Telenet --> dommel complicatie

Vragen over het omschakelen naar een andere provider.
Plaats reactie
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Momenteel heb ik internet en analoge televisie bij telenet (ex-chello klant). Graag zou ik de overstap willen doen naar dommel.

Nu zit ik met een probleem. Wij hebben internet en analoge tv via de telenet kabel en digitale tv (belgacomtv+internet op de laptop) via belgacom adsl.

Is het mogelijk om enkel telenet internet op te zeggen en de analoge televisie te behouden? Wij zitten met meerdere tv's in huis en belgacomtv kan enkel nog maar op 1 tv. Vandaar dat we die nog graag eventjes zouden houden.

2de probleem is dat wij 2 internet abonnementen hebben. In de living adsl met belgacomtv via de telefoonlijn en in de slaapkamer telenet via de kabel.
Als wij dommel zouden nemen, zou er dan een draad lopen van het telefooncontact in de living tot in de slaapkamer (desktop pc) ? Is draadloos tot in de slaapkamer mogelijk? En is het mogelijk om op dat ene telefooncontact nog een adsl connectie te plaatsen? Zoniet, moet er dan een 2de contact bij komen of is er een andere oplossing, graag hadden wij geen nieuw contact meer bijgehad (juist nieuw behang e.d.). Had is rondgekeken bij dommel en raw copper is mogelijk mits een extra kost.

Bedankt voor jullie hulp.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Jazeker, je kan altijd Telenet Internet opzeggen, maar je analoge kabel tv behouden. ^^

Draadloos is mogelijk, 'k weet wel niet hoe dik de muren zijn en de afstand tot de slaapkamer is.
Je kan dommel altijd laten activeren op de tweede draad die daar binnenkomt, zo kun je zowel BelgacomTV gebruiken als Dommel internet.
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

probleem is, in mijn slaapkamer heb ik ne desktop pc, dus geen wifi, dus moet ik wel via een kabelke internetten. Of bestaar zo'n wifi usb ding waarmee het wel lukt?
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Sunz schreef:probleem is, in mijn slaapkamer heb ik ne desktop pc, dus geen wifi, dus moet ik wel via een kabelke internetten. Of bestaar zo'n wifi usb ding waarmee het wel lukt?
Als je een siemens doos koopt bij Dommel, kun je zowel met de draad als wireless gaan ^^

Zo wifiding installeer je gewoon op je pc, je steekt zo'n USB op je pc, en klaar is kees.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Maar als je UTP kabel kan leggen dan is dat nog steeds de beste en veiligste manier :-)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Bedankt voor je snelle reacties :). Dus het is mogelijk om nog een extra adsl connectie op die splitter te plaatsen en vanaf daar dan draadloos te surfen via zo'n usb wifi ding?
Zorgt dit dan niet voor een tragere connectie? En krijg ik bij dommel een snellere verbinding dan bij het huidige belgacom adsl? Las ergens dat dommel op het belgacom netwerk ligt.

Wat bedoel je met utp kabel, adsl is toch enkel via telefoon ? toch niet via de kabel?

p.s.: is dit die siemens doos ? siemens gigaset sx762 adsl router (139,00 euro incl. btw)
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Lord Utopia schreef:Je kan dommel altijd laten activeren op de tweede draad die daar binnenkomt, zo kun je zowel BelgacomTV gebruiken als Dommel internet.

Ben je daar zeker van, volgens Belgacom is hun ADSL verplicht in combi met bgc tv.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Er komen telkens 2 paar binnen van telefoonkabel. Op het 2de zou je dan Dommel kunnen aansluiten als je niet van BelgacomTV af wilt.

Je moet dit wel zeker en vast goed vermelden bij je bestelling bij Dommel (verschillende keren aanhalen!).

Als je goedkoper wilt dan die raw copper, neem dan een Belgacom discovery lijn!
Dan komt er ten minste een technieker langs om de installatie uit te voeren. Dan kan je hem nog eens vermelden dat het op het 2de koperpaar moet en dat hij een splitter dient te installeren voor deze (een algemene).

