vraag naar info ivm software ontwikkeling

Plaats reactie
droopy
Pro Member
Pro Member

Hallo, eerst en vooral ik ben een volkomen leergierige leek op het vlak van computer programmeren.

Ik zou willen weten wat jullie zouden aanbevelen om een programma te maken die hetvolgende kan:

- er grafisch goed uitzien
- vlot werken
- interactie mogelijk. Dit wil zeggen door op een knop te drukken wordt een geluidsfragment afgespeeld. Als de persoon dan met de muis op de juiste knop drukt verder in het gaat.
- kopieërbeveiliging

VB, flash, air? Zeg maar. 't Is zeker geen complex programma met snufjes.

Of kunnen jullie een schatting geven hoeveel het zou kosten om het te laten maken. Wat zijn de gangbare prijzen?

alvast bedankt!
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

- Bedoel je met grafisch goed uitzien echt compleet custom interfaces die bvb door een grafisch bureau worden aangeleverd, of moet het met bestaande controls gemaakt kunnen worden?
- da's maar hoe gebruiksvriendelijk je zelf iets maakt eh :-)
- watte? :-)
- kopieerbeveiliging bestaat niet. Je kan wel mechanismen proberen in te bouwen om te vermijden dat iets zomaar werkt zonder dat er iets extra nodig is (een serial-key, activatie door een server, aanwezigheid van een dongle, ..)
ik denk dat je ipv flash en air eerder Flex bedoelt. Flash is goed voor animaties, niet zo voor applicaties.
VB is een optie, maar dan gaat grafische uitzonderingen maken volgens mij niet zo eenvoudig zijn.

Een prijs? Haha, hoe kan dat nu zonder specificaties wat het programma zou moeten kunnen doen? :)
droopy
Pro Member
Pro Member

Het is de bedoeling om een logopedieprogramma te maken.

Kinderen luisteren vb naar een uitgesproken woord en moeten op de afbeelding klikken die een rijmwoord is als het correct is verschijnt er een tussenscherm om ze duidelijk te maken dat het juist is of een scherm dat het verkeerd is. Als het goed is gaan ze naar de volgende verkeerd gaan ze niet door.

Een serialkey met webcontrole is volgens mij het veiligste maar aangezien dit niet altijd mogelijk zal zijn dacht ik aan beveiligde cd-rom die niet te kopiëren is. Of hebben jullie een ander idee om te beveiligen?

Vroeger heb ik nog zoiets gemaakt in director maar dat is denk ik voorbijgestreefd.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Dit kan je zelfs in PHP maken, maar dat gaat niet echt elegant zijn en dan geef je je broncode direct mee :P.

Sorry, deze post is niet zo helpvol :$.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

En is het voor een specifiek operating system?

Als ik het zo hoor, ga je toch iemand nodig hebben die het voor je gaat doen. Niet dat ik u wil onderschatten, maar als een eerste projectje lijkt het wat groots.
ooh. shiny.
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

Makkelijkste is een .net flavor volgens mij, maar alles gaat moeilijk zijn als je geen basis programmeer begrippen hebt.
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

Ik veronderstel dat je iets wil voor Windows XP of Vista en dan zou ik opteren voor .NET en dat kan dan in Visual Basic of C# of zelfs Delphi.
Het is me wel niet duidelijk of je zelf aan de slag wilt of dat je iets wil laten maken. Als je iets wilt laten maken zal je toch betere (lees meer) specificaties moeten geven.

Als beveiliging gebruiken we al jaren PC Guard.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

Ik zou het bij een webpagina houden ipv een programma. Dan heb je geen last van Windows/Mac/Linux problemen, en is de gebruiker reeds vertrouwd met hoe een webbrowser werkt. Grafisch kan je dan zelf ook voortdurend nog aanpassingen maken.
Silence
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 3 keer

meon schreef: ik denk dat je ipv flash en air eerder Flex bedoelt. Flash is goed voor animaties, niet zo voor applicaties.
Air laat ook toe om flex (shameless plug) te gebruiken, het is eerder een platform onafhankelijke runtime.
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

het voordeel aan een webapplicatie, bijvoorbeeld in PHP, is dat je de code gewoon op je eigen server laadt en dan accounts kan maken voor mensen die de licentie kopen. Je gaat ook steeds met de laatste nieuwe versie werken. Nadeel: die mensen moeten online zijn om het te gebruiken.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
crapiecorn
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 44 keer
Bedankt: 12 keer

nogChoco schreef:Ik zou het bij een webpagina houden ipv een programma. Dan heb je geen last van Windows/Mac/Linux problemen
Daarvoor moet je niet direct naar een webpagina grijpen. Java is even platform independent.
droopy
Pro Member
Pro Member

ok bedankt voor al jullie antwoorden.

