Diepgaand onderzoek naar overname Scarlet

Nieuws omtrent telecom
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
Bedankt: 60 keer
Provider

Juist Silence,en de situatie in Walonie is nog veel erger,daar is het nu al alles Belgacom wat de klok slaat,met Scarlet op de tweede plaats,een heel eind daarachter.
Natuurlijk zit Scarlet ferm in de schulden,de investering in een nieuw netwerk kost veel geld,maar het kan nog altijd dat ze daar vroeg of laat de vruchten van plukken.De laatste tijd rezen de resellers als paddestoelen uit de grond.
Ik woon niet ver van de grens,in Nederland inderdaad een heel andere situatie,als men geen ADSL kan krijgen moet men wel de kabel nemen,de meeste abbo's via de kabel zijn wel trager dan telenet(2,4,6mbps),maar onbeperkt volume,en de prijzen....u moet maar eens kijken op Zeelandnet,dat is een zeer goede.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer
Provider

Rafken schreef:je kan het ook bekijken als de wet van de sterkste....
Ik wil ook wel eens een partijtje boxen met een kind van 5.

Kortom... dit heeft niets met de sterkste te maken... maar alles met veel jaren voorsprong als monopolist.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
Rafken schreef:je kan het ook bekijken als de wet van de sterkste....
Ik wil ook wel eens een partijtje boxen met een kind van 5.

Kortom... dit heeft niets met de sterkste te maken... maar alles met veel jaren voorsprong als monopolist.
wat is er verkeerd mee dat een bedrijf de sterkste wil blijven, nummer 1 wil blijven en nog sterker wil worden door te groeien en eventuele concurrenten pp te kopen. Dat is heel simpel : NIKS.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
Arqentus
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 3 keer
Provider

hollebollegijs schreef:wat is er verkeerd mee dat een bedrijf de sterkste wil blijven, nummer 1 wil blijven en nog sterker wil worden door te groeien en eventuele concurrenten pp te kopen. Dat is heel simpel : NIKS.
Van een commercieel oogpunt vanuit het bedrijf. Niets.

Vanuit de gebruikers markt, VEEL! Van een land dat voorliep op de andere landen, zijn we nu gans aan het terugzakken. Stel dat ADSL2+ echt 9/12Mbits is, zelf dan lopen we nog achter op onze buurlanden. En dat is dan de "innovatie". En dan spreken we nog niet over de limieten, en prijs! Zo dus, de eindgebruiker heeft ieder recht om te klagen als een bedrijf te machtig is, en blijft, en hierdoor de markt dood stikt.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Arqentus schreef:
hollebollegijs schreef:wat is er verkeerd mee dat een bedrijf de sterkste wil blijven, nummer 1 wil blijven en nog sterker wil worden door te groeien en eventuele concurrenten pp te kopen. Dat is heel simpel : NIKS.
Van een commercieel oogpunt vanuit het bedrijf. Niets.

Vanuit de gebruikers markt, VEEL! Van een land dat voorliep op de andere landen, zijn we nu gans aan het terugzakken. Stel dat ADSL2+ echt 9/12Mbits is, zelf dan lopen we nog achter op onze buurlanden. En dat is dan de "innovatie". En dan spreken we nog niet over de limieten, en prijs! Zo dus, de eindgebruiker heeft ieder recht om te klagen als een bedrijf te machtig is, en blijft, en hierdoor de markt dood stikt.
limieten, ja je hebt gelijk.
prijzen, stap naar het bipt, daar kan belgacom niks aan doen.
en belgacom machtig, niet overdrijven hé. belgacom mag niets doen zonder goedkeuring van het bipt. andere krijgen altijd de kans om eerst een bepaald product te lanceren op de markt en daarna pas mag belgacom komen. je mag blij zijn als je de kans krijgt om iets eerst te lanceren.
Het zijn mijn laatste weken bij Belgacom. Ik ga een andere lucht opsnuiven. Byebye Telecomworld.
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer
Provider

