Nu hoor ik vandaag van een collega volgend verhaal.
Hij belt naar Belgacom voor informatie over een ADSL-aansluiting. Hij krijgt daar te horen dat een ADSL-Go abon. 39 EUR kost. Even later vraagt de Belgacommedewerker of dat mijn collega geen avondschool volgt. Want wat blijkt als student betaal je dan maar 29 EUR.
Kan er iemand dit bevestigen en waarom vind ik dit niet terug in de Belgacom-website?
Is dit abonnement dan nog steeds een ADSL-Go abonnement?
En kan ik dan nu ook overschakelen als bestaande abonnee. Ik volg echt avondschool.
Ik ben benieuwd naar jullie reacties...
skynetabonnementen en studenten
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
Ja idd, mijn pa werkt aan het glasvezelnetwerk van belgacom en er heeft ier idd overlaatst een overzicht van de verschillende promoties gelegen van Belgacom. En ik geloof dat er daar idd iets opstond van adsl voor studenten (een korting bij nieuw abbonnement). Maar er stond uitdrukkelijk bij vermeld dat het door de klant zelf moest aangevraagd worden...
grtz
Dreeten
grtz
Dreeten
Hier ben ik weer...
En inderdaad mocht iemand van het gezin schoolgaand zijn dan krijg je een fikse korting. Sinds het begin van dit schooljaar kan je als student (dagonderwijs, avondschool of als ouder van 'jonge leerlingen') een abonnement ADSL-GO krijgen voor slechts 29EUR ipv 39EUR per maand.
Bij deze zal mijn abonnement op mijn jaarvervaldag nu aangepast worden. Op jaarbasis betaal ik vanaf volgend jaar dus 120EUR minder op mijn internetfactuur. Joepie.
Gewoon een telefoontje naar 0800/22.800 blijkt te volstaan.
Nog veel surfplezier...
En inderdaad mocht iemand van het gezin schoolgaand zijn dan krijg je een fikse korting. Sinds het begin van dit schooljaar kan je als student (dagonderwijs, avondschool of als ouder van 'jonge leerlingen') een abonnement ADSL-GO krijgen voor slechts 29EUR ipv 39EUR per maand.
Bij deze zal mijn abonnement op mijn jaarvervaldag nu aangepast worden. Op jaarbasis betaal ik vanaf volgend jaar dus 120EUR minder op mijn internetfactuur. Joepie.
Gewoon een telefoontje naar 0800/22.800 blijkt te volstaan.
Nog veel surfplezier...
Daarjuist even naar dat nummer gebeld en die meneer heeft me vriendelijk geholpen. Ik moest zelfs geen bewijs van student geven ofzo. Hij geloofde me zei hij. Dus gewoon een student in het gezin volstaat. En je kan dan maandelijks surfen aan ?29 i.p.v. ?39. Wel een groot verschil eigenlijk.
Ze gaan het volledig in orde brengen een naar het schijnt krijg je een bevestiging dat het vorige factuur werd opgezegd en dat er een nieuw is aangemaakt.
Ze gaan het volledig in orde brengen een naar het schijnt krijg je een bevestiging dat het vorige factuur werd opgezegd en dat er een nieuw is aangemaakt.
als dat al zo van het begin zou zijn zou ik me een heel pak geld uitgespaard hebben
4x12x10 = 480 euro
4x12x10 = 480 euro
-
- Administrator
- Berichten: 4143
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 09:08
- Locatie: Belgium, Haacht
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Ff, opheldering zorgen:
Ik heb ook die folder gekregen op Hogent. Heb daarnet nog even met twee mensen van Belgacom gebeld en dit is dus een promotie die enkel geldig is bij nieuwe abonnementen. (zegt men mij).
Het eerste jaar krijgen zij dus aan € 10 goedkoper, daarna terug de volle pot. Voor bestaande klanten telt dit dus niet. Wat men wel kan doen, voor klanten langer dan 1 jaar actief, is je abonnement opzeggen en direct weer activeren, maar dan heb je wel een nieuwe login en abonnement aan je broek... maw: niet de ideale oplossing.
Vind de promotie niet zo mooi... ze had voor alle studenten moeten zijn en niet enkel voor nieuwe aansluitingen van dit jaar.
