Belgacom Modem wijzigen..

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Hoi,

Ik heb een CIA6720NB Belgacom Philips 3P of zoiets.
Eigenlijk is dat helemaal geen Philips, maar diverse mensen zijn erin geslaagd de "orginele TMC" software erin te planten.
Heeft nog iemand dat hier gedaan?
Ik heb wel een link, maar die is precies niet helemaal goed:

http://ehnberg.net/johan/files/docs/phi ... mware.html

En daar een andere:

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=90176

Heeft iemand een firmware.bin file die wel werkt zodat alle opties van het modem beschikbaar zijn?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
dbr
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Hoi,

Ik heb een CIA6720NB Belgacom Philips 3P of zoiets.
Eigenlijk is dat helemaal geen Philips, maar diverse mensen zijn erin geslaagd de "orginele TMC" software erin te planten.
Heeft nog iemand dat hier gedaan?
Ik heb wel een link, maar die is precies niet helemaal goed:

http://ehnberg.net/johan/files/docs/phi ... mware.html

En daar een andere:

http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=90176

Heeft iemand een firmware.bin file die wel werkt zodat alle opties van het modem beschikbaar zijn?
Dit modem wordt verkocht door philips, smc en nog wat anderen, de smc firmware heeft de meeste mogelijkheden.
Het Flashen zelf is vrij eenvoudig, ik heb echter nog geen ervaring met exact uw type(witte deksel) wel met het type met een rode deksel.
Voordat je gaat flashen moet een een firmware hebben die kun je downloaden via solcon.nl vowba7908 ofzoiets, let erop dat je een analoge firmware pakt.
Voor straks is het ook handig de belgacom firmware te downloaden(toepassen hoeft niet)
Ten tweede heb je een nieuwe bootloader nodig(versie 0.69d). deze kun je ook downloaden van solcon maar alleen op hun publieke ftp(link staat ok in dat ip-phone forum)
Ten derde moet je een HEX-editor downloaden.

Heb je alles dan gaan we nu de bgc verbouwen in 3 stappen:

1. start de hex-editor open de orginele belgacom firmware en noteer de laatste regel: uit mijn hoofd BRNBG6520
Open vervolgens de smc firmware(en bootloader) en verander de identificatie naar de Belgacom string in dit voorbeeld BRNBG6520

2. sluit de router aan, grijp eerst een pen of staafje en hou het resetknopje achterin ingedrukt, er gaan nu lampjes knipperen, op ip nummer 192.168.2.1 verschijnt een promt waar je een firmware kunt loaden. Hier heb je nog geen f*** aan tenzij je in de dropdown kunt kiezen voor boot loader. Staat die er nog niet restart dan zoals hierboven omschreven maar druk nu die resetknop vaker in, net zolang tot je die router helemaal gek gemaakt hebt, dan mag je de bootfile uploaden.

3. vervolgens firmware uploaden en whalla je hebt een router die werkt met alle belgische adsl-providers, alle nederlandse, usb printers en harde schijven ondersteund en wds ondersteund.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb dat allemaal al geprobeerd, maar het blijkt bij deze niet te werken.
Wel ben ik er ondertussen achter dat via Telnet meer zaken in te stellen zijn.
Blijkbaar is het enkel de "web-zooi" die beperkingen kent.
Zal het maar zo laten en terzijnertijd eens een "echt" modem aanschaffen, want dit ding begint me behoorlijk op mijn zenuwen te werken.
Je kan niet eens zien wie enorm veel trafiek doet en wie niet, nog kan je daar iets van instellen.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

BasMSI schreef:Ik heb dat allemaal al geprobeerd, maar het blijkt bij deze niet te werken.
Zal het maar zo laten en terzijnertijd eens een "echt" modem aanschaffen, want dit ding begint me behoorlijk op mijn zenuwen te werken.
Je kan niet eens zien wie enorm veel trafiek doet en wie niet, nog kan je daar iets van instellen.
welke trafiek wil je zien? per ethernet poort?
hmm...
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

't is niet echt een heavy-duty corporate managed router eh :-)
Uit de modem krijg je (zelfs met Belgacom firmware) wel degelijk statistieken van het verbruik getrokken via SNMP, maar of dat per poort kan heb ik niet nagekeken.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

meon schreef:'t is niet echt een heavy-duty corporate managed router eh :-)
Uit de modem krijg je (zelfs met Belgacom firmware) wel degelijk statistieken van het verbruik getrokken via SNMP, maar of dat per poort kan heb ik niet nagekeken.
Reken er maar niet op ... het beste wat je uit huis tuin en keuken routers krijgt is SNMP stats uit de wan poort ( en wat uptime dingen ).
skynetbbs
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 23 keer

ditCh schreef:
Reken er maar niet op ... het beste wat je uit huis tuin en keuken routers krijgt is SNMP stats uit de wan poort ( en wat uptime dingen ).
inzake wifi heb ik met mijn huis&tuin fonera wel meer gegevens...
ik laat elk toestel met zijn eigen account inloggen (nokia E70, skype wifi phone, laptopX, laptopY) en elke avond kan ik dan per account zien hoeveel er geupload/gedownload en hoelang ze "online" waren...
dit kan ik dan vergelijken met m'n algemene "telemeter"... :-)

het moeten natuurlijk toestellen zijn die WISPR/browser capable zijn...
(www.devicescape.com is een handig hulpmiddel)... zelfs de Sony Portable heeft een browser... bij Nintendo moet je die bijkopen (opera browser)...
dbr
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Ik heb dat allemaal al geprobeerd, maar het blijkt bij deze niet te werken.
Als smc is hij ook niet super-uitgebreid maar wel al veel uitgebreider als Belgacom plus dat de Belgacom firmware niet goed werkt met andere providers. en helemaal niet met nederlandse.
dbr
Premium Member
Premium Member