Maar goed dat belgacom zomaar niks mag zoder toestemming , de concurrentie was dan al dood voor ze geboren was , ik bedoel abbo's aan dumpingprijzen verkopen tot de concurrentie dood is en dan de prijzen optrekken .
Caey
Pro Member
Pro Member
Provider

dopke schreef:Maar goed dat belgacom zomaar niks mag zoder toestemming , de concurrentie was dan al dood voor ze geboren was , ik bedoel abbo's aan dumpingprijzen verkopen tot de concurrentie dood is en dan de prijzen optrekken .
Dat is inderdaad de hele vage mist rond hollebollegijs zijn verhaal. Belgacom doet inderdaad niets verkeerd, stel u voor! Maar kijk bijvoorbeeld naar de notionele interest, dit was een goed bedoeld initiatief om investeerders naar dit land te lokken. En inderdaad Belgacom doet niets verkeerd, ze zijn met hun sticker in Luxemburg 100% in orde. Het blijft zeer wettelijk maar is zo creatief dat het in de toekomst een invloed zal hebben op investeringen.

Hetzelfde verhaaltje met de koppelverkoop, uiteraard allemaal wettelijk niemand kan daar iets op aanmerken. Of er over het onstaan en de bedoelingen van de wetgever en de opvatting van Belgacom hierover kan gediscussieerd worden daar bestaat geen twijfel over.

Net zoals met Belgacom, er moet maar één alternatieve provider een spreekwoordelijke scheet laten en plotseling komt er een miljoenencampagne op gang die de mensen er toe aanzet om 'te blijven waar je bent' of net naar die aanbieder te gaan die dankzij historische voordelen zomaar honderd miljoen kan bieden op voetbalrechten. bedenkelijke praktijk maar uitermate legaal...

In het geval van Scarlet is het mantra duidelijk: wij, Belgacom, zijn de enige in de industrie in dit land die nog geld hebben dus u mag kiezen: ofwel gaat het falliet en moeten we nog een reclamecampagne en arrogante callcenters inzetten om hun kanten over te nemen, of u werkt zeer gewillig mee en dan hoef je geen tijd te verspillen in de rechtbank. Zeer bedenkelijk, zeer legaal.

De situatie is zeer bekend en is enkel nog onetisch, andere voorbeelden zijn de miljoenenzaken die amerikaanse burgers aanspannen tegen grote bedrijven. De jacht van de RIAA op burgers zonder geld en dan vervolgen aan de andere kant van amerika. En zo'n voorbeeld kan zelfs zeer humoristisch worden: The Pirate Bay, perfect legaal ... bedenkelijk... maar perfect legaal. En het meest vergelijkbare is nog altijd Belgacom en de Belspelletjes op tv, beiden PERFECT legaal. Bedenk dat er eigenlijk zelfs weinig verschil is tussen time2play en Belgacom op consumenten gebied!

Nuja ooit zal Belgacom zelf een overnameprooi blijken te zijn en dan de naam verranderen en het hele verhaaltje zal opnieuw beginnen.
Enkel de service zal onberispelijk blijven, maarja... ze mogen dan wel Belgacom genoemd worden het is nog altijd de goeie oude RTT mentaliteit...

Trouwens, mensen die klachten hebben en dit willen uiten: gebruik Wikipedia... Interview een paar ex-tellindus werknemers voor spicy details en zet ze op wikipedia. Vergelijk de snelheid van de abonnementen en zet ze op wikipedia. Werknemers die hun bedrijfspc gebruiken om andere mensen uit te schelden: wikipedia op.
dbr
Premium Member
Premium Member
Provider

hollebollegijs schreef:
r2504 schreef:
Rafken schreef:......
../quote]

wat is er verkeerd mee dat een bedrijf de sterkste wil blijven, nummer 1 wil blijven en nog sterker wil worden door te groeien en eventuele concurrenten pp te kopen. Dat is heel simpel : NIKS.
Tenzij dat bedrijf al een bepaald percentage van de markt in handen heeft.
Dan kan er gezegd worden: Jullie mogen niet overnemen.

Helaas duren die beslissingen altijd zo lang, commissie zus commissie zo advies hier advies daar.

Terwijl ze feitelijk alleen JA of NEE moeten zeggen.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Zambo
Elite Poster
Elite Poster
Provider

hollebollegijs schreef:
limieten, ja je hebt gelijk.
prijzen, stap naar het bipt, daar kan belgacom niks aan doen.
en belgacom machtig, niet overdrijven hé. belgacom mag niets doen zonder goedkeuring van het bipt. andere krijgen altijd de kans om eerst een bepaald product te lanceren op de markt en daarna pas mag belgacom komen. je mag blij zijn als je de kans krijgt om iets eerst te lanceren.
Het is niet nodig om Belgacom in een slachtoffer rol te zetten hoor. Ze weigeren als staatsbedrijf nog hun maatschappelijke rol op te nemen. Als staatsbedrijf nota bene!!!!!!!!!!!!! Pure schande
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Puur commercieel niets... maar je trekt het dan ook volledig uit z'n context om twee redenen (bedrijf 1 historische monopolist, bedrijf 2 nummer 2 in de ADSL markt).

