Douane

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Heb op 28 mei iets besteld in de usa twee dagen later was het al in België .En sinsdien steekt da pakske nog altijd nu vijf dagen bij de douane. Is dit normaal ?Weet er iemand of je die mannen kunt bereiken ?
Iemand ervaring mee ?

alvast bedankt ,
Cliff
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Oeps, dat wordt een fikse rekening... :D

En met de douane valt niet te praten. Ik heb éénmaal (en op érg vriendelijke toon) informatie gevraagd aldaar en ik werd daar old-school-ambtenaarsgewijs simpelweg afgeblaft. Verder spreken ze geen Nederlands, maar in een soort code waar allicht enkel doaniers aan uit kunnen...
ooh. shiny.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Ligt er aan wat natuurlijk. M'n bestelling voor een Leatherman Wave heeft denk ik bijna 2 weken bij de douane vastgezeten...
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

meon schreef:Ligt er aan wat natuurlijk. M'n bestelling voor een Leatherman Wave heeft denk ik bijna 2 weken bij de douane vastgezeten...
dat is toch nie normaal ????!!!!
Waarom laten we dan in godsnaam het pakket komen met een express zending ?

Heb je eigenlijk zelf dan geinformeert naar je pakket ?
Ik heb juist een mail gestuurd naar de douane voor eens wat in formatie . Ben een benieuwd welk antwoord me dan te verwachten staat .
Blijkbaar is de service niet wat het moet zijn ;-) Weer Belgische zeker of is dat in andere landen net van het zelfde ?
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Mja, ik heb 't zelf niet besteld in de USA, dat heeft de webwinkel gedaan. Bij die Leatherman Wave zit wel een mes, en dat zou voor de vertaging gezorgd hebben ...
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Ja douane kan soms lang duren indien de papieren niet goed werden ingevuld (verkeerde waarde, gift) of iets 'illegaals' bevat (waarna je het helemaal niet meer terug ziet) of gewoon omdat het 'trage' mensen zijn daar...
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

zou normaal nie mogen. heb een week geleden mijn uitlaat voor mijn quad toegekregen en heeft 2 dagen bij de douane gezeten. En het bedrag was ook lager op de verpakking gezet dan de normale waarde.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Ze reageren niet snel op mails ook niet . Als ik morgen niets gehoord heb dan zal ik maandag eens bellen .

E-mail zou sneller moeten verwerkt worden vind ik . Dat laten ze allemaal nog te veel links liggen. Is bij heel veel bedrijven nog een grote ramp .
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Bwa, vorige maand een pallet verstuurd naar USA en ze hadden goederen 'gestolen', lees 'stalen afnemen' voor een waarde van 170 USD. Totaalwaarde van de pallet was wel +/- 4000,00 EUR maar kom. Het ging wel om 20 stalen, waarvan telkens een paar identieke artikels en geen één artikel.

Wat je best kan doen is een eigen FedEx account maken, zelf zorgen voor de proforma en shipping documenten via de site van FedEx en dit pdf'en en doorsturen naar de mensen waarmee je zaken doet. Als het goedkoper is om via henzelf te werken dan met FedEx zal je wel zien éh :-)

Hier alvast op m'n werk super FedEx voorwaarden om 'U' tegen te zeggen! :P

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
punkfreak
Member
Member

Maximum dat ik eens gewacht heb op een pakje is 2.5 maand. Ondertussen had ik al naar Amazon gemaild en hadden ze bestelling opnieuw opgestuurd. Deze kwam aan voor de eerste bestelling die nog bij douane stak -_-.

En dan zwijg ik nog over de pakjes die nooit aangekomen zijn ;_;
GHX73
Member
Member

Alleen maar negatieve ervaringen.

Een boek (!) heeft eens een maand vastgezeten bij die clowns. Toen ze het dan uiteindelijk kwamen aanbieden was het slecht (her)verpakt en licht beschadigd. Dan durven ze nog 12 euro douanekosten aan te rekenen ook. :x

Heb daarna nog 2x hetzelfde voorgehad met zendingen uit Engeland, boeken en dvd's. Sindsdien bestel ik niks meer buiten de eurozone, ik heb geen banden met Al Qaeda en ben het zat om bestolen te worden.
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

GHX73 schreef:Heb daarna nog 2x hetzelfde voorgehad met zendingen uit Engeland
Engeland is toch EU? Heb nog nooit voorgehad dat iets uit Engeland werd tegengehouden...
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

Wel wel vandaag dan toch maar eens gebeld omdat men geduld op was .
Het kleinste pakket was al onderweg naar mij en dus vrij gegeven. Dus das al positief ;-)
Het tweede pakket daar moesten de heren een betalingsbewijs van zien !!!
Ik vraag me dus af als ik zelf niet gebeld heb hoelang dat het daar nog gelegen had . Dus betalingsbewijs van paypal door gefaxt en dat zou dus in orde moeten zijn . Ben eens benieuwd hoe lang het nu nog gaat duren .

