windows xp service pack 1

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Zijn er hier mensen die na het installeren van SP1 voor XP nog steeds problemen ondervinden?
Ik dacht dat hier eens gelezen te hebben en dat houdt me een beetje tegen om over te gaan tot de installatie ervan.

greetz
fram
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Problemen met de Service Pack van WinXp, dat zou me niet verbazen :mrgreen: , maar kdenk niet dat ge dat hier gelezen hebt, maybe hebt ge het op de topic over de Service Pack van internet explorer (hier te vinden)

Van specifieke problemen heb ik niet echt weet, buiten dat hij op illegale kopijen voor problemen zorgt :mrgreen:, mja, het is dan ook niet legaal een kopij te hebben eh.

meer weet ik er niet echt van, gebruik Win2000.

hier kan je enkele reviews erover nalezen:
Review1
Review2
I love it when a plan comes together!
Polleke
Pro Member
Pro Member
Berichten: 321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 19:43
Locatie: Harelbeke
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Ik draai die service pack nu toch al een tijdje. Heb er geen problemen mee. Het is mogelijk dat je eens je firewall moet herinstalleren (norton), maar voor de rest geen probleem. Als je verder je updates wil kunnen installeren moet je zelfs overschakelen naar service pack 1. En voor de rest als er fouten zitten in de versie voor XP, zitten ze ook in die voor Windows 2000... (zoveel verschil is er niet).
Nu voor 2002 zit Microsoft al aan een kleine 70 security updates. Denk dat je toch beter die service pack gebruikt.
P.S. service pack 1 voor IE6 (zit ook in Service 1 voor windows XP) heeft ook al een uitbreidingske gekregen (Denk dat ze die nu super-service pack gedoopt hebben). Dus vergeet niet die ook te installeren...

met vriendelijke groeten,

Polleke

P.P.S. Zit me hier wel een beetje af te vragen wat een service pack met algemeen internet gebruik te maken heeft, maar swat ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm heb t volkomen gelijk: had er eerst niet op gelet, heb de thread gemoved. btw gij kunt dat ook eh --> moderate panel --> moven. Wou maar even zeggen, wist ni of je hierover op de hoogte was.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
fram
Starter
Starter
Berichten: 24
Lid geworden op: 03 okt 2002, 11:23
Locatie: Everberg

Sorry
foutje mijnentwegen!!!! :oops:
ge zijt nu toch ni boos op mij zeker? :( :( :(
Zal niet meer gebeuren
gtz
fram

(maar toch bedankt voor de reactie)
filter
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:24
Contacteer:

Ter info in de eula van dat service pack en ook dat van sp3 voor win2k staat dat door je het installeren van het service pack microsoft "administrator" rechten geeft op je pc (correcter door op de I agree en anders gebeurt er niks button te klikken). Natuurlijk volgens hen met de meest nobele bedoelingen, lees verbeteringen. Maar ze zouden evengoed je harde schijf kunnen scannen naar bv illegale software. Dat gaan ze niet doen want commerciele zelfmoord, maar vind het nogal arrogant en des vaders. Hou het op service pack 2 omdat er wel degelijk een serieus probleem is met win2k zonder sp1.
Bron: die eula natuurlijk en ook the register, biting the hand that feeds it en slashdot enzo verder... Heb die bepaling ook al gezien bij een upgrade voor de mediaplayer 9.
Laatst gewijzigd door filter 16 dec 2002, 21:00, in totaal 1 gewijzigd.
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Fram helemaal niet erg hoor. het is wel handiger als hij direct in het juiste forum staat, maar kom ik verplaats die met alle plezier zenne, geen erg!!!

Boos op u? bijlange niet!!!


Filter: om microsoft te omzeilen dat ze mee kunnen spelen: Firewall installeren eh, deftig configureren en je sluit alle verdachte ms filekes uit. Je speel wat met hun outbound connections en laat ze dan maar eens proberen meespelen. Die files zitten hier lekker achter twee walls en kheb daar nog gene last van gehad. Volgens mij gaan ze zcih daar ook ni mee bezig houden. Das gewoon om wat schrik aan te jagen ivm illegal stuff. maw mensen use legal software!
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
xjs678qr
Starter Plus
Starter Plus
Berichten: 36
Lid geworden op: 12 dec 2002, 19:24

SP zou bij sommige mensen een debiel doende explorer te weeg kunnen brengen (explorer.exe, niet internet explorer). Een patch zou naar't schijnt rreds onofficieel te vinden zijn op't net. Persoonlijk heb ik er geen problemen mee.
De settings van bepaalde folders worden soms vergeten (bvb details wordt ineens tiles)


Indien je één van de weinigen bent die een legale versie heeft (zoals ik 8) ), moet je je verder geen zorgen maken :)
-----
Founder of Couillon Inc.
http://www.couillon.be
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

xjs678qr schreef:De settings van bepaalde folders worden soms vergeten (bvb details wordt ineens tiles)


Ha ok :) , dat verklaard waarom ik daar last van heb dus :D Damn SP1 (voor de rest geen problemen hoor)
NuKeM
filter
Starter
Starter
Berichten: 19
Lid geworden op: 08 dec 2002, 20:24
Contacteer:

Filter: om microsoft te omzeilen dat ze mee kunnen spelen: Firewall installeren eh, deftig configureren en je sluit alle verdachte ms filekes uit. Je speel wat met hun outbound connections en laat ze dan maar eens proberen meespelen. Die files zitten hier lekker achter twee walls en kheb daar nog gene last van gehad. Volgens mij gaan ze zcih daar ook ni mee bezig houden. Das gewoon om wat schrik aan te jagen ivm illegal stuff. maw mensen use legal software!

Maar dan ga je ervanuit dat ze je stiekem "verbeteringen" gaan uploaden. . Maar wat als "dat" gebeurt door sp2,directx10,mediaplayer 10, office 2003, flight simulator te installeren.
Ze kunnen op een voor hen eenvoudige manier nazien of je toestemming gegeven hebt of niet. De "firewall" equivalent voor software installaties lijkt me open source...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm,

Je hebt daar een punt. Maar ik heb mijn twijfels bij of ze het idd in alle software pakketen zullen inbakken. Zoals jij zegt. Mja, indien ze dit in alle pakken gaan inbouwen kan dat idd problemen geven. Maar ik vermoed als ze zo een policy gaan voeren dat daar heel wat protest zal op komen.

Enfin, ge moet maar geen illegale stuff op pc hebben, maar toch MS moet zich niet komen moeien op mijnen pc.
Indien ze dit zullen doorvoeren zullen daar wel tips/tools,... voor uit komen die dit kunnen omzeilen dat MS dit kan.
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”