Ik heb ook die folder gekregen op Hogent. Heb daarnet nog even met twee mensen van Belgacom gebeld en dit is dus een promotie die enkel geldig is bij nieuwe abonnementen. (zegt men mij).
Het eerste jaar krijgen zij dus aan € 10 goedkoper, daarna terug de volle pot. Voor bestaande klanten telt dit dus niet. Wat men wel kan doen, voor klanten langer dan 1 jaar actief, is je abonnement opzeggen en direct weer activeren, maar dan heb je wel een nieuwe login en abonnement aan je broek... maw: niet de ideale oplossing.
Vind de promotie niet zo mooi... ze had voor alle studenten moeten zijn en niet enkel voor nieuwe aansluitingen van dit jaar.
I love it when a plan comes together!
Oeps, sorry, misschien wat te vroeg victorie gekraaid. Kan je me toch even vertellen wat de nadelen zijn van een nieuwe login (en abonnement)?
Waaraan moet ik me dan verwachten? Nieuwe e-mailadressen?
Want de aanpassing zou pas doorgaan midden januari en eventueel annuleer ik de ganse procedure.
vol verwachting en met vriendelijke groeten,
Wiggyboy
Waaraan moet ik me dan verwachten? Nieuwe e-mailadressen?
Want de aanpassing zou pas doorgaan midden januari en eventueel annuleer ik de ganse procedure.
vol verwachting en met vriendelijke groeten,
Wiggyboy
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Wiggyboy,
Volgens hetgeen ik van het Belgacom personeel verstaan heb, houdt het simpelweg in, dat ze uw huidig abonnement volledig killen, indien je niet vastligt aan (min. 1 of 2j contract) en dan maken ze gewoon een nieuw abonnement (nieuwe login, nieuwe webspace, nieuwe mailboxen,...) etc...
In principe als al het oude gekilled wordt en er is u niemand voor om sneller dan gij op uw nieuw abo uw oude aliassen opnieuw aan te maken, dan houdt ge in principe uw mailadressen en webspace aliasen.. let wel.. hier zal een periode van onbereikbaarheid bij zitten. Tussen killen van oud abo en aanmaken van aliassen door u.
Of de synchro wegvalt durf ik niet zeggen...(zou ik eens moeten vragen hoe dat met wholesales geregeld wordt).
Maar je internet connectie zal even down zijn, doordat men uw oud abonnement opzegt en uw nieuw moet mailen.. dus in het slechtse geval zit je enkele dagen zonder login, moest Skynet of de Post vertraging hebben.
Hehe, Skynet nog altijd goedkoper dan TN
Volgens hetgeen ik van het Belgacom personeel verstaan heb, houdt het simpelweg in, dat ze uw huidig abonnement volledig killen, indien je niet vastligt aan (min. 1 of 2j contract) en dan maken ze gewoon een nieuw abonnement (nieuwe login, nieuwe webspace, nieuwe mailboxen,...) etc...
In principe als al het oude gekilled wordt en er is u niemand voor om sneller dan gij op uw nieuw abo uw oude aliassen opnieuw aan te maken, dan houdt ge in principe uw mailadressen en webspace aliasen.. let wel.. hier zal een periode van onbereikbaarheid bij zitten. Tussen killen van oud abo en aanmaken van aliassen door u.
Of de synchro wegvalt durf ik niet zeggen...(zou ik eens moeten vragen hoe dat met wholesales geregeld wordt).
Maar je internet connectie zal even down zijn, doordat men uw oud abonnement opzegt en uw nieuw moet mailen.. dus in het slechtse geval zit je enkele dagen zonder login, moest Skynet of de Post vertraging hebben.
Hehe, Skynet nog altijd goedkoper dan TN
I love it when a plan comes together!
- NuKeM
- Content Editor
- Berichten: 5132
- Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
- Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
- Bedankt: 156 keer
- Contacteer:
Volgens mij kan zo'n overgang zonder problemen en met behoud van al de huidige instellingen. Allé dat denk ik toch, vroeger zijn we hier ook eens geswitched en toe werd toch alles behouden, maar dat was een ander soort switch.
