Voor de pixelneukers
- Mahimahi
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Wegens de vele goede quoteringen, wat videoweergave betreft, die de nieuwe ATI kaarten overal kregen heb ik voor mijn nieuw systeem de Radeon 3870 van Asus gekozen.
Ik ben echter niet bijster tevreden over de video prestaties van deze kaart.
Ze doet alles wat ze moet doen, en aanvaard zelfs 1366x768 met behulp van Powerstrip.
Maar de "WOW!!!" factor die ik had met mijn oude Herculeskaart, wanneer ik het beeld op mijn Hitachi TFT-TV zag, is er niet meer.
De desktop weergave is niet slecht maar wanneer je 2 jaar gewoon geweest bent echte monitor beeldkwaliteit op de TV te zien is dit wel een desillusie.
De tekst is goed leesbaar maar echt scherp is anders, de letters zijn een beetje te dik en niet echt scherp afgelijnd zoals op een monitor.
Dit zou allemaal nog zo erg niet zijn maar bij het echte werk, afspelen van mijn filmpjes, is het alsof er een zeer licht waas in het beeld zit (Ik zeg wel zéér licht, mijn vrouw ziet het niet zegt ze) een zweem naar afgewassen kleuren maar dan weer niet zo erg.
IK heb met alle mogelijke instellingen (die ik vind) al gespeeld maar ik krijg het niet echt perfect, die lichte zweem van mist is er bij alle instellingen.
Heeft er iemand hier ervaring met de settings voor ATI-kaarten (Niet voor games aub want dat is een totaal ander verhaal)
Voor het ogenblik heb ik nog maar alleen PowerDVD Ultra gebruikt voor het afspelen van film.
(Ik heb mijn MPC-Home cinema nog niet aan de praat gekregen onder XP64)
Ik ben echter niet bijster tevreden over de video prestaties van deze kaart.
Ze doet alles wat ze moet doen, en aanvaard zelfs 1366x768 met behulp van Powerstrip.
Maar de "WOW!!!" factor die ik had met mijn oude Herculeskaart, wanneer ik het beeld op mijn Hitachi TFT-TV zag, is er niet meer.
De desktop weergave is niet slecht maar wanneer je 2 jaar gewoon geweest bent echte monitor beeldkwaliteit op de TV te zien is dit wel een desillusie.
De tekst is goed leesbaar maar echt scherp is anders, de letters zijn een beetje te dik en niet echt scherp afgelijnd zoals op een monitor.
Dit zou allemaal nog zo erg niet zijn maar bij het echte werk, afspelen van mijn filmpjes, is het alsof er een zeer licht waas in het beeld zit (Ik zeg wel zéér licht, mijn vrouw ziet het niet zegt ze) een zweem naar afgewassen kleuren maar dan weer niet zo erg.
IK heb met alle mogelijke instellingen (die ik vind) al gespeeld maar ik krijg het niet echt perfect, die lichte zweem van mist is er bij alle instellingen.
Heeft er iemand hier ervaring met de settings voor ATI-kaarten (Niet voor games aub want dat is een totaal ander verhaal)
Voor het ogenblik heb ik nog maar alleen PowerDVD Ultra gebruikt voor het afspelen van film.
(Ik heb mijn MPC-Home cinema nog niet aan de praat gekregen onder XP64)
So long, and thanks for all the fish
- selder
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
- Bedankt: 727 keer
beats me ... ik denk dat ge het allemaal kunt vertalen naar kwaliteit van de hardware...
Probeer anders nog eens van die alternatieve drivers? Voor nvidia waren dat de omegadrivers, voor ATI bestonden er ook zo denk ik (weet alleen de naam niet)
Probeer anders nog eens van die alternatieve drivers? Voor nvidia waren dat de omegadrivers, voor ATI bestonden er ook zo denk ik (weet alleen de naam niet)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
- Mahimahi
- Elite Poster
Als je de Catalist drivers bedoeld.... die zitten er al op
De hardware zou nochtans het neusje van de zalm moeten zijn
EDIT:
Weet er iemand waar die veelbesproken video filters zitten (sharpness enz...)