Is het fout dat een bedrijf een ander bedrijf tracht over te kopen... NEE.

Is het fout dat een historische monopolist de nummer 2 tracht over te kopen... JA ! JA ! JA ! en nog eens JA !
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

r2504 schreef:Is het fout dat een historische monopolist de nummer 2 tracht over te kopen... JA ! JA ! JA ! en nog eens JA !
En dan spreek ik nog niet over de vijandige overname van Telindus ;) :lol:.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Vijandige overnames zijn dagelijkse kost. Ik zie niet wat er mis in is. Er zijn trouwens altijd manieren om die af te wenden (gifpil en dergelijke).
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
broli
Premium Member
Premium Member
Provider

hollebollegijs schreef: prijzen, stap naar het bipt, daar kan belgacom niks aan doen.
Lol komaan kerel. Soms vraag ik me echt af of je gewoon niet gebrainwashed bent. Jij bent hier de enige die nooit van standpunt verandert of een andere mening overweegt...alsof je een robot bent.

En lol at dat uitspraak. Ik denk dat het eerder de BIPT is die niets kan doen zonder de toestemming van belgacom.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

broli schreef:
hollebollegijs schreef: prijzen, stap naar het bipt, daar kan belgacom niks aan doen.
Lol komaan kerel. Soms vraag ik me echt af of je gewoon niet gebrainwashed bent. Jij bent hier de enige die nooit van standpunt verandert of een andere mening overweegt...alsof je een robot bent.

En lol at dat uitspraak. Ik denk dat het eerder de BIPT is die niets kan doen zonder de toestemming van belgacom.

kijk, ik ben geen jassendraaier. ik verander niet van mening zoals de wind. Ik heb nu eenmaal een standpunt en een eigen mening. en daar is niets verkeerd mee!

en met je tweede opmerking bewijs je dat je van het hele telecomgebeuren in belgie niks begrijpt, anders ga je zulke opmerking niet maken.
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer
Provider

hollebollegijs schreef:en met je tweede opmerking bewijs je dat je van het hele telecomgebeuren in belgie niks begrijpt, anders ga je zulke opmerking niet maken.
Net wel. Maar daarvoor moet je de sector iets beter kennen dan gemiddeld.
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Nu op 'webwereld' : Overname Scarlet door Belgacom op ijs gezet,na een diepgravend onderzoek van de autoriteiten.
Het voornaamste is dat zelfs de 'autoriteiten' denken dat er 'iets' niet juist is met die (geplande) overname,en dat zijn de mannen die het voor het zeggen hebben.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Provider

deej schreef:
hollebollegijs schreef:en met je tweede opmerking bewijs je dat je van het hele telecomgebeuren in belgie niks begrijpt, anders ga je zulke opmerking niet maken.
Net wel. Maar daarvoor moet je de sector iets beter kennen dan gemiddeld.
en dat kent hij ook, onze bolle hoor. veel meer dan je denkt. hij werkt al jaren in de telecom, heeft zelfs bij de concurrentie gewerkt, en kent het reilen en zeilen beter als jullie denken.

ik heb zo de indruk dat de kennis van onze bolle niet op prijs wordt gesteld omdat hij maar voor belgacom werkt en dat vind ik spijtig.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Provider

fluppie schreef:Nu op 'webwereld' : Overname Scarlet door Belgacom op ijs gezet,na een diepgravend onderzoek van de autoriteiten.
Het voornaamste is dat zelfs de 'autoriteiten' denken dat er 'iets' niet juist is met die (geplande) overname,en dat zijn de mannen die het voor het zeggen hebben.
het zal niet simpel zijn maar ik zie de goedkeuring wel doorgaan.
al zal belgacom wel toegevingen moeten doen door bijvoorbeeld het vdsl2-netwerk open te stellen, en bellens is bereid dit te doen om scarlet te kunnen binnenrijven.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