Het is een of ander platform geleverd door een amerikaans bedrijf.
Vxworks noemen ze het.
op http://www.openwrt.org kun je er ook wat over vinden, en op http://dd-wrt.org kun je vxworks killer downloaden die is eigenlijk gemaakt voor een wrt54gs met deze firmware maar werkt misschien ook voor die philips dan zou je de hardware moeten vergelijken(philips even openmaken.)
Ik heb veel gespeeld met die rode deksel maar met de witte deksel nog niet, die was ik vrij snel weer kwijt.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef: inzake wifi heb ik met mijn huis&tuin fonera wel meer gegevens...
ik laat elk toestel met zijn eigen account inloggen (nokia E70, skype wifi phone, laptopX, laptopY) en elke avond kan ik dan per account zien hoeveel er geupload/gedownload en hoelang ze "online" waren...
dit kan ik dan vergelijken met m'n algemene "telemeter"... :-)

het moeten natuurlijk toestellen zijn die WISPR/browser capable zijn...
(www.devicescape.com is een handig hulpmiddel)... zelfs de Sony Portable heeft een browser... bij Nintendo moet je die bijkopen (opera browser)...
Ik heb ook een fonero staan ... maar die meet niet wel via de ingelogde sessie op de server van FON ... deze doet GEEN snmp ( heeft trouwens enkel maar een WAN poort ). Trouwens als je gebruik maakt van je beveiligd signaal op de FON ( MyPlace ) heb je geen statistieken online ;).

Ik doe hier gewoon SNMP op de wan link van men router en trek er mooie graphs van met mrtg :)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

skynetbbs schreef:
welke trafiek wil je zien? per ethernet poort?
hmm...
Neen total en/of per IP.

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik lees die SNMP al uit, maar die is niet echt schokkend :lol:

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

dbr schreef:
Als smc is hij ook niet super-uitgebreid maar wel al veel uitgebreider als Belgacom plus dat de Belgacom firmware niet goed werkt met andere providers. en helemaal niet met nederlandse.
Werkt perfect met Evonet en VOIPStunt (Was vergeten alle protocollen aan te zetten)
BTW, zo bijzonder is de Belgacom firmware nu ook weer niet, maar het werkt met alle providers, dat het minder zou zijn is een fabeltje.
Ik heb nog nooit een ISP afhankelijk modem of firmware gezien, wel dat er bepaalde beperkingen op zijn, maar die zijn niet zwaar genoeg.

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef: Ik lees die SNMP al uit, maar die is niet echt schokkend :lol:
Meer ga je er ook niet uitkrijgen ;)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Hier heb je mijn modem/netwerk: http://heppen.mine.nu/mrtg/

Niet echt veel aan te zien.

Ik had een ADSL modem router met Alcatel chip daar was veel en veel meer uit te peuteren, maar die had geen WLan.
Eigenlijk kocht ik die Philips om mijn Wlan te vervangen in de router, heb er maar 30 euri voor betaald.
Dus ben ik met VOIP gaan spelen.
Nu weet ik een pak meer, zoek eigenlijk een GOED modem/router, die veel info kan/wil geven.
Ook wil ik bandbreedte kunnen regelen, dat heb ik tot hiertoe niet kunnen doen, vrees wel dat ik daar een semi-pro modem-router voor ga moeten hebben.
Maar dan heb je weer het kostplaatje, moet ook normaal blijven, meer als 150 euri wil ik er niet aan geven, iemand een goede oplossing buiten mijn RAQ2 als Managed-Router in te zetten?

Afbeelding
dbr
Premium Member
Premium Member

BasMSI schreef:Hier heb je mijn modem/netwerk: http://heppen.mine.nu/mrtg/

Niet echt veel aan te zien.

Ik had een ADSL modem router met Alcatel chip daar was veel en veel meer uit te peuteren, maar die had geen WLan.
Eigenlijk kocht ik die Philips om mijn Wlan te vervangen in de router, heb er maar 30 euri voor betaald.
Dus ben ik met VOIP gaan spelen.
Nu weet ik een pak meer, zoek eigenlijk een GOED modem/router, die veel info kan/wil geven.
Ook wil ik bandbreedte kunnen regelen, dat heb ik tot hiertoe niet kunnen doen, vrees wel dat ik daar een semi-pro modem-router voor ga moeten hebben.
Maar dan heb je weer het kostplaatje, moet ook normaal blijven, meer als 150 euri wil ik er niet aan geven, iemand een goede oplossing buiten mijn RAQ2 als Managed-Router in te zetten?
Zo'n managed geval tweedehands opzoeken scheelt vaak een hoop, juniper 5gt heb ik laatst gezien in verschillende configs vanaf zo'n 75,- euro. (geen idee of die voldoet ik denk het)
stockloots heeft die onder andere maar die is vrij duur, op kapaza en ebay vind je ze ook.

Fitzbox kon het dacht ik ook, ik heb een 7050 phone wlan gehad.. ik weet het niet zeker meer.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”