niet gestart GSM contract opzeggen na 1,5 maand? (Euphony)

Plaats reactie
thib
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:22

Hallo,

Eind april tekende ik via Euphony een Mobistar One Office Voice Pack contract waar een aantal gsm's en een aantal vaste lijnen inzitten. Ik kreeg toen direct de nodige sim-kaarten, en er werd mij gezegd dat deze binnen maximaal 10 dagen actief gingen zijn. Nu half juni is er nog steeds niets actief en vraag ik mij af wat ik kan ondernemen...
Ik belde al naar de klantendienst van Euphony en Mobistar (ik vroeg steeds naar iemand die op de hoogte was van business abonnementen) maar ze vinden daar zelfs nooit iets terug ivm met mijn gsm-nummers of sim-kaart nummers. Ze vinden zelfs niets dat op mijn naam staat.
Nu begin ik al dat gedoe zo beu te worden dat ik zin heb om dat contract op te zeggen wegens het niet nakomen van de verplichtingen door Euphony/Mobistar. Ik las namelijk ergens in het Belgisch Staatsblad dat de overdracht van mijn gsm nummers een complexe overdracht is, en maximaal maar 3 dagen mag duren... Ik heb ook geen zin om op vakantie plots mijn gsm niet meer te kunnen gebruiken doordat die nieuwe sim-kaarten niet geactiveerd worden in het buitenland ofzo.
Kan ik dat contract opzeggen? Wat denken jullie?

Mvg,
Thib.
Laatst gewijzigd door thib op 14 jun 2008, 13:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Overdracht van je nummers kan op iedere werkdag zelf gebeuren vanaf dat je intekend op een contract bij een nieuwe provider.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
thib
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:22

Ken schreef:Overdracht van je nummers kan op iedere werkdag zelf gebeuren vanaf dat je intekend op een contract bij een nieuwe provider.


Ja, inderdaad, maar er is blijkbaar nog geen enkele overdacht gestart. Mijn oude provider (Proximus), heeft nog geen overdrachtsaanvraag ontvangen. En 1,5 maand om enkele papieren in orde te maken lijkt mij toch lang. Bestaat hier geen maximumtermijn voor?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ze kunnen bij Euphony/Mobistar zelf moeilijk iets doen als ze je niet in hun klantenbestand hebben en Proximus zal evenmin iets doen als ze geen aanvraag binnen hebben gekregen van deze eerst twee.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
thib
Starter
Starter
Berichten: 20
Lid geworden op: 06 dec 2007, 18:22

ja, maar wat kan ik dan doen...? Niemand weet van iets, maar ik heb wel een contract ondertekend!
Funfile
Pro Member
Pro Member
Berichten: 325
Lid geworden op: 28 jan 2006, 11:00
Locatie: Kinrooi
Uitgedeelde bedankjes: 69 keer
Bedankt: 27 keer

Volgens mij heeft je zelfstandige Euphony verkoper zijn papierwinkel niet helemaal afgehandeld en weten ze daarom bij Euphony van niks.
Pluk de dag

Internet : Hoofdlocatie : Epic Combo Light Experience : 1 mobiel abo + Internet comfort + Light TV (Pickx)
2e locatie : Orange Flybox Easy Internet atHome 150 GB
OS : Windows 10, Linux Mint
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1007
Lid geworden op: 17 mei 2008, 16:59

Je kan het contract gewoon ontbinden, ze leveren immers geen service.
Een contract is wel enkel geldig als beide zijden de boel nakomen.
Wel aangezien Euphony niets weet, schrijf je ze gewoon een aangetekend schrijven dat je de boel ongedaan maakt.
Had die verkoper maar zijn werk? moeten doen.

Ik heb met Mobistar ook ooit zoiets aan de hand gehad, gewoon opzeggen wegens niet naleven contract.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “GSM, SmartPhones en Telefoontoestellen”