broli schreef:Lol komaan kerel. Soms vraag ik me echt af of je gewoon niet gebrainwashed bent. Jij bent hier de enige die nooit van standpunt verandert of een andere mening overweegt...alsof je een robot bent.
Die indruk begin ik toch ook stilaan te krijgen... ik kan best begrijpen dat iemand een mening heeft, maar dat neemt niet weg dat je open moet staan voor feiten.
hollebollegijs schreef:kijk, ik ben geen jassendraaier. ik verander niet van mening zoals de wind. Ik heb nu eenmaal een standpunt en een eigen mening. en daar is niets verkeerd mee!
Het gaat hier niet over draaien als de wind... nu dat ondertussen iedere officiele instantie (en niet alléén wij dwaze forumbezoekertjes) ook reeds geschreven heeft dat er duidelijk sprake is van een duopolie en veel te dure prijzen mag je toch stilaan die oogkleppen van je afdoen.

Toegeven dat je fout was is misschien iets dat je nog moet leren... tenzij je echt van mening bent dat je historische monopolie positie misbruiken om de concurrentie kapot te maken, en iedere cent uit de klant te kloppen in ruil voor een kreupel product valt onder de normale ethische bedrijfsvoering die je van een staatsbedrijf mag verwachten (maar dan hebben we evenzeer het recht je gebrainwashed te noemen).
Rafken schreef:ik heb zo de indruk dat de kennis van onze bolle niet op prijs wordt gesteld omdat hij maar voor belgacom werkt en dat vind ik spijtig.
Ik denk dat iedereen zijn kennis kan apprecieren... maar niet z'n bekrompen BGC centrische visie.
hollebollegijs
Elite Poster
Elite Poster
Provider

r2504 schreef:
broli schreef:Lol komaan kerel. Soms vraag ik me echt af of je gewoon niet gebrainwashed bent. Jij bent hier de enige die nooit van standpunt verandert of een andere mening overweegt...alsof je een robot bent.
Die indruk begin ik toch ook stilaan te krijgen... ik kan best begrijpen dat iemand een mening heeft, maar dat neemt niet weg dat je open moet staan voor feiten.
hollebollegijs schreef:kijk, ik ben geen jassendraaier. ik verander niet van mening zoals de wind. Ik heb nu eenmaal een standpunt en een eigen mening. en daar is niets verkeerd mee!
Het gaat hier niet over draaien als de wind... nu dat ondertussen iedere officiele instantie (en niet alléén wij dwaze forumbezoekertjes) ook reeds geschreven heeft dat er duidelijk sprake is van een duopolie en veel te dure prijzen mag je toch stilaan die oogkleppen van je afdoen.

Toegeven dat je fout was is misschien iets dat je nog moet leren... tenzij je echt van mening bent dat je historische monopolie positie misbruiken om de concurrentie kapot te maken, en iedere cent uit de klant te kloppen in ruil voor een kreupel product valt onder de normale ethische bedrijfsvoering die je van een staatsbedrijf mag verwachten (maar dan hebben we evenzeer het recht je gebrainwashed te noemen).
Rafken schreef:ik heb zo de indruk dat de kennis van onze bolle niet op prijs wordt gesteld omdat hij maar voor belgacom werkt en dat vind ik spijtig.
Ik denk dat iedereen zijn kennis kan apprecieren... maar niet z'n bekrompen BGC centrische visie.
enkele opmerkingen :

ik sta open voor ieder zijn mening maar dat wil niet zeggen dat ik ermee akkoord moet gaan, en nee, het is geen bekrompen mening hoor, het is gewoonweg mijn mening en ge hebt het precies moeilijk met personen die niet denken zoals jij en vele anderen. maar dat is geen reden om op mij te schieten. al sta ik alleen (wat hier duidelijk niet het geval is), dan nog moet je het respecteren.

er is niks verkeerd om de sterkste en de beste te zijn en te willen blijven.
dat is nu eenmaal de economie.

officiële instanties klagen al jaren, maar er verandert niks.

dat belgacom duur is, heb ik nooit ontkend, maar dat ligt aan het bipt.
zij bepalen de prijzen. al kunnen sommigen dat hier moeilijk geloven.
ga daar klagen.
en zolang een klant betaalt, wil dat zeggen dat hij akkoord gaat met de prijzen.

