Variabel IP adres ?

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Goendi
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: goendi
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Het is te hopen... Spam is zo al een erg genoeg probleem, als er nog eens massa's mailbombs verstuurt kunnen worden wordt het helemaal een ramp.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

bolleke64 schreef:
crapiecorn schreef:Grappige is dan wel dat ze bij sommige dynamische abbo's meerdere ip's geven.
Tis niet omdat ge meer ip adressen mag gebruiken dat ze ook daadwerkelijk voor u gereserveerd zijn.

ge moet dat zo zien

stel ge hebt 100.000 internet abonnees dan moet ge 100.000 ip adressen hebben, men gaat ervan dat niet iedere abonnee ook tegelijk online is, en dan er maar 80.000 tegelijk online zijn.
Ik weet niet wat jij er uit opmaakt, maar wat ik bedoel : waarom mensen de mogelijkheid geven 2 externe ip adressen te gebruiken terwijl het aantal ip adressen in hun pool beperkt is.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:Ik denk dat ik geen enkele provider ken waar poort 25 helemaal openstaat... Wel na aanvraag bij de duurdere professionele abbos, maar niet voor de consumer abbos. Toch?
Bij Evonet staat hij helemaal en wagenwijd open.
De systeembeheerders van Evonet hebben me al eens op de vingers getikt een jaar of 8 geleden dat ik aan het spammen was.
Het klopte, maar het was niet mijn mailserver, maar squid-proxy waar ik een Deny-All als laatste regel vergeten was.
Bleken ze via Squid een port 25 relay te kunnen maken, systeembeheer heeft me het toen helpen fixen en sindsdien geen probleem meer.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

BasMSI schreef:... een jaar of 8 geleden ...
8 jaar geleden :roll: Zeg nu zelf.
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:
BasMSI schreef:... een jaar of 8 geleden ...
8 jaar geleden :roll: Zeg nu zelf.
Precies, maar ook toen liep ik al te downloaden wat ik wilde...FUP....

Het valt mij op dat mensen nu pas beginnen te zeuren, ik hat toen niet eens een PC waar ik 50GB per dag niet eens op kon opslaan.
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

*zucht* Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat je de situatie van 8 jaar geleden niet kan vergelijken met de huidige situatie. Vooral op gebied van IT is 8 jaar een eeuwigheid, en verandert er zo veel dat het moeilijk te vergelijken is.

Of wou jij de ISDN verbinding zonder limieten van 11 jaar geleden vergelijken met de DSL producten mét limieten van vandaag?!

En nu terug ontopic, waarom komen die limieten toch altijd in elke thread naar boven?

-edit-
en "hat"? er zijn grenzen hé!
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

selder schreef:*zucht* Dat bedoelde ik niet, ik bedoelde dat je de situatie van 8 jaar geleden niet kan vergelijken met de huidige situatie. Vooral op gebied van IT is 8 jaar een eeuwigheid, en verandert er zo veel dat het moeilijk te vergelijken is.

Of wou jij de ISDN verbinding zonder limieten van 11 jaar geleden vergelijken met de DSL producten mét limieten van vandaag?!
http://www.computable.nl/artikel/nieuws ... ektes.html

Lees zelf, 8 jaar geleden.
Zelfde techniek als vandaag, enkel nog heel duur.

ADSL2+ is wel iets van vandaag maar heel beperkt verkrijgbaar dus reken ik nog niet mee.
Technologisch staan providers eigenlijk vrijwel stil.

IP6 is er immers ook nog altijd niet.

Dat wil niet zeggen dat de Internet mogelijkheden zelf sterk vooruit gaan, we kunnen al Tv kijken via Internet, dat dat nog altijd niet vloeiend gaat is te wijten aan providers, niet de techniek.

Kijk anders een naar Zweden, die leggen standaard een UTP kabel bij een nieuwbouw huis, kijk dat is pas Internet toegang :lol:

Afbeelding
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

selder schreef:Ik denk dat ik geen enkele provider ken waar poort 25 helemaal openstaat... Wel na aanvraag bij de duurdere professionele abbos, maar niet voor de consumer abbos. Toch?
Dommel... :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Sensei Zeon
Administrator
Administrator
Contacteer:

EDPnet zet deze ook open, gelukkig :)
Your Sensei sends his greetz, SeNsEi Ze0n

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”