielen, 9 en 12 Mbps.
Jelly
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 882
Lid geworden op: 14 jun 2004, 13:31
Locatie: Rotselaar
Uitgedeelde bedankjes: 40 keer
Bedankt: 17 keer
Contacteer:

Ok maar om dan eerst 9mbps op je homeconnect te geven en dit dan wat later al terug aanpast. ok in positieve zin maar toch.

Alsook overal verkrijgbaar vind ik toch ook een beetje bedrog. Nog altijd 'maar' 85%

Ben benieuwd wat het allemaal gaat geven op 1 juli.. kijkt afwachtend toe.

Mvg
Everything that has a beginning has an end.
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik hoop wel dat hun 12Mbit profiel een hogere upload gaat hebben, want 12Mbit/448Kbit is geen vette in verhouding.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

Gisteren een brief van Belgacom ontvangen, dat de opzegging goed ontvangen was. Dan wordt er toch wel gewerkt bij Dommel... 8)
Direct gebeld naar Dommel of mijn activatie dan ook vandaag plaatsvindt, en nee hoor dat was pas tegen het "einde" van de week.

Maar goed dat ik nu verder kan met gebruikersnaam en wachtwoord van een ander belgacom abo (vriend). :-)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Ook vandaag weer: geen post van Dommel.

The saga continues... (unfortunately) :evil:
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

L-army schreef:Ik hoop wel dat hun 12Mbit profiel een hogere upload gaat hebben, want 12Mbit/448Kbit is geen vette in verhouding.


de upload is vast, valt weinig aan te doen vrees ik.. (max dat ze toelaten ivm bipt crap)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Daarnet nog maar eens met de activatiedesk gebeld (hey, het was meer dan een week geleden 8)).

1) tegen het einde van deze week of begin volgende week zal ik per post verwittigd worden (het typische antwoord op woensdag en donderdag)
2) het probleem ligt bij de leverancier van de bekabeling om het signaal te activeren ("bij Belgacom dus?" - lange stilte - "ja")
3) voor 1 juli zal het zeker in orde zijn want ze wachten niet op het openstellen van de ADSL2+ infrastructuur (wat ik zo stilaan begin de vermoeden - en dus maar rechtaf gevraagd heb)

Ik ben benieuwd. Deze week moeten we in ieder geval niet veel meer verwachten.
hanske
Member
Member
Berichten: 94
Lid geworden op: 26 apr 2005, 22:13

ik heb net een brief van belgacom gehad dat mijn nummer is overgedragen naar een andere operator.

Ik neem aan dat ik mijn abonnement niet meer moet opzeggen bij belgacom als ik bij dommel geactiveerd ben? (misschien wel verstandiger om ze alsnog een brief te sturen dan?)
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

hanske schreef:ik heb net een brief van belgacom gehad dat mijn nummer is overgedragen naar een andere operator.

Ik neem aan dat ik mijn abonnement niet meer moet opzeggen bij belgacom als ik bij dommel geactiveerd ben? (misschien wel verstandiger om ze alsnog een brief te sturen dan?)

Normaal heb jij tijdens de activatie via je cd-rom moeten kiezen of je je huidige ADSL abonnement wilt behouden. Heb je hier nee op geantwoord dan zal dommel je abo opzeggen. (Bij belgacom is dit toch het geval)
Mijn Belgacom deactivatie is vandaag... maar die brief dat mijn nummer wordt overgedragen heb ik nog niet gehad!
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Ik vraag me af waarom ze blijven liegen tegen hun klanten. Eerst zeggen dat er al een deel van de brieven vrijdag is verstuurd. Dan zeggen dat er maandag ook al een deel de deur is uitgegaan. Terwijl er nog steeds niemand deze heeft gekregen. Allemaal leugens.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Yargo schreef:Ik vraag me af waarom ze blijven liegen tegen hun klanten. Eerst zeggen dat er al een deel van de brieven vrijdag is verstuurd. Dan zeggen dat er maandag ook al een deel de deur is uitgegaan. Terwijl er nog steeds niemand deze heeft gekregen. Allemaal leugens.


Was bij de eerste aansluitingen cityconnet ook zo, daar werden we +- 2 maanden aan het lijntje gehouden, uiteindelijk is het wel goedgekomen.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 maa 2008, 01:17
Contacteer:

Als ze nu gewoon "To the point" zijn dan krijgen ze niet zoveel onnodige telefoontjes... :?
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Die 2 maand zijn bijna om :). Als je begint te rekenen vanaf april, de moment waarop de inschrijvingen begonnen :).
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Yargo schreef:Die 2 maand zijn bijna om :). Als je begint te rekenen vanaf april, de moment waarop de inschrijvingen begonnen :).

Je mag eigenlijk pas beginnen te tellen vanaf 5 mei. Dat was de eerste dag dat je de HomeConnect pakketten kon afhalen bij Loveno en dus je activatie kon aanvragen.

Op de site stond wel dat HomeConnect vanaf 21 april beschikbaar zou zijn maar dat verhaal kennen we intussen wel...
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Dommel is niet heilig ofzo ze. Waarom heeft er niemand de ombudsdienst gecontacteerd wegens verwaarlozing, misleiding en bedrog van de klant. Dit kan ze aanzetten om is een degelijke customer service aan te bieden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

sikk schreef:Als ze nu gewoon "To the point" zijn dan krijgen ze niet zoveel onnodige telefoontjes... :?


