Storing zone 03 ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Ik heb de laatste dagen last van redelijk lange storingen. Deze van vanmorgen duurde 1uur en half en degene die zonet is afgelopen 2uur en half. Het line sync icoontje van mijn modem blijft maar pinken. Ik beschik nog over een oude speedtouch home (zwart plat model) waar verder dus niets meer op te zien is (Ik wilde inloggen maar zonder internet kon is de juiste gegevens niet afhalen). Aangezien mijn telefoon kabel ongeveer het hele huis doorloopt alvorens het mijn modem bereikt weet ik dus niet of het probleem bij mij of bij Dommel (of BGC) ligt. Ik heb geprobeerd met een siemens SX762, die ik toevallig had liggen :-) , maar deze kreeg ook geen verbinding. Zonet heb ik het opnieuw getest en gemerkt dat ik niet LLC, dus denk niet dat dit een referentie is. Testen waar de telefoon kabel binnenkomt kan ik helaas niet aangezien hier 2 bakjes van belgacom hangen (de splitter/filter) waar nergens een gewone telefoon jack kan worden aangesloten.

Korte versie : Nog iemand problemen met internet zone 03: aartselaar,hemiksem?

Alvast bedankt.
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Niemand die hier last van heeft ??
Ik heb zonet weer 2uur zonder internet gezeten....
Jethz
Plus Member
Plus Member
Berichten: 125
Lid geworden op: 02 sep 2005, 17:22

Zone 053. Vandaag ook enkele problemen gehad.

Ik weet niet of het aan Belgacom ligt of aan dommel maar de foutmelding die ik in de log van mijn modem zag waren:

Jun 1 20:18:17> pppd 2.4.1 started by root, uid 0
Jun 1 20:19:57> System Call Error
Jun 1 20:19:57> Connecting PPPoE socket: 00:00:00:00:00:00 0000 0x1000d3b8
Jun 1 20:19:57> Couldn't get channel number: Transport endpoint is not connected
Jun 1 20:19:57> Doing disconnect

en

Jun 1 20:31:35> Terminated: Peer Not Responding to Echo Requests
Spandi
Starter
Starter
Berichten: 17
Lid geworden op: 10 jan 2008, 09:29

Zone 03 hier. Dit weekend deed het internet wat lastig, toch een disconnect of vijf per dag. Geen idee waarom...
Gebruikersavatar
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5332
Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

zone 092 ......... geen pro blemen
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Rogue
Premium Member
Premium Member
Berichten: 652
Lid geworden op: 29 jan 2008, 23:41

Beostar schreef:Zonet heb ik het opnieuw getest en gemerkt dat ik niet LLC, dus denk niet dat dit een referentie is.

hèh? wat?? Ik denk dat je één & ander door elkaar haalt.

Beostar schreef:Testen waar de telefoon kabel binnenkomt kan ik helaas niet aangezien hier 2 bakjes van belgacom hangen (de splitter/filter) waar nergens een gewone telefoon jack kan worden aangesloten.


Je bedoelt een RJ11-stekker, neem ik aan. (jack is toch wel iets anders)

Zone 011 geen problemen trouwens :)
Afbeelding
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

@Rogue : Inderdaad een beetje snel zitten typen en daardoor het een en ander vergeten ;) Beide opmerkingen zijn volledig terecht ;)

Een update voor de geïnteresseerde...
Ondertussen zijn er twee belgacom techniekers langsgeweest. De eerste op dinsdag (3/06), en toen deze hier was werkte natuurlijk alles perfect en besloot hij dat het dus een eenmalig probleem was. (dat wel 4 dagen duurde maar kom :-) ) Zeer sympathiek persoon maar de hele dag heeft het gewerkt dus kan hij ook niet meer doen. Diezelfde avond is het nog eens uitgevallen en ik dus weer de helpdesk gecontacteerd. Zonet is de twee technieker hier thuis vertrokken. Nu moet ik er wel bij vertellen dat we geen problemen meet hebben gekend de voorbije 48 uur dus hopelijk is het toch opgelost. De twee technieker wilde mijn snelheid naar beneden aangezien daar, volgens hem het probleem zou zitten.
Nu ben ik geen expert maar volgens mij moet een snelheid van 4mbit toch perfect mogelijk zijn voor mijn lijn.
Uit zijn meting kwam naar boven dat ik 59% relatieve capaciteit heb en op 1.3 Km van de centrale zit.
Hij heeft uiteindelijk de snelheid niet naar beneden gehaald omdat hij er (denk ik) zelf niet meer van overtuigd was ;)

Deze lijnwaarden heb ik met mijn siemens gigaset uitgelezen.
Status: Kabel aangesloten
Lijnmodus: G.DMT
Maximale lijnsnelheid: 8128 kbps (downstream) / 1024 kbps (upstream)
Ruismarge: 20.9 dB (downstream) / 19 dB (upstream)
Lijndemping: 25.5 dB (downstream) / 14 dB (upstream)
Uitgangsvermogen: 19.8 dBm (downstream) / 11.9 dBm (upstream)

Dit zijn toch waarden die voldoende zijn voor een 4mbit profiel ? of vergis ik mij hierin ?

Alvast bedankt.
Beostar
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 maa 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

Mss heeft er een aannemer in jouw buurt een kabel meegehad?
Zijn er soms werken?
Beostar
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 29 mei 2007, 09:48

Toevallig zijn ze nieuwe lichten aan het plaatsten een honderd meter verder ;).

Dus ik dacht ook al dat daar het probleem zat. Maar dan had belgacom hiervan toch op de hoogte geweest en mij dit tenminste verteld ipv een tweede technieker te sturen.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”