Best is van je modems altijd bij de oorsprong (binnenkomst) van de lijnen te plaatsen. Van daaruit vertrek je dan ofwel met WiFi of met UTP (netwerk) kabel. Vraag ook eens aan de Belgacom technieker (als je voor discovery opteerd) om te zien of er al geen UTP aanwezig is in de muren, bij de telefoon stekkers. Zo kan je dan van die RJ11 telefoon stekker een RJ45 stekker maken zodat je enkel een kabel hoeft aan te sluiten of een WiFi access point en/of switch, of zelfs je modem(niet aan te raden als het meer dan 100m is).

saffie schreef:
Lord Utopia schreef:Je kan dommel altijd laten activeren op de tweede draad die daar binnenkomt, zo kun je zowel BelgacomTV gebruiken als Dommel internet.

Ben je daar zeker van, volgens Belgacom is hun ADSL verplicht in combi met bgc tv.

BelgacomTV zit op één van de twee éh. Welke moet je uitzoeken via de BGC helpdesk of technieker.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Hmm, versta niet alles wat je zegt :) Belgacomtv is een must :)

In de living is er een telefooncontact van belgacom ( weet niet of dit een discovery line is) en in de gang naast de slaapkamer ook. Maar spijtig genoeg is deze weggewerkt in de muur en niet beschikbaar, tenzij we die muurweer openbreken :s

Wat is raw copper eig? gewoon een nieuwe telefoondoos erbij in de muur of ergens een nieuwe kabel? Ik zie het openbreken van muren niet echt zitten.

Sorry maar je uitleg is wat te ingewikkeld voor mij :)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Of je nu 2 of 10 telefooncontacten hebt in gelijk welke ruimte maakt niks uit.
Er komen altijd twee 'koperdraden' binnen in een huis.

Jij hebt stel nu op koperpaar 1 BelgacomTV & Belgacom ADSL.

Code: Selecteer alles

Koperpaar 1   >> Splitter   >> Telefooncontact 1   >> Modem   >> BelgacomDSL
                                             >> BelgacomTV


Op koperpaar 2 kan je dus dommel nemen zonder dat er iets veranderd aan je huidige installatie. De belgacom technieker kan daarvoor zorgen.
Nu ik ken je huidige installatie niet, dus dat bespreek je best met een electriciën of BGC technieker.

Code: Selecteer alles


Koperpaar 2   >> Splitter   >> Telefooncontact 2   >> Modem   >> DommelDSL

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Ken schreef:Of je nu 2 of 10 telefooncontacten hebt in gelijk welke ruimte maakt niks uit.
Er komen altijd twee 'koperdraden' binnen in een huis.

Jij hebt stel nu op koperpaar 1 BelgacomTV & Belgacom ADSL.

Code: Selecteer alles

Koperpaar 1   >> Splitter   >> Telefooncontact 1   >> Modem   >> BelgacomDSL
                                             >> BelgacomTV


Op koperpaar 2 kan je dus dommel nemen zonder dat er iets veranderd aan je huidige installatie. De belgacom technieker kan daarvoor zorgen.
Nu ik ken je huidige installatie niet, dus dat bespreek je best met een electriciën of BGC technieker.

Code: Selecteer alles


Koperpaar 2   >> Splitter   >> Telefooncontact 2   >> Modem   >> DommelDSL


Die 1ste opstelling klopt idd, maar als ik dan kijk naar die 2de opstelling dan heb je toch dat 2de telefooncontact nodig? Klopt dit? Sorry, ben op dit gebied echt een noob :? Trouwens, wat is koperpaar, zit dat ergens in je muur ofzo versholen achter het telefooncontact?
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Het koperpaar komt binnen via de grond in je huis/appartement.
Als je geen 2de telefooncontact hebt waarop je de modem zou kunnen aansluiten kan je de modem ook laten aansluiten waar het koperpaar binnen komt (wat mogelijk in je garage, kelder, of andere ruimte toekomt).

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Nouja, woon in een appartement dus dat zal wel niet gemakkelijk worden. Ik zie dus denk ik als enigste oplossing om dat 2de telefooncontact te gebruiken. Of kan ik nog een extra adsldoos op dat 1ste telefooncontact plaatsen? Dan zit ik wel met 2 modems in de living.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Sunz schreef:Nouja, woon in een appartement dus dat zal wel niet gemakkelijk worden. Ik zie dus denk ik als enigste oplossing om dat 2de telefooncontact te gebruiken.
Volgens mij komt ieder koperpaar ook dubbel binnen in appartementsgebouwen. Moet lukken. Informeer eens bij je huisbewaarder en Belgacom zelf.

