Mijn zus heeft een Scarlet one box. Na het zware onweer verleden week is haar pc stuk gegaan. Ze heeft nu een vervangpc van bij haar man op het werk.
Ze krijgt haar internet echter niet op gang. Na een hoop getelefoneer blijven ze op de helpdesk zeggen dat alles tot bij de box perfect functioneert.
Met mijn beperkte kennis heb ik de verbinding eens bekeken. Als ik kies voor automatisch een ip-adres verkrijgen lukt dat niet, wordt het dus niet toegewezen. Ik heb dan de Quickstart ingesteld;
ip 172.19.3.2
subnet: 255.255.0.0
gateway: 172.19.3.1
Dan lukt het wel met het ipadres, maar nog steeds niet op internet.
Ik raak ook niet in de config van de box.
Haar telefoon functioneert wel.
Ik heb dan eens via IPconfig wat dingen geprobeerd, maar zonder succes, release, flushdns, etc... Zonder succes.
Is het mogelijk dat de vervangpc die ze heeft andere instellingen heeft want die zit normaal in het netwerk van het bedrijf van haar man?
Hij heeft vandaag een andere pc van op zijn werk meegebracht, maar het blijft hetzelfde probleem.
Ik ga zondag eens met mijn laptop proberen, om te kijken of dat enig verschil uitmaakt. Ik ben echter aan het einde van mijn mogelijkheden.
Scarlet one problemen
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt voor de reactie.
Ja, op de box lijkt alles ok.
Heb haar net nog gebeld, ze heeft nog eens geprobeerd om automatisch een ip-adres te verkrijgen, maar dat lukt niet.
Manueel dus wel, maar niet online te krijgen, vreemd.
Er zitten twee lan-kaartjes in, allebei geprobeerd, zelfde resultaat.
Ja, op de box lijkt alles ok.
Heb haar net nog gebeld, ze heeft nog eens geprobeerd om automatisch een ip-adres te verkrijgen, maar dat lukt niet.
Manueel dus wel, maar niet online te krijgen, vreemd.
Er zitten twee lan-kaartjes in, allebei geprobeerd, zelfde resultaat.
- Block
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 130 keer
- Bedankt: 76 keer
Bel naar scarlet en zeg dat de lichtjes soms feller schijnen en dan weer minder hard schijnen, dan krijg je al zowiezo een nieuwe box. Volgens mij ligt het toch daaraan.
PS. toch geen proxy-instellingen voor lan ingeschakeld?
PS. toch geen proxy-instellingen voor lan ingeschakeld?
select replace * from userbase.be where topic ('got hostile', 'got friendly and polite');
- Edward
- Plus Member
- Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Opgelost!
Ik heb mijn eigen laptop meegenomen naar mijn zus en haar kabel ingeplugd. Evenmin internet op mijn laptop. Ik dacht eerst dat het de kabel zelf was, maar na het zoveelste telefoontje naar de helpdesk werd ik te woord gestaan door een bekwame kerel aan de andere zijde.
Ik vertelde hem wat ik allemaal had geprobeerd, o.a. dat ik via een dos-venster het ipconfig /all commando gaf en dan constateerde dat de DHCP uitgeschakeld was, alhoewel ik zeker was dat ik hem had aangezet.
Ik moest dan even de netwerkkabel uit de box halen en voilà, het lichtje bleef branden, box defect.
Waarom kan zo iemand dat op een zaterdagvoormiddag zo vriendeljk afhandelen en krijgt mijn zus de hele week iemand aan de lijn die arrogant blijft beweren dat de box perfect functioneert?
Nu ja, eind goed al goed, dinsdag kan ze haar nieuwe box afhalen in een Kialapunt.
Nogmaals dank voor de reacties op mijn vraag.
Ik heb mijn eigen laptop meegenomen naar mijn zus en haar kabel ingeplugd. Evenmin internet op mijn laptop. Ik dacht eerst dat het de kabel zelf was, maar na het zoveelste telefoontje naar de helpdesk werd ik te woord gestaan door een bekwame kerel aan de andere zijde.
Ik vertelde hem wat ik allemaal had geprobeerd, o.a. dat ik via een dos-venster het ipconfig /all commando gaf en dan constateerde dat de DHCP uitgeschakeld was, alhoewel ik zeker was dat ik hem had aangezet.
Ik moest dan even de netwerkkabel uit de box halen en voilà, het lichtje bleef branden, box defect.
Waarom kan zo iemand dat op een zaterdagvoormiddag zo vriendeljk afhandelen en krijgt mijn zus de hele week iemand aan de lijn die arrogant blijft beweren dat de box perfect functioneert?
Nu ja, eind goed al goed, dinsdag kan ze haar nieuwe box afhalen in een Kialapunt.
Nogmaals dank voor de reacties op mijn vraag.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 114 keer
- Bedankt: 60 keer
Proficiat Edward,en bedankt dat u ons dit laat weten.
Ik lees hier ook dikwijls dat de helpdesk van Scarlet een boeltje is,er zullen er natuurlijk wel goede elementen tussen zitten ook,gelukkig voor u heeft u er nu zo een aan de lijn gehad.
Ik vraag mij eigenlijk af of wel eens controle word gedaan bij Scarlet,wat de kwaliteit v.d. helpdesk betreft.
Het kan toch niet zo moeilijk zijn???
Ik lees hier ook dikwijls dat de helpdesk van Scarlet een boeltje is,er zullen er natuurlijk wel goede elementen tussen zitten ook,gelukkig voor u heeft u er nu zo een aan de lijn gehad.
Ik vraag mij eigenlijk af of wel eens controle word gedaan bij Scarlet,wat de kwaliteit v.d. helpdesk betreft.
Ik denk van wel, ik heb ook aan de lijve al ondervonden dat er wel degelijke heel goede krachten bijzitten, maar indien je een slampamper hebt kan je best zijn rechstreekse chef vragen, soms lukt dat, in ieder geval ga er geen dicussie mee aan want dt lukt helemaal niet.fluppie schreef:Proficiat Edward,en bedankt dat u ons dit laat weten.