NuKeM
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Nukem,
Aan de tel. sprak men degelijk van een stopzetting huidig abonnement en opstarten nieuw abonnement met nieuwe login (nieuwe login betekent véél nieuwe instellingen, tenzij zij dat zouden doen..al betwijfel ik dat)
Geen migratie of upgrade ofzo eh.
Aan de tel. sprak men degelijk van een stopzetting huidig abonnement en opstarten nieuw abonnement met nieuwe login (nieuwe login betekent véél nieuwe instellingen, tenzij zij dat zouden doen..al betwijfel ik dat)
Geen migratie of upgrade ofzo eh.
I love it when a plan comes together!
Zal hier even duidelijkheid scheppen. Ik heb dus een paar dagen geleden gebeld en ik heb dus de hele uitleg gekregen. Het is niet een promotie, maar gewoon een studentenabbonée. Het is inderdaad wel waar dat je een nieuwe login en wachtwoord krijgt. Wat die aliasen betreft kan je makkelijk even opnieuw aanmaken in die nieuwe account. Dat is geen probleem, er zit zeker geen tijd tussen dat die aliassen tijdelijk geblokkeerd zijn. Want bij de webspace is dat ook zo niet, dus ik denk dat dat bij mails wel hetzelfde zal zijn. Je hoeft helemaal geen nieuwe klant te zijn. Je belt gewoon naar dat bovenstaand nummer en die mensen regelen dat daar allemaal. Die geven dat door aan de desbetreffende dienst en klaar is kees. Meer niet. Je krijgt dus wel nieuw klantennummer en nieuw factuur. Het oude abbonement wordt dus wel degelijk helemaal verwijderd en er wordt een nieuw aangemaakt. Weet ook niet waarom ze dit doen. Wat het studenten zijn betreft kan enige verwarring opleveren: het gaat dus wel degelijk van het secundair onderwijs tot de universiteit of hogeschool. Want in het begin twijfelde ik ook wel wat of ik wel een student was, ik heb het dan gevraagd en het bleek geen probleem te zijn. Dus alles in orde. Hopelijk schept dit een beetje klaarheid.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Het is wel een promotie zenne Heatryn, dit blijft niet gelden heeft men aan de tel. gezegd. en het geldt slechts voor 1 jaar.
Maw: 1 jaar alle maanden aan € 29 en nadien de volle pot betalen eh.
Wat ik maar wil zeggen ivm aliassen aanmaken: als er iemand uw alias regged tussen dat uw oud abonnement afgesloten werd en het moment dat je op je nieuw abo het opnieuw probeert aan te maken: wel dan heb je pech, want zal je alias aan iem. anders toehoren...
Afh. van of je direct de login hebt van een nieuwe actief abo op de moment dat je oud wordt afgesloten.. kan het zijn dat mails die naar u worden gestuurd gebounced worden.... tussen in de dode zone.. worden alle mails gebounced.. maw: loss of data.
Ik denk niet dat ik gesproken heb over tijdelijk geblokkeerd.. wel een aantal zaken die moeilijkheden of problemen kunnen teweeg brengen.
Ik vind het gewoon miserie als je je login moet wijzigen.. ik doe dat dus niet.
Maw: 1 jaar alle maanden aan € 29 en nadien de volle pot betalen eh.
Wat ik maar wil zeggen ivm aliassen aanmaken: als er iemand uw alias regged tussen dat uw oud abonnement afgesloten werd en het moment dat je op je nieuw abo het opnieuw probeert aan te maken: wel dan heb je pech, want zal je alias aan iem. anders toehoren...
Afh. van of je direct de login hebt van een nieuwe actief abo op de moment dat je oud wordt afgesloten.. kan het zijn dat mails die naar u worden gestuurd gebounced worden.... tussen in de dode zone.. worden alle mails gebounced.. maw: loss of data.
Ik denk niet dat ik gesproken heb over tijdelijk geblokkeerd.. wel een aantal zaken die moeilijkheden of problemen kunnen teweeg brengen.
Ik vind het gewoon miserie als je je login moet wijzigen.. ik doe dat dus niet.
I love it when a plan comes together!