dat hetgene wat je krijgt voor je abonnement, achterhaalt is, heb ik al toegegeven, bijvoorveeld de limieten, deze mogen zeker verhoogd worden. afschaffen daarentegen is niet aan de orde.

trouwens als de klant niet tevreden is bij belgacom, kan hij overstappen, is het gedaan met klagen. trouwens qua wholesaleprijzen naar de andere providers toe, heeft belgacom de laagste in europa.

tenslotte, tussen haakjes, ik heb jullie nooit dwaas genoemd, ik denk dat zelfs nooit.

ik kan gemakkelijk mijn fouten toegeven, maar alleen als dat nodig is!
Rogue
Premium Member
Premium Member
Provider

hollebollegijs schreef: er is niks verkeerd om de sterkste en de beste te zijn en te willen blijven.
dat is nu eenmaal de economie.
100% mee akkoord
hollebollegijs schreef: officiële instanties klagen al jaren, maar er verandert niks.

dat belgacom duur is, heb ik nooit ontkend, maar dat ligt aan het bipt.
zij bepalen de prijzen. al kunnen sommigen dat hier moeilijk geloven.
ga daar klagen.
en zolang een klant betaalt, wil dat zeggen dat hij akkoord gaat met de prijzen.
Dit ben ik hard beu om te horen, en het komt zelfs behoorlijk arrogant over. Belgacom moet eens verder kijken dan zijn neus lang is. De huidige situatie is NIET houdbaar. Het is leuk om veel geld te genereren voor een "beperkt product", maar niet ten koste van de toekomst. En ok, het IS zo dat 80%(ik noem maar een aangenomen getal) van internettend Vlaanderen prima tevreden is over zijn BGC-abbo met 12 GB/maand, waar ook nog eens een deel met plezier over gaat. Maar stilstaan is achteruitgang. Denk eens aan buitenlandse uitstraling? In andere europese landen zitten ze al jaren op ADSL2+, glasvezel, ... aan REDELIJKE prijzen en kom nou niet af met "je mag niet vergelijken met het buitenland" want dat is je reinste BULLSHIT. We zijn een europees land net als een ander. Zéker Nederland is met ongeveer dezelfde bevolkingsdichtheid én landschap uitermate geschikt voor vergelijkwerk. Feit is, dat we ondertussen KEIHARD achterlopen op de rest van Europa terwijl we vroeger juist een pionier-functie op internetgebied hadden.
hollebollegijs schreef: dat hetgene wat je krijgt voor je abonnement, achterhaalt is, heb ik al toegegeven, bijvoorveeld de limieten, deze mogen zeker verhoogd worden. afschaffen daarentegen is niet aan de orde.
Waarom niet afschaffen? Kan je daar eens een valabele uitleg aan geven in plaats van het gewoon aan de kant te schuiven?
hollebollegijs schreef: trouwens als de klant niet tevreden is bij belgacom, kan hij overstappen, is het gedaan met klagen.
Wat denk je dat er aan zit te komen, nu het ADSL2+-netwerk bij de alternatieve providers kan worden aangeboden? Dat is wat ik bedoel met naar de toekomst kijken. Belgacom is al een aantal jaar zijn eigen ruiten aan het ingooien. Ik denk niet dat Belgacom al veel verloren klanten heeft teruggezien, eens van belgacom af, altijd van belgacom af lijkt zo de leuze. Zijn er eigenlijk cijfers over hoeveel abbo's de alternatieve providers nu hebben en hoeveel BGC, en hoe zich dat ontwikkeld?
hollebollegijs schreef: ik kan gemakkelijk mijn fouten toegeven, maar alleen als dat nodig is!
Je bent ook heel erg koppig ;)
Afbeelding
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Eerst schrijf je...
Rogue schreef:100% mee akkoord
...en daarna...
Rogue schreef:Dit ben ik hard beu om te horen, en het komt zelfs behoorlijk arrogant over. Belgacom moet eens verder kijken dan zijn neus lang is. De huidige situatie is NIET houdbaar. Het is leuk om veel geld te genereren voor een "beperkt product", maar niet ten koste van de toekomst.
Blijkbaar weet je ook niet echt wat je wil ? Als je 100% akkoord bent dat klanten uitpersen een pure economische wetmatigheid is, tja dan is er ook geen reden om de tweede stelling beu te zijn.

