Vrienden van me hebben een nieuwe laptop gekocht met Windows Vista om hun vorige -Windows 98- pc te vervangen. Op hun oude pc hadden ze een Speedtouch USB modem van Thomson. Als abonnement gebruiken ze ADSL time van Belgacom, een formule waarmee je 2h/maand kan surfen.
Wat is nu het probleem? Ik heb de modem correct geïnstalleerd op de nieuwe pc (nieuwe Vista drivers gedownload, er is adsl syncro). Als ik eenmaal de gebruikersnaam en wachtwoord invul, krijg ik geen verbinding. Het straffe is dat als ik met een andere Skynet login probeer te verbinden (een ADSL Go), dat ik dan zonder problemen een connectie maak. Ook als ik verbind met 'test@SKYNET' en wachtwoord 'test', krijg ik verbinding.
Ik heb al gedubbelcheckt of de gebruikersnaam etc klopt, maar ik weet niet meer wat te doen. Ik heb ook al het 'Genius' pakket van Belgacom proberen te runnen om problemen op te sporen, maar dat dit heeft dus niet geholpen.
Mijn vraag is of er een bepaalde instelling moet gebeuren, of een programma dat moet geïnstalleerd worden om zo'n ADSL Time verbinding aan de praat te krijgen?
Merci voor de reacties!
Belgacom ADSL Time in combinatie met Speedtouch 330 modem
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Je zou bijna vermoeden dat er iets mis is met login en wachtwoord, best eens bellen naar de helpdesk op het gratis nr 0800 22312
optie verbindingproblemen ( u kan niet mailen of surfen )
optie verbindingproblemen ( u kan niet mailen of surfen )
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Even een follow-up. Ik heb zonet een half uur aan de lijn gehangen met Belgacom. Kort antwoord: met een ADSL time abonnement kan alleen verbinding gemaakt worden op het Skynet domein als je over een ADSL Time enabled telefoonlijn beschikt. Blijkbaar is de setup van de telefoonlijn voor het 'Time pakket' anders als voor 'ADSL Go' klanten.
Bottom line: alle (login)gegevens waren correct, maar ze kunnen enkel op de juiste lijn ingevoerd worden...
Bottom line: alle (login)gegevens waren correct, maar ze kunnen enkel op de juiste lijn ingevoerd worden...
Ik heb zonet de pc weer aangesloten op de ADSL Time-enabled lijn en alles werkt naar behoren. Het is dus bewezen dat je niet elke login kan gebruiken op een lijn waar een ADSL signaal actief is. (ook al zitten beiden op het Turboline/Belgacom netwerk)
Ik had geen andere login bij de hand, dus ik kan niet vertellen of een Go login op een Time lijn zou werken.
Ik had geen andere login bij de hand, dus ik kan niet vertellen of een Go login op een Time lijn zou werken.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Blijkbaar is de login voor Belgacom ADSL Time veranderd naar login@PROXIMUS ipv. login@SKYNET
Win8 drivers voor een Speedtouch 330 zijn er niet, de vista drivers geven een bluescreen.....
Win8 drivers voor een Speedtouch 330 zijn er niet, de vista drivers geven een bluescreen.....
Laatst gewijzigd door iceke 05 maa 2015, 23:50, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Moderator
- Uitgedeelde bedankjes: 820 keer
- Bedankt: 2998 keer
bump van een topic die 7 jaar oud is ???
VoIP: WeePee (vaste nummers geporteerd), Sipgate.de, Sipgate.co.uk, MegaVoip (uitgaand België).
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
Provider: Proximus Start (60/4 mbps down/up).
Modem/Router: Fritz!Box 7590 int, OS 07.39-97058 BETA, profiel 100/35.
Telefoon centrale: Euracom 181 achter FritzBox So.
TV: Telenet CI+, Fritz!DVB-C.
- iceke
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 226 keer
- Bedankt: 611 keer
Yup, blijkbaar bestaat die formule nog altijd, inloggen met skynet lukte niet meer, maar de support wist me te vertellen dat hetmet @PROXIMUS nog wel ging.
5€ per maand voor 120 minuten.
(google op Belgacom adsl time en dit topic is een van de eerst hits)
5€ per maand voor 120 minuten.
(google op Belgacom adsl time en dit topic is een van de eerst hits)