Het probleem is dat ze vermoedelijk zelf het "point" ook niet kennen omdat ze afhankelijk zijn van andere partijen. Als het allemaal zo eenvoudig was zou men zeker een datum kunnen vermelden en hieraan voldoen.

Nu het feit dat men dan toch datums belooft zonder enige randopmerking is natuurlijk wel een beetje dom(mel)... dat zouden ze ondertussen toch ook moeten beseffen.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

vanaf 1julie 9mb/s maar normaal kan ik deze niet halen...

momenteel zit ik nog bij bc dus als zij de snelheden verhogen en ik kom bv maar aan 6mb/s bel ik en vraag ik of ze me naar 9mbs/12 kunen zetten en eenmaal ik die speed heb <opzeggen en dommel activeren =zelfde snelheid

hopelijk is die snelheid gratis
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

q-tec schreef:vanaf 1julie 9mb/s maar normaal kan ik deze niet halen...

momenteel zit ik nog bij bc dus als zij de snelheden verhogen en ik kom bv maar aan 6mb/s bel ik en vraag ik of ze me naar 9mbs/12 kunen zetten en eenmaal ik die speed heb <opzeggen en dommel activeren =zelfde snelheid

hopelijk is die snelheid gratis


ehhh wat? Ik weet niet wat je echt bedoelt maar je moet niets aanvragen bij bgc. Dommel zet je automatisch op 12mbps op 1juli met homeconnect.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Hij bedoelt: momenteel zit ik bij BGC, als ik eerst via BGC mij op een 12mbit profiel laat zetten(waar hopelijk geen €99 voor moet betaald worden redeneert hij, BGC heeft zelfs nog niets bekend gemaakt qua ADSL2+) en dan naar Dommel overschakel dat hij dan zonder extra kosten zijn 12mbit profiel ook kan overzetten. Vrees er voor eerlijk gezegd.

Weet iemand of je bij Homeconnect connectiekosten zal moeten betalen?
Bellen naar een vaste lijn is altijd gratis.(ook geen connectiekosten neem ik aan)
Voor een gesprek naar een mobiele telefoon betaal je €0.1494/minuut wat duurder dan bij BGC Classic Happy Time maar BGC rekent wel een connectiekost aan per gesprek.
Zou dommel deze kost ook aan rekenen?(anders zou Dommel toch goedkoper zijn om naar gsm's te bellen)
BGC hun prijzen gaan wel nog stijgen zeker?
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Hij bedoelt: momenteel zit ik bij BGC, als ik eerst via BGC mij op een 12mbit profiel laat zetten(waar hopelijk geen €99 voor moet betaald worden redeneert hij, BGC heeft zelfs nog niets bekend gemaakt qua ADSL2+) en dan naar Dommel overschakel dat hij dan zonder extra kosten zijn 12mbit profiel ook kan overzetten. Vrees er voor eerlijk gezegd.


dat bedoel ik ook niet echt hoor

vorig jaar zat ik op 2mbs en ik heb recht op 4 bij bc dus gebeld en ze hebben mij op 4gezet
dus als ze adsl2 lanceren en ik haal bv 6mbs bel ik of ze dit willen verhogen doen ze dat zal ik bij dommel automatisch ook mijn max halen...
want dommel zei me dat ik adsl2 max 6mb zou halen...mischien valt dit zo te omzeilen
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

q-tec schreef:
Hij bedoelt: momenteel zit ik bij BGC, als ik eerst via BGC mij op een 12mbit profiel laat zetten(waar hopelijk geen €99 voor moet betaald worden redeneert hij, BGC heeft zelfs nog niets bekend gemaakt qua ADSL2+) en dan naar Dommel overschakel dat hij dan zonder extra kosten zijn 12mbit profiel ook kan overzetten. Vrees er voor eerlijk gezegd.


dat bedoel ik ook niet echt hoor

vorig jaar zat ik op 2mbs en ik heb recht op 4 bij bc dus gebeld en ze hebben mij op 4gezet
dus als ze adsl2 lanceren en ik haal bv 6mbs bel ik of ze dit willen verhogen doen ze dat zal ik bij dommel automatisch ook mijn max halen...
want dommel zei me dat ik adsl2 max 6mb zou halen...mischien valt dit zo te omzeilen


Je hebt geen "recht" op de maximum snelheid. Dit is puur afhankelijk van technische factoren. Als dommel zegt dat 6mb het maximum is, dan is dat het maximum technisch haalbare.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Berichten: 419
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:07
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

Ik heb vandaag men modem ontvangen, maar na het configureren hoorde ik een tik en kreeg ik geen ip adres meer. Ik kan niet meer connecteren met de router. Zelf resetten werkt niet:s

Heeft iemand dit ook gehad? Zoja hoe is dit op te lossen?
Gebruikersavatar
Devilzown
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1247
Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 59 keer

reyntjensw schreef:Ik heb vandaag men modem ontvangen, maar na het configureren hoorde ik een tik en kreeg ik geen ip adres meer. Ik kan niet meer connecteren met de router. Zelf resetten werkt niet:s

Heeft iemand dit ook gehad? Zoja hoe is dit op te lossen?


Probeer eens alle kabels uit te trekken buiten de power & ethernet, daarna de modem resetten.
Vrees wel dat dien kapot is :?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”