Ik ben in ieder geval de simplistische denkwijze van een aantal mensen beu... het is economisch "normaal" (en laten we dan liefst van allemaal de historiek van het monopolie vergeten), en verder de "if you can't beat them, sue them" mentaliteit.

Weet je... dat Shell in Myanmar de armen misbruikt, en akkoord gaat met het militaire regime, voor oliewinning is dan ook maar normaal... da's ook economie ! Ze willen ook maar de grootste blijven :roll:
Rafken
Plus Member
Plus Member
Provider

Rogue schreef:[Wat denk je dat er aan zit te komen, nu het ADSL2+-netwerk bij de alternatieve providers kan worden aangeboden? Dat is wat ik bedoel met naar de toekomst kijken. Belgacom is al een aantal jaar zijn eigen ruiten aan het ingooien. Ik denk niet dat Belgacom al veel verloren klanten heeft teruggezien, eens van belgacom af, altijd van belgacom af lijkt zo de leuze. Zijn er eigenlijk cijfers over hoeveel abbo's de alternatieve providers nu hebben en hoeveel BGC, en hoe zich dat ontwikkeld?
zijn ruiten aan het ingooien?
het aantal adsl-klanten stijgt nog altijd bij belgacom.
ojawel, er zijn klanten die terugkomen hoor, veel meer als je denkt.
omdat het bij belgacom beter is. we zijn wat duurder maar qua service kan niemand aan ons tippen in belgie.
Rafken
Plus Member
Plus Member
Provider

hollebollegijs schreef: ik kan gemakkelijk mijn fouten toegeven, maar alleen als dat nodig is!
Je bent ook heel erg koppig ;)[/quote]

tja, en koppig zijn kan ook een positieve eigenschap zijn hé.
Rogue
Premium Member
Premium Member
Provider

r2504 schreef: Blijkbaar weet je ook niet echt wat je wil ? Als je 100% akkoord bent dat klanten uitpersen een pure economische wetmatigheid is, tja dan is er ook geen reden om de tweede stelling beu te zijn.
Je begrijpt me verkeerd :), ik ben er 100% mee akkoord dat een bedrijf de grootste, sterkste moet proberen te blijven, maar dat dat niet ten koste mag gaan van bedrijfsethiek & klantentevredenheid, en vooral, de kwestie innovatie. Met zulke monsterwinsten die altijd in de krant staan mag je toch wel wat meer & vlottere investeringen zien dacht ik zo. Jammer genoeg beschik ik op het moment niet over (exacte) cijfers van bijvoorbeeld de VDSL-investering, en de winsten van de afgelopen jaren.
Rafken schreef: zijn ruiten aan het ingooien?
omdat het bij belgacom beter is. we zijn wat duurder maar qua service kan niemand aan ons tippen in belgie.
Heb je daar ook bronnen van?
Afbeelding
fluppie
Elite Poster
Elite Poster
Provider

Holle Bolle, aangezien,volgens u Scarlet toch ineen stort als er geen overname komt,moet het toch wel droevig gesteld zijn bij de nr3 in Belgie,ik vraag mij dan ook af wat Belgacom dan in Scarlet wel ziet??en,als de situatie van Scarlet zo slecht is,kan BC toch gewoon wachten tot ze over kop gaan,en dan alles opkopen tegen'soldeprijzen' dan kunnen ze gewoon de naam gebruiken,en zijn ze nog de 'redder in nood' is ook zo gegaan met Liefmans,die eerst over kop is gegaan,en daarna overgenomen door Duvel.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:
Provider

Mss is het al aan soldenprijzen :wink:
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Provider

Rogue schreef:Je begrijpt me verkeerd :), ik ben er 100% mee akkoord dat een bedrijf de grootste, sterkste moet proberen te blijven, maar dat dat niet ten koste mag gaan van bedrijfsethiek & klantentevredenheid, en vooral, de kwestie innovatie. Met zulke monsterwinsten die altijd in de krant staan mag je toch wel wat meer & vlottere investeringen zien dacht ik zo.
Dan had ik je inderdaad verkeerd begrepen. We denken er dus hetzelfde over... alléén mag/moet het volgens Holle wel ten koste gaan van bedrijfsethiek & klantentevredenheid.
Rogue schreef:Jammer genoeg beschik ik op het moment niet over (exacte) cijfers van bijvoorbeeld de VDSL-investering, en de winsten van de afgelopen jaren.
De investering voor VDSL is peanuts (de cijfers kan je hier wel ergens op het forum vinden), zelfs in vergelijking met de winste, en zelfs met men normaal investeringspercentage. Het is trouwens absurd van BGC om tevens steeds maar weer te komen vertellen hoe risicovol de investering was... hetzelfde kan ja dan vertellen over FTTH (waarvan iedereen met een beetje boerenverstand weet dat je binnen enkele jaren niet anders kan).
dbr
Premium Member
Premium Member
Provider