Ik vind ze nergens
De hardware zou nochtans het neusje van de zalm moeten zijn
EDIT:
Weet er iemand waar die veelbesproken video filters zitten (sharpness enz...)
Ik vind ze nergens
Laatst gewijzigd door Mahimahi 11 jun 2008, 17:44, in totaal 1 gewijzigd.
- selder
- Moderator
Nee Catalyst zijn de officiele ATI drivers, zoals Forceware (nu Geforce drivers) die zijn voor Nvidia kaarten.
Er zijn alternatieve drivers beschikbaar, gebaseerd op die catalyst drivers maar met veel aanpassingen ... Omega als ik me niet vergis, maar of dat die al bestaan (of zelfs nog bestaan) voor zo recente HW ... beats me
-edit- blijkbaar wel: http://www.omegadrivers.net/ati.php
Er zijn alternatieve drivers beschikbaar, gebaseerd op die catalyst drivers maar met veel aanpassingen ... Omega als ik me niet vergis, maar of dat die al bestaan (of zelfs nog bestaan) voor zo recente HW ... beats me
-edit- blijkbaar wel: http://www.omegadrivers.net/ati.php
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Je bedoelt in Internet Exploder?
Dat websites als deze slecht leesbaar zijn?
Wel als eerste kan je je Cleartype afzetten bij de beeldscherm instellingen, dan ben je al een stuk verder.
Wat aangaande Internet Exploder, die is ronduit beroerd, neem Firefox en websites zien er ineens wel zeer goed uit.
Die waas kan ik ook zeer goed begrijpen, had ik in het begin ook last van, ga naar de kleur ininstellingen van Catalyst, hier heb je een screenshot van mijn kleur instellingen, vermoedelijk gaat het dan wel goed.
Ati's zijn echt enorm goede kaarten, maar ze zijn veel scherper en geven meer signaal dan de nVidia brol, met als gevolg dat je denkt dat er een waas is.
Probeer mijn settings en Firefox eens, ik hoop dat het je helpt.
Wel als eerste kan je je Cleartype afzetten bij de beeldscherm instellingen, dan ben je al een stuk verder.
Wat aangaande Internet Exploder, die is ronduit beroerd, neem Firefox en websites zien er ineens wel zeer goed uit.
Die waas kan ik ook zeer goed begrijpen, had ik in het begin ook last van, ga naar de kleur ininstellingen van Catalyst, hier heb je een screenshot van mijn kleur instellingen, vermoedelijk gaat het dan wel goed.
Ati's zijn echt enorm goede kaarten, maar ze zijn veel scherper en geven meer signaal dan de nVidia brol, met als gevolg dat je denkt dat er een waas is.
- Bijlagen
-
- ScreenShot046.png
- (109.33 KiB) 58 keer gedownload
- Mahimahi
- Elite Poster
Neen, alles op TVJe bedoelt in Internet Exploder?
Niet slecht leesbaar, maar niet zo scherp als vroegerDat websites als deze slecht leesbaar zijn?
Heeft nooit aangestaanWel als eerste kan je je Cleartype afzetten bij de beeldscherm instellingen, dan ben je al een stuk verder.
Ik gebruik al jaren Firefox maar dit is het probleem niet hoor.Wat aangaande Internet Exploder, die is ronduit beroerd, neem Firefox en websites zien er ineens wel zeer goed uit.
Ik zal die settings straks eens proberenDie waas kan ik ook zeer goed begrijpen, had ik in het begin ook last van, ga naar de kleur ininstellingen van Catalyst, hier heb je een screenshot van mijn kleur instellingen, vermoedelijk gaat het dan wel goed.
Te veel signaal geven zal niet het geval zijn, ik ga digitaal over DVI naar de TVAti's zijn echt enorm goede kaarten, maar ze zijn veel scherper en geven meer signaal dan de nVidia brol, met als gevolg dat je denkt dat er een waas is.
-
- Elite Poster
LOLBasMSI schreef:Je bedoelt in Internet Exploder?
Die Hercules is Nvidia neem ik aan?
Er zit wel een verschil tussen ati en Nvidia ik heb dit opgemerkt sinds de Ati rage/rage II/etc. en Nvidia vanaf de rivia tnt eigenlijk vanaf het begin dus.
