Dommel HomeConnect biedt onbeperkt internet

Nieuws omtrent telecom
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

BasMSI schreef:En neen, ik kan NIET goedkoper afzijn bij een andere provider, ik heb het vergeleken, DOMMEL! is niet goedkoper.


Graag had ik je vergelijking gezien. Vergeet niet de limieten te vermelden die op de Evonet site staan ( ook al worden ze officieus niet gerekend ). We weten ondertussen wel dat je een Evonet reseller bent, en ik begrijp dat je zeer tevreden bent ( iedereen dat ik kan met Evonet is zeer tevreden ). Maar het Dommel aanbod is wel goedkoper ...
Coop
Premium Member
Premium Member
Berichten: 696
Lid geworden op: 29 nov 2006, 20:40

ditCh schreef:
BasMSI schreef:Jij blijft liever te veel betalen? Sorry hoor, je komt me nogal raar over.


Als het bij de noorderburen zoveel beter is, waarom ben je dan in de eerste plaats naar hier gekomen ? Het gras is altijd groener aan de andere kant ...


Typische Vlaamse mentaliteit.

Waarom mogen we niet naar onze omringende landen kijken om te zien of er iets niet beter geregeld is ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Coop schreef:Waarom mogen we niet naar onze omringende landen kijken om te zien of er iets niet beter geregeld is ?


We mogen zeker kijken ... maar ondertussen weten we het wel hé, er hier over liggen zagen gaat heus niets helpen. Elke maand komt er hier wel iemand met het groot licht dat het in Nederland wel kan, so what ...

NB: en het komt dan trouwens nog van een ingeweken Nederlander ...
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

driesve schreef:Ik betaal 42 euro/maand voor mijn internet + telefonie gratis na 17u.

Fustigateur schreef:Je telefoonabonnement ben je vergeten te rekenen. Iets van een 17 euro.

Nee, telefoonlijn zit er al in.
17.5 euro (=telefoonlijn) + 25 euro (=internet dx-adsl)
dus een totaal van 42.5 euro per maand voor telefonie en internet.

Er moet idd iets gebeuren, maar dit is toch al een mooie verbetering tov een paar jaar geleden.

Alle kleine beetjes zijn goed!
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

BasMSI schreef:Huh? Jij vind het normaal dat je ouders 45 euro betalen voor iets dan elk ander in Europa aan 20 euro per maand krijgt?

Ben je wel helemaal in orde? Geen pilletje nodig?
Ik kan me haast niet voorstellen dat elk weldenkende Belg graag 2x zo veel betaald dan een ander in Europa.

Omdat ik kritisch ben kom ik raar over?
Wacht jij maar tot je het zelf moet gaan betalen, dan praat je er wel anders over.



In denemarken betaal je veel meer voor het zelfde internet :) .

ze verdienen en pak meer maar betalen alles ook en pak meer.
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

BasMSI schreef:
Lord Utopia schreef:Ja Bas, jij komt ook raar over bij ons normale Belgen hoor...


Wel je schrijft dat je me raar vindt, dus?
En ineens draai je om.

Wat is het nu?

Ja ik heb een grote bek, maar ik zeg tenminste meteen wat ik wil en verlang.
Jij draait om de pot en verwijt mensen die dat doen in plaats van de schuldige aan te wijzen.
Immers de schuldige is de huidige regering, die doen 100% niks voor de inwoners van België buiten hun eigen zakken te vullen met 21% BTW op de meeste goederen.

En neen, ik kan NIET goedkoper afzijn bij een andere provider, ik heb het vergeleken, DOMMEL! is niet goedkoper.
De prijs is op dit moment hetzelfde, en voor iets van 1 euri per maand verschil goedkoper of duurder ga ik niet veranderen.
Snelheid verschil dat er toe doet of transmissiekost, ja dan wel, maar er is geen verschil.

Snap je dat dan niet?
Op DIT moment bied Dommel me NIKS over Evonet, dus stap ik niet over.


