Primeur: Videodienst Carrefour van start

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Videodienst Carrefour van start

België krijgt Europese primeur

De online videodienst van Carrefour is vandaag geopend. De supermarktketen biedt via zijn website huurfilms aan die u binnen 24 uur kunt bekijken, eventueel meermaals. Om van de dienst gebruik te kunnen maken, moet u eerst de benodigde software van de Carrefour-videosite downloaden en installeren. Deze bewaart de films die u gehuurd hebt in een iTunes-achtige interface.

De huurprijzen variëren van drie tot vijf euro. Tien procent van het online aanbod is ook te koop. Vanzelfsprekend ligt de prijs hiervoor een stuk hoger. Kopen en betalen gebeurt volledig online en staat los van de winkelfilialen.

Primeur
De dienst werd half april al aangekondigd in Frankrijk, maar het is België dat samen met Spanje de primeur krijgt. De Fransen volgen pas eind dit jaar.
De nieuwe videotheek belooft zowel Amerikaanse kaskrakers als Belgische en andere Europese producties. Een eerste blik op de site leert ons echter dat vooral de eerste categorie momenteel beschikbaar is. De beelden komen in WMV-formaat naar uw computer op een resolutie van 720 x 576.

Tot 1,7 GB per film
De vraag blijft natuurlijk of online videotheken in ons land het grote publiek kunnen bekoren. Door bovenstaande formaten komt een gemiddelde film uit op 0,9 tot 1,9 gigabyte, wat al meteen een flinke hap uit uw maandelijkse datalimiet neemt.

De films worden wel volledig naar uw computer gedownload. Wie een film dus meermaals wil bekijken, moet deze dus maar één keer binnenhalen.

Pieterjan Van Leemputten
05 juni 2008
Bron: ZDNet
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Van de site van carrefour:
Verklaring :
De Video on Demand-service is momenteel alleen beschikbaar voor de Windows-omgeving. In feite eisen videoproducenten momenteel dat met Digital Rights Management (DRM) beveiligde filmbestanden compatibel zijn met de software die in het Windows-besturingssysteem werkt.
Spijtig (maar zoals verwacht), ik had het best wel een kans willen geven...

greetz,

Nob
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

En Mac gebruikers vallen ook weer uit de boot...
Rogue
Premium Member
Premium Member

De beelden komen in WMV-formaat naar uw computer op een resolutie van 720 x 576.
Dat is best wel baggerkwaliteit :roll:
Afbeelding
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Rogue schreef:
De beelden komen in WMV-formaat naar uw computer op een resolutie van 720 x 576.
Dat is toch de DVD resolutie, niet?
Rogue
Premium Member
Premium Member

Braindamage schreef:
Rogue schreef:
Dat is toch de DVD resolutie, niet?
Inderdaad :smash2: Beetje loze statement van me nu ik er achteraf over nadenk :P

Het is ook maar welke codec ze daarvoor gebruiken.
Afbeelding
selder
Moderator
Moderator
Uitgedeelde bedankjes: 99 keer
Bedankt: 727 keer

Neenee, ge had het juist, da's baggerkwaliteit! /me streelt zijn x264 map :)
Ghost S1 • 8086K @5.2Ghz • Asus ROG Ryuo 240mm • Asus ROG STRIX Z390-I • Corsair Vengeance LPX 2x16GB 3200Mhz • Asus RTX2080Ti Turbo • Samsung 970 EVO 2TB • Asus ROG Swift PG258Q 240Hz • Logitech G Pro keyboard/mouse/headset
Rogue
Premium Member
Premium Member

selder schreef:Neenee, ge had het juist, da's baggerkwaliteit! /me streelt zijn x264 map :)
ik vergeleek inderdaad ook met de res van mijn 720p's :P
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

imo hoe meer van zo een diensten gaan komen hoe sneller zal telenet/belgacom limiet verhogen
Maar na limieten, wat is volgende mogelijke verbetering? Prijs laten dalen?
Rogue
Premium Member
Premium Member

LoSeR schreef: Maar na limieten, wat is volgende mogelijke verbetering?
snelheid verhogen?
Afbeelding
Zambo
Elite Poster
Elite Poster

Rogue schreef:
LoSeR schreef: Maar na limieten, wat is volgende mogelijke verbetering?
snelheid verhogen?
Prijzen laten zakken tot op het Europees niveau. We betalen veel te veel voor onze telecom producten.
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

LoSeR schreef:imo hoe meer van zo een diensten gaan komen hoe sneller zal telenet/belgacom limiet verhogen
Maar na limieten, wat is volgende mogelijke verbetering? Prijs laten dalen?
Waarom zouden ze? Ze hebben liever dat hun klanten VOD filmpjes via hun eigen digitale tv bestellen!

Ze gaan de limieten niet drastisch verhogen of afschaffen om de concurrentie vrij spel te geven he :roll: Toch niet vrijwillig :lol:
bambipower
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 526 keer
Bedankt: 248 keer

voodoodoll schreef: Toch niet vrijwillig :lol:
Ik vraag me af, wie er hun gaat verplichten dan.

Blijkbaar hebben al die video on demand aanbieders een schrik om een rechtzaak te starten voor oneerlijke concurentie - anders had er wel 1tje het al gedaan. Ze zijn nu stilaan wel met genoeg om zich sterk te maken.
de koe zegt boe
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Geen schijn van kans in het huidige telecomlandschap... 3-5 € is ook wel veel om te huren. Das al meer dan BGC TV die al heel hoge prijzen hanteert.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Bij BTV betaal je ook zoveel hoor. Ik dacht zelfs 6€ voor de laatse nieuwe (à la Beowulf)...
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
Rogue
Premium Member
Premium Member

Zulke dingen snap ik niet hoor. Even dvdtje gaan halen in de funcity oid kost 3 €.
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Maglor schreef:Bij BTV betaal je ook zoveel hoor. Ik dacht zelfs 6€ voor de laatse nieuwe (à la Beowulf)...
De meeste zijn rond de 2-3 €, enkel de echt nieuwe en lange films zijn gedurende de eerste maand(en?) wel wat duurder.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
rowan
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
Bedankt: 21 keer

Zou je ook die extra's (interviews en bloopers) kunnen opvragen zoals op een dvd?
Ik vrees ervoor...
voodoodoll
Plus Member
Plus Member

bambipower schreef:
voodoodoll schreef: Toch niet vrijwillig :lol:
Ik vraag me af, wie er hun gaat verplichten dan.

Blijkbaar hebben al die video on demand aanbieders een schrik om een rechtzaak te starten voor oneerlijke concurentie - anders had er wel 1tje het al gedaan. Ze zijn nu stilaan wel met genoeg om zich sterk te maken.
Ik ben niet zo bekend in al die politieke kringen maar bestaat er geen Raad voor Mededinging? Houden die zich niet met zo'n zaken bezig? Ik dacht van wel. Het zou dus genoeg zijn dat Carrefour daar een klacht indient om zo'n zaak te starten.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”