Nvidia is donkerder, Ati is lichter persoonlijk heeft Ati mijn voorkeur.
Maar beide zo een extreem contrast als u omschrijft is dat absoluut niet.
Staat hij niet in een of andere achterlijk 26 shermen modus? dan geeft windows wel aan dat 3090*2038 (fictieve resolutie)is maar dan geeft ie toch iets anders door, dat heb ik bijvoorbeeld als ik van de laptop naar de TV schakel.
Instelingen van Ati zijn als het goed is te vinden onder configuratiescherm, beeldscherm, geavanceerd en dan nog ergens onderaan eigenschappen of geavanceerd dan heb je allemaal van die extra tabjes.
Ati en Nvidia hebben tegenwoordig vaak ook een eigen icoon in het configuratiescherm.
Er zit wel een verschil tussen ati en Nvidia ik heb dit opgemerkt sinds de Ati rage/rage II/etc. en Nvidia vanaf de rivia tnt eigenlijk vanaf het begin dus.
Staat hij niet in een of andere achterlijk 26 shermen modus? dan geeft windows wel aan dat 3090*2038 (fictieve resolutie)is maar dan geeft ie toch iets anders door, dat heb ik bijvoorbeeld als ik van de laptop naar de TV schakel.
Instelingen van Ati zijn als het goed is te vinden onder configuratiescherm, beeldscherm, geavanceerd en dan nog ergens onderaan eigenschappen of geavanceerd dan heb je allemaal van die extra tabjes.
Ati en Nvidia hebben tegenwoordig vaak ook een eigen icoon in het configuratiescherm.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
- Mahimahi
- Elite Poster
Ja het is de GeForce2 Ultra van Nvidia, de eerste kaart met een DVI uitgang als ik mij niet vergis.dbr schreef:Die Hercules is Nvidia neem ik aan?
Hier gaan we er komen, smaken verschillen uiteraard Als je dat lichter vertaald naar een TFT- TV die uit de aard van het beestje al moeite heeft met de 'Zwartweergave' zou dit de reden kunnen zijn van mijn schijnbare 'Mist'.Nvidia is donkerder, Ati is lichter persoonlijk heeft Ati mijn voorkeur.
De balken onder en boven de film zijn wel degelijk niet zo diep zwart als wat ik gewoon was.
BasMSI verwoordde het verkeerd maar zijn bevindingen waren dus toch juist.
Daar ik vroeger een uitstekend beeld had op de TV heb ik er zelfs niet aan gedacht om de DVI settings terug ook op TV-niveau te gaan regelen.
Nee, Ik heb 2 aparte schermen geconfigureerd die ik swap, voor de 19"CRT monitor 1024X768 32 bit op 75Hz en voor de 32" TFT-TV 1366X768 32 bit op 60Hz.Staat hij niet in een of andere achterlijk 26 shermen modus? dan geeft windows wel aan dat 3090*2038
Die heb ik natuurlijk ook gevonden maar wat ik niet vind zijn de beeldverbetering filters (post processing) voor de video weergave op TV.Instelingen van Ati zijn als het goed is te vinden onder configuratiescherm, beeldscherm, geavanceerd en dan nog ergens onderaan eigenschappen of geavanceerd dan heb je allemaal van die extra tabjes.
Mahimahi, het zal zeker niet aan de kwaliteit van je kaart liggen hoor.
Maar of je hier een correct antwoord gaat vinden, betwijfel ik.
Probeer het eens op tweakers, hardware.info of eventueel bij de echte pixelneukerkes van 3Dguru.
Die zullen je ongetwijfeld verder kunnen helpen.
@ BASMSI, jij hebt altijd zo'n uitgesproken mening over iets.
Dit is brol, dat is goed. Probeer dit toch te temperen en zeg liever: "IK" vind dit brol; OMDAT.
Het is soms storend omdat je sommige mensen het idee geeft dat een perfect goed merk, helemaal "brol" is...
Maar of je hier een correct antwoord gaat vinden, betwijfel ik.
Probeer het eens op tweakers, hardware.info of eventueel bij de echte pixelneukerkes van 3Dguru.
Die zullen je ongetwijfeld verder kunnen helpen.
