Interkabel wil dat Telenet zijn bod op de tv-klanten van de kabelalliantie optrekt, om het hogere tegenbod van Belgacom te counteren. Die boodschap stuurde Interkabel gisteren uit.
Telenet bood eind vorig jaar 350 miljoen euro voor de bijna 800.000 tv-klanten van Interkabel en voor het gebruiksrecht van de Interkabel-netten. Belgacom overklaste dat bod deze week door 70 miljoen meer op tafel te leggen.
Met de aankondiging dat 'de bal nu in het kamp van Telenet ligt' maakt Interkabel duidelijk een signaal van Telenet, de andere bieder, te verwachten. In eerste instantie gaat het dan om een hoger bod. Maar Telenet herhaalde gisteren daar niet van te willen weten.
Telenet stapte gisteren naar de Raad voor de Mededinging met een klacht tegen het optreden van Belgacom in het dossier.
Bron: <a href="http://www.tijd.be/nieuws/ondernemingen_media_telecom/Interkabel_stuurt_aan_op_hoger_bod_van_Telenet.7687072-435.art" target=_blank">De Tijd</a>
Interkabel wil hoger bod van TN, of de kabel gaat naar BC
Interkabel dat zijn toch een deel van de intercommunales van steden en gemeenten? Dat zijn als ik het goed heb de lokale politici die daar inzitten? Die hebben dus terug geld geroken om geld op zak te steken.
Net zoals bij de liberalisering van de energie sector, net zoals bij onze waterfactuur, ... willen ze geld in eigen zakken steken en wie zal dan de factuur mogen betalen? ja, hun kiezers mogen dan betalen. De voorbije week was het in het nieuws over ons duurder wordend water die op naam te schrijven is op de lokale besturen die hun zakken willen vullen. Dus de mensen in Interkabel gebied weten dus wat er de komende jaren zal komen. Duurdere facturen om de geldhonger van enkele besturen en lokale politici te stillen.
Het is ook duidelijk dat Belgacom hun oorlogskas (met dank aan alle belastingsbetalers in dit land die hen zo rijk hebben gemaakt, met dank aan alle rechtstreekse en onrechtstreekse klanten van Belgacom die hun peperdure tarieven betalen) aan het aanspreken zijn om verder de telecommunicatie in dit land lam te leggen of zelfs zoveel
als mogelijk kapot te maken zodat ze als enige overblijven en dus een feitelijk monopolie nastreven.
Het wordt dringend tijd dat de regering en/of Europa ingrijpen in dit land.
Net zoals bij de liberalisering van de energie sector, net zoals bij onze waterfactuur, ... willen ze geld in eigen zakken steken en wie zal dan de factuur mogen betalen? ja, hun kiezers mogen dan betalen. De voorbije week was het in het nieuws over ons duurder wordend water die op naam te schrijven is op de lokale besturen die hun zakken willen vullen. Dus de mensen in Interkabel gebied weten dus wat er de komende jaren zal komen. Duurdere facturen om de geldhonger van enkele besturen en lokale politici te stillen.
Het is ook duidelijk dat Belgacom hun oorlogskas (met dank aan alle belastingsbetalers in dit land die hen zo rijk hebben gemaakt, met dank aan alle rechtstreekse en onrechtstreekse klanten van Belgacom die hun peperdure tarieven betalen) aan het aanspreken zijn om verder de telecommunicatie in dit land lam te leggen of zelfs zoveel
als mogelijk kapot te maken zodat ze als enige overblijven en dus een feitelijk monopolie nastreven.
Het wordt dringend tijd dat de regering en/of Europa ingrijpen in dit land.
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
Dat bekijk ik toch anders. Ik woon in een Interkabel-gemeente. Des de meer mijn gemeente krijgt van BGC of TN des te minder gemeentebelastingen ze zullen moeten vragen. Daarentegen zal iedere BGC respectievelijk TN klant een stukje voor deze strijd bijbetalen. Hopelijk gaan ze niet te hoog, de rekening volgt sowieso ergens.Zambo schreef:Interkabel dat zijn toch een deel van de intercommunales van steden en gemeenten? Dat zijn als ik het goed heb de lokale politici die daar inzitten? Die hebben dus terug geld geroken om geld op zak te steken.
...
Dus de mensen in Interkabel gebied weten dus wat er de komende jaren zal komen. Duurdere facturen om de geldhonger van enkele besturen en lokale politici te stillen.
...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Geloof je zelf wel dat de belastingen gaan dalenDfrog schreef:Dat bekijk ik toch anders. Ik woon in een Interkabel-gemeente. Des de meer mijn gemeente krijgt van BGC of TN des te minder gemeentebelastingen ze zullen moeten vragen. Daarentegen zal iedere BGC respectievelijk TN klant een stukje voor deze strijd bijbetalen. Hopelijk gaan ze niet te hoog, de rekening volgt sowieso ergens.Zambo schreef:Interkabel dat zijn toch een deel van de intercommunales van steden en gemeenten? Dat zijn als ik het goed heb de lokale politici die daar inzitten? Die hebben dus terug geld geroken om geld op zak te steken.
...
Dus de mensen in Interkabel gebied weten dus wat er de komende jaren zal komen. Duurdere facturen om de geldhonger van enkele besturen en lokale politici te stillen.
