Problemen

Hebt u opmerkingen, klachten, steunbetuigingen voor Proximus (Belgacom)? Dan kan u deze hier kwijt.
Plaats reactie
Mike

Beste ,

Ik heb mijn volledige website gemaakt in frontpage, de eerste pagina noemt dus index.htm en alles verwijst hiernaar alle bestanden incl. de index staan in 1 map. Nu probeer ik via ws ftp alles naar de webplaats die bestaat te plaatsen en telkens krijg ik de home page van skynet maar mijn nieuwe website niet ..Wat doe ik verkeerd please help me ik ben echt ten einde raad en zou graag de website in een nieuw kleedje steken voor de feestdagen .

bedankt ,
Gebruikersavatar
NuKeM
Content Editor
Content Editor
Berichten: 5132
Lid geworden op: 10 nov 2002, 00:55
Uitgedeelde bedankjes: 67 keer
Bedankt: 156 keer
Contacteer:

Maak eens een eenvoudige pagina met het volgende als code:

<html>
<head>
<title>Test page</title>
</head>
<body>
Het werkt!
</body>
</html>


Open gewoon notepad, zet deze code erin en bewaar het als index.txt.
Verander de extentie .txt nu in .htm en upload dit bestand.

Voer de volgende link dan eens in in je browser:
http://users.skynet.be/uwsite/index.htm

Normaal zou dit moeten werken.

(let op dat u de extensie juist veranderd, controleer het nogmaals bij het uploaden op de skynet webspace of de file wel index.htm noemt en niet index.htm.txt)

Aangezien u kan inloggen via ftp neem ik ook aan dat u uw webspace correct heeft geactiveerd bij skynet.
Normaal gezien zou dus alles moeten werken.
Een veel voorkomende fout bij frontpage (maar ook dreamweaver) gebruikers is dat ze hun links verkeerd hardcoden (btw hardcoden is bad). Dwz dat als bvb alle files in dezelfde directory staan en ze in index.htm een link willen leggen naar een afbeelding img.gif, ze een link leggen naar D:\mijnwebsitefolder\img.gif ipv gewoon te linken naar img.gif
NuKeM
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Mike schreef:Beste ,

Ik heb mijn volledige website gemaakt in frontpage, de eerste pagina noemt dus index.htm en alles verwijst hiernaar alle bestanden incl. de index staan in 1 map. Nu probeer ik via ws ftp alles naar de webplaats die bestaat te plaatsen en telkens krijg ik de home page van skynet maar mijn nieuwe website niet ..Wat doe ik verkeerd please help me ik ben echt ten einde raad en zou graag de website in een nieuw kleedje steken voor de feestdagen .

bedankt ,


Mike,

Je post is nogal verwarend maar ik zal je naar best vermogen proberen helpen.

1. Is je webspace gactiveerd? Want:
Nu probeer ik via ws ftp alles naar de webplaats die bestaat te plaatsen en telkens krijg ik de home page van skynet maar mijn nieuwe website niet ..

is niet echt duidelijk.

Je moet dus eerst je webspace hier activeren. Het is niet omdat je voor je abo betaalt dat de Webspace automatisch beschikbaar is. Niet iedereen gebruikt dat. Daarom moet je simpelweg via deze link, eerst je webspace activeren.
Na dat deze geactiveerd is, zet je je gemaakte site online via de procedure die hier onder punt 3 staat uitgelegd.

Wanneer je dan naar je website gaat:

Code: Selecteer alles

http://users.skynet.be/login/
of
http://users.skynet.be/alias/

dan zou je website moeten verschijnen indien de index.html in de ROOT directory staat. Wanneer de index.html niet in de root staat van je webspace maar wel in een mapje vb. "website", dan zal je je website pas kunnen oproepen via

Code: Selecteer alles

http://users.skynet.be/login/website/


Je index.html file zet je dus best altijd in de root van je webruimte. Dus niet in een map.

Normaal zou het dan moeten lukken. Let wel op Frontpage server extensies werken niet op de Skynet Webruimte! Maar ik vermoed niet dat jij die gebruikt.

Indien het nog steeds niet zou lukken na al deze tips, post dan de url van je website even, dan kijken wij eens online, of we een fout of een probleem kunnen vinden.

Ik vermoed echt dat je de fout gaat moeten zoeken in het feit dat de index.htm file niet staat onder:
http://users.skynet.be/login/index.htm, maar onder iets in de aard van: http://users.skynet.be/login/mapje/index.htm.

