Opgelicht via e-bay reglement? Advies graag...

Hier horen vragen over google, irc, nieuwsgroepen, e-mail enz....
Plaats reactie
Heronic
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 427 keer
Bedankt: 210 keer

Graag enig advies. Eerst het hele verhaal :)

Gekocht spindel dvd9 voor 99 euro bij Matrixx-media via e-bay.

24/12/07 U hebt gewonnen op eBay!
28/12/07 Eindelijk een teken van leven => NO SHIPPING
Op hun website (buiten e-bay om staat voor Belgïe => 01 - 09 KG 10,00 EUR inc.16% VAT)
20/01/08 Aantekening wegens onbetaald object. Uitleggen dat betalen voor een object dat ze niet willen leveren zinloos is sluit het geschil niet af.
11/02/08 Brief van duits 'inkassogesellschaft' Volledig in het duits trouwens.

Let goed op eh :)

Goederen => 299
Schadevergoeding matrixx-media => 5
inkasso onzin => 37

In hoeverre kunnen zij dit maken?
Voor welke rechtbank zou dit voorkomen?
Laatst gewijzigd door Heronic 11 feb 2008, 18:18, in totaal 2 gewijzigd.
Sunreezer
Plus Member
Plus Member

Ze hebben mss een mailtje van Auvibel gekregen :wink:
Ofloo
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
Bedankt: 92 keer

Heronic schreef:Graag enig advies. Eerst het hele verhaal :)

Gekocht spindel dvd9 voor 99 euro bij Matrixx-media via e-bay.

24/12/07 U hebt gewonnen op eBay!
28/12/07 Eindelijk een teken van leven => NO SHIPPING
Op hun website (buiten e-bay om staat voor Belgïe => 01 - 09 KG 10,00 EUR inc.16% VAT)
20/01/08 Aantekening wegens onbetaald object. Uitleggen dat betalen voor een object dat ze niet willen leveren zinloos is sluit het geschil niet af.
11/02/08 Brief van duits 'inkassogesellschaft' Volledig in het duits trouwens.

Let goed op eh :)

Goederen => 299
Schadevergoeding matrixx-media => 5
inkasso onzin => 37

In hoeverre kunnen zij dit maken?
Voor welke rechtbank zou dit voorkomen?
in mijn ogen als ze zeggen dat ze leveren moeten ze ook degelijk leveren, start een procedure bij ebay.

moest het voorkomen zeg dat je het wil betalen zoals afgesproken, met shipping van 10 euro !

nu weet ik niet of dit alles zomaar kan, want als jij een ongeval hebt met bv een nederlander zelfs als jij in je recht bent, en de verzekering van de nederlander betaald niet kan jij eigenlijk niets doen! Het is mijn werkgever overkomen. 'k Kon het ook niet geloven maar het is dus zo.

En ik spreek van een heel recent geval.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Mja dat diezelfde dvd's nu 300% meer kosten (zonder al die extra kosten) alleen al kan volgens mij nooit kloppen... zelfs niet met auvibel.

Ik had hiervoor al ebay gecontacteerd. 2x zelfs.. de eerste keer vanwege hun amper bestaande communicatie. Nu heb ik contact opgenomen met squaretrade van ebay.

Mij lijkt het me een goede manier om poen te scheppen.

Ik start een zelfstandig bijberoep. (voor zoverre dat nodig zou zijn voor wat ik dan van plan ben)
Ik verkoop zaken op ebay.
Zorg voor gebrekkige communicatie, hou iedereen wat aan het lijntje.. daarna zeg ik dat ik niet kan/wil verzenden. Geen kat die dan nog wil betalen natuurlijk....

En Dan stap ik naar een advocaten bureau om een bedrag 3x zoveel + schadevrgoeding te eisen..

Dat is toch regelrecht absurd??
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Belachelijk natuurlijk en gewoon te negeren. Ik wil wel eens zien of ze u in België voor de rechter gaan slepen voor 99€... :D
digitalservice
Member
Member

Dit haal ik van hun rechtstreekse site
Heffingen
Prijzen zijn exclusief Levy, Auvibel, Thuiskopie, GEMA en andere heffingen. Bestellingen worden rechtstreeks door de klant besteld bij Matrixx Media Ltd., German Branch, Krumme Gasse 23 in Schweinfurt, Duitsland. Transport van de goederen wordt in opdracht van de klant via TNT Post of DHL Express verzonden en is ten alle tijden in naam van de klant. Hierdoor kan het zijn dat u in uw land als importeur wordt gezien.
Dusja ik weet het ook niet hoor, normaal is het bij ebay, zo dat je betaald aan het bedrag dat je het wint, maar auvibel is een echte plaag hier in belgie :)
Sunreezer
Plus Member
Plus Member

Zoals ik het begrijp moet de verkoper de eventuele auvibel maar betalen want jij betaalt enkel het bedrag waaraan je gewonnen hebt.
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ik heb niet via die website gekocht maar via e-bay..
Wegens de afwezigheid van communicatie ben ik naar die website gegaan om de verzendkosten te weten te komen.
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 1 keer

Ik zou zo snel mogelijk klacht indienen bij ebay en de (al is het gebrekkelijke) communicatie zoals emails aan hen overmaken.