Ik denk dat ik me deze zomer wat ga verdiepen in VB :)

Pc Guard ziet er goed uit daar ga ik me ook verder informeren.

thx voor alle reply's
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

droopy schreef: Kinderen luisteren vb naar een uitgesproken woord en moeten op de afbeelding klikken die een rijmwoord is als het correct is verschijnt er een tussenscherm om ze duidelijk te maken dat het juist is of een scherm dat het verkeerd is. Als het goed is gaan ze naar de volgende verkeerd gaan ze niet door.
Hell, zoiets kan je zelfs in PowerPoint maken. :-)
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
gr4vity
Erelid
Erelid
Bedankt: 2 keer
Contacteer:

Ik zou persoonlijk voor Adobe Air gaan, zeer makkelijk te maken en werkt zeer goed :)
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

Hallo,

Borland Delphi....

kan geluid afspelen
kan er grafisch goed uitzien(je kan uw GUI ook voorzien van zogenaamde themes of skins (VCLSkin))
kopieerbeveiliging mja dat gaat je een goeie duit kosten

bij vragen kan je rekenen op een groot aantal Collega programmeurs

Het laten maken door een "softwarehuis" wel ik weet niet welke prijzen die vragen maar een groot deel zal zijn welke functies het moet bevatten
Registered Linux user #286313
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

droopy schreef:Ik denk dat ik me deze zomer wat ga verdiepen in VB :)
Dan moet je zeker eens naar Visual Basic 2008 Express Edition kijken.
Je kan deze versie van Visual Basic NIET gebruiken voor commerciele doeleinden. Dus als je iets ontwikkeld hebt moet je alsnog de volledige versie kopen.
The Visual Studio Express Editions are an expansion of the Visual Studio and SQL Server product line to include fun, simple and easy-to-learn tools for non-professional developers like hobbyists, students and novice developers who want to build dynamic Windows applications, Web sites, and Web services.
LaundroMat
Pro Member
Pro Member

Een taal die overal voor gebruikt kan worden, en relatief gemakkelijk te leren is, is Python.
nogChoco
Premium Member
Premium Member

De beveiliging zit in het bestandsformaat, dus daar hoef je niks aan te doen. Voor presentatie en afspelen, en eventuele online verkoop, heb je aan een simpele webpagina al genoeg, dus neem een dagje de tijd om HTML+CSS te begrijpen (en wat simpele foto-bewerking indien nodig), en dan heb je alles wat nodig is.

Een programma maken is veel moeilijker als leek, en bij iedere aanpassing moet je denken aan compatibiliteit. Een website kan je voortdurend aanpassen zonder veel moeite.
misterjo
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 16 keer

Ik zou persoonlijk van die webpagina's afblijven , voor zo'n programma lijkt met dat niet echt ideaal. Ik zou voor Java gaan en als je zelf wilt proberen voor het .Net framework , best vb dan nog. Makkelijk aan te leren en een sneldo and see gehalte.

IK zou als het echt een noodzakelijk programma is , het gewoon laten ontwikkelen (als je zelf geen kennis hebt kwa programeren dan). Informeer je is bij ontwikkelaars he :) , java programmers genoeg :)
HyperQuantum
Starter
Starter
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Astralon schreef:
droopy schreef:Ik denk dat ik me deze zomer wat ga verdiepen in VB :)
Dan moet je zeker eens naar Visual Basic 2008 Express Edition kijken.
Je kan deze versie van Visual Basic NIET gebruiken voor commerciele doeleinden. Dus als je iets ontwikkeld hebt moet je alsnog de volledige versie kopen.
Een andere mogelijkheid is Gambas, met als voordeel dat het open-source software is. Maar ik zie juist dat het nog niet helemaal werkt onder Windows, en het kan zijn dat dat voor de persoon in kwestie een probleem vormt.
Plaats reactie

Terug naar “Development”