Koopadvies gevraagd ADSL2+ modem zonder router

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13588
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1422 keer
Bedankt: 878 keer

FuNnYf schreef:momenteel heb ik nog een Belgacom ADSL Go. M'n Alcatel Speedtouch Home modem is stuk. Zou ik deze kunnen vervangen met de Siemens Gigaset SX762 en 'n tijd nog bij Belgacom blijven en later overstappen naar Dommel Homeconnect?
Je zal hem moeten configureren maar dit zou geen probleem mogen zijn.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

decat schreef:ik vermoed fiber ja maar wat maakt dat uit?
het is de modem waarover ik het heb, niet over de lijn.
als die 8mbit upload haalbaar is op die modem via fiber is er toch sowieso meer dan 1mbit (tot de beloofde max 3 mbit) haalbaar op adsl2+?


Doorvoersnelheden zeggen niks over performantie. Als je dat kwalitatief wil beschrijven, hoor je daar ook aantal packetjes/sec bij te vermelden, hoeveel simultane connecties, hoeveel nieuwe connecties/sec...

Er zijn genoeg modems die met 1 connectie zelfs meer dan 50Mbit kunnen halen, maar waarbij de performance in elkaar stuikt als je p2p toepassingen gaat draaien met 100'den simultane connecties en 100den nieuwe connecties/sec.
Gebruikersavatar
deej
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3322
Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

FuNnYf schreef:momenteel heb ik nog een Belgacom ADSL Go. M'n Alcatel Speedtouch Home modem is stuk. Zou ik deze kunnen vervangen met de Siemens Gigaset SX762 en 'n tijd nog bij Belgacom blijven en later overstappen naar Dommel Homeconnect?


Kan perfect. Hij ondersteunt zowel ADSL als ADSL2+.
logion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 134
Lid geworden op: 27 nov 2007, 18:20
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer

We zitten nu nog met een ADSL Diva 2430 en dat ding werkt volgens mij niet meer 100% correct, we hebben vaak last van een trage verbinding.(zonder DCs wel)
edit²
Internet bolt echt voor geen meter meer, morgen ga ik een nieuwe router met ingebouwde ADSL modem gaan kopen die zowel ADSL als ADSL2+ moet ondersteunen & wifi. Annex M is een pluspunt maar dat beperkt de keuze nog al drastische precies.
ADSL Router moet beschikbaar zijn in een winkel rond Gent, liefst in één van volgende winkels dus : www.vdhsoft.be / www.forcom.be / www.descom.be / www.codima.be
Bij forcom zie ik volgende product :
Linksys WAG325N
Ondersteunt wel geen annex M, maar ziet er mij degelijk materiaal uit.
Liefst geen Belkin trouwens want daar hebben we nu een wireless router van die zijn bereik is bedroevend slecht.
Iemand anders aanraders?
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Berichten: 504
Lid geworden op: 20 apr 2005, 12:52
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Heeft er iemand een overzichtje van de Annex M modems/routers die momenteel uit zijn? Zou wel praktisch zijn ;) Jammer dat AVM geen annex M heeft...
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1933
Lid geworden op: 15 mar 2007, 18:17
Locatie: Gent
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

a3ke
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2377
Lid geworden op: 07 nov 2007, 21:52
Locatie: 2800 Mechelen
Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
Bedankt: 62 keer
Contacteer:

sail0rbe schreef:Heeft er iemand een overzichtje van de Annex M modems/routers die momenteel uit zijn? Zou wel praktisch zijn ;) Jammer dat AVM geen annex M heeft...


google is your friend
The eternal and true pessimist :D
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

LoSeR schreef:Het gaat hier niet over modem, maar over standaarten
stand. Annex M 24 down 3 up
stand Annex A 24 down 1 up

Mijn vraag waarom wordt er daar 24 mbit gezegd terwijl je altijd gaat inboeten voor hogere upload


Omdat je in ideale gevallen op een hogere snelheid zou kunnen syncen. Bijvoorbeeld deze modem (comtrend CT536) heeft een maximale sync van iets meer dan 26Mbit:

Down Up
SNR (dB): 5.4 5.6
Attn(dB): 3.5 11.1
Pwr(dBm): 12.0 12.6
Max(Kbps): 26312 1148
Rate (Kbps): 24328 1144

Indien ik hier annex M zou op aanzetten, zal de maximale download syncsnelheid wel wat lager zijn, maar toch zou je nog effectief 24Mbit kunnen halen in praktijk.

Je zit dan wel tegen de uiterste maxima te werken zonder reserve voor als er wat storing zou optreden. Maar dit hoeft geen probleem te zijn als de modem en provider SRA (Seamless Rate Adaptation) ondersteunen.

Indien je niet in optimale omstandigheden werkt (zoals >99% van de mensen), zal je wel merken dat je download snelheid omlaag gaat bij het aanzetten van annex M.
VMax
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 43
Lid geworden op: 13 apr 2006, 00:32

Kan je die Siemens bridgen? Of hem toch zelf laten inbellen maar de firewall HELEMAAL uit zetten? (Bij de speedtouch 536V6 bleef de firewall toch nogaltijd een beetje aanstaan)
Zodiakske
Starter
Starter
Berichten: 12
Lid geworden op: 20 aug 2006, 16:57

Zou een Siemens sx763 even goed presteren op het dommel netwerk als een sx762?
bc547
Member
Member
Berichten: 62
Lid geworden op: 22 jan 2008, 15:38
Uitgedeelde bedankjes: 11 keer
Bedankt: 4 keer

VMax schreef:Bij de speedtouch 536V6 bleef de firewall toch nogaltijd een beetje aanstaan


Via commandline kan je die wel volledig uitzetten...

De commando's zijn:
firewall config state=disabled keep=disabled tcpchecks=none udpchecks=disabled icmpchecks=disabled logdefault=disabled logthreshold=disabled tcpwindow=65536
saveall
exit


Meer info kan je mits wat leeswerk vinden in volgende thread:
http://forums.whirlpool.net.au/forum-re ... 46007.html
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”