Artikel van Dommel in HBvL 07-06-2008

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
AnD
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 393 keer
Bedankt: 87 keer

Vandaag stond er in het magazine van Het Belang van Limburg een artikel van Dommel.

http://and.dommel.be/HBvL_dommel1.pdf
http://and.dommel.be/HBvL_dommel2.pdf
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

very interesting!!
verb
Premium Member
Premium Member
Bedankt: 1 keer

Ik vind het een slecht artikel, de journalist heeft er duidelijk niet veel van begrepen. Maar Dommel komt alweer in de aandacht, dat alleen is al positief.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Slecht artikel? Ik vindh et een goed artikel, zeker in vergelijking met al de bullshit die je soms leest!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
tomg1804
Pro Member
Pro Member

Dat Dommel eens goed reclame krijgt op de juiste plaats kunnen we alleen maar toejuichen. :P

Maar soms staat er ook wel wat onzin in hoor, wat het artikel deels slecht maakt.
1 voorbeeld:
telenet kondigde zopas aan dat het de downloadlimieten fors gaat verhogen vanaf 1 augustus.
Nog niet eens een verdubbeling, laat staan dat wij als klanten evenveel zouden krijgen als de klagers en ex-upcers. :roll:
Correcter was geweest om te schrijven: '... een zeer bescheiden verhoging...'.
Vanaf 1 juli zal ADSL2+ beschikbaar zijn voor alternatieve operatoren, en dit zonder geografische beperking.
Dit klopt toch ook weer niet volledig?
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

tomg1804 schreef:Dat Dommel eens goed reclame krijgt op de juiste plaats kunnen we alleen maar toejuichen. :P

Maar soms staat er ook wel wat onzin in hoor, wat het artikel deels slecht maakt.
1 voorbeeld:
telenet kondigde zopas aan dat het de downloadlimieten fors gaat verhogen vanaf 1 augustus.
Nog niet eens een verdubbeling, laat staan dat wij als klanten evenveel zouden krijgen als de klagers en ex-upcers. :roll:
Correcter was geweest om te schrijven: '... een zeer bescheiden verhoging...'.
Vanaf 1 juli zal ADSL2+ beschikbaar zijn voor alternatieve operatoren, en dit zonder geografische beperking.
Dit klopt toch ook weer niet volledig?
van 12 naar 20 gaan is een forse verhoging hoor (in %, en vooral als je kijkt dat ervoor ging het van 10->12), ook van 35 naar 60 is een grote stap

En er is geen geografische beperking. Belgacom zegt toch niet "je mag onze netwerk in limburg gebruiken maar niet in W-Vl."
JrCv
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 10 keer

waarom komt er dan niets deftigs in w-vl ?
tomg1804
Pro Member
Pro Member

LoSeR schreef:En er is geen geografische beperking. Belgacom zegt toch niet "je mag onze netwerk in limburg gebruiken maar niet in W-Vl."
ALs je het zo bekijkt.
Echter zag ik het zo dat als wanneer je op pakweg 5km van de centrale zit het eigenlijk niet meer mogelijk is de vooropgestelde snelheden te behalen die beloofd werden bij adsl2+, dus geografisch beperkt.
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

Het artikel zegt tenminste dat je voor een goedkopere prijs ook normaal internet kan krijgen. Dat is ook belangrijk
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

verb schreef:Ik vind het een slecht artikel, de journalist heeft er duidelijk niet veel van begrepen. Maar Dommel komt alweer in de aandacht, dat alleen is al positief.
goed artikel van journalist die duidelijk de markt goed opvolgt, waarschijlijk lid hier? met ook wat aandacht voor dxADSL, mooi!

bedankt voor de post
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Rogue
Premium Member
Premium Member

verb schreef:Ik vind het een slecht artikel, de journalist heeft er duidelijk niet veel van begrepen. Maar Dommel komt alweer in de aandacht, dat alleen is al positief.
Wat staat er dan allemaal fout in?
Afbeelding
q-tec
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 71 keer
Bedankt: 101 keer

hmmmm overal 24mb ik dacht hier ergens te hebben gelezen bij netconnected max 12mbs dat is dus de helft van citty.....