Dit maak ik op dat het probleem is, maar het is niet duidelijk want je post is nogal verwarrend. Hope it works out.
Laatst gewijzigd door The Oddity op 16 dec 2002, 15:21, 1 keer totaal gewijzigd.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

1)skynet ondersteunt geen frontpage

2) ge typt users.skynet.be/skynetlogin/

en ge zou uwe site moeten zien volgens mij ligt het probleem derbij da het in frontpage gemaakt is ......


greetz

Erik
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Erik,

Skynet ondersteund geen Frontpage extensies. Wanneer je een gewone simpele html file maakt met Frontpage, dan wordt dit wel ondersteund. Frontpage fungeert dan als een html-editor zoals bvb. Macromedia Dreamweaver.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

frontpage kan er toch opmaak aan toevoegen ........ ? anyway elke zichzelf respecterende webmaster weet da hij niet frontpage moet gebruiken.alles wa ge nodig hebt om een website te maken zit reeds in windows kladblok ........ as ge het in een nieuwkleedje wilt steken maak ge een map aan /nieuw/ for example alles uploaden en

users.skynet.be/skynetlogin/nieuw/index.htm

wees ook voorzichtig met hoofd en kleine letters want de server van skynet draait op een unix variant en dat os is CaseSentive

index.htm is nie hetzelfde as INDEX.HTM
Registered Linux user #286313
Mike

Bedankt allen voor het hoopgevende antwoord .
Eerst en vooral ik heb dus die gewone pagina van Nukem geprobeerd en die lukt wel. Ten tweede , die webruimte is een domeinnaam op www.johnnys-petshop.be van skynet .Mijn vriend was niet content van de vorige webmaster en vroeg of ik hem wilde helpen daar ikzelf ook een website heb bij telenet( ja ik weet het t'is de concurentie maar kan er ook nieks aan doen). Ik maakte dus de website volledig zoals de mijne die goed werkt en waar ik geen problemen mee heb gehad. De site is nu af maar krijg hem niet gepost, heb van mijn vriend zijn gebruikersnaam en paswoord gekregen en users.skynet.be om alles op te laden.
ik heb alle pagina's en foto's allen opgeload en niets staat in mappen alles onder elkaar. De links zijn gecontroleerd en zijn naar img.jpg en niet naar
D://mijn documenten/img.jpg.

Bedankt echt aan allen die me hier uit de miserie willen helpen ...
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Euh, die domeinnaam daar ligt het probleem niet das maar een referral naar "http://user.skynet.be/johnnys-petshop/".

Trouwens nu staat er iets op die site zenne, kweet wel niet of hetgeen is dat erop moet staan ma so
it. Alleen vraag ik mij af of je via een Telenet verbinding op de users.skynet.be kunt inloggen met een ip van Telenet. Heb dat al es gedaan via dos>ftp maar ben ni zeker of dat nu nog gaat. Zal iemand anders hier wel weten.
I love it when a plan comes together!
Mike

Inderdaad Oddity er staat al iets op de oude site, de mijne krijg ik dus nog altijd niet hé ik versta der echt geen klop meer van post ik een gewone dan is het ok ik begin stilaan te denken dat het aan die frontpage ligt , nu maar zoeken naar een ander alternatief.
En een echte prof. webmaster ben ik niet hoor erik gewoon iemand die een vriend in nood wil helpen om de site meer informatief te maken.
Zou dreamwaver mij trouwens kunnen helpen of coffeecup of zoiets ?

bedankt aan allen en nog steeds alle suggesties welkom...
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

dan kennen we nu het probleem


u mag niet uw gratis webruimte van skynet aan een domeinnaam koppelen......... dat is verboden (met adsl go of plus)
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Erik ik denk dat dat niet klopt, als je een domein naam neemt mag je gerust aan je webruimte koppelen wanneer dit niet voor echte grote bedrijfswebsites is. Dat staat nergens gedifineert in de verkoopsvoorwaarden heb, ze gisteren ofzo, helemaal doorgelezen, -- btw is saaie txt :D --

Dat verklaart nog altijd niet waarom hij het niet kan uploaden eh. Ik vermoed dat je vanaf een Telenet verbinding niet op de server kan uploaden. Ben niet zeker.

Tja een andere editor nemen maakt niks uit, daar heeft je probleem niks mee te maken. btw frontpage trekt op nix, maja beste zijt ge zoals Erik zegt met NOTEPAD :D, dreamweaver is dan nog een van de beteren onder deWYSIWYG editors.

probeer eens een ftp connectie te maken zoals puntje drie in de Webruimte FAQ, sticky. (dit forum).
En zeg waar juist dat het niet lukt. Want kan je eigenlijk uploaden?

je moet sowieso dit gebruiken: host: users.skynet.be
login en pwd van je vriend, das alles.
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

nee enkel mensen binnen de skynet ip range kunnen verbinding maken met de skynet ftp server wat gaan telenet klanten daar in hemelsnaam zoeken ?? en Oddity domeinnamen zijn wel zeker verboden maar dat staat ni in hun voorwaarden denk ik aah ja twas om een vriend uit de nood te helpen wel sorry jongen telenet klanten kunnen niet ftpen naar skynet en voor de zekerheid zal ik da is vragen da spul over domeinnamen :mrgreen:
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Ik heb een jaar lang een domein-naam aan een adsl go webruimte gekoppeld ging over game-clan. Ik was daar admin van, site was van iemand anders. Hebben daar nooit problemen meegehad, Skynet wist er van want hebben hen nodig gehad voor iets.