Met een beetje geluk behandelen ze de zaak snel en wordt de veiling teniet gedaan ... want dat is nog zo'n debiel iets aan ebay: negatieve commentaar kan niet worden verwijderd, zelfs al haal je je gelijk. In het beste geval maken ze er neutraal van (wederzijdse intrekking) maar het blijft wel op je 'strafblad' staan.

Ik heb bijvoorbeeld een 100% positive feedback en score 79 ... ik zou niet graag een onnozelaar tegen komen die dat om zeep helpt ... 100% kan je dan namelijk nooit meer halen ...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

ben via squaretrade gegaan alhoewel dat niet echt een deugdelijke oplossing is. Zij vragen geld om te bemiddelen (enkel betalen als de tegen partij wil luisteren) sjah, gelijk wat ze dan zeggen dokken moet je. Ik begin er gewoon meer en meer van overtuigd te geraken dat ze me niks kunnen maken. Ik heb via ebay gekocht niet via de webwinkel.

Er zijn nog zo'n een paar kleine details waarmee ze niet in orde zijn... en waarop ze mij dan ook nie kunnen pakken. Verder iemand ervaling met duiste advocaten bureau's? :)
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Ben bij een advocaat langsgeweest, snel papiertje opgesteld in het nederlands, doorgemaild en niks meer van gehoord.

Wanneer je in het buitenland koopt van bij u thuis word dit gezien alsof de aankoop vanbinnen Belgie "ondertekend" is. Gevolg is dat de verkoper u hier moet komen aanklagen.

2e punt zoals hier al aangehaald : het bedrag waarop de aankoop vastgelegd telt verder niks.
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

Zulke praktijken dienen om u bang te maken en u proberen te laten betalen. Niet op in gaan, de kost prijs van hunnen kant gaat veel te hoog oplopen voor die 99 euro zoals al gezegd is hier boven.
Zij hebben geen bevoegdheid en zijn dus verplicht om eerst een deurwaarder aan te stellen om het geld van u te vorderen.Dan moeten ze u voor de rechtbank slepen en daar hebben ze dan een advocaat voor nodig. Dus da zijn al twee mensen in België die moeten worden betaald.En dan nog gaan ze het risico niet lopen op de gerechtskosten dan nog te moeten gaan betalen. Gaan ze nooit doen!

Breng ons wel op de hoogte moest er iets van verder komen.

P.S. Ga je dvd's voor de rest in de winkel halen, die taxen moet je anders toch betalen.
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Sniffie schreef:P.S. Ga je dvd's voor de rest in de winkel halen, die taxen moet je anders toch betalen.
Of kijk even je PB's na... :lol:
Rogue
Premium Member
Premium Member

auvibel-bijdrage is 70 cent per dvdtje, trouwens
Afbeelding
Goztow
userbase crew
userbase crew
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Te Koop forum

Rogue schreef:auvibel-bijdrage is 70 cent per dvdtje, trouwens
WTF? :eek: Chance dat ik al jaren geen cd's of dvd's meer schrijf!
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
khsw
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 18 keer
Bedankt: 16 keer

Goztow schreef:
Rogue schreef:auvibel-bijdrage is 70 cent per dvdtje, trouwens
WTF? :eek: Chance dat ik al jaren geen cd's of dvd's meer schrijf!
En dat durft Auvibel nog beweren dat de taks een "redelijke" taks is, maar 70 cent (eigenlijk 71 cent) op een product dat anders 20 cent kost, lijkt me toch niet meer zo "redelijk"...
Astralon
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 196 keer
Bedankt: 125 keer

@khsw,

Stuur mij ook eens een PB. Ik ben mijn rekening van Pizza-Hut kwijt :P
Heronic
Elite Poster
Elite Poster

Het is ondertussen al een ruime tijd geleden en kan dus vrijwel met zekerheid zeggen dat er niks van gekomen is.

Een PB heb ik nie gehad maar een reisje naar Italïe heeft wel deugt gedaan ;)
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen Internet-Gebruik”