Weet ge dan wat ge doet ga ff in nederland ,trek een kabel van daar tot hier en vergelijk nog eens de prijzen die je dan betaald ... hoe ge draaid of keert, ge zit hier en niet daar .. geen appels met peren vergelijken ..
Iedereen weet dat belgie duur is zeg je zelf toch , maar dat zeuren en zagen over het zelfde probleem gaat het echt niet maken , nogmaals ge zit hier , en niet daar ...step out of it .. and let the past go ..This is belgium!!!
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
mm2
Pro Member
Pro Member
Berichten: 319
Lid geworden op: 04 jan 2004, 12:38

Ik vraag mij toch af wat Dommel gaat doen met de Netconnect Plus en Pro abonnementen:

Homeconnect: 9 Mbit down/512 Kbit up/unlimited traffic voor 48,95 euro
Netconnect plus: 4 Mbit down/320 Kbit up/200 GB download voor 62 euro
Netconnect pro: 4,6 Mbit down/512 Kbit up/unlimited traffic voor 159,93 euro

Wie gaat nu nog een plus of een pro nemen als je met homeconnect méér hebt voor een pak minder geld ?

Misschien ook een idee voor Dommel: optie Netconnect Unlimited (4 Mbit/unlimited traffic) vervangt het boostpack ? Cityconnect klanten betalen immers minder voor meer...
blidi
Pro Member
Pro Member
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 okt 2004, 17:52
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 29 keer

driesve schreef:
driesve schreef:Ik betaal 42 euro/maand voor mijn internet + telefonie gratis na 17u.

Fustigateur schreef:Je telefoonabonnement ben je vergeten te rekenen. Iets van een 17 euro.

Nee, telefoonlijn zit er al in.
17.5 euro (=telefoonlijn) + 25 euro (=internet dx-adsl)
dus een totaal van 42.5 euro per maand voor telefonie en internet.

Er moet idd iets gebeuren, maar dit is toch al een mooie verbetering tov een paar jaar geleden.

Alle kleine beetjes zijn goed!


Jij kan er zeker nog 7,5 euro af doen. Discovery line 6.85 euro en belllen via voip. 12,5 euro btw en kosten in om vb. met voipbuster 120 dagen gratis te bellen naar vaste lijnen in Belgie. Dus 25 + 6.85 + 3,13 = 35 euro.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

mm2 schreef:Ik vraag mij toch af wat Dommel gaat doen met de Netconnect Plus en Pro abonnementen:

Homeconnect: 9 Mbit down/512 Kbit up/unlimited traffic voor 48,95 euro
Netconnect plus: 4 Mbit down/320 Kbit up/200 GB download voor 62 euro
Netconnect pro: 4,6 Mbit down/512 Kbit up/unlimited traffic voor 159,93 euro

Wie gaat nu nog een plus of een pro nemen als je met homeconnect méér hebt voor een pak minder geld ?

Misschien ook een idee voor Dommel: optie Netconnect Unlimited (4 Mbit/unlimited traffic) vervangt het boostpack ? Cityconnect klanten betalen immers minder voor meer...
Hangt af van Belgacom zelf. Verschil tussen NC en NCPlus is het statisch adres en natuurlijk de vele opties erbij. Het is dan ook eerder een businessabo :)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

elldiablo schreef:Weet ge dan wat ge doet ga ff in nederland ,trek een kabel van daar tot hier en vergelijk nog eens de prijzen die je dan betaald ... hoe ge draaid of keert, ge zit hier en niet daar .. geen appels met peren vergelijken ..
Iedereen weet dat belgie duur is zeg je zelf toch , maar dat zeuren en zagen over het zelfde probleem gaat het echt niet maken , nogmaals ge zit hier , en niet daar ...step out of it .. and let the past go ..This is belgium!!!


