Dommel Homeconnect - Internet en telefoon in één

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

kUmbro schreef:
darkzero schreef:waar haal je deze info?

Staat in het eerste bericht ivm de uitbreiding van Cityconnect
Dommel CRM schreef:met plezier kondigen we u aan dat cityconnect beschikbaar zal zijn vanaf 01/07/2008 in en rond volgende steden:
[lijst met steden]
vanaf deze data zal het homeconnect all-in-one pakket op deze locaties opgeleverd worden met een maximale snelheid van 24 mbit/sec.
u kan op onze website http://www.dommel.com nakijken of uw telefoonnummer in aanmerking komt voor cityconnect.
binnen enkele weken zullen we ook hogere snelheidsopties aanbieden op onze netconnect accounts, meer info hierover zal ook hier aangekondigd worden.


maar zul je wel een activatiekost van 50euro moeten betalen...
desteven
Member
Member
Berichten: 86
Lid geworden op: 06 sep 2007, 02:11

icekiller2k6 schreef:FTP server kun je er ook opdraaien (via usb poort aan de achterkant hd aansluiten..)
Kunt ge dat ook als een soort van NAS gebruiken dan?
Gebruikersavatar
darkzero
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 848
Lid geworden op: 08 feb 2006, 17:10
Locatie: Borgloon
Uitgedeelde bedankjes: 45 keer
Bedankt: 33 keer

dus het blijft dan homeconnect (met het gratis bellen nr vaste nummers, de raw copper, ...) maar met de snelheid van cityconnect? is cityconnect dan geen ander netwerk ofzo?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

darkzero schreef:dus het blijft dan homeconnect (met het gratis bellen nr vaste nummers, de raw copper, ...) maar met de snelheid van cityconnect? is cityconnect dan geen ander netwerk ofzo?


Vanaf 1 juli zal homeconnect gedeeltelijks draaien op eigen netwerk tegen 24Mbps en op adsl2+ netwerk van bgc tegen 9Mbps. Hoe meer dommel uitbreid hoe meer mensen 24Mbps krijgen op homeconnect.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Ik wil eigenlijk Dommel telefonie op mijn cityconnect plus :)
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Ik zou van mijn huidig netconnect abo willen overschakelen naar homeconnect om volledig bij dommel te zitten.
Nu is mijn vraag, krijg ik dan gewoon een nieuwe login? (want adsl2+ is hier nog niet beschikbaar)
In principe zal er dus geen enkele downtime zijn (want het adsl-signaal is al actief)
Het enige dat ik dus moet doen is:
-Modem kopen
-Stappen doorlopen voor de activatie
en dan gewoon wachten op mijn login? (of gaan ze mijn abo gewoon switchen zodat ik mijn huidige login kan behouden)

Dan heb ik nog een klein vraagje over die website, zit daar een databank bij (MySQL) en als dit niet zo is, is het mogelijk van dat alleen bij te bestellen, indien je dit wenst?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

BBB schreef:Ik zou van mijn huidig netconnect abo willen overschakelen naar homeconnect om volledig bij dommel te zitten. --> Kan perfect.
Nu is mijn vraag, krijg ik dan gewoon een nieuwe login? (want adsl2+ is hier nog niet beschikbaar). --> Niet speciaal, moest het zo zijn dan wordt je verwittigd.
In principe zal er dus geen enkele downtime zijn (want het adsl-signaal is al actief) --> Inderdaad. Behalve als je een nieuw login aangewezen krijgt.
Het enige dat ik dus moet doen is:
-Modem kopen --> Correct.
-Stappen doorlopen voor de activatie --> Correct.

Dan heb ik nog een klein vraagje over die website, zit daar een databank bij (MySQL) en als dit niet zo is, is het mogelijk van dat alleen bij te bestellen, indien je dit wenst?--> Niet mogelijk, je moet dan apart hosting bestellen.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Ik ben ook van plan om over te stappen van netconnect naar homeconnect en die vragen zijn hulpzaam. Een andere vraag is of dommel men disc lijn voor me opzegt of ik het zelf moet doen. En hoe ze hun fritzbox ophalen en waarborg terug betalen.

Edit:
Op lenovo en turbocom:
Zeg na activatie van de Home Connect aansluiting uw Belgacom lijn op, maar BEHOUD UW TELEFOONNUMMER
driesel
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 25 aug 2007, 16:28

Oke, mss kan iemand me even helpen met volgende zaken. Ik probeer naar aanloop van activatie de huiselijke infrastructuur in orde te brengen:
(heb deze vragen in afwachting ook naar Dommel gestuurd)

* welke draden van de binnenkomende lijn moet ik aansluiten op een RJ45-snoer?
Ik weet dat ik enkel de middelste aders hiervan nodig heb, maar welke aders van de binnenkomende lijn moet ik hierop aansluiten? Ik had al vaak gelezen dat de combinatie blauw/wit de goede is, maar daar zit geen spanning over (wel spanning over blauw/oranje & wit/grijs, maar geen kiestoon).