Dit is brol, dat is goed. Probeer dit toch te temperen en zeg liever: "IK" vind dit brol; OMDAT.
Het is soms storend omdat je sommige mensen het idee geeft dat een perfect goed merk, helemaal "brol" is...
- Mahimahi
- Elite Poster
Ik zal Hilbert Hagedoorn ook eens gaan lastig vallen sé.Probeer het eens op tweakers, hardware.info of eventueel bij de echte pixelneukerkes van 3Dguru.
Tweakers is mij te Hollands, als die mannen over 'Videoplanken' beginnen rijzen mijn haren ten berge.
Videoplankje, toch een mooi woord?Mahimahi schreef:
Tweakers is mij te Hollands, als die mannen over 'Videoplanken' beginnen rijzen mijn haren ten berge.
Hahaha. Bekijk toch maar eens het (NL);) forum van Hardware.info.
Die mannen weten echt wel waarover ze spreken.
- Mahimahi
- Elite Poster
Hehe.... No offense. Maar in Vlaamse oren klinkt dit nogal raar.Insom schreef:Mahimahi schreef:Videoplankje, toch een mooi woord?
Hahaha. Bekijk toch maar eens het (NL);) forum van Hardware.info.
Die mannen weten echt wel waarover ze spreken.
Ik trek die mensen hun kennis zeker niet in twijfel.
Wanneer ik bij de Guru geen oplossing vind probeer ik het daar.
M'n oren zijn volledig vlaams hoor, dus no offense taken.Mahimahi schreef:
Hehe.... No offense. Maar in Vlaamse oren klinkt dit nogal raar.
Ik trek die mensen hun kennis zeker niet in twijfel.
Wanneer ik bij de Guru geen oplossing vind probeer ik het daar.
Ligt miss wel aan mn Nederlandse vriendin dat ik wat meer van die eigenaardigheden kan verdragen.
Guru is the way to go. Ben wel benieuwd naar de oplossing.
Analoog komt er wel degelijk meer signaal uit.Mahimahi schreef: BasMSI verwoordde het verkeerd maar zijn bevindingen waren dus toch juist.
Daar ik vroeger een uitstekend beeld had op de TV heb ik er zelfs niet aan gedacht om de DVI settings terug ook op TV-niveau te gaan regelen.
Ik wist echter niet dat je via Digitaal ging, maar ook daar is er meer helderheid/brightness wat niet altijd goed is voor LCD zoals ik al aangaf.
Op CRT is het beeld beduidend beter dan wat nVidia weet te produceren.
Ja nVidia is brol, je moet als je analoog gaat eens de filters wegnemen, ineens gaat je beeld op hoge resoluties een pak beter zijn.Insom schreef: @ BASMSI, jij hebt altijd zo'n uitgesproken mening over iets.
Dat is al sinds de TNT kaarten en nVidia heeft nog nooit fatsoenlijke filters weten te zetten.
Ten tweede is nVidia beduidend slechter in 2D weergave, de beste is Matrox met daar vlak achter ATI.
Het is schandalig dat nVidia daar na al die jaren nog nooit serieus werk van heeft gemaakt.
Op een 600 euro kaart mag je verwachten dat 2D perfect in orde is, vergeet het, het kan niet tippen aan ATI of Matrox.
Om over spellen maar helemaal te zwijgen, de beeld kwaliteit is beduidend minder dan die van ATI, maar omdat alles zo snel gaat ziet men het niet.
Mijn laatste nVidia kaart was een 8600GTS toen hij net uit was, bijna 300 euro, voor dat geld mag je een beter kwaliteit verwachten.
Vergeleken met de ATI-3850 die ik nu heb, net zo duur, is nVidia brol.
En waarom zou ik mijn mening onder stoelen of banken steken?
Ik heb dat Ati gebeuren er bij mij ook weer opgezet(catalyst en stuff voorheen had ik alleen de driver) mocht ik het vinden laat ik het ook even weten.Mahimahi schreef:Als er een gevonden wordt post ik ze hier natuurlijkBen wel benieuwd naar de oplossing.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
Euh, Plasma is geen LCD.ljd schreef:Mijn hd 2600 pro geeft nochtans goed beeld op mijn Plasma.
