Opvolger voor Microsoft Vista in 2010

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
::steven::
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 28 keer
Bedankt: 22 keer
Contacteer:

zo 08/06/08 09:32 - Softwaregigant Microsoft zal in 2010 de opvolger van Vista op de markt brengen, het besturingssysteem van Windows. Dat heeft het bedrijf zelf gemeld.
De opvolger van Vista kreeg voorlopig de naam "Windows 7" mee.

De grootste vernieuwing zou de introductie van touchscreen-technologie zijn. Daardoor zouden gebruikers documenten zoals foto's met hun vingers kunnen verplaatsen via het scherm.

Vista werd begin 2007 op de markt gebracht na 5 jaar ontwikkeling, maar er was meteen veel kritiek op het besturingssysteem omdat er hiaten zaten in de beveiliging.
www.deredactie.be
bke
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 5 keer
Bedankt: 6 keer

'k kan al bijna niemeer wachten :-o

Humhum :P 'k denk dat ik tegen dan nog steeds met XP zal werken...
Goztow
Administrator
Administrator
Uitgedeelde bedankjes: 1673 keer
Bedankt: 1450 keer
Recent bedankt: 38 keer
Provider
Te Koop forum

Dat is wel heel dichtbij! Vele mensen zullen dus waarschijnlijk gewoon Vista overslaan...
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Precies de reden dat ik me om Vista niet druk ga maken.
Trouwens er bestaan al screenshots en Windows 7 ziet er erg goed uit.

Schijnt er zo uit te zien: Afbeelding
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 84 keer
Bedankt: 46 keer

Lijkt verdacht veel op de dock die we al jaren hebben in Mac OS :)
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

ik was net hetzelfde aan het denken.
|T-J|
Plus Member
Plus Member

ditCh schreef:Lijkt verdacht veel op de dock die we al jaren hebben in Mac OS :)
Enorm verdacht, maar ik hoop echt dat ze deze keer toch niet de grootste size van iconen standaard zetten. In Vista is da er echt over imho.
iMac OSx 10.5.4 (Bootcamp XP SP3)
Telenet FunkyShake (ComfornetXL).
Bossie
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Allez terug een besturingssysteem voor slechtzienden.
sander19
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 8 keer
Bedankt: 3 keer

Goztow schreef:Dat is wel heel dichtbij! Vele mensen zullen dus waarschijnlijk gewoon Vista overslaan...

Jama ge moet da lezen in microsoft style he: release 2010 means release 2015 eh....
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Ik denk dat hij rapper komt.
Hetzelfde is al eens met Windows 2000 gebeurd, ondanks dat het OS zeer goed was sloeg het niet aan.
Waarom? Het heette Professional, dus dachten mensen dat je er geen spelletjes op kon spelen.
Microsoft dus meteen ME uitbrengen, maar dat was net zo erg.
Dus bleven mensen bij Win98, een jaar later was XP er, frisse nieuwe look op 2000 geplant en het Home genoemd.
Bovendien laten zien aan de mensen dat het vlot was en goed spelletjes kon spelen.
Het werd dus vrijwel meteen een hit!
Vista is iets anders, jaren op moeten wachten, veel beloftes.
Maar er zit maar bar weinig van de beloftes in, bovendien is het traag en vreet resources, dus mensen staan niet te springen om hun zeer snelle XP in te ruilen.
Op wat kinderen na die spelletjes spelen met DX10, waarvan het grootste deel niet eens DX10 is.
Met andere woorden, Vista is geflopt en Microsoft weet het, herhaling van 2000 en ME, dus let maar op, Windows 7 zou wel eens veel rapper kunnen komen dan Vista.
Veel moeten ze niet doen, weeral nieuw uitzicht op 2000 hangen, DX10/11 erin flansen, paar extraatjes die XP niet heeft, zorgen voor lage systeem vereisten en voila het zal gekocht worden :lol:
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 581 keer
Bedankt: 780 keer
Provider

Windows 2000 is verre van geflopt eh. Da's trouwens ook nooit gepositioneerd voor de thuismarkt, dus logisch dat mensen dat thuis nooit gebruikten. Professioneel gezien wordt Windows 2000 nog altijd op heel veel plekken gebruikt!
liger
Elite Poster
Elite Poster

oke wie ECHT geinterreseerd is moet naar hier gaan http://www.winsupersite.com/

Die screenshot is ofwel een mock-up ofwel een van mogelijke ontwerpen en is totaal niet representatief voor win 7

De datum die tot nu toe werd meegedeeld is einde 2010, wat voor niet engelse versies wrs begin 2011 betekent. Moest het op tijd uitkomen dan volgd microsoft hun normale tijdschema, vista niet inbegrepen.

Over win7 is nog bijna niks geweten, maar 1 van de belangrijkste verschillen ZOU moeten zijn het touch interface die werd getoond op D conference.