Jij hebt nog geen kinderen zeker?
En neen, dit is Europa, enkel in dit stukje Europa is er amper tot geen sprake van concurrentie.
Mocht jij je eigen geld verdienen zou je wel anders spreken, of komen al die betogers voor de lol op straat.
Doe toch je ogen open man, België is veel en veel te duur, ook de vakbonden beginnen dat te beseffen want ze lieten dat vanochtend op de zevende dag weten.
Je moet je onzin eens tegen die betogers gaan lopen verkopen, denk niet dat ze je vriendelijk ontvangen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Alweer een super zet van dommel, dikke proficiat.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
Kluivertnr1
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 39
Lid geworden op: 10 dec 2007, 20:55

brakke schreef:Als je er zoveel doorjaagd kan het bijna niet anders dan dat je niet al te "legale" dingen download... Of je moet een grote server hosten. En dan nog.


Ja precies. Soms sta ik echt versteld hoeveel sommige mensen downloaden op een maand. Ik heb dan ook altijd gedachtes dat het absoluut niet allemaal legaal is. Daar ben ik trouwens van overtuigd.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

1. Kunt ge dan nog BGC-tv krijgen via dommel? Ik betwijfel het (of toch?)... ge moet dus sowieso weer naar telenet of een andere optie (satelliet,..) voor uwe kabel.

2. Als ge naar het buitenland belt, zijt ge goedkoper af met dommel. Voor vaste lijnen zijn die spotgoedkoop tov van alle vormen van telenet of belgacom (tot 95% goedkoper). Echter, als ge veel naar GSM's belt, zijt ge ongeveer 25% duurder per minuut. 3 uur naar een gsm bellen per maand kost u 6 euro meer. Voor vaste lijn veranderd er niets tov een I-talk no-limits

3. Ok, voor de zware downloaden is dit een voordeel, maar de normale mens blijft voor die 2 frank die hij kan uitsparen toch lekker bij de grote twee (zeker voor Telefonie/VOIP+TV+internet), in plaats van uwe kop te breken of ge al dan niet vlot zult overschakelen naar dommel. Reken ook de gratis (tis te zeggen, ze zullen dat wel in de prijs inbegrijpen) hardware bij belgacom, die ge kunt ruilen als het kapot is. Daarbij, inderdaad, als we weer een adsl2fit scenario krijgen, dan sta je daar.

Wat mij betreft: dommel voor de grote gebruiker of voor iemand die twee keer in elke centiem wil bijten, maar BGC of Telenet zullen ze niet bedreigen.

Van concurrentie kan er alleen sprake zijn als er echt een voelbaar verschil is. Bv. de intresten bij de bank: 2 procent interest meer op een bedrag kan op 10 000 euro al snel 200 euro schelen, en ge moet u daar niet echt speciaal moe op maken. De ingrepen van eventueel nieuwe hardware, verandering van telefonie, eventueel last met uwen digitale TV, weegt voor de doorsnee klant niet op. Die megalomane terrabyters en wie echt wel groot volume verstookt (bv. een kot met meerdere studenten), kan hiervan profiteren. Doorsnee gezinnen zullen de sprong niet wagen... waarom zouden ze?
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Pi R² schreef:Doorsnee gezinnen zullen de sprong niet wagen... waarom zouden ze?


Erm stel dat je nu Belgacom ADSL Go hebt aan 42€ en je kan naar CityConnect Lite gaan aan 14€ per maand. Je download sneller en meer voor 3 keer minder per maand. Ik zou toch twee keer nadenken.
Gebruikersavatar
Pi R²
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 811
Lid geworden op: 03 jan 2003, 17:15
Locatie: Sint-Niklaas
Contacteer:

deej schreef:Erm stel dat je nu Belgacom ADSL Go hebt aan 42€ en je kan naar CityConnect Lite gaan aan 14€ per maand. Je download sneller en meer voor 3 keer minder per maand. Ik zou toch twee keer nadenken.


Voor die gezinnen die menen dat een TV slecht is voor hun ontwikkeling en dat dus niet hebben, is deze combinatie inderdaad het overwegen waard. Dan kunt ge uitsparen.