Rafken schreef:
Hoogmoet komt voor de val...
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
broli
Premium Member
Premium Member
Provider

Rafken schreef:
Hahaha...belgacom kennende tellen ze vast ook de mensen mee die een disc/classic lijn hebben(om juist te profiteren van alternatieve adsl providers!). Dat is recent wrss wel een hele hoop inderdaad.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer
Provider
Te Koop forum

Vandaag verschenen in het Staatsblad:

Om deze redenen,
De Raad voor de Mededinging,
- Stelt vast dat de aangemelde concentratie binnen het toepassingsgebied van de wet tot bescherming van de economische mededinging, gecoördineerd op 15 september 2006, valt,
- Stelt vast dat er ernstige twijfels bestaan omtrent de toelaatbaarheid van de concentratie,
- Beslist de procedure van bijkomend onderzoek, bedoeld in artikel 59 van de wet, in te zetten.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Provider

Rafken schreef:zijn ruiten aan het ingooien?
Tsja, Hoe zou dat nu komen ??
Ik ben gvd al 3 weken aan het wachten op nen BGC technieker om terug een ADSL signaal op mijn lijn te hebben zodat mijn Dommel lijn terug zou werken. Enneuh, het is BGC dat het in de eerste plaats kapot heeft gedaan met een netconnect->cityconnect overzetting
Moest ik een BGC abbo hebben had ik waarschijnlijk een technieker binnen de week gezien. Zo kan ik ook zeggen dat ik schitterende service heb die beter is dan die van de alternatieve providers.
Ik heb het al gezegd en zal het nog eens zeggen: BGC als allenheerser op de koperdraad zou strenge SLA's met zware boete's moeten worden opgelegd als het aankomt op service naar alternatieve providers toe.
Het is iedere keer een kleine maand wachten op die BGC techniekers.
DUS NOOIT OFTE NIMMER zal ik nog iets afnemen bij kutbelgacom. Ik ga zelfs uit principe mijn Proximus abbo opzeggen van zodra ik kan opzeggen zonder extra kosten. En van zodra raw copper goedkoper word dan een discovery lijn bonjour ik dat ook tegen lichtsnelheid buiten.
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: amedee
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:
Provider

Goztow schreef:Vandaag verschenen in het Staatsblad:

Om deze redenen,
De Raad voor de Mededinging,
- Stelt vast dat de aangemelde concentratie binnen het toepassingsgebied van de wet tot bescherming van de economische mededinging, gecoördineerd op 15 september 2006, valt,
- Stelt vast dat er ernstige twijfels bestaan omtrent de toelaatbaarheid van de concentratie,
- Beslist de procedure van bijkomend onderzoek, bedoeld in artikel 59 van de wet, in te zetten.
Yay!
Zie je wel dat consumentenverenigingen (meervoud) een invloed kunnen hebben.
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Jelle
Member
Member
Provider

hollebollegijs schreef: trouwens als de klant niet tevreden is bij belgacom, kan hij overstappen, is het gedaan met klagen.
Als voetballiefhebber ook? Het laatste wat ik gehoord heb is dat je dan verplicht ben ook een ADSL-abo te hebben bij Belgacom, dus zomaar overstappen kan niet. Iets wat sterk ruikt naar koppelverkoop, maar het blijkbaar niet is. Waarom niet, dat vraag ik me nog af.
localhost schreef: Yay!
Zie je wel dat consumentenverenigingen (meervoud) een invloed kunnen hebben.
Daar dienen ze toch voor :wink:

Goed dat de overname voorlopig afgewend is, maar een definitief antwoord zou toch leuk zijn. Ik heb het staatsbladartikel eens helemaal doorgenomen, en daar staat zowat bij elk punt "ernstige twijfels voor de concurrentie". Ik zou denken dat ze de overname dan afwijzen ipv nogmaals onderzoeken.
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”