Met bovenstaande info zou je er moeten geraken.
Als je Belgacom belt zeg je best dat je meer 'technische' info wilt voor een discovery lijn naast je bestaande BelgacomTV & ADSL, en op het 2de koperpaar*

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Is het dan niet mogelijk om gewoon dat 2de telefooncontact te gebruiken?
Die moet dan normaal toch op het 2de koperpaar zitten? Als het het ene niet is , zal het wel de andere zijn e ;)
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Dat 2de koperpaar is niet persee aangesloten op je 2de telefooncontact hoor. Je moet een koperpaar dat zien als een aparte lijn.

En ik weet niet hoe het zit bij jou. Ik kan je verder niet helpen, dit is dan de job van je huisbewaarder die de plannen heeft en de Belgacom technieker. :)

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Belgacom heeft me gezegd dat het andere ADSL automatisch uitgeschakeld wordt, zelfs al zit het op een ander koperpaar, heb vorige week nog naar bgc gebeld daarvoor, daarmee dat ik nu tv vlaanderen ga nemen.
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

stel nu, ik hou op koperpaar 1 / telefoonbox 1 mijn huidige adsl/vaste telefoonlijn/belgacomtv + daarbij zet ik ook nog dommel via een extra filter/splitter. Kan dit of dit is onmogelijk?
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Da meent ge ni ?? :( :(
Dus geen dommel adsl samen met belgacomtv/adsl? :(
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sunz schreef:Da meent ge ni ?? :( :(
Dus geen dommel adsl samen met belgacomtv/adsl? :(


nope nog niet op dit moment

Dommel en telenet digitale tv wel ;)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

Nja, kwil vooral belgisch voetbal op belgacomtv zien, telenet digitaal spreekt me ook wel aan, zeker nu vt4 hd eraan komt ma eigelijk wil ik niets meer weten van telenet :x
Moest ik dan telenet digi tv nemen, is da dan mogelijk langs de kabel of alleen adsl?
Tzal moeten kiezen zijn tussen internet en tv vrees ik :(
saffie
Pro Member
Pro Member
Berichten: 390
Lid geworden op: 09 okt 2007, 09:24

Ik vind het ook absoluut niet kunnen ...

BIPT mag hier toch ook snel eens gaan ingrijpen!
Een heel tevreden dxADSL klant!
Afbeelding
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

niemand idee of er nog ander kabel maatschappijen die internet aanbieden in brussel? ( liefst geen data limiet)
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Sunz schreef:niemand idee of er nog ander kabel maatschappijen die internet aanbieden in brussel? ( liefst geen data limiet)

Coditel? Dat is 100 GB voor 50 EUR met optie F.U.P. voor 9,95 extra.
Gebruikersavatar
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 4229
Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
Locatie: België
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Nochtans bij een bedrijf die ik ken op het ene een SDSL connectie en de andere ADSL. Het is dus wel mogelijk, maar misschien is de wil van Belgacom soms ver te zoeken xD

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

nja coditel, naar wat ik ervan gehoord heb nog slechter als telenet :(
en geloof ook niet dat ze verkrijgbaar in alle brusselse steden, in ganshoren dacht ik toch niet..
gerree
Plus Member
Plus Member
Berichten: 213
Lid geworden op: 28 mar 2008, 21:15
Locatie: Scherpenheuvel
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

Sunz schreef:Nja, kwil vooral belgisch voetbal op belgacomtv zien, telenet digitaal spreekt me ook wel aan, zeker nu vt4 hd eraan komt ma eigelijk wil ik niets meer weten van telenet :x
Moest ik dan telenet digi tv nemen, is da dan mogelijk langs de kabel of alleen adsl?
Tzal moeten kiezen zijn tussen internet en tv vrees ik :(


mogelijk via kabel

maar er zijn natuurlijk ook nog andere oplossingen
zoals
Indi(kabel) spijtig genoeg is dit niet overal verkrijgbaar
en Tv-vlaanderen (via satteliet)
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

nja, ik ga zien vo kabel bij coditel, kan ik dan tv en internet apart houden, coditel--> internet en telenet --> tv
Laatst gewijzigd door Sunz op 05 jun 2008, 22:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

Ganshoren is geen Brussel, toch? Kabel is altijd monopolie: als je nu TNT hebt, dan is er niks anders.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Sunz
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 29
Lid geworden op: 05 jun 2008, 18:13

ganshoren ligt in brussel e, pff, dan zit ik vast aan telenet :( belgacomtv kan niet weg dus geen dommel of andere adsl :(
Plaats reactie

Terug naar “Overstappen”