is dat omdat bc niet meer wil toelaten???
Patje
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
Bedankt: 79 keer

underkux schreef:waarom komt er dan niets deftigs in w-vl ?
Er zal iets deftigs komen vanaf 1 juli als het Adsl2+ netwerk wordt opengesteld.
Nog een beetje geduld (ik wacht ook op Adsl2+) want bij geen enkele provider is adsl2 beschikbaar in west-vlaanderen, dus dat
zal veranderen door de opening van het netwerk.
wel in het achterhoofd houden dat het adsl2+ netwerk van belgacom (slechts) een landelijke dekking heeft van 85%
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Patje schreef:
underkux schreef:waarom komt er dan niets deftigs in w-vl ?
Er zal iets deftigs komen vanaf 1 juli als het Adsl2+ netwerk wordt opengesteld.
Nog een beetje geduld (ik wacht ook op Adsl2+) want bij geen enkele provider is adsl2 beschikbaar in west-vlaanderen, dus dat
zal veranderen door de opening van het netwerk.
wel in het achterhoofd houden dat het adsl2+ netwerk van belgacom (slechts) een landelijke dekking heeft van 85%
Hoeveel zou van die overige 15% in West-Vlaanderen liggen? :roll:
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Zambo schreef:Hoeveel zou van die overige 15% in West-Vlaanderen liggen? :roll:
Hopelijk maar een paar % in w-vl en de rest in limburg, die krijgen daar toch city-connect van dommel (eigen netwerk) :p
Normaal die overige 15% zal daar vdsl beschikbaar worden om toch maar dekking te hebben voor B-tv.
Laatst gewijzigd door Patje 08 jun 2008, 13:40, in totaal 1 gewijzigd.
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
AfbeeldingAfbeelding
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Contacteer:

In Oost-vlaanderen ziet het ernaar uit dat Destelbergen ook geen ADSL2+ heeft want ik kan maar 1 tv aansluiten voor BGC tv
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

q-tec schreef:hmmmm overal 24mb ik dacht hier ergens te hebben gelezen bij netconnected max 12mbs dat is dus de helft van citty.....

is dat omdat bc niet meer wil toelaten???
Ja, en dat van Limburg hadden ze dus over CityConnect tot 24 Mb :)
Patje
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:In Oost-vlaanderen ziet het ernaar uit dat Destelbergen ook geen ADSL2+ heeft want ik kan maar 1 tv aansluiten voor BGC tv
Denk niet dat dit de reden is, omdat je maar 1 tv kan aansluiten dat er geen Adsl2+ zou zijn.
Er zijn zelfs gemeenten waar er helemaal geen B-tv kan aangeboden worden, dus zullen ze ook geen Adsl2+ hebben.
Als ik het goed begrijp kan je Adsl2+ hebben wanneer ook B-tv beschikbaar is.
AfbeeldingAfbeelding
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Als je maar 1 tv kan aansluiten, is dat niet omdat ze de snelheid van hun gewone ADSL willen garanderen? Want 'k heb gekeken naar HDTV of het beschikbaar is hier, kheb een adres gekozen dat niet te ver van de centrale lag, kan tot 2 TV's in SD aansluiten of 2 TV's in HDTV. Dus VDSL2 is hier al beschikbaar, 't is alleen maar beschikbaar tot een zeker afstand van de centrale, niet tot de verdeelkasten, blijkbaar.
Patje
Elite Poster
Elite Poster

Dacht ook al zoiets gelezen te hebben, wie te ver zit vd centrale geven ze maar 1 stream (dus 1tv) om de kwaliteit van internet en B-tv te behouden.
2 streams voor B-tv is dan wel meer van toepassing voor mensen die dichter zitten en perfecte waarden hebben.
AfbeeldingAfbeelding
laurens7
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:In Oost-vlaanderen ziet het ernaar uit dat Destelbergen ook geen ADSL2+ heeft want ik kan maar 1 tv aansluiten voor BGC tv
maar wel cityconnect :)
verb
Premium Member
Premium Member

Rogue schreef:
Wat staat er dan allemaal fout in?
Er staat niks fout in, maar er staan wel talrijke onduidelijkheden en vergetelheden in. Zo laat de journalist uitschijnen dat Cityconnect gebruik maakt van het ADSL2+ netwerk van Belgacom terwijl dit niet het geval is. De klanten die via een Belgacom ADSL2+ DSLAM zullen aangesloten worden gaan ook beperkt zijn tot 9 of 12mbit ipv 24mbit. En dat ADSL maximaal 8mbit toelaat klopt, maar er is in België geen enkele provider die het aanbiedt.

Dat Cityconnect klanten een active Belgacomlijn nodig hebben wordt niet vermeld, men moet minstens een discovery line via Belgacom of raw copper nemen wat ook aardig wat geld per maand kost. Toch wel de ideale gelegenheid om de schandalig hoge prijs van een raw copper aan te klagen. Het algemene gebrek aan kritiek over Belgacom valt mij trouwens ook op.
Coop
Premium Member
Premium Member

Patje, stel je hebt geen mogelijkheid ADSL2 te nemen, maar je kan wel cityconnect nemen, zou je dat dan doen ?
Jij bleef toch bij belgacom voor de goede support en de gratis foto's als ik me niet vergis ?
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”