BTW-tarieven

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
PHO
Pro Member
Pro Member

//edit meon: Dit topic is afgesplitst van Dommel HomeConnect biedt onbeperkt internet
BasMSI schreef:
21%! Op vrijwel alles zit 21% BTW tegenover 6% in de supermarkt in Nederland.
Tel daar de loonkosten bij op en je weet waarom alles zo duur is.
een beetje off-topic
Op voedingsproducten die je koopt in de winkel/supermarkt, medicijnen, boeken en tijdschriften betaal je in België ook maar 6% BTW.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

PHO schreef:
BasMSI schreef:
21%! Op vrijwel alles zit 21% BTW tegenover 6% in de supermarkt in Nederland.
Tel daar de loonkosten bij op en je weet waarom alles zo duur is.
een beetje off-topic
Op voedingsproducten die je koopt in de winkel/supermarkt, medicijnen, boeken en tijdschriften betaal je in België ook maar 6% BTW.
sinds wanneer zijn boeken maar 6%? ik weet dat er spraken over was maar nooit is doorgevoerd zover ik weet. Thans op mijn kasticketten van de standaard boekhandel staat nog steeds 21% & van universiteit ook..
Fireblade
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 15 keer

Ik dacht dat 6% enkel en alleen op de groep 'food' was. Dus alle voedingsmiddelen + verzorgingsproducten. of heb ik het mis?
To download or not to download, that's the question.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Leef je uit: http://mineco.fgov.be/redir_new.asp?loc ... _nl-01.htm

Alle tarieven en waar ze van toepassing op zijn.

Je mag Bloemetjes aan 6% kopen, lekker noodzakelijk....maar Stookolie etc is netjes 21%.
Maar belangrijke dingen als: Zeep en Schoenen zijn netjes 21%

Zelfs een abbo op betaal TV is goedkoper dan schoenen en zeep en dat lijkt me toch echt wel luxe.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
PHO
Pro Member
Pro Member

Standaard geldt er een tarief van 21%, indien het product of dienst niet in de onderstaande lijst vermeld is, geldt dit standaardtarief.

De BTW tarieven:

Tarief van 0%:

* Dag- en weekbladen die tenminste 48 keer per jaar verschijnen,
* recuperatiestoffen en -producten.
* intracommunautaire verwerving

het verschaffen van krantennieuws via internet is geen levering maar een dienstverlening en is als dusdanig onderworpen aan het tarief van 21 %.

Tarief van 6%:

* levende dieren, vlees en slachtafvallen, vis, schaal-, schelp- en weekdieren (uitgezonderd kaviaar, langoustine, krabben, zee- en rivierkreeften, siervissen, oesters en de daarmee bereide voeding)

* melk en zuivelproducten, eieren, honing
* groenten, planten, wortels en knollen voor voedingsdoeleinden, fruit, schillen van citrusvruchten en van meloenen

* plantaardige producten
* producten van de meelindustrie, mout, zetmeel
* vetten en oliën
* andere voedingsmiddelen
* voedsel voor dieren, meststoffen, dierlijke producten
* gewoon natuurlijk water
* farmaceutische producten
* tijdschriften en boeken
* originele kunstwerken, voorwerpen voor verzamelingen, antiquiteiten
* auto's voor personenvervoer voor invaliden, onderdelen, uitrustingsstukken en toebehoren voor deze voertuigen

* doodskisten, orthopedische toestellen, prothesen en invalidenwagens
* landbouwdiensten
* vervoer (personen)
* hotels en campings
* werk in onroerende staat met betrekking tot privé-woningen die ouder dan 5 jaar zijn (tijdelijk sedert 1 januari 2000 tot minstens 31 december 2010), woningen ouder dan 15 jaar: onbeperkt in tijd.

* bloem- en sierteelt

Vanaf 1 juli 2003 zijn dranken onderworpen aan het 6% BTW-tarief (in plaats van 21 %). Het verlaagd tarief geldt niet voor bieren met een effectief alcoholvolumegehalte van meer dan 0,5 % vol. en andere dranken met een effectief alcoholvolumegehalte van meer dan 1,2 % vol.

Tarief van 12%:

* Insulinespuiten, steenkool, (binnen)banden voor landbouwmachines en tractoren, fytofarmaceutische producten, levering van sociale woningen, margarine, abonnementen op betaaltelevisie.

Tarief van 21%

* Alle andere goederen en diensten.
Who the f*** is general failure and why the hell is he reading my disk ?
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”