LCD is veel gevoeliger voor hogere lichtsterkte van de kaart dan Plasma.
Plasma geeft wel een warmer beeld dan LCD.
Persoonlijk verkies is LCD want het beeld is veel strakker, maar ieder heeft zijn eigen voorkeur.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
- Bedankt: 1 keer
- Contacteer:
Weet ik wel, maar ik wou gewoon tonen dat een goedkope kaart ook goed beeld kan gevenBasMSI schreef:Euh, Plasma is geen LCD.ljd schreef:Mijn hd 2600 pro geeft nochtans goed beeld op mijn Plasma.
LCD is veel gevoeliger voor hogere lichtsterkte van de kaart dan Plasma.
Plasma geeft wel een warmer beeld dan LCD.
Persoonlijk verkies is LCD want het beeld is veel strakker, maar ieder heeft zijn eigen voorkeur.
Hier maak je een foutje, de ATI kaarten zijn door heel het gamma heen consistent qua RAMDAC (weet niet of ze die voor Digitaal ook gebruiken, denk het wel).
Het is niet zo dat de ene kaart een minder (kwaliteit) beeld geeft dan een ander.
Op heel hoge resoluties is dat natuurlijk anders, maar dan spreek je al van 2500xheelveel enzo
Zelfs een ATI-850 geeft hetzelfde beeld als jou 2600.
Het enige wat bij nieuwere/duurdere kaarten omhoog gaat is de rekenkracht, maar dat heeft op zich weinig met je beeld kwaliteit te maken.
Maar meer met de resolutie die je bij spelletjes kan halen, voor 2D maakt het allemaal niet zo veel uit.
Het is niet zo dat de ene kaart een minder (kwaliteit) beeld geeft dan een ander.
Op heel hoge resoluties is dat natuurlijk anders, maar dan spreek je al van 2500xheelveel enzo
Zelfs een ATI-850 geeft hetzelfde beeld als jou 2600.
Het enige wat bij nieuwere/duurdere kaarten omhoog gaat is de rekenkracht, maar dat heeft op zich weinig met je beeld kwaliteit te maken.
Maar meer met de resolutie die je bij spelletjes kan halen, voor 2D maakt het allemaal niet zo veel uit.
voor ati ook :d omega driversselder schreef:beats me ... ik denk dat ge het allemaal kunt vertalen naar kwaliteit van de hardware...
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Idd ge haalt de woorden uit mijn mond !
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
-
- Elite Poster
Verschillende kleurweergave tijdens films kan zeker, heeft veel met software en codecs te maken.
Verschil in beeldkwaliteit in spelletjes is zever. Ze zijn +- identiek sinds 6800 nvidia ( ervoor was nvidia slechter)
Verschil in beeldkwaliteit in spelletjes is zever. Ze zijn +- identiek sinds 6800 nvidia ( ervoor was nvidia slechter)
Ga even lekker lezen en huiver: http://www.extremetech.com/article2/0,2 ... 374,00.asp
En dat was in 2004
Ik heb een 6800 met een 8600 vergeleken, voor de lol, geen enkel verschil tussen de beiden, als je de snelheid even vergeet.
Mij maakt het niet uit, maar in mijn PC komt nooit meer een nVidia.
Al sinds de Ti200 t.e.m. de 8600GTS heeft het me niet kunnen bekoren.
Jammer dat Matrox niet meer mee kan, dus blijf ik nu bij ATI.
En dat was in 2004
Ik heb een 6800 met een 8600 vergeleken, voor de lol, geen enkel verschil tussen de beiden, als je de snelheid even vergeet.
- selder
- Moderator
Dat is toch allemaal heel persoonlijk hoor ... en is doordrenkt van placebos. Ik betwijfel of dat er iemand is die met het blote oog en met normaal gebruik (games, surfen, email etc) de betere van de slechtere videokaart kan onderscheiden.
Ik heb totaal geen problemen met m'n 8800GTX (en alle andere nVidia's daarvoor), nooit van iemand gehoord dat het slechte kwaliteit was...
Ik heb totaal geen problemen met m'n 8800GTX (en alle andere nVidia's daarvoor), nooit van iemand gehoord dat het slechte kwaliteit was...
