afspraak hoge snelheid ?
Op deze site staat een enorm leuke tool om te kijken wanneer je lijn naar hoge snelheid word aangepast. echter blijkt er iets grondig mis te zijn. reeds een maand kijk ik uit naar de dag van vandaag, want de tool gaf gisteren nog aan dat vandaag mijn lijn aangepast zou worden. vandaag is er geen lijn aangepast en tot mijn ontsteltenis zie ik dat de datum verplaatst is naar 31 januari 2003 . het is vandaag echt vrijdag de dertiende . ik overweeg om het nieuwe jaar te beginnen met telenet want blijkbaar scoren zij nog altijd beter dan de hoge lijn van adsl ?
echt leuk... het is alweer veranderd en dit precies een aantal minuten laten. ik zal maar gewoon op goed geluk wachten zeker
- All Your Base
- Plus Member
ja, de nieuwe versie is inderdaad voorlopig weer offline gehaald omdat er mogelijk fouten inzitten. maandag wordt dit verder onderzocht...
- NuKeM
- Content Editor
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
exposure schreef:Ik overweeg om het nieuwe jaar te beginnen met telenet want blijkbaar scoren zij nog altijd beter dan de hoge lijn van adsl ?
Let op ze scoren beter qua snelheid.
Even quoten wat er duidelijk op adslbox vermeld staat
These charts are only comparing the download speeds for these providers or connection types.
They DON'T tell ANYTHING about the Quality Of Service, Ping quality,stability, etc. !
So, do NOT base your final conclusions upon these values please!
Persoonlijk zou ik zeker bij adsl blijven! Je gaat toch niet veranderen alleen maar omdat je snelheidsverhoging (die je heus wel zal krijgen) gewoon niet op tijd komt? Zeg nu zelf ... je adsl verbinding is waarschijnlijk nog maar nauwelijks down geweest, is altijd lekker snel en je hebt er amper problemen mee gehad, of vergis ik mij?
Waarom een nieuw avontuur beginnen als practisch alles bij adsl toch meer dan voldoet?
Ik zou zeggen: wacht gewoon nog even, geduld is een schone deugd.
NuKeM
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Kan Nukem alleen maar bijvallen in zijn reply.
Je verandert toch niet naar Telenet omwille van onduidelijkheid wanneer je je snelheidsverhoging krijgt. Die komt er zeker en vast. Maybe iets later dan gezegd, maar met zekerheid ten laatste op het einde van het eerste kwartaal van 2003. Al vermoed ik zelf dat de meesten daarvoor aan hogere snelheid zullen surfen. -- eigenlijk vrij zeker van --
Telenet nog steeds sneller. Kijk hun snelheid is idd nog ietsje hoger. Wil enkel opmerken dat zij de beschikbare bandbreedte nog steeds moeten delen met hun buren dusja.
Is dus idd best nog even geduld te oefenen. In dat script zitten idd nog een paar foutjes. Maar meestal klopt het wel!
Je verandert toch niet naar Telenet omwille van onduidelijkheid wanneer je je snelheidsverhoging krijgt. Die komt er zeker en vast. Maybe iets later dan gezegd, maar met zekerheid ten laatste op het einde van het eerste kwartaal van 2003. Al vermoed ik zelf dat de meesten daarvoor aan hogere snelheid zullen surfen. -- eigenlijk vrij zeker van --
Telenet nog steeds sneller. Kijk hun snelheid is idd nog ietsje hoger. Wil enkel opmerken dat zij de beschikbare bandbreedte nog steeds moeten delen met hun buren dusja.
Is dus idd best nog even geduld te oefenen. In dat script zitten idd nog een paar foutjes. Maar meestal klopt het wel!
I love it when a plan comes together!
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Hmja, die "buffers"-"proxy" is wel handig zeker als ge weet dat local downloaden bij hen niet meetelt , maja, dat komt maybe nog bij Skynet. let's hope.
- All Your Base
- Plus Member
En dan is er nog de gemiddelde snelheid, wat nog iets heel anders is dan de pieksnelheden van een verbinding. Voor de snelheidsverhoging van ADSL was Telenet naar eigen zeggen 26% sneller. Na de snelheidsverhoging zullen die gemiddelden waarschijnlijk al veel dichter bij mekaar liggen.
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ben het volledig met je eens All your base, de concurentie kan nu pas echt beginnen , enne KPN die zich op het ADSL gebeuren gooit ziet er ook niet slecht uit voor de klanten , hehe let the competition begin hehe
Competitie, positief voor de consument, zolang ze maar blijven bestaan
Vergeet niet dat Telenet niet ver van het failliet is, hoewel ze tijdelijk gered zijn, zullen ze nog steeds op de kleintjes moeten letten (investeringen in infrastructuur?) en het geleende geld raakt op zekere dag ook op hoor...