Van mijn expres dienst waarvoor ik meer beteeld heb heb ik dus niet van genoten :-(

9 dagen bij de douane !
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Volgende keer beter via DHL of UPS laten versturen, gaa t je een pak ellende en tijd schelen.
Die zijn echter wel duurder, maar ze hebben eigen douane faciliteiten.
Ik krijg een aantal maal per jaar spullen uit Taiwan en de verzending is normaal 2~3 werkdagen, en ik heb het in huis.
Daarna begint altijd de ellende omdat DHL niet weet wat DDP is, en het is hun eigen kode.
Staat voor: Destination Duties Paid (verzender betaald alles)

En toch stuurt DHL daarna een rekening, die ze dan na een telefoontje wel weer crediteren.
In ieder geval gaat het wel snel.

En douane kosten bestaan niet, ze rekenen BTW en Import taks, verder niks.
(Voor zover de douane papieren te lezen zijn)
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:Volgende keer beter via DHL of UPS laten versturen, gaa t je een pak ellende en tijd schelen.
Die zijn echter wel duurder, maar ze hebben eigen douane faciliteiten.
Ik krijg een aantal maal per jaar spullen uit Taiwan en de verzending is normaal 2~3 werkdagen, en ik heb het in huis.
Daarna begint altijd de ellende omdat DHL niet weet wat DDP is, en het is hun eigen kode.
Staat voor: Destination Duties Paid (verzender betaald alles)

En toch stuurt DHL daarna een rekening, die ze dan na een telefoontje wel weer crediteren.
In ieder geval gaat het wel snel.

En douane kosten bestaan niet, ze rekenen BTW en Import taks, verder niks.
(Voor zover de douane papieren te lezen zijn)

Se service van usps.com was super alles was zeer vlug in ons apenland . Eens hier neemt blijkbaar ABXlogistiks over en die hebben ook een eigen douane deel. En daar is het gestrand, 1 van de 2 paketten werd door gelaten en de andere moesten ze een factuur zien . Kunen ze dan eens nie bellen en de klant niet zolang laten wachten .
metal
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 8 keer

Is niet altijd abx zenne. mijne uitlaat was ook via usps verzonden en da kwam een witte camionet leveren. dus niet abx.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

metal schreef:Is niet altijd abx zenne. mijne uitlaat was ook via usps verzonden en da kwam een witte camionet leveren. dus niet abx.

Dat zal dan wel een zwart rijder zijn voor ABX :-)
lithion
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 64 keer

sail0rbe schreef:
Engeland is toch EU? Heb nog nooit voorgehad dat iets uit Engeland werd tegengehouden...
Engeland behoort niet tot de Shengen-landen waar er vrij verkeer van goederen en personen geldt.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Sniffie schreef: Se service van usps.com was super alles was zeer vlug in ons apenland . Eens hier neemt blijkbaar ABXlogistiks over en die hebben ook een eigen douane deel. En daar is het gestrand, 1 van de 2 paketten werd door gelaten en de andere moesten ze een factuur zien . Kunen ze dan eens nie bellen en de klant niet zolang laten wachten .
USPS is niet hetzelfde als UPS.

USPS = United States Postal Service (De Post in de USA) -> http://www.usps.com/
UPS = United Parcel Service (Pakket dienst) -> http://www.ups.com/

UPS heeft eigen douane faciliteiten wat USPS niet heeft.

Veel mensen maken die fout en denken dat het allebei hetzelfde is.
UPS zit overal, USPS niet.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

metal schreef:Is niet altijd abx zenne. mijne uitlaat was ook via usps verzonden en da kwam een witte camionet leveren. dus niet abx.
Dan heb je vermoedelijk UPS gehad, die rijden wel vaker in witte busjes als ze niet genoeg bruine hebben met het opschrift UPS.
Ze besteden het dan uit.

Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster

lithion schreef:
sail0rbe schreef:
Engeland behoort niet tot de Shengen-landen waar er vrij verkeer van goederen en personen geldt.
Juist wel. We versturen hier dagelijks pakketten naar UK. Geen 'speciale' douane documenten (T2) nodig, en bedrijven hebben ook een BTW nummer in Engeland zodat alles intracommunautair gefactureerd wordt.
BasMSI schreef:Dan heb je vermoedelijk UPS gehad, die rijden wel vaker in witte busjes als ze niet genoeg bruine hebben met het opschrift UPS.
Ze besteden het dan uit.
Iedere transportfirma in Europa heeft maar een beperkt wagenpark. ABX (nu GLS Belgium Distribution) heeft bvb geen enkele wagen/vrachtwagen van hunzelf. Alles is via onderaaneming.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
TV = FTA IPTV + Netflix
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Niet waar.
UPS en DHL hebben een eigen wagenpark.

Afbeelding
Ken
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:Niet waar.
UPS en DHL hebben een eigen wagenpark.
Zeer beperkt tegenover het totaal wagen park van al hun onderaanemers samen hoor. En onderaannemers laten hun wagens ook met de kleuren/logo's van de transportmaatschappijen 'bewerken'.

TV = FTA IPTV + Netflix
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Dat maakt voor de verwerking van de goederen niets uit.
Uit Taiwan naar hier via DHL duurt max 3 dagen.
Nooit langer mee gemaakt.

En altijd een DHL wagen gezien.

UPS is anders, daar kan je witte auto's zien, dan besteden ze het inderdaad uit, maar ook zij gaan bijzonder snel.

Hoe of wat ze uitbesteden kan mij eigenlijk geen bal schelen, via die 2 gaat het heel snel, en daar gaat het om.

Afbeelding
GHX73
Member
Member

Ken schreef:
lithion schreef:
sail0rbe schreef:
Juist wel. We versturen hier dagelijks pakketten naar UK. Geen 'speciale' douane documenten (T2) nodig, en bedrijven hebben ook een BTW nummer in Engeland zodat alles intracommunautair gefactureerd wordt.
Hier beweren ze anders van niet. :wink:

De pakketten waarmee ik moeilijkheden kreeg werden overigens verscheept vanaf the Isle of Man. Ik heb dat in de jaren '90 nochtans veelvuldig gedaan, nooit ofte nimmer een probleem mee gehad. Het was in 2003 dat dit soort pesterij begon, één of andere nieuwe wetgeving zeker? Enfin, ik lig er niet wakker van, protesteren helpt toch niks en elke keer geld ophoesten wil ik niet. Sindsdien bestel ik alleen nog in buurlanden Nederland en Duitsland en als ik het daar niet vind... too bad!
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Het gaat om de vrijheid van goederenverkeer binnen Europa (dus alle Europese lidstaten). Shengen heeft daar niks mee te maken, had me vergist door de woorden van iemand anders.
BasMSI schreef:Hoe of wat ze uitbesteden kan mij eigenlijk geen bal schelen, via die 2 gaat het heel snel, en daar gaat het om.
Ze gaan allemaal snel zolang je ervoor betaald éh :-)

Als we hier wat sturen met FedEx naar USA staat het binnen de 48u bij onze klant. Alsook voor Hong Kong en grote steden in China.

15u30 ophaling, 2u 's morgens in Parijs, 9u 's morgens in Memphis USA, en dan duurt het nog een dag ofzo tegen dat het door sorteercentra geraakt tot bij onze klant.

TV = FTA IPTV + Netflix
Fraggle
Member
Member

Ken schreef:Bwa, vorige maand een pallet verstuurd naar USA en ze hadden goederen 'gestolen', lees 'stalen afnemen' voor een waarde van 170 USD. Totaalwaarde van de pallet was wel +/- 4000,00 EUR maar kom. Het ging wel om 20 stalen, waarvan telkens een paar identieke artikels en geen één artikel.

Wat je best kan doen is een eigen FedEx account maken, zelf zorgen voor de proforma en shipping documenten via de site van FedEx en dit pdf'en en doorsturen naar de mensen waarmee je zaken doet. Als het goedkoper is om via henzelf te werken dan met FedEx zal je wel zien éh :-)

Hier alvast op m'n werk super FedEx voorwaarden om 'U' tegen te zeggen! :P
Welk bedrijf is dat?
Ik ben waarschijnlijk al regelmatig bij jullie binnen geweest dan.
Ken
Elite Poster
Elite Poster

Fraggle schreef:Welk bedrijf is dat? Ik ben waarschijnlijk al regelmatig bij jullie binnen geweest dan.
Toevallig geen werknemer van FedEx ? :-)

TV = FTA IPTV + Netflix
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

meon schreef:Ligt er aan wat natuurlijk. M'n bestelling voor een Leatherman Wave heeft denk ik bijna 2 weken bij de douane vastgezeten...
Misschien zat er wat verdacht poeder op dat pakske en vreesde men terreur aanslag, of ze vonden het gewoon prachtig en wouden het uitproberen, waarschijnlijk met een beurtrol systeem :p
Fraggle
Member
Member

