Ik heb het volgende
een scarletbox en een draadloze modem router van philips
ik heb van de draadloze modem-router de dhcp uitgeschakeld
- ik kan vlot draadloos met mijn pc op het netwerk
- ik kan vlot met mijn laptop op het netwerk.
gisteren moest ik mij opnieuw aanmelden op het netwerk door passwoord router in te geven.
Moet ik nog iets meer doen dan enkel dhcp uit te schakelen ? moet ik met vaste ipadressen voor laptop en computer werken of is dit opnieuw aanmelden puur toeval ?
scarlet en draadloze modem router
ja ik bedoel dat ik terug mijn webkey moest ingeven voor de modem-router. (er stond dat er geen volledige verbinding kon gemaakt worden). Was daarna direct weer in orde
ik denk/dacht dat de oorzaak lag aan het feit dat ik de dhcp van de modem-router uitgeschakeld had.
Ik denk/dacht dat door je dhcp uit te schakelen en je wil met zowel laptop en desktopcomputer op het net, deze geen afzonderlijk ip-adres konden krijgen of beiden op hetzelfde ipadres moeten werken. met Laptop en desktop op hetzelfde moment surfen lukt maar is dit geen toeval ? Door dhcp uit te schakelen komt het ip-adres toch van de scarletbox - en is de routerfunctie toch uitgeschakeld op de modem-router en is er dus maar 1 ipadres voor laptop EN desktop
ik denk/dacht dat de oorzaak lag aan het feit dat ik de dhcp van de modem-router uitgeschakeld had.
Ik denk/dacht dat door je dhcp uit te schakelen en je wil met zowel laptop en desktopcomputer op het net, deze geen afzonderlijk ip-adres konden krijgen of beiden op hetzelfde ipadres moeten werken. met Laptop en desktop op hetzelfde moment surfen lukt maar is dit geen toeval ? Door dhcp uit te schakelen komt het ip-adres toch van de scarletbox - en is de routerfunctie toch uitgeschakeld op de modem-router en is er dus maar 1 ipadres voor laptop EN desktop
- Devilzown
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Als je dhcp uitschakelt op de philips router, dan krijg je een ip via de dhcp functie van de scarlet box. De scarlet box is immers ook gewoon een router (met maar één uitgang ) Je gebruik de philips router dan eigelijk als een soort van switch.steventje schreef:ja ik bedoel dat ik terug mijn webkey moest ingeven voor de modem-router. (er stond dat er geen volledige verbinding kon gemaakt worden). Was daarna direct weer in orde
-
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
als je dhcp in je router uitschakelt zal de scarletbox voor de ip's zorgen wat niet wilt zeggen dat je maar 1ip krijgt voor bijde apparaten.Door dhcp uit te schakelen komt het ip-adres toch van de scarletbox - en is de routerfunctie toch uitgeschakeld op de modem-router en is er dus maar 1 ipadres voor laptop EN desktop
Als bijde apparaten op hetzelfde moment het zelfde ip hebben dan krijg je namelijk een ip conflict.