Iedereen vergeet altijd: tis diene TV die het hem doet. Geen BGC of Telenet, geen TV (tenzij ge ook op satelliet overgaat).
Lang Leve Mijn Eigen! Het geheim voor een lang leven: niet stoppen met ademen
driesve
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1613
Lid geworden op: 05 mei 2008, 12:32
Locatie: Antwerpen
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 85 keer

Pi R² schreef:Echter, als ge veel naar GSM's belt, zijt ge ongeveer 25% duurder per minuut. 3 uur naar een gsm bellen per maand kost u 6 euro meer.

Prijs naar Proximus van Belgacom
Piekuren: 14.46 cent/minuut
Daluren: 9.59 cent/minuut
Connectiekost: 9.46 cent
(Mobistar en Base nog duurder)

Aangezien ik enkel bel naar een gsm als het echt nodig is, en dus meestal ongeveer maar 1 minuut of hoogstens 1min30sec.
Dus Dommel is soms duurder, maar niet altijd!
Bij Dommel betaal je wel geen connectiekosten, maar wel de eerste minuut volledig.
(bij belgacom connectiekost bijna gelijk is aan een volledige minuut in daluren)

Erm stel dat je nu Belgacom ADSL Go hebt aan 42€ en je kan naar CityConnect Lite gaan aan 14€ per maand. Je download sneller en meer voor 3 keer minder per maand. Ik zou toch twee keer nadenken.

Dat is ook de enige reden waarom ik wegben bij Belgacom. Ik was er tevreden en kwam bijna nooit boven de 12 Gb, maar ivm andere providers betaal je gewoon heel veel!
elldiablo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 403
Lid geworden op: 13 apr 2006, 19:29
Locatie: Limburg Houthalen

BasMSI schreef:
elldiablo schreef:Weet ge dan wat ge doet ga ff in nederland ,trek een kabel van daar tot hier en vergelijk nog eens de prijzen die je dan betaald ... hoe ge draaid of keert, ge zit hier en niet daar .. geen appels met peren vergelijken ..
Iedereen weet dat belgie duur is zeg je zelf toch , maar dat zeuren en zagen over het zelfde probleem gaat het echt niet maken , nogmaals ge zit hier , en niet daar ...step out of it .. and let the past go ..This is belgium!!!


Jij hebt nog geen kinderen zeker?
En neen, dit is Europa, enkel in dit stukje Europa is er amper tot geen sprake van concurrentie.
Mocht jij je eigen geld verdienen zou je wel anders spreken, of komen al die betogers voor de lol op straat.
Doe toch je ogen open man, België is veel en veel te duur, ook de vakbonden beginnen dat te beseffen want ze lieten dat vanochtend op de zevende dag weten.
Je moet je onzin eens tegen die betogers gaan lopen verkopen, denk niet dat ze je vriendelijk ontvangen.

ik verdiend zeker mij eigen geld pipo en betaal alles zelf .... en wat heb ik u gezegt this is belgium!!. Denkt ge echt dat ik mij ga bemoeien met betogers of de betogers met mij..denk het niet dus waarom zouw ik me dan zorgen moeten maken .. ik heb al lang mijn ogen open gedaan en mij daar bij neer gelegd , jij nog niet want gij heb problemen er mee en niet ikke ..
Laatst gewijzigd door elldiablo op 15 jun 2008, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
dopke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 964
Lid geworden op: 17 sep 2005, 17:34
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 12 keer

elldiablo schreef:
Weet ge dan wat ge doet ga ff in nederland ,trek een kabel van daar tot hier en vergelijk nog eens de prijzen die je dan betaald ... hoe ge draaid of keert, ge zit hier en niet daar .. geen appels met peren vergelijken ..


We zitten allen in de europese unie , waar vrij verkeer van goederen en diensten is . En voor eenzelfde dienst ( geen appelen en peren dus ) kan niemand begrijpen dat ie 2 a 3 maal duurder is dan bij onze europese vrienden .
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Kluivertnr1 schreef:
brakke schreef:Als je er zoveel doorjaagd kan het bijna niet anders dan dat je niet al te "legale" dingen download... Of je moet een grote server hosten. En dan nog.