...
Telenet zal dit voor de rechter trekken en logischerwijze zullen ze dat proces winnen, aangezien een totale monopoliepositie op de tv-markt helemaal niet wenselijk is.
Ik denk dat hier weinig sprake kan zijn van een verhoging van het bod. Dit is een strijd dat Belgacom niet kan winnen hoor...
Ik denk dat hier weinig sprake kan zijn van een verhoging van het bod. Dit is een strijd dat Belgacom niet kan winnen hoor...
- Dfrog
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 55 keer
- Bedankt: 22 keer
hoop doet levenljd schreef:Geloof je zelf wel dat de belastingen gaan dalenDfrog schreef: Dat bekijk ik toch anders. Ik woon in een Interkabel-gemeente. Des de meer mijn gemeente krijgt van BGC of TN des te minder gemeentebelastingen ze zullen moeten vragen. ...
Wie weet doen ze er wel iets leuks mee
-
- Plus Member
Totale monopoliepositie? Als Telenet de kabel in handen krijgt in Interkabel-gebied kunnen we van een totaal monopolie op de kabel spreken! Als Belgacom die krijgt kunnen we van concurrentie op de kabel spreken daar Belgacom z'n voorstel is om ook Telenet toe te laten z'n product aan te bieden in Interkabel-gebied, zij het niet-exclusief.Kriep schreef:Telenet zal dit voor de rechter trekken en logischerwijze zullen ze dat proces winnen, aangezien een totale monopoliepositie op de tv-markt helemaal niet wenselijk is.
Ik denk dat Telenet met dit soort acties nog meer mensen van zich gaat afduwen, Belgacom weet waarmee het bezig is heb ik zo het gevoel.
Per kabel klant leggen ze: 420 000 000 / 800 000 = 525 Euri
Dit houd in dat die klanten zeker 5~6 jaar MOETEN blijven en niet weglopen.
Maar de kabel was in handen van de gemeentes (of zoiets), waarom moet dat ineens verkocht worden?
In handen van de overheid houden en verhuren aan partijen zou ik denken.
Hoe je het ook bekijkt, het is weer een stap achteruit in België voor concurrentie.
Dit houd in dat die klanten zeker 5~6 jaar MOETEN blijven en niet weglopen.
Maar de kabel was in handen van de gemeentes (of zoiets), waarom moet dat ineens verkocht worden?
In handen van de overheid houden en verhuren aan partijen zou ik denken.
Hoe je het ook bekijkt, het is weer een stap achteruit in België voor concurrentie.
-
- Plus Member
Dat is ook ongeveer wat Interkabel doet BasMSI. Ze verkopen hun kabel niet, die blijft in handen van henzelf. De klanten komen bij Belgacom (of Telenet) terecht en zij mogen hun aanbod via de kabel van Interkabel verspreiden.
Als men het aanbod van Belgacom mag aanvaarden is het geen stap achteruit maar een stap vooruit en een (enorm gevaarlijk ) precedent voor de Telenet-kabel in de rest van Vlaanderen.
Wie kan er nu in godsnaam op tegen zijn dat zowel Belgacom als Telenet hun aanbod via dezelfde infrastructuur doen? Niemand toch! In de prakijk komt dat erop neer dat zowel 11 als Prime via hetzelfde bakske beschikbaar zijn. Da's concurrentie.
Als men het aanbod van Belgacom mag aanvaarden is het geen stap achteruit maar een stap vooruit en een (enorm gevaarlijk ) precedent voor de Telenet-kabel in de rest van Vlaanderen.
Wie kan er nu in godsnaam op tegen zijn dat zowel Belgacom als Telenet hun aanbod via dezelfde infrastructuur doen? Niemand toch! In de prakijk komt dat erop neer dat zowel 11 als Prime via hetzelfde bakske beschikbaar zijn. Da's concurrentie.
Ik ben van mening dat infrastrutuur in handen van de overheid of een onafhankelijke partij moet komen.
Die bewaakt wordt door een waakhond en aan iedereen dezelfde prijzen berekend.
Of het nu Telefoon, Kabel, Water, Electra of Riool is, om iets te noemen.
Wat nu gaande is kan niet, open markt is open markt, maar er is geen open markt.
Belgacom vraagt idiote tarieven aan derden, Telenet heeft een monopolie op de kabel.
En ga zo maar door.
Het is net of er smeergeld aan te pas komt om het zo te houden, want ook de regering doet NIETS, helemaal niets....nog het Bipt...weeral niets....
De vraag is: Waarom doet niemand iets? Welk belang heeft de regering om niets te doen?
Die bewaakt wordt door een waakhond en aan iedereen dezelfde prijzen berekend.
Of het nu Telefoon, Kabel, Water, Electra of Riool is, om iets te noemen.
Wat nu gaande is kan niet, open markt is open markt, maar er is geen open markt.
Belgacom vraagt idiote tarieven aan derden, Telenet heeft een monopolie op de kabel.
En ga zo maar door.
Het is net of er smeergeld aan te pas komt om het zo te houden, want ook de regering doet NIETS, helemaal niets....nog het Bipt...weeral niets....
De vraag is: Waarom doet niemand iets? Welk belang heeft de regering om niets te doen?