Van Dommel naar Belgacom

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Goed zot zou je denken ware het niet dat ik via mijn werk een Belgacom ADSL verbinding kan krijgen voor 10€/maand. Wel met een iets opgetrokken limiet van 20GB en laat dat nu net het gemiddeld aantal GB zijn dat ik maandelijks verbruik. Een occasioneel volume pack zou dus moeten volstaan.

Het probleem (nu ja) is eigenlijk het volgende.

Ik betaal 3-maandelijks (zonder domiciliëring). Iets voor 21/3 (mijn vervaldatum bij Dommel) heb ik dus netjes mijn volgende periode van 3 maanden betaald (tem 21/6/08). Nu zou ik echter mijn abonnement willen opzeggen op 21/5/08. Ik ben immers al > 1 jaar klant dus is mijn abo in principe maandelijks opzegbaar. "Dat klopt, meneer", zegt men mij bij Dommel, "maar als u nu opzegt voor 21/5/08, bent u die laatste maand wel kwijt. No refund.".

Is dit koosjer? Ik heb mijn algemene voorwaarden hier niet bij de hand (en vind ze ook al niet terug op de Dommel website), maar dit lijkt me toch sterk. Als je je abogeld dus halfjaarlijks betaalt, zit je sowieso 6 maand vast.

Dit 35.95€ kan me op zich niet veel schelen. Na 2 maand Belgacom ADSL heb ik dat al terug gewonnen. Het gaat me om het principe.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Moest de prijs per drie maanden lager liggen dan deze voor iedere maand afzonderlijk zou ik het nog kunnen begrijpen, maar hun 107.85 euro is identiek aan 35.95 * 3 ?

Lijkt me dus niet echt mooi, en volgens mij ook niet geldig.
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

Van Dommel naar Belgacom
schrok fkes van het topic :wink:
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Ik ga morgen mijn opzegbrief aangetekend versturen en zal er nog eens bijzetten dat ze de resterende maand mogen terugbetalen. Weigeren ze dat, dan schakel ik wel de ombudsdienst in.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
nero1
Starter
Starter
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 dec 2006, 12:04

Zelfs aan die prijs en transfervolume, lijkt het onverstandig om opnieuw naar Belgacom over te stappen...
Qua snelheid ga je terug keren naar de internet-middeleeuwen, Belgacom waar ik ook een voordeeltarief (-10€/maand studententarief, ben wel al tijdje, geen student meer) van heb, wil mij geen verdere voordelen aanbieden, ik doe net als velen de omgekeerde beweging!!

Testaankoop rekenmodule (bekijk ook de snelheden!!)
Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Ze zouden het nog mogen gratis geven , nooit stap ik terug naar Belgacom.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

nero1 schreef:Zelfs aan die prijs en transfervolume, lijkt het onverstandig om opnieuw naar Belgacom over te stappen...
Qua snelheid ga je terug keren naar de internet-middeleeuwen, Belgacom waar ik ook een voordeeltarief (-10€/maand studententarief, ben wel al tijdje, geen student meer) van heb, wil mij geen verdere voordelen aanbieden, ik doe net als velen de omgekeerde beweging!!

Testaankoop rekenmodule (bekijk ook de snelheden!!)


Goed, we maken even samen mijn rekening. Zoals je merkt voeg ik TV en internet samen.

Code: Selecteer alles

                               Dommel                       Belgacom
PSTN lijn                           6,85                                6,85
ADSL                               39,95                                10
Nieuwsgroepen                   inclusief                            1,6 (1)
Volume                              100 GB                          20 GB (2)

Telefoonkosten (3)                     3                                 3

TV                           12,5 (WVEM)                            11,17 (4)

Totaal per maand                     59.3                              29.62


(1) 90 GB = 16€ (astraweb). Bij +/-9 GB (voor mij persoonlijk genoeg) per maand komt dit neer op 1.6€ per maand
(2) Ik krijg 20 GB limiet met dit contract. Voor mij genoeg. En anders koop ik af en toe wel eens een volume pack.
(3) VOIP account bij een betamax provider.
(4) (9,95 - 30%) + (6 - 30%) : abbo + decoder. Comfort view is gratis.

En bij mijn weten is de ADSL snelheid bij Belgacom identiek aan die bij Dommel. Meer nog, bij mij is ze sneller. Bij Dommel syncte ik aan 3.3Mbps, nu aan 4Mps. En nee - voor de zoveelste keer - mijn internet gaat NIET, ik herhaal, NIET trager wanneer ik TV kijk.

Wat zou jij kiezen? Ik heb internet, digitale TV, telefoon (inclusief alle gesprekken) voor minder dan 30€ per maand. En jij?
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Tja, en ik maar denken dat dit topic ging over het wel of niet moeten terugbetalen van een bedrag.

Dacht niet dat de topicstarter gevraagd had of het verstandig was om over te stappen :roll:

Denk dat ik ook geen 30 euro per maand zou weg gooien om toch maar bij dommel te blijven. Zit nu bij dommel maar krijg ik zo'n voorstel, dan denk ik dat de beslissing snel gevallen is

Ze zouden het nog mogen gratis geven , nooit stap ik terug naar Belgacom


:roll:


@maglor: betaal je dan voor zo'n volumepack de gewone prijs of is dat ook een verminderde prijs?
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2048
Lid geworden op: 06 dec 2004, 16:26
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Nee, dat is dan wel de gewone prijs (hebben ze mij toch verteld. Ik heb het nog niet nodig gehad).
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

brooklyn schreef:Ze zouden het nog mogen gratis geven , nooit stap ik terug naar Belgacom.


2nd that. Gewoon uit principe: do not support one of the evil empire
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Kenneth
Premium Member
Premium Member
Berichten: 511
Lid geworden op: 27 feb 2007, 11:31
Locatie: wervik
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 6 keer

Dat mensen hun principes hebben, tot daar. Maar het is niet echt de bedoeling om ieder topic (niet letterlijk opnemen natuurlijk) tot een anti-telenet of anti-belgacom boodschap.

De topicstarter vraagt of Dommel bij een drie maandelijkse betaling de laatste maand dient terug te betalen of niet. En NIET of het wel verstandig is om over te stappen naar belgacom.

Goed zot zou je denken ware het niet dat ik via mijn werk een Belgacom ADSL verbinding kan krijgen voor 10€/maand. Wel met een iets opgetrokken limiet van 20GB en laat dat nu net het gemiddeld aantal GB zijn dat ik maandelijks verbruik. Een occasioneel volume pack zou dus moeten volstaan.


Vind het eigenlijk jammer dat iemand moet verantwoorden waarom hij naar Belgacom overstapt. Maar aan de andere kant, best dat hij het gedaan heeft anders zaten we hier waarschijnlijk al aan tien pagina's die maglor zot verklaren

Maar allé, ben nu eigenlijk zelf off topic bezig
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”