Ja precies. Soms sta ik echt versteld hoeveel sommige mensen downloaden op een maand. Ik heb dan ook altijd gedachtes dat het absoluut niet allemaal legaal is. Daar ben ik trouwens van overtuigd.

Je kan heel makkelijk honderden GBs verzetten op een legale manier. Daarover zijn hier al genoeg topics gepasseerd.

Het internet is een communicatiemiddel dat zowel publiek als privé gebruikt kan worden. Ieder stukje privé staat tegenwoordig onder druk vanwege Big Brother-achtige management mogelijkheden, maar als privé-communicatiemiddel zou het onderhevig moeten zijn aan onze vrijheid van meningsuiting, wat betekent dat men ons ook in staat moet laten om er niet-legale bits mee te verspreiden op een anonieme manier.

Anonimiteit/privacy is het enige wat burgers macht geeft.
Gebruikersavatar
Braincel
Pro Member
Pro Member
Berichten: 268
Lid geworden op: 15 jun 2005, 12:19

Ik zit bij dommel omdat ze het beste alternatief voor mij in belgie is,
hoe dan ook en maak jullie zelf niets wijs we zitten echt in een mafia landschap qua internet dank zij TN en BC.
Je mag gerust naar de omringende landen kijken en ow ja idd daar is het gras groener qua internet.
Wat het abbonement betreft hoop ik dat ze een leuk alternatief klaar hebben voor mensen die alleen maar internet nemen en geen voIp wensen.
Ik hoef geen telefoon van hun.Ik val ook buiten hun cityconnect zone
lwat jammer is.
Er word volgens mij op 3 niveaus gewerkt wat het alleen maar ingewikkelder maakt. 1.Homeconnect 2.Cityconnect 3.Netconnect,plaats de prijzen ernaast snelheid en mogelijkheden... plaatje klopt niet.
Laatst gewijzigd door Braincel op 15 jun 2008, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.
Dommel is the way!
qless
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1584
Lid geworden op: 13 dec 2002, 11:44
Locatie: Lokeren
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 127 keer
Contacteer:

Hopa, EDPNET buiten, Dommel besteld....sorry edpnet, nooit iets nieuws gepland staan kost je klanten
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Braincel schreef:Ik zit bij dommel omdat ze het beste alternatief voor mij in belgie is,
hoe dan ook en maak jullie zelf niets wijs we zitten echt in een mafia landschap qua internet dank zij TN en BC.
Je mag gerust naar de omringende landen kijken en ow ja idd daar is het gras groener qua internet.
Wat het abbonement betreft hoop ik dat ze een leuk alternatief klaar hebben voor mensen die alleen maar internet nemen en geen voIp wensen.
Ik hoef geen telefoon van hun.Ik val ook buiten hun cityconnect zone
lwat jammer is.
Er word volgens mij op 3 niveaus gewerkt wat het alleen maar ingewikkelder maakt. 1.Homeconnect 2.Cityconnect 3.Netconnect,plaats de prijzen ernaast snelheid en mogelijkheden... plaatje klopt niet.


bij homeconnect vermoed ik dat ze extra willen cashen op gsm bellen... dit kost hun (veel?) minder dan dat ze ons aanrekenen.. maar het is nog steeds goedkoop, zeker vergeleken met ons huidig telenet telefoonpakket..
(neen ik wil geen combipakket.. weer een jaar vast zitten zat niet in mijn schema..)
verb
Premium Member
Premium Member
Berichten: 456
Lid geworden op: 11 mei 2006, 09:21
Bedankt: 1 keer

Een combipakket interesseert mij ook niks maar Netconnect + boostpack + discovery line kost mij nu al 48,45€/maand. Dat gratis bellen naar vaste lijnen interesseert mij geen hol en goedkoop naar het buitenland bellen heb ik ook niet nodig, ik bel bijna uitsluitend naar GSM's. Maar voor 1,55€ extra heb ik wel een unlimited lijn én het belangrijkste, ik hoef geen 2maandelijkse factuur meer te zien van de Belgacom maffia voor een service die ik eigenlijk niet nodig heb maar verplicht moet nemen.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Heb je bij dommel full access tot de Gigaset SX762 WLAN dsl router die in je kit zit ? Denken we aan het instellen van WPA2, port forwards, SIP accounts, ....