Ander voorbeeld: www.mater.be heb daar ook voor geholpen. (zie skynet forum).

Het staat zeker niet dat het verboden is voor adsl go en plus. Dat mag 100% zeker van wel, als het niet een bedrijfssite betreft met mega veel traffic. Mag waarschijnlijk ook niet commerciëel zijn. maar dat heeft nog altijd niks te maken met het probleem hier hoger.

Ik dacht dat ik al eens geftp'ed heb vanop een telenet aansluiting naar mijn webruimte en, dat dat gelukt was. ben et bijna zeker was wel met DOS-> ftp.exe
I love it when a plan comes together!
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Bij deze dus getest vanop Telenet account met cuteftp te ftp'en met users.belgacom.net en het lukt niet. Zal mij vergist hebben of dat lukte of niet. Ofwel is dat weer es veranderd in de serverconfig van Skynet.

Ik had niet mogen twijfelen aan Eriks wijsheid, sorry :oops:

uw probleem: ge kunt dus niet uploaden via Telenet naar Skynet.
de oplossing: zult moeten uploaden via de adsl lijn :D
I love it when a plan comes together!
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

wel mijn wijsheid in twijfel trekken is uw goed recht :mrgreen: maar daar was ik zeker van dat enkel skynet klanten kunnen ftpen naar hun server ge kunt het is proberen mee een andere adsl isp maar ik vrees ervoor
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Wel maar ik twijfelde eraan, doordat ik zelf al eens een zipfile van mijn ftp gehaald had vanop een Telenetaansluiting.En dat was mij gelukt dacht ik via ftp.exe in dos-prompt. Kan zijn dat de configuratie toen van de ftp server anders was....

het is mij alleszinds al eens gelukt, maar nu lukt het idd niet meer :D
I love it when a plan comes together!
Mike

Hallo ,

Heb dus enkele keren geprobeerd te uploaden via ws ftp en ik kan dus alles van die website halen zodat hij terug leeg is. Dan zet ik er mijn pagina's op en alles lijkt ok (alles staat op ws ftp in de 2 vensters) maar hij heeft dus nieks weer. Het zou dus kunnen dat als ik alle pagina's naar mijn vriend mail en deze daar opnieuw maak en dan ze opload alles wel naar behoren werkt als ik jullie uitleg begrijp ? klopt dit of doe ik er best aan de hele site opnieuw te maken met dreamwaver en dan nog eens te proberen ?

groeten
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Hmm, als je ze kan uploaden dan heb je wel connectie, en moet het wel lukken, dan bewijs jij net hetgeen wij net bewezen hebben dat niet lukte, hmm strange. Als je ze upload dan zou het moeten werken. geef eens de url van de site. anders. Indien je geen gebruik hebt gemaakt van Frontpage extensies dan heb je geen probleem, anders wel want die worden niet ondertsteund door Skynet. Het opnieuw maken in dreamweaver als het al gewone html files zijn?? nee normaal hoeft dit echt niet. Zullen es kijken naar je url. (liefst die met login!!!)

Indien je het niet deftig kunt uploaden vanaf Telenet, gewoon alle files naar je maat mailen en van daar uploaden.

btw kan je hem niet leeg maken want staat nog steeds hetzelfde op. Maybe is dit een cache-fout van wsftp omwille van het feit dat je geen connectie met ftp kan maken (--> dit is hypothese!!)
I love it when a plan comes together!
mike

hallo hallo .

nu blijkt hij ineens toch wakker geschoten te zijn , hij heeft nu al mijn startpagina weer , rap eens proberen of hij de rest ook heeft aan allen een hartelijke dank voor de hulp.Maar ik zal nog niet te rap roepen hé.
mike

:D

Beste ,

Nogmaals bedankt voor alle reacties (zelfs als geen skynet klant)
ik heb er weliswaar niets aan veranderd maar kreeg toch
ineens alles o k waarom , hoe en waarom nu opeens wel blijven dus inderdaad de grote vraagstukken voor mij maar ja t'is toch gelukt !!

groetjes ,
Gebruikersavatar
Erik
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1321
Lid geworden op: 15 sep 2002, 02:46
Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Bedankt: 18 keer

blij dat het inorde is Mike :mrgreen: dat je geen skynet klant bent dat trekken wij ons ni aan om u te helpen hoor de meeste hier waaronder mezelf zijn aangesloten bij skynet maar dit forum is er om te helpen ongeacht wie uw internet service provider is
Registered Linux user #286313
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 5008
Lid geworden op: 15 sep 2002, 17:58
Locatie: Belgium, Ghent
Contacteer:

Idd alles lijkt in orde te zijn. Zowel via de domeinnaam als via de url van Skynet. Wil even opmerken dat ik met de url met de login opmerkte: users.skynet.be/login/ (met de login die jij gekregen hebt, zo konden we checken of de alias goed geconfigureerd was)
I love it when a plan comes together!
Plaats reactie

Terug naar “Proximus (Belgacom, Skynet)”