Geen connectie met asus usb modem

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Gesloten
Mustang
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2003, 18:33
Locatie: antwerpen

ik heb net een format c gedaan en terug win 98 SE geinstaleerd.
Mijn asus usb modem geinstaleerd.
Ik kan verbinding maken , de indicator lichtjes flikkeren even (dus ik ben zeker verbonden , is na 1 uur met de helpdesk te bellen ook bevestigd)
Maar als ik mijn IE opendoe kan ik niet op het net ( hij kan geen enkele site vinden en geen host vinden.
Ik heb al geprobeerd met andere prog. , maar tevergeefs.
ik kan met geen enkel prog. op het net , ondanks dat ik een verbinding heb.

heb de modem al enkele keren opnieuw geinstaleert.
bij de helpdesk vonden ze het raar dat ik in het dos promp geen website kon pingen !!!.

ik heb ook geprobeer door hem bij iemand anders op telenet aan te sluiten en daar heb ik het zelfde probleem.
dus het liegt waarschijnlijk aan de pc

weet er iemand een oplossing

Merci Mustang

Editted by The Oddity
Mustang, er zijn een paar foutjes gebeurd tijdens het modden van je post, maar die zijn hopelijk nu hersteld.
Waarom werd je post gemodereerd: Omdat je aan crossposting deed. Gelieve niet dezelfde topic in verscheidene forums tegelijker tijd te posten 'Windows problemen en Allerlei". Wanneer je niet zeker bent, post hem dan 1 keer, staat hij verkeerd, dan moven wij hem wel.
Ik heb eveneens je titel aangepast, wat die was alles behalve duidelijk gelieve een duidelijke topic-titel te kiezen. (Gelieve de regels eens na te lezen, vindbaar in iedere forum.)
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Een ADSL-modem gebruiken om op telenet aan te sluiten kan moeilijk werken denk ik, dus daar weet je niet veel meer mee.
Zie niet direct een oplossing. Zeker dat je de laatste drivers gebruikt ?
Met vriendelijke groeten,

Polleke
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mustang,


Een adsl connectie testen op telenet dat is idd geen goed idee, zal zeker niet werken!

eerst een paar vraagjes:

- Krijg je een ip-adres toegwezen?
Kan je checken in Windows 98 door ofwel:
*Start >> uitvoeren/run >> "winipcfg" + [enter] kijken welk ip je krijgt bij de adapter voor je asus usb modem.
*Start >> uitvoeren/run >> "command" + [enter] >> "ipconfig" + [enter] >> kijken welk ip je krijgt. Dit ip, indien je Skynet adsl go of plus klant bent zou van het type 217.136.*.* of 80.200.*.* moeten zijn. Maybe ook 81.*.*.* indien dit iets totaal anders zou zijn, ligt hier al een probleem.

Wat gekend is met usb-modems en windows 98 is corruptie van de winsock in windows98. (maar normaal zou dit geen probleem mogen zijn met een cleane nieuwe installatie van je Windows). Je kan die winsock clean installen door normaal een bepaalde procedure te doornemen, die ontgaat me nu eventjes, zal die straks posten, moet het opzoeken ;-)

Als je totaal niet kan pingen ligt het normaal aan die winsock, dat is een probleem dat ik eens ervaren heb met de SPT USB, kon niet pingen, niet surfen, kreeg wel ip, maar niks ging --> enige oplossing toen: re-install.
Wat nu helpt voor de SPT USB zijn steeds de allerlaatse nieuwe drivers installeren.

Eventueel kan je proberen de dns'en in te vullen bij netwerk-configuratie. Kan helpen, te weinig gewerkt met asus om het zeker te weten.

Vertel anders eens hoe je de asus modem geinstalleerd hebt, van modem-installatie tot opzetten connectie, geef eens wat meer uitleg ivm je configuratie: netwerkaart? PGP of firewalls geinstalleerd? Welke versie van modemdrivers?... Geef anders indien mogelijk eens een screenshot van de module "netwerk" in het configuratie scherm (zie wel dat alles erop staat ;-) )
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mustang

uitleg om de WinSock te restoren: vindt je hier

Indien dit niet werkt en je zit niet met firewalls of PGP en je hebt een ip, wel dan zou ik zeggen, best even volledig modem deinstalleren en opnieuw installeren adh van de handleiding die te vinden is op TurboLine website. En eventueel de allerlaaste drivers gebruiken

Deze is echt heel erg compleet! Gewoon opvolgen wat er staat en het zou moeten lukken.

btw werkt je modem nog steeds goed? Anders even testen bij een vriend (die ADSL heeft) of op een andere pc?
btw gebruik je het nummer "p8,35" om in te bellen? en niet "0" ???