Ik wil deze oplossing op een studentenkot deployen, maar verhinderen dat ze de VoIP gaan gebruiken vd modem. In principe gaat de modem achter slot en grendel zodat ze geen phone kunnen inpluggen.

Kan je deze SIP accounts die je van dommel krijgt ook gebruiken icm met een softphone ?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

ub4b schreef:Heb je bij dommel full access tot de Gigaset SX762 WLAN dsl router die in je kit zit ? Denken we aan het instellen van WPA2, port forwards, SIP accounts, ....

Ik wil deze oplossing op een studentenkot deployen, maar verhinderen dat ze de VoIP gaan gebruiken vd modem. In principe gaat de modem achter slot en grendel zodat ze geen phone kunnen inpluggen.

Kan je deze SIP accounts die je van dommel krijgt ook gebruiken icm met een softphone ?



je hebt volledige toegang..
1 sip account vermoeden _we_ softphone..? meer info...?
http://www.adslgebruikers.nl/modules.ph ... ic&p=18152

edit:

heb wel een vraag, iemand een idee of je alle nummers buiten vaste nummers kunt blokkeren? daarmee bedoel ik dus ook de 070&0900 nummers blokkeren..



ok, kiesplannen zijn mogelijk.
http://shc-download.siemens.com/reposit ... nl_NLD.pdf
pagina 87, dus op deze manier kun je wel toelaten dat ze op vaste nummers bellen.. en je kunt blijkbaar ook 4 softphones aansluiten (in de link die ik boven gegeven heb)
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Berichten: 29849
Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Misschien moet iemand de BTW discussie eens afsplitsen ?
Gebruikersavatar
meon
Administrator
Administrator
Berichten: 16609
Lid geworden op: 18 feb 2003, 22:02
Twitter: meon
Locatie: Bree
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

r2504 schreef:Misschien moet iemand de BTW discussie eens afsplitsen ?
Jup.

>> BTW-tarieven
Gebruikersavatar
localhost
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1315
Lid geworden op: 14 mei 2006, 17:23
Twitter: amedee
Locatie: Sint-Niklaas
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 5 keer
Contacteer:

qless schreef:Hopa, EDPNET buiten, Dommel besteld....sorry edpnet, nooit iets nieuws gepland staan kost je klanten

Ondertussen... http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19342
Vrijheid van meningsuiting op het internet is de vrijheid om op je eigen blog zoveel onzin te verkopen als je zelf wil.
Er bestaat geen verplichting om naar de vrije meningsuiting van een ander te luisteren.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

localhost schreef:
qless schreef:Hopa, EDPNET buiten, Dommel besteld....sorry edpnet, nooit iets nieuws gepland staan kost je klanten

Ondertussen... http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19342
niet iedereen is in het bereik van EDPnet's ADSL2+...
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2006
Lid geworden op: 21 aug 2006, 13:02
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

Lord Utopia schreef:
localhost schreef:
qless schreef:Hopa, EDPNET buiten, Dommel besteld....sorry edpnet, nooit iets nieuws gepland staan kost je klanten

Ondertussen... http://www.userbase.be/forum/viewtopic.php?t=19342
niet iedereen is in het bereik van EDPnet's ADSL2+...