-
- Elite Poster
ehm dus je bewijst wat ik al zei?BasMSI schreef:Ga even lekker lezen en huiver: http://www.extremetech.com/article2/0,2 ... 374,00.asp
En dat was in 2004
behalve dit in painkiller
dat ENKEL te zien is als je screens vergelijktIn this scene, there's almost no difference between having trilinear optimizations enabled or disabled but ATI's filtering looks better. Note the visible transitions in blue.
staat er overal dit
Trilinear Filtration in UT2003
We're hard-pressed to find a substantive difference in filtering quality here.
Serious Sam SE with 4XAA and 8XAF
We're hard-pressed to say which card looks better.
Painkiller with 4XAA and 8XAF
With 8X anisotropic filtering enabled, Painkiller looks equally good on the GeForce 6800 and Radeon X800.
UT2003, 16X Anisotropic Filtering
16XAF looks way better than trilinear filtering but doesn?t look better on one card versus the other.
UT2003, 16X Anisotropic Filtering with Colorized Mipmaps
With colorized mipmaps, we can see that the filtering is different but the end result is nearly identical.
Hun besluitFar Cry, 16X Anisotropic Filtering
Far Cry looks pretty much the same with both cards set to 4XAA and 16XAF.
f you've read most of this feature, you no doubt have noticed a recurring theme: image quality on the GeForce 6800 and Radeon X800 cards is essentially equal.
- Mahimahi
- Elite Poster
Wel mannen, mijn mistprobleem is grotendeels opgelost zonder de hulp van de Guru
Zoals ik eerder zei had ik nog maar alleen film gekeken met behulp van PowerDVD.
Ik heb de mist daar praktisch volledig weg gekregen door én settings van de kaart én de settings van mijn TV een beetje te wijzigen maar...
Toen ik gisteren h264 encoded materiaal wou afspelen weigerde PowerDVD om dit te doen dus was ik verplicht om een andere player op te zetten.
Tot mijn verwondering was er met MPC-Homecinema of met GOM-Player geen zweem van mist te bespeuren.
Direct ook geprobeerd met een gewone AVI en,... zelfde resultaat, dus mijn mist werd dus grotendeels gegenereerd door PowerDVD.
Wat de op TV onscherpe letter weergave betreft wacht ik op antwoord van Rik op het Entech-Taiwan forum, het zou kunnen dat dit iets met de advanced timings te maken heeft.
Zoals ik eerder zei had ik nog maar alleen film gekeken met behulp van PowerDVD.
Ik heb de mist daar praktisch volledig weg gekregen door én settings van de kaart én de settings van mijn TV een beetje te wijzigen maar...
Toen ik gisteren h264 encoded materiaal wou afspelen weigerde PowerDVD om dit te doen dus was ik verplicht om een andere player op te zetten.
Tot mijn verwondering was er met MPC-Homecinema of met GOM-Player geen zweem van mist te bespeuren.
Direct ook geprobeerd met een gewone AVI en,... zelfde resultaat, dus mijn mist werd dus grotendeels gegenereerd door PowerDVD.
Wat de op TV onscherpe letter weergave betreft wacht ik op antwoord van Rik op het Entech-Taiwan forum, het zou kunnen dat dit iets met de advanced timings te maken heeft.
- selder
- Moderator
Hier had ik schromelijk over gelezen, maar RAMDAC staat voor Random Access Memory Digital Analog Convertor, dan is het al wel duidelijk dat die niet gebruikt wordt als je vga>dvi>tft doetBasMSI schreef:... RAMDAC (weet niet of ze die voor Digitaal ook gebruiken, denk het wel) ...
Dus gebruiken ze hem nietselder schreef:Hier had ik schromelijk over gelezen, maar RAMDAC staat voor Random Access Memory Digital Analog Convertor, dan is het al wel duidelijk dat die niet gebruikt wordt als je vga>dvi>tft doetBasMSI schreef:... RAMDAC (weet niet of ze die voor Digitaal ook gebruiken, denk het wel) ...
Ben nog niet met DVI aan het spelen geweest, die monitoren zijn me te duur.
Dus ben ik nog altijd aangewezen op de RAMDAC.