Anderzijds zal ook Belgacom investeringen moeten doen inzake VDSL (fibers => ook kosten) en wat belangrijker is: De telefoongebruiker betaalt voor de datagebruiker, maar door het toenemend succes van Voice over IP dalen de inkomsten verkregen van de telefoongebruiker....
Conclusie: Internet zal de komende jaren fors in prijs stijgen!
Vergeet niet dat Telenet niet ver van het failliet is, hoewel ze tijdelijk gered zijn, zullen ze nog steeds op de kleintjes moeten letten (investeringen in infrastructuur?) en het geleende geld raakt op zekere dag ook op hoor...
Anderzijds zal ook Belgacom investeringen moeten doen inzake VDSL (fibers => ook kosten) en wat belangrijker is: De telefoongebruiker betaalt voor de datagebruiker, maar door het toenemend succes van Voice over IP dalen de inkomsten verkregen van de telefoongebruiker....
Conclusie: Internet zal de komende jaren fors in prijs stijgen!
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ik weet niet of het internet zo veel zal stijgen in prijs. Dat valt af te wachten vrees ik, ben namelijk niet helderziend
Idd Telenet is nu weer wat gezonder, maar het valt af te wachten of het tegen de sterke concurentie van KPN en BGC opgewassen is. Er zal idd niet steeds vers geld blijven komen. Indien Telenet failliet zou gaan, dan is er nog steeds de concurentie tussen KPN en BGC en evntueel BT (britisch telecom). Maar ik vermoed dat men nooit het zover zal laten komen dat Telenet volledig failliet gaat. het kan goed zijn, dat de boel steeds slechter gaat en dat bij een crisis Telenet goedkoop wordt overgekocht door een kapitaal krachtig Cable concern die Telenet wel degelijk kan uitbouwen.
hoe dan ook: concurentie is steeds goed voor de klant. Enkel wanneer er alle concurenten uitgeconcureerd zijn, dan kunnen de prijzen stijgen
omwille van het feit dat er dan geen alternatief meer is. (monopoly)
mja, VDSL denk dat dat nog wel een tijdje zal duren. ze zijn er wel reeds mee bezig, maar vooraleer dat dat vlot de huiskamer binnengaat vrees ik dat we nog 10jaar mogen wachten. Adsl is nu volop zijn entree aan het maken. Na adsl hebben we nog de SDSL die op particulier niveau kan beginnen. voor vdsl zal men nog héél fors moeten investeren wat voor particulieren nu veel te veel geld is.
my point of vue
Idd Telenet is nu weer wat gezonder, maar het valt af te wachten of het tegen de sterke concurentie van KPN en BGC opgewassen is. Er zal idd niet steeds vers geld blijven komen. Indien Telenet failliet zou gaan, dan is er nog steeds de concurentie tussen KPN en BGC en evntueel BT (britisch telecom). Maar ik vermoed dat men nooit het zover zal laten komen dat Telenet volledig failliet gaat. het kan goed zijn, dat de boel steeds slechter gaat en dat bij een crisis Telenet goedkoop wordt overgekocht door een kapitaal krachtig Cable concern die Telenet wel degelijk kan uitbouwen.
hoe dan ook: concurentie is steeds goed voor de klant. Enkel wanneer er alle concurenten uitgeconcureerd zijn, dan kunnen de prijzen stijgen
omwille van het feit dat er dan geen alternatief meer is. (monopoly)
mja, VDSL denk dat dat nog wel een tijdje zal duren. ze zijn er wel reeds mee bezig, maar vooraleer dat dat vlot de huiskamer binnengaat vrees ik dat we nog 10jaar mogen wachten. Adsl is nu volop zijn entree aan het maken. Na adsl hebben we nog de SDSL die op particulier niveau kan beginnen. voor vdsl zal men nog héél fors moeten investeren wat voor particulieren nu veel te veel geld is.
my point of vue
-
- Pro Member
- Bedankt: 2 keer
Hallo,
Op het Skynet forum heeft denk ik Flameboy ergens gesteld dat SDSL ook niet in de toekomst zal aangeboden worden voor particulieren en dat men daar onmiddellijk zou overschakelen van ADSL naar VDSL (en dus met glasvezel tot quasi in de woning (VDSL "overleeft" maar over 300 m op volle snelheid). Nu, we zullen wel zien zeker. De prijs zal toch navenant zijn... Herinner me nog dat ik toen een repost gedaan had met de vraag of VDSL ook met een limiet van 10 GB zou zijn, maar heb er geen antwoord op gekregen .