Voor verder te zoeken hebben we echt meer informatie nodig.
I love it when a plan comes together!
Gast

de Asus werkt niet met win 98 maar moet minimum windows Me hebben!!

editted by SeNsEi Ze0n

je moet niet roepen guest, dit stoort
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Anonymous schreef:de Asus werkt niet met win 98 maar moet minimum windows Me hebben!!

editted by SeNsEi Ze0n

je moet niet roepen guest, dit stoort


Guest,

indien je iets zegt kan je maybe ook verduidelijken met wat meer info waarom dat zo is. (maw uitleggen waarom!, niet enkel zeggen neen het werkt niet!)

Trouwens hij werkt wel: zie Manual, pagina 6, §1.3, 5e puntje.

Dat de modem op Windows 98 1ste editie niet zou werken, kan ik aannemen, want de USB support is daar nog niet optimaal. Maar Windows98 kent daar geen problemen mee. Trouwens de architectuur tussen 98se/Me scheelt op het vlak van PPPoA niet dermate veel dat het niet zou werken! Het kan wel zijn dat je Win98, de DUN of Network adapaters dient te upgraden naar hogere versies. Dat hij helemaal niet zou werken zou mij sterk verwonderen.
Ik baseer mij nu wel op die manual, vooral, terwijl ik weet dat die ook fout kan zijn, maar eerlijk gezegd denk ik het niet.

Indien je een specifieke reden hebt waarom hij niet zou werken, post dit dan even, we leren ook graag bij!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

ok je hebt dus verbinding zover zijn we al :mrgreen:

open een dos prompt en typ

ping ip adres van de dns van uw provider 195.238.2.21(en .22) voor skynet

geen timeout fouten ? ok


gebruikt u een proxy server -> ja ? -> schakel die uit en probeer opnieuw ook die checkbox "de instelling van internet explorer automatisch vinden" mag niet geselecteerd zijn.In windows 98 SE kan je "winipcfg" gebruiken om te zien of je een ip adres toegekent krijgt


als u een zware firewall gebruikt zoals norton internet security schakel hem dan eens uit (right click disable beheerders account vereist) en probeer nog eens vooral proberen uw geduld niet te verliezen ik ben er ook heel slecht in :mrgreen:
Registered Linux user #286313
Gebruikersavatar
All Your Base
Plus Member
Plus Member
Berichten: 190
Lid geworden op: 17 sep 2002, 11:57

De ASUS werkt ook met Win98 hoor, als je natuurlijk de laatste drivers gebruikt (5.6). In praktijk is het wel zo dat de ASUS vaak problemen geeft met zowel Win98 als Win Me, en daar is er spijtig genoeg nog niet altijd een oplossing voor.
wiggyboy
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2003, 00:56
Locatie: Kapellen

Fijn om dit te horen van andere mensen. Ik heb ook een ASUS USB modem en werk al een maand of 3 met deze modem (promopakket skynet adsl)op windows 98. Installatie lukte me vrij aardig. maar nadien... nooit een verbinding die optimaal werkt. Na ca 3 tot 5 minuten surfen, valt alles even stil om na nog eens een dikke minuut terug alles te geven. Met horten stoten dus, ondanks dat het controlelampje van de ADSL-controle (CSA) steeds groen licht geeft. Ondertussen heb ik het hele huis voorzien van splitters, heb ik mijn modem aangesloten op een USB HUB mét stroomvoorziening, heb ik steeds op zoek geweest naar de laatste nieuwe drivers, proxy en LAN-verbindingen uitgevinkt in de verbindingseigenschappen,lijn laten testen door skynet helpdesk (alles is ok, mijnheer)... geen verbetering. Zou het niet gewoon kunnen dat deze modem niet echt optimaal is en zijn er betere op de markt? Ik heb me laten wijsmaken dat modems die aangesloten worden op een netwerkkaart stabieler werken dan de USBmodems...
Alle tips zijn welkom, want ik zou ook wel eens willen genieten van het ADSL-gevoel.

Edited by The Oddity
Posts samengezet en oudere verwijderd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

wiggyboy,

wat betreft het aansluiten van een usb modem op een hub (met pwr of zonder) het is altijd beter die rechtstreeks in de pc op de root aan te sluiten ;-)

Heb je de VIA drivers al eens geupdate?

Ik zou zeggen, bekijk eens de topics in forum allerlei en snelheid ivm onstabiele verbindingen etc en probeer eerst eens de oplossingen die al gepost zijn.