Nu wordt het al te gortig . Vandaag krijg ik een brief in de bus dat men in de loop van de volgende week wou langskomen voor de aanpassingen van mijn lijn.
Ik bel om een andere afspraak te maken. Maar ik krijg een heel ander verhaal te horen.
Volgens de meneer aan de andere kant van de lijn, zou men enkel mijn verbinding afsluiten (er was geen aanvraag voor een nieuwe adsl-verbinding). Nieuwe aanvragen voor de studentenpromotie moeten binnen zijn voor het einde van 2003. En omdat ik al ADSL-klant was, zou ik ook de lijn aan iemand anders moeten overdragen. Mijn zoon zou, volgens hem, dan titularis moeten worden van de telefoonlijn. Want de ADSL-dienst staat op naam van de houder van het telefoonnummer.
Blijkbaar werden we door iemand anders misleid en zijn er dus behoorlijk wat fouten gemaakt door die eerste contactpersoon (dixit de man aan de lijn).
Wie weet meer?
Ik bel om een andere afspraak te maken. Maar ik krijg een heel ander verhaal te horen.
Volgens de meneer aan de andere kant van de lijn, zou men enkel mijn verbinding afsluiten (er was geen aanvraag voor een nieuwe adsl-verbinding). Nieuwe aanvragen voor de studentenpromotie moeten binnen zijn voor het einde van 2003. En omdat ik al ADSL-klant was, zou ik ook de lijn aan iemand anders moeten overdragen. Mijn zoon zou, volgens hem, dan titularis moeten worden van de telefoonlijn. Want de ADSL-dienst staat op naam van de houder van het telefoonnummer.
Blijkbaar werden we door iemand anders misleid en zijn er dus behoorlijk wat fouten gemaakt door die eerste contactpersoon (dixit de man aan de lijn).
Wie weet meer?
Xavier schreef:ga bij Scarlet
Grapjas.
-
- Elite Poster
- Berichten: 5008
- Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
- Locatie: Belgium, Ghent
- Contacteer:
Xavier & Heatryn,
Een beetje on topic blijven aub!
Want wat heb je nu aan zo'n post?
Wiggyboy,
Hmm blijkbaar iets grondigmisgelopen bij u .
Bij mij was er sprake van het adslabonnement opzeggen..maw: skynet gedeelte en vermoedelijk turboline gedeelte ook.. promotie telt voor wholesale aanbieding.. maw: de problemen die ik gezegd heb...
Blijkbaar is niet iedereen binnen belgacom even goed op de hoogte...
Nu, bij u gaan ze blijkbaar tot het opzeggen van de lijn.. pffiew, das wel een beetje té veel van het goede..
Bel nog eens terug dan krijg je meestal iemand anders aan de lijn.. daar even bij verifieren hoe en wat...
Een beetje on topic blijven aub!
Want wat heb je nu aan zo'n post?
Wiggyboy,
Hmm blijkbaar iets grondigmisgelopen bij u .
Bij mij was er sprake van het adslabonnement opzeggen..maw: skynet gedeelte en vermoedelijk turboline gedeelte ook.. promotie telt voor wholesale aanbieding.. maw: de problemen die ik gezegd heb...
Blijkbaar is niet iedereen binnen belgacom even goed op de hoogte...
Nu, bij u gaan ze blijkbaar tot het opzeggen van de lijn.. pffiew, das wel een beetje té veel van het goede..
Bel nog eens terug dan krijg je meestal iemand anders aan de lijn.. daar even bij verifieren hoe en wat...
I love it when a plan comes together!
Zat trouwens een fake diploma met de korting voor studenten bij het studentenpack dit jaar.. dus noormaal hebben studenten dit wel gehad!
Volgens mij is het een paar maanden geldig en betaal je dan de volle pot als ik het goed voorheb....
Maar ja, dat diplomatje ligt al lang de vuilbak in, dus kan het niet meer nakijken
greetz,
fly
Volgens mij is het een paar maanden geldig en betaal je dan de volle pot als ik het goed voorheb....
Maar ja, dat diplomatje ligt al lang de vuilbak in, dus kan het niet meer nakijken
greetz,
fly
FlyingDoc, The real and Only one
is back!
----
is back!
----