Win7 = vista 2.0, zoals winxp = win2000 2.0
liger
Elite Poster
Elite Poster

BasMSI schreef:Ik denk dat hij rapper komt.
Hetzelfde is al eens met Windows 2000 gebeurd, ondanks dat het OS zeer goed was sloeg het niet aan.
Waarom? Het heette Professional, dus dachten mensen dat je er geen spelletjes op kon spelen.
Microsoft dus meteen ME uitbrengen, maar dat was net zo erg.
Dus bleven mensen bij Win98, een jaar later was XP er, frisse nieuwe look op 2000 geplant en het Home genoemd.
Bovendien laten zien aan de mensen dat het vlot was en goed spelletjes kon spelen.
Het werd dus vrijwel meteen een hit!
Vista is iets anders, jaren op moeten wachten, veel beloftes.
Maar er zit maar bar weinig van de beloftes in, bovendien is het traag en vreet resources, dus mensen staan niet te springen om hun zeer snelle XP in te ruilen.
Op wat kinderen na die spelletjes spelen met DX10, waarvan het grootste deel niet eens DX10 is.
Met andere woorden, Vista is geflopt en Microsoft weet het, herhaling van 2000 en ME, dus let maar op, Windows 7 zou wel eens veel rapper kunnen komen dan Vista.
Veel moeten ze niet doen, weeral nieuw uitzicht op 2000 hangen, DX10/11 erin flansen, paar extraatjes die XP niet heeft, zorgen voor lage systeem vereisten en voila het zal gekocht worden :lol:
Win 2000 is niet geflopt.
Itt wat media beweert verkoopt Vista even goed//slecht als XP (als je cijfers corrigeert met stijgende PC verkoop. Zo niet verkoopt Vista beter dan XP)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

liger schreef: Win 2000 is niet geflopt.
Itt wat media beweert verkoopt Vista even goed//slecht als XP (als je cijfers corrigeert met stijgende PC verkoop. Zo niet verkoopt Vista beter dan XP)
Sorry hoor, in verkoop nummers is 2000 wel geflopt.
Vandaar dat binnen een jaar XP er was.
En Vista is wel degelijk geflopt, de verkoopcijfers liggen zo laag dat MS zich zware zorgen maakt.
XP verkocht los een berg, Vista helemaal niet.
Waar, de meeste PC's worden verkocht met Vista, maar enorm veel mensen kopen meteen een XP-licentie bij en donderen Vista er weer af.
Reken maar dat Microsoft via hun Update-kanaal een heel goed beeld hebben van actieve Vista's en XP's en dat ze zich een bult schrokken.

Lees onderandere dit maar eens, het artikel geeft precies aan hoe het ineen steekt.

http://firsttube.com/read/The-Flop-That ... dows-Vista

En als je gaat Googlen, kom je massa's artikelen tegen waar het uit blijkt.
Ook via uitspraken van Sir Bill Gates :lol:

Afbeelding
on4bam
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 304 keer
Bedankt: 631 keer
Recent bedankt: 11 keer
Provider

liger schreef: Itt wat media beweert verkoopt Vista even goed//slecht als XP (als je cijfers corrigeert met stijgende PC verkoop. Zo niet verkoopt Vista beter dan XP)
Uiteraard, ze rammen het door je strot bij aankoop van een nieuwe PC. Toen ik verleden jaar mijn nieuwe Dell laptop bestelde kon ik alleen XP hebben als ik bestelde voor KMO i.p.v. particulier. Prijskaartje was 300 Euro meer voor dezelfde config met XP(KMO) dat Vista (particulier). Resultaat, een Vista laptop waar na 2 uur XP op stond.

Op de desktop die hier 24/7 draait staat 2000Pro trouwens, tot grote tevredenheid. 't is dual boot met XP maar eigenlijk blijft het ding gewoon draaien zonder probs...

Vista... No thanks, Win 7... 't zullen goede argumenten moeten zijn... :wink:
Bye, Maurice
https://on4bam.com
Rogue
Premium Member
Premium Member

Die screenshot ziet er idd verdacht als MacOS uit... maar 2010 gaat heus niet gebeuren hoor. Als ik zie hoe lang vista uitgesteld is. Windows 2000 was idd verre van geflopt, in tegenstelling tot Windows Millennium. Momenteel is het nog vingerdik kijken of Vista dezelfde kant uitgaat.

@one4bam: Onze klanten kunnen een XP-downgrade kopen, wat inhoudt dat ze voor beide licenties betalen & gratis kunnen upgraden naar vista wanneer zij willen.(aan de kostprijs van een XP-licentie dus)
Afbeelding
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Hier ook, want we blijven 2000/XP/Linux systemen gebruiken.
Voor 1 of 2 DX10 spelletjes ga ik niet naar Vista of Windows 7.

Trouwens Ubuntu is zo goed aan het worden dat het goed kan zijn dat ik over een paar jaar helemaal over naar Linux ben.
Ook Wine begint behoorlijk goede trekjes te krijgen, voor die paar Windows zaken die ik eigenlijk nodig heb.

Afbeelding
gerree
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

basmsi
die pic is gewoon een concept eh
kheb ook zo'n concept pic

http://gerre5.deviantart.com/art/Vienna ... p-67873746

voor de geintresseerden klik maar op de link dan ziet ge men concept ;)
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Tuurlijk, maar het is Microsoft die ermee loopt te strooien.
Niet erg slim als je huidige OS Vista al zo slecht loopt....tenzij? :lol:

Plaatje van Gerree voor de makkelijkheid:

Afbeelding

Afbeelding
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

bke schreef:'k kan al bijna niemeer wachten :-o

Humhum :P 'k denk dat ik tegen dan nog steeds met XP zal werken...
enkel als het sneller zou werken en stabieler zou zijn zou ik het overwegen, grafische vertragingen schakel ik toch uit.
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

laurens7 schreef: enkel als het sneller zou werken en stabieler zou zijn zou ik het overwegen, grafische vertragingen schakel ik toch uit.
Moet je in XP de service Themes eens uitschakelen, dan begint de boel te vliegen :lol:
Alsook alle andere services die je niet nodig hebt.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”