met vriendelijke groeten,
Polleke
Op het Skynet forum heeft denk ik Flameboy ergens gesteld dat SDSL ook niet in de toekomst zal aangeboden worden voor particulieren en dat men daar onmiddellijk zou overschakelen van ADSL naar VDSL (en dus met glasvezel tot quasi in de woning (VDSL "overleeft" maar over 300 m op volle snelheid). Nu, we zullen wel zien zeker. De prijs zal toch navenant zijn... Herinner me nog dat ik toen een repost gedaan had met de vraag of VDSL ook met een limiet van 10 GB zou zijn, maar heb er geen antwoord op gekregen .
met vriendelijke groeten,
Polleke
-
- Elite Poster
- Contacteer:
hmm, mja kan natuurlijk zijn heb die post van Flameboy niet gezien, maar overschakelen op VDSL vergt een volledig glasvezel netwerk. Zoals je zegt met glasvezel tot in de woning. Maar de prijzen om glasvezel te leggen zijn buitengewoon duur. Als dit idd de evolutie wordt dat we overgaan op VDSL dan zal Belgacom heel veel moeten investeren en zullen wij héél wat mer mogen gaan betalen vrees ik.
Maar ik denk toch dat VDSl nog niet voor vandaag is , zullen zien eh
Maar ik denk toch dat VDSl nog niet voor vandaag is , zullen zien eh
- All Your Base
- Plus Member
De glasvezel zou doorgetrokken worden tot ongeveer 1 km van de eindgebruiker, en ADSL zou wel degelijk nog naast VDSL blijven bestaan. Ik vermoed alleszinds dat de limieten tegen dan grondig herzien worden, aangezien VDSL oa bedoeld is voor video on demand en dergelijke...
-
- Elite Poster
- Contacteer:
hmm, indien we overgaan zullen die limieten idd best herzien worden, want die video-on-demand zuipt megabytes
Ik vind het echt niet fijn meer hoe Skynet nu bezig is.
- Eerst stond er met die tool "geplande datum 12 december"
> het was al 14 december en ik had nog steeds geen 3.3mbps
- Ik kijk voor een tweede keer, toen stond er "geplande datum midden december"
> goed, ok, ik wacht nog wel een paar daagjes dan
- Vandaag kijk ik weer, en nu staat er "geplande datum17 januarie 2003" !
> nu is het echt niet meer fijn, hoop je eerst op 12 december, dan hoop je op midden december en dan plots is het midden januarie, dit vind ik belachelijk. Waarom zo een plotse verandering ...
> nu is het echt niet meer fijn, hoop je eerst op 12 december, dan hoop je op midden december en dan plots is het midden januarie, dit vind ik belachelijk. Waarom zo een plotse verandering ...
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
VrS schreef:Ik vind het echt niet fijn meer hoe Skynet nu bezig is.
Effe verduidelijken:
Er staat onder die tool duidelijk dat deze info louter informatief is en geen garantie biedt dat je effectief op die dag de verhoogde snelheid zal hebben.
Ik ben zelf ook 2 maand achteruit gevlogen 31/01 --> 31/03
Waarom plots die verandering? Iemand van de ploeg die de upgrades uitvoert valt ziek? Er is een panne die hogere prioriteit heeft dan de upgrades, waardoor de upgrades verschoven worden... Er zijn hiervoor wel 101 redenen te bedenken.
Tja, kzou zeggen geduld oefenen zal een mooie zaak worden. Ten laatste einde eerste kwartaal zou iedereen op verhoogde snelheid moeten zitten.
verdorie dat ze toch gewoon ineens zeggen dat ze tot de laatste dag eraan werken. ik zit nog steeds niet op de 3.3 en stilaan vind ik het toch oneerlijk dat sommigen er al maanden langer op zitten dan ik. hier met die compensatie nu wil ik ne 6.6 lijn voila
-
- Elite Poster
- Contacteer:
exposure schreef:verdorie dat ze toch gewoon ineens zeggen dat ze tot de laatste dag eraan werken. ik zit nog steeds niet op de 3.3 en stilaan vind ik het toch oneerlijk dat sommigen er al maanden langer op zitten dan ik. hier met die compensatie nu wil ik ne 6.6 lijn voila
Wa is er niet eerlijk aan??.... BGC kan gewoon niet alle dslams omschakelen in één keer eh, ze kunnen maar aan eentje tegelijkertijd werken eh... er is gezegd tussen die datum en die datum wordt alles geupgrade. Ik denk dat je zeker tegen 31/03/03 tenlaatste je snelheid hebt.
My date is ook 31/03/03 Regio 09.