Ken schreef:
Fraggle schreef:Welk bedrijf is dat? Ik ben waarschijnlijk al regelmatig bij jullie binnen geweest dan.
Toevallig geen werknemer van FedEx ? :-)
Oei.
Betrapt :eek:
:-)
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

vandaag nog maar eens gebeld omdat ik nog niets heb vernomen na het telefonisch kontact van voorbije maandag . Resultaat ze hebben nu pas de fax van maandag bekeken en het is in orde ( hadden een betalings bewijs gevraagd ). Dus pas in de loop van volgende week mag ik het verwachten .
Ik vind het ronduit schandalig dat je zolang moet wachten en dat die mensen zelf niet informeren naar informatie die ze zelf wensen te bekomen. Het pakket zit al bij de douane van 30 mei 2008, das meer dan 14 dagen voor ik het zal te zien krijgen terwijl dat ik het met express heb laten leveren . Snap dat niet zenne .
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

20 Juni 2008, dit is de dag dat ik eindelijk de router heb aangekregen per taxipost . 3 weken nadat hij bij de douane is aangekomen ! En dan moest ik nog eens een dikke 55 euro betalen voor de taxen !!!! Ons Apenland slaat weer de nagel op de kop . Maandag eens straten met de router te testen ;-)
yurifedov
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 14 keer
Bedankt: 3 keer

Sniffie schreef:20 Juni 2008, dit is de dag dat ik eindelijk de router heb aangekregen per taxipost . 3 weken nadat hij bij de douane is aangekomen ! En dan moest ik nog eens een dikke 55 euro betalen voor de taxen !!!! Ons Apenland slaat weer de nagel op de kop . Maandag eens straten met de router te testen ;-)
Ik had ook paar maanden terug een Via Pico besteld in VS was ook na 48u in Belgie. 10000km in 48u en laatste 30km heeft bijna een maand geduurd :-(
Na 4 weken was het geleverd. Faktuur was op de doos en ze hadden het gezien, maar moesten ze ook een bewijs van betaling hebben!
Logica van hun is je bent schuldig tot je anders kan bewijzen.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Als je besteld binnen de EU maak je dit allemaal niet mee :wink:
yurifedov
Plus Member
Plus Member

ljd schreef:Als je besteld binnen de EU maak je dit allemaal niet mee :wink:
Ja dat weet ik ook, maar in mijn geval, het was nog steeds meer dan 85 euro goedkoper dan in Duitsland.

Ik heb nog een betere oplossing als je niks koopt heb je ook geen probleem. :lol:
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Gebeurt dit altijd als je iets in de US besteld? Of hangt het van het type artikel, gewicht, prijs enz af?

Ik heb al veel DVD's en games besteld in Canada (dvdboxoffice.com), en nog nooit zoiets tegengekomen. Hetzelfde met zaken uit de UK (amazon, play, etc).
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

LaundroMat schreef:Gebeurt dit altijd als je iets in de US besteld? Of hangt het van het type artikel, gewicht, prijs enz af?

Ik heb al veel DVD's en games besteld in Canada (dvdboxoffice.com), en nog nooit zoiets tegengekomen. Hetzelfde met zaken uit de UK (amazon, play, etc).
Kan het niet verklaren buiten dat ze daar niet graag werken .

De router duurde erg lang terwijl de expresscard door ging zonder zever.
Voor de router moest ik dus dat betalingsbewijs door sturen , na vier dagen van geen enkel kontact nog eens gebeld en dan pas gingen ze naar de fax kijken en stelde ze de domme vraag of ik zelfstandige was of particulier ? Dat hadden ze onmiddelijk kunnen navragen als ze me eens gebeld hadden . Had max 2 dagen mogen duuren in de plaats van 3 weken.

Volgende keer laat ik het pakket bij vrienden in Nederland leveren .
je betaald minder taxen en het blijft niet zolang liggen :-)
yurifedov
Plus Member
Plus Member

LaundroMat schreef:Gebeurt dit altijd als je iets in de US besteld? Of hangt het van het type artikel, gewicht, prijs enz af?

Zoals het op hun site staat, het is te maken met waarde van de zending.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster

yurifedov schreef:

Zoals het op hun site staat, het is te maken met waarde van de zending.
routerke van 119 euro en moest 55 taxen betalen ?! Is dat iets waardevol ?
Avenger 2.0
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 55 keer

Vanuit UK moet je niets bijbetalen (is namelijk EU). Maar sommige UK sites sturen wel vanuit Amerika of Canada. Mee oppassen dus.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”