* of komt hier nog een technieker voor? Aangezien wij nu nog een Telenet abo hebben en ons telefoonnummer dus ook nog moet overgedragen worden.

* is het ADSL-signaal al effectief actief op mijn adres op dit moment?
BBB
Premium Member
Premium Member
Berichten: 698
Lid geworden op: 13 jun 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

-Weet er iemand hoe snel je uw .be domein kan overzetten naar uw homeconnect abonnement? (zou dit voor juli nog in orde geraken, want anders moet ik nog een jaar verlengen)

-Dommel zal toch zelf uw netconnect niet meer aanrekenen vanaf dat uw homeconnect in orde is? (of moet je daar zelf nog voor bellen/mailen)
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

BBB schreef:-Weet er iemand hoe snel je uw .be domein kan overzetten naar uw homeconnect abonnement? (zou dit voor juli nog in orde geraken, want anders moet ik nog een jaar verlengen)


hier ergens gelezen dat er daar problemen mee zijn.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Geen post van Dommel. Iemand wel?
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

FullHD schreef:Geen post van Dommel. Iemand wel?


Wat is de bedoeling van die brieven? Of is het de gigaset packet waar jullie op wachten?
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

broli schreef:Wat is de bedoeling van die brieven? Of is het de gigaset packet waar jullie op wachten?
HomeConnect pakket (Siemens Gigaset dus) heb ik al vanaf de eerste dag dat je ze bij Loveno kon krijgen (i.e. 5 mei).

Nadat je je activatie hebt aangevraagd (via de bijgeleverde software of telefonisch via het activatie-nummer) moet je een brief krijgen als volgende stap in de eigenlijke activatie. Dat kan blijkbaar niet via e-mail ook al heb je de rest via e-mail kunnen afhandelen.

Wat er in die brief staat en of je dan binnen de paar uur/minuten geactiveerd bent, is nog een groot vraagteken. Het is op die brief dat iedereen nu zit te wachten.
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Vind het raar dat het allemaal zolang duurt nu. Vorige week zelf naar de helpdesk gebeld en daar was geen spraken meer van problemen en kreeg de mededeling dat zeker binnen de tien dagen de activatie in orde zou zijn.

Ik hoop het van harte, want hier gaat woensdag ten laatste een aangetekend schrijven naar Belgacom met de melding van opzegging telefonie. Waarschijnlijk zullen ze me op 1/07/06 afsluiten omdat de prijzen dan stijgen en dat is mijn reden van opzegging. Als dommel het dan niet klaar krijgt voor die datum dan zit ik te knoeien. Telefoon maakt me niet maar mijn internet is miserie dan.

Wat ik me nu afvraag is, als ik alles in gang zet en Belgacom sluit me af voor dommel rond is wat. Wat er dan allemaal gaat gebeuren.
Zodra ik de gigaset heb vul ik alles in en fax alles al door en stuur het dan nog per post op. In theorie moet het dan lukken want dan zijn de 10 dagen nog beschikbaar ;-)
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

Met een beetje geluk zal het voor klanten die nu HomeConnect activatie aanvragen inderdaad ongeveer tien dagen duren. Volgens de helpdesk zullen de eerste klanten een dezer dagen effectief worden geactiveerd. Voor degenen die er vanaf dag 1 bij waren (5 mei dus - want dan kon je de modem pas afhalen bij Loveno), heeft het wel wat voeten in de aarde (gehad)...
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

ditCh schreef:Ik wil eigenlijk Dommel telefonie op mijn cityconnect plus :)


Ga dan naar Homeconnect nu dat die geen limiet meer hebben. Je krijgt er nog een domein bij ook :).

FullHD schreef:Voor degenen die er vanaf dag 1 bij waren (5 mei dus - want dan kon je de modem pas afhalen bij Loveno), heeft het wel wat voeten in de aarde (gehad)...


Dat was met CityConnect ook zo en zie, nu hoor je geen klachten meer. Dus een beetje geduld en een beetje vertrouwen doen wonderen :).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

deej schreef:Ga dan naar Homeconnect nu dat die geen limiet meer hebben. Je krijgt er nog een domein bij ook :).


Ik heb al domains genoeg, en dan heb ik geen vast IP meer wat ik nu wel heb op men cityconnect plus :)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

DUs er is nog steeds niemand die een brief heeft ontvangen :???: ( Ook al beweerde dommel vrijdag een deel van de brieven reeds verstuurd te hebben ).
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Yargo schreef:DUs er is nog steeds niemand die een brief heeft ontvangen :???: ( Ook al beweerde dommel vrijdag een deel van de brieven reeds verstuurd te hebben ).