Nog niet. Als Belgacom ADSL2+ openstelt, dan springt EDPNET ook wel op de kar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

De vraag is of de FUP daar ook op gaat gelden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Uloga
Plus Member
Plus Member
Berichten: 215
Lid geworden op: 08 feb 2008, 12:11
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Dommel FTW! iik heb niets anders te zeggen, je sous encore sous le choc :D
:banana:
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

ub4b schreef:Heb je bij dommel full access tot de Gigaset SX762 WLAN dsl router die in je kit zit ? Denken we aan het instellen van WPA2, port forwards, SIP accounts, ....

Ik wil deze oplossing op een studentenkot deployen, maar verhinderen dat ze de VoIP gaan gebruiken vd modem. In principe gaat de modem achter slot en grendel zodat ze geen phone kunnen inpluggen.

Kan je deze SIP accounts die je van dommel krijgt ook gebruiken icm met een softphone ?


Ja, SIP is SIP, en het maakt geen onderscheid tussen soft en hardware.
Tenminste niet dat ik weet.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

ub4b schreef:Kan je deze SIP accounts die je van dommel krijgt ook gebruiken icm met een softphone ?
Jup, ik kan niet wachten! :-D

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Gebruikersavatar
Kitt
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1004
Lid geworden op: 12 sep 2005, 00:28
Twitter: kitt1977
Locatie: ON4TOP
Uitgedeelde bedankjes: 129 keer
Bedankt: 45 keer
Contacteer:

Ken schreef:
ub4b schreef:Kan je deze SIP accounts die je van dommel krijgt ook gebruiken icm met een softphone ?
Jup, ik kan niet wachten! :-D


Mag ik daar uit concluderen dat je in feite niet verplicht bent om die Siemens adsl2/router te kopen ? En je ook een sipura kan gebruiken voor de telefonie ... of duwen die ze siemens modem door je strot ( kan je anders niet aansluiten ?) ..

Ik overweeg ook over te stappen van scarlet one -> dommel homme connect .. wacht alleen nog af of ik hier 9 mbit zou kunne krijgen( na 1 juli ) Zit een +/- 2,9km van de centrale van Harelbeke ..
Gebruikersavatar
regeri
Pro Member
Pro Member
Berichten: 414
Lid geworden op: 30 okt 2006, 14:04
Locatie: Riemst
Uitgedeelde bedankjes: 37 keer
Bedankt: 2 keer

kan iemand mij vertellen hoe snel de siemens box in huis is,en dan bij loveno besteld?
Live life to the Max
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

regeri schreef:kan iemand mij vertellen hoe snel de siemens box in huis is,en dan bij loveno besteld?


Bij Tornado besteld: Maandag besteld, Dinsdag aan huis geleverd met DHL. De ervaring die ik met Loveno heb is dat zaken toch altijd wel wat langer op zich latten wachten.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Kitt schreef:Ik overweeg ook over te stappen van scarlet one -> dommel homme connect .. wacht alleen nog af of ik hier 9 mbit zou kunne krijgen( na 1 juli ) Zit een +/- 2,9km van de centrale van Harelbeke ..


Post je lijnwaarden van je huidige verbinding eens, dan weten we het ongeveer wel.
ubremoved_2964
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5295
Lid geworden op: 12 jan 2006, 14:25
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 397 keer

Hoe is de unlimited policy eigenlijk ? Is er sprake van fair-use, zoals de vage bepaling bij edpnet dat fair use eigenlijk betekent dat je niet meer dan het gemiddelde van alle users mag doen, maar dat is een recursieve bepaling.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

ub4b schreef:Hoe is de unlimited policy eigenlijk ? Is er sprake van fair-use, zoals de vage bepaling bij edpnet dat fair use eigenlijk betekent dat je niet meer dan het gemiddelde van alle users mag doen, maar dat is een recursieve bepaling.

Dommel > ongelimiteerd
Tele2 > F.U.P., maar die is eigenlijk zeer ruim
EDPnet > F.U.P., dat moeten we nog zien, willen enkele users zich aanmelden en eens 100 GB downloaden? ^^
Plaats reactie

Terug naar “Telecom nieuws”