USB modems zijn inderdaad minder stabiel, dan ethernetmodems, indien de kwaliteit van lijn of afstand centrale-modem niet 100% optimaal is.
Maw een usb-modem is zeer gevoelig voor storingen allerhand. Met een usb-modem woon je best vrij dicht tegen de centrale en moet je binnenhuislijnen wel degelijk zijn.
Met een ethernetmodem kan je stabielere verbindingen maken ook al is de kwaliteit van de lijn bvb maar 80%....
I love it when a plan comes together!
wiggyboy
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2003, 00:56
Locatie: Kapellen

Beste The oddity en de rest,

Ik heb je raadgevingen proberen te volgen, heelwat uitgetest, best wel interessant... zo bleek dat ik bij verbinding prachtige resultaten scoorde met de snelheid... enz. toch bleef er die vreemde 'geen contactmomenten' tijdens het surfen... Ik gokte dan maar op een andere browser (Mozilla) en wat blijkt ? Ik surf nu zonder oponthoud tegen 2815 kbit/s.
Blijkbaar zit er dus toch iets fouts aan de IE die ik hier op mijn PCtje heb staan. Jammer genoeg krijg ik die er niet af en een nieuwere versie downloaden vanaf Microsoftsite helpt niet veel...
Ik veronderstel dat er tussen jullie knappe koppen wel iemand zal zitten die daar meer verstand van heeft. Dus, wie zin heeft mag me nog eens uit de nood helpen met explorer. Hoe krijg ik dat ding deftig aan de praat of hoe krijg ik dat ding deftig weg?

Nog een fijne dag verder.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, vraagje, staat de proxy-server aangeschakeld in IE? Dat doet mij zo denken aan iets gelijkaardig. Indien ja, schakel de proxy-server dan uit en test opnieuw, kans is groot dat het probleem hierdoor opgelost zal zijn.

Kijk voor info hoe je de proxy-server uitschakeld in ons forum en overloop je IE settings eventueel eens via het Skynet Solution Center. Normaal zal die proxy al veel helpen indien die aan zou staan.

Indien de proxy nergens aan zou staan in IE, dan ga je wat meer info moeten geven over wanneer je geen contact zou hebben, wat je lijnsnelheid is, die je modem weergeeft.. etc etc (firewall, nav?),...
I love it when a plan comes together!
wiggyboy
Starter
Starter
Berichten: 8
Lid geworden op: 12 jun 2003, 00:56
Locatie: Kapellen

Mijn probleem is dus opgelost, he. (cfr. mijn antwoordje bij "ethernet vs USB")

Ik was namelijk in oktober terug overgeschakeld van windows 98SE naar XP. Een van mijn veelgebruikte programma's had namelijk -na jarenlang enkel als dosversie te bestaan- een windowsversie gekregen.

Door over te schakelen moest ik mijn modem herinstalleren maar dit ging echt niet zonder slag of stoot. En mijn surfmogelijkheden bleken ver beneden de verwachtingen... de rest van het verhaal lees je in mijn andere reactie. http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... 2752#22752
Toch een woordje van dank voor jullie vorige suggesties. Doe maar verder met jullie "werken van barmhartigheid".
Getyourfreedomback
Starter
Starter
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 jun 2009, 17:33

Toen ik een usb stick veilig wou verwijderen, verwijderde ik perongeluk mijn asus usb. Ik stak deze er terug in maar hij vroeg naar een bestand, die ik maar niet kon vinden. Na enkele keren de cd-rom van de asus usb te verwijderen en dan weer terug te installeren werkte het nog altijd niet.
En ik zou echt niet weten hoe ik het wel zou moeten doen. Help?
Sub Zero
Administrator
Administrator
Berichten: 6181
Lid geworden op: 15 sep 2002, 12:14
Locatie: Herzele
Uitgedeelde bedankjes: 74 keer
Bedankt: 121 keer
Contacteer:

Heb je je PC al eens herstart?
Afbeelding
Gebruikersavatar
fdgroote
Plus Member
Plus Member
Berichten: 169
Lid geworden op: 04 dec 2008, 01:21
Uitgedeelde bedankjes: 10 keer
Bedankt: 5 keer

hopelijk wel al eens de laatste 6 jaar - LOL -
Haal meer uit uw geld met http://www.spaargids.be
Afbeelding
Gebruikersavatar
gr4vity
Erelid
Erelid
Berichten: 2572
Lid geworden op: 27 feb 2006, 20:54
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Okay... een post van 6 jaar omhoog duwen, dat gebeurt ook niet elke dag. Slotje ;)

Aan Getyourfreedomback, open een nieuw topic waarin je je probleem beschrijft.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Gesloten

Terug naar “Software en apps”