Tja ... De Post ?
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

normaal zouden die brieven er toch al moeten zn, mss morgen, nog een beetje wachten dan :)
Gebruikersavatar
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 949
Lid geworden op: 25 aug 2006, 21:54
Locatie: Mol -Rauw
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

ditCh schreef:
Yargo schreef:DUs er is nog steeds niemand die een brief heeft ontvangen :???: ( Ook al beweerde dommel vrijdag een deel van de brieven reeds verstuurd te hebben ).


Tja ... De Post ?


idd , vrijdag pas op de post .Maandag de verdeling en dinsdag in de bus en dan moet er ne prior opplakken anders duurd het nog langer .
En dan mogen ze niet verloren gaan hè! ( Heb ik voor gehad met geboorte kaartjes ( 9 stuks zijn nooit aangekomen , en sommige 2 weken later pas )
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

De verdeling van de post gebeurd meestal in het weekend al. Mijn verstuurde brieven op vrijdag komen altijd de maandag al aan. ( maar bedrijven kunnen voor niet-prior kiezen )
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Yargo schreef:De verdeling van de post gebeurd meestal in het weekend al. Mijn verstuurde brieven op vrijdag komen altijd de maandag al aan. ( maar bedrijven kunnen voor niet-prior kiezen )


FYI, er is geen verschil meer tussen prior en non prior ;)
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Toch wel. Als ik me niet vergis kunnen bedrijven nog altijd voor non-prior kiezen ( via zo een speciaal systeem ):

Non Prior zendingen (D+2)
(voor frankering met frankeermachine, Servipost, UV…)

http://www.post.be/site/nl/letters/nati ... index.html
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

pas vndg verzonden... grootste deel morgen.. (heb gebeld)
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3868
Lid geworden op: 20 mar 2004, 20:10
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

Yargo schreef:Toch wel. Als ik me niet vergis kunnen bedrijven nog altijd voor non-prior kiezen ( via zo een speciaal systeem ):

Non Prior zendingen (D+2)
(voor frankering met frankeermachine, Servipost, UV…)

http://www.post.be/site/nl/letters/nati ... index.html


Maar voor particulieren is het toch volledig afgeschaft toch ?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Ja, eerst hebben ze de priorzegel ingevoerd, toen kwamen er klachten dat de non-prior te laat aankwamen. Dan zeggen ze dat ze de non-prior afschaffen en zo alle post prior wordt. Typisch Belgisch he ^^
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

ditCh schreef:
Yargo schreef:Toch wel. Als ik me niet vergis kunnen bedrijven nog altijd voor non-prior kiezen ( via zo een speciaal systeem ):

Non Prior zendingen (D+2)
(voor frankering met frankeermachine, Servipost, UV…)

http://www.post.be/site/nl/letters/nati ... index.html


Maar voor particulieren is het toch volledig afgeschaft toch ?


Yep, particulieren kunnen alleen voor prior kiezen. Maar bedrijven kunnen nog de gewone service kiezen.
Yargo
Pro Member
Pro Member
Berichten: 239
Lid geworden op: 16 apr 2008, 20:05
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 1 keer

Kan er mij iemand vertellen hoeveel je van de nieuwsgroepen kan halen bij Dommel? Of zit daar geen beperking op? En haal je de maximum snelheid van de lijn?
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 783
Lid geworden op: 08 mei 2008, 13:40
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 12 keer

Yargo schreef:Kan er mij iemand vertellen hoeveel je van de nieuwsgroepen kan halen bij Dommel? Of zit daar geen beperking op? En haal je de maximum snelheid van de lijn?


hoeveelheid: zoveel als je dommel limiet.. dus als je abonnement hebt met 100gb kan je 100gb afhalen.. bij cityconnect plus wat unlimited is.. dus unlimited.. snelheid kan ik zo niet zeggen.. ik weet dat je max out kunt doen bij 400kb, geen idee wat dit bedraagt bij cityconnect (24MegaBits/sec)
volgens de speedtes t@ news.gigabitnews.com kan ik 5megabyte/sec afhalen..
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

icekiller2k6 schreef:
Yargo schreef:Kan er mij iemand vertellen hoeveel je van de nieuwsgroepen kan halen bij Dommel? Of zit daar geen beperking op? En haal je de maximum snelheid van de lijn?


hoeveelheid: zoveel als je dommel limiet.. dus als je abonnement hebt met 100gb kan je 100gb afhalen.. bij cityconnect plus wat unlimited is.. dus unlimited.. snelheid kan ik zo niet zeggen.. ik weet dat je max out kunt doen bij 400kb, geen idee wat dit bedraagt bij cityconnect (24MegaBits/sec)
volgens de speedtes t@ news.gigabitnews.com kan ik 5megabyte/sec afhalen..


