als je houdt van harddiskgeluiden is zo'n BGC box ook ideaal.
De HDD van mijn Sony RDR-925HX recorder maakt meer lawaai dan die van mijn Tilgin decoders.
dat ding gaat idd niet in standby, ook al zet je het af blijft die hdd maar draaie, echt dom
Bij mij gaan ze (Tilgin decoders) mooi in standby na de laatste software update...
internet en dual stream da werkt ook voor geen meter
er is niks goed aan BGC, hooguit als ge alleen woond en geen tv en internet tegelijk wil
DUS IK HEB GEEN ENKEL GOED ARGUMENT GEHOORD OVER BGCTV
Bwah, ik heb VDSL + BGCTV sinds 01/2007 (nu VDSL Boost - 17.3Mbit/s), 2 Tilgin decoders dus 2 videostreams, en een internetprofiel van 9Mbit/s (900-1000Kbyte/s), no problemo.
Ik moet wel zeggen dat ik ook nog kabeldistributie heb (WVEM - zelf betaald - Belgacom telefonie/TV/internet is 100% betaald door mijn (eigen) firma).
Ik zie geen verschil in beeldkwaliteit tussen kabel en BGCTV maar ik heb hier altijd een zéér goede kabelkwaliteit gehad.
BGCTV - de voordelen:
- modem (Aethra FS4104 VDSL modem): gratis
- decoder (Tilgin) 6 Euro/maand (daar ga ik zelf geen decoder voor kopen)
- Comfortview (1.95 Euro/maand): pauzeren, terugspoelen, PVR
- Groot zenderaanbod (alhoewel ik maar een beperkt aantal zenders bekijk waarvan een gedeelte nu juist nièt beschikbaar is via de kabel)
- On demand (films)
- Service: in geval van defect aan modem/decoder/lijn komt de BGC-technieker langs en/of ga je naar de BGC-boetiek voor omruil (alles gratis).
Eén van mijn zonen (die schuin rechtover woont) had zijn Aethra VDSL modem defect tijdens een weekend (power on switch defect).
Ik heb hem mijn reserve Aethramodem geleend (spiksplinternieuw in de verpakking gekocht op Ebay voor 25 Euro, verzendingskosten inbegrepen) zodat hij verder internet/TV had.
De maandag stond de BGC-technieker er al om de modem te vervangen.
Mijn zoon heeft ook twee Tilgin decoders (één in de woonkamer, één in de slaapkamer).
Toen hij net zijn nieuwe LCD-TV gekocht heedt wou hij de nieuwe BGC decoder met HDMI aansluiting (ben de naam vergeten).
Hup, naar de BGC-boetiek en omwisselen maar.
Thuisgekomen met de nieuwe decoder totaal niet tevreden over de beeldkwaliteit (zware bugs in de beelddecodering), hup terug naar de BGC-boetiek en weer een Tilgin aangevraagd/gekregen.
Onlangs had mijn zoon onregelmatige VDSL deconnecties ondervonden tijdens het weekend.
Gebeld naar BGC: na een paar dagen lijnmonitoring werdt zijn koperpaar geswitcht, geen probleem meer.
Zoon nu tevreden.
BTW: de HDD in de Tilgin kun je gewoon loskoppelen: geen geluid meer (maar ook geen Comfortview meer natuurlijk).