Ik trek mijn CityConnect volledig vol met de nieuwsserver (1,8 MByte /s).
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

En, is er al post bij iemand ? :-)

Ik zit zelf ook te wachten om te bestellen...

Maar wacht nog even af, tot de starterkits beschikbaar zijn in de buurt van Gent (Oost-vlaanderen). Nu kun je ze enkel bestellen in webwinkels in Leuven.
FullHD
Pro Member
Pro Member
Berichten: 326
Lid geworden op: 27 mei 2008, 12:04
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 15 keer

icekiller2k6 schreef:pas vndg verzonden... grootste deel morgen.. (heb gebeld)

Dus vrijdag hebben ze gelogen. Da's niet netjes.

Vandaag: geen post van Dommel gekregen.
sikk
Member
Member
Berichten: 56
Lid geworden op: 31 mar 2008, 01:17
Contacteer:

Bij dommel zeggen ze juist wat voor hun uitkomt op dat moment...
Ze hebben mij al "zoveel" verteld en beloofd :x
Ik vind het geen goede indruk maken, ik ben ook al van begin mei aan het wachten :roll:
broli
Premium Member
Premium Member
Berichten: 630
Lid geworden op: 25 mei 2007, 19:16
Bedankt: 3 keer

Heb een beetje medelijde voor de mensen die op de helpdesk werken. Ze zijn percies overtuigd geweest om steeds "morgen" als antwoord te geven.
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

Ja, vlug zijn ze daar niet in de buurt van Leuven zowel bij Dommel als bij
Loveno.
heb op vrijdag 6/6/08 een homeconnect starterkit besteld bij Loveno
zaterdag kreeg ik een bevestigend email en heb onmiddelijk gestort (allebij Fortis) heb vrijdag 13/6 bevestiging gekregen van betaling en "zal zo spoedig mogelijk verstuurd worden"?????.
Tot op heden nog niets ontvangen.
heb al verschillende emails gestuurd en na lang wachten krijg je dan als antwoord: "je moet dan via koerier bestellen" of "je moet het toestel afhalen"
heb eerst bij Dommel gevraagd of er verdeelpunten in OostVlaanderen (Gent) zouden komen, antwoord: (na 4 dagen)"nog niet in de nabije toekomst".
Dat zijn nu maar kleine problemen (mensen hebben geen geduld meer)
Hoop wel dat het bij deze "problemen "blijft en volgende maand spreken we er niet meer over.
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2385
Lid geworden op: 23 dec 2007, 15:56
Locatie: nevele
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

Ja, vlug zijn ze daar niet in de buurt van Leuven zowel bij Dommel als bij
Loveno.
heb op vrijdag 6/6/08 een homeconnect starterkit besteld bij Loveno
zaterdag kreeg ik een bevestigend email en heb onmiddelijk gestort (allebij Fortis) heb vrijdag 13/6 bevestiging gekregen van betaling en "zal zo spoedig mogelijk verstuurd worden"?????.
Tot op heden nog niets ontvangen.
heb al verschillende emails gestuurd en na lang wachten krijg je dan als antwoord: "je moet dan via koerier bestellen" of "je moet het toestel afhalen"


nog nooit iets online besteld zeker :roll:

betalen met visa/paypal gaat veel sneller <en als je op een vrijdag mail krijgt dat de betaling ontvangen is gaan ze het paket maar de volgende week versturen hoor (meeste gevallen) dus het kan net zo goed zijn dat je box maar vandaag verzonden is.....dus geduld en dommel activeert toch niks dus daar moet je ook wachten....
Gebruikersavatar
Gent32m
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1601
Lid geworden op: 21 jan 2008, 11:33
Uitgedeelde bedankjes: 133 keer
Bedankt: 118 keer

kawe schreef:heb eerst bij Dommel gevraagd of er verdeelpunten in OostVlaanderen (Gent) zouden komen, antwoord: (na 4 dagen)"nog niet in de nabije toekomst".


Yupz, daar zit ik ook op te wachten... Ik heb nog 1 tot 2 maanden tijd voor ik verhuis (hopelijk is het tegen dan beschikbaar)
kawe
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 44
Lid geworden op: 17 jun 2008, 13:05
Locatie: Lochristi

nog nooit iets online besteld zeker

betalen met visa/paypal gaat veel sneller <en als je op een vrijdag mail krijgt dat de betaling ontvangen is gaan ze het paket maar de volgende week versturen hoor (meeste gevallen) dus het kan net zo goed zijn dat je box maar vandaag verzonden is.....dus geduld en dommel activeert toch niks dus daar moet je ook wachten....


Al verschillende keren, zelfs in buitenland iets besteld in Duitsland of Nederland, binnen 3 à 4 dagen thuis geleverd
Loveno werkt niet met visa/paypal enkel afhalen of versturen met post/rembours
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”