Relay blaclisted?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
Plaats reactie
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

Ik ondervind nu al enkele dagen dat er mensen die bij telenet zitten mijn mails niet ontvangen. Is dommel geblacklisted bij Telenet, of zou er iets anders aan de hand zijn? Ik krijg geen fouten, de mails verdwijnen in de ruimte.. Iemand een idee?
Afbeelding
dean3009
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 66 keer
Bedankt: 27 keer

Mails die ik verzend naar mezelf komen niet aan (al langer dan 2 uur nu).. Naar hotmail ook niet.. (Zelfde als hier boven)
Kurt Breezer
Pro Member
Pro Member
Contacteer:

naar hotmail lukt het wel... ik ondervind alleen naar Telenet..
Afbeelding
UB_removed1963
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
Bedankt: 13 keer

Hier ook: mail die ik vanmorgen naar mn adres op 't werk had gestuurd is nu pas toegekomen. Kunnen ze dat nu niet eens voor eens en voor altijd oplossen? 't is echt wel schering en inslag. Regelmatig krijg k ook zo van die undeliverable meldingen terug dat weer een mail geblocked werd...manman zielig daar!
SniFManS
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

er is maar 1 oplossing !!! Laat dommel mail voor wat het is en neem iets anders zoals bv ; gmail , hotmail , yahoomail ,enz.....
De meeste werken ook met een pop dus geenverschil + ze zijn ook te raadplegen via het web wat wel handig kan zijn .

Gebruik zelf Gmail al van af de strart en geen problemen tot hier toe gehad .Je behoud ook je zelfde mail adres als je va n provider moest veranderen .

Is een vrijblijvende tip ;-)
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Sniffie schreef:Is een vrijblijvende tip ;-)
Die praktisch niemand wil horen al zijn er enkel voordelen aan!

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
magic007
Member
Member

er is idd één oplossing , hun mail moet werken .
Petrikske
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
Bedankt: 52 keer

Sniffie schreef:er is maar 1 oplossing !!! Laat dommel mail voor wat het is en neem iets anders zoals bv ; gmail
Inderdaad, niks dan voordelen.
Ook de Deutschen Freenet vind ik goed (goeie spamfilter ook).
xenne
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
Bedankt: 141 keer

beetje jammer dat het probleem met de relay altijd weggelachen wordt. dommel verbindt er zich nochtans toe deftige mail te leveren. in praktijk ligt de relay meermaals per maand plat. met het uitbreidende klantenbestand zal het probleem alleen maar toenemen, dus tijd voor AKTIE! en ja, ik gebruik gmail ondertussen... maar ik vind het niet zo handig bij het veel over-en-weer mailen, allemaal pakjes die onder elkaar staan... onoverzichtelijk. en bijkomende probleem met gmail, ebay berichten komen niet meer aan
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Maglor
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 139 keer
Bedankt: 56 keer

Gebruik anders gmail via IMAP in Thunderbird, dan heb je van die groepering van mails geen last.
There are 10 types of people in the world: those who understand binary, and those who don't.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
Bedankt: 48 keer

xenne schreef:beetje jammer dat het probleem met de relay altijd weggelachen wordt. dommel verbindt er zich nochtans toe deftige mail te leveren. in praktijk ligt de relay meermaals per maand plat. met het uitbreidende klantenbestand zal het probleem alleen maar toenemen, dus tijd voor AKTIE! en ja, ik gebruik gmail ondertussen... maar ik vind het niet zo handig bij het veel over-en-weer mailen, allemaal pakjes die onder elkaar staan... onoverzichtelijk. en bijkomende probleem met gmail, ebay berichten komen niet meer aan
je kan Gmail gewoon in je default mail programma openen. Ebay berichten moet je misschien eens whitelisten in de gmail spamfilter, dan komen ze er wel door ...
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

ik gebruik enkel nog hotmail, easy en altijd en overal te controleren.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
on4bam
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 249 keer
Bedankt: 331 keer

Eigenlijk zijn Gmail, Hotamil, Yahoo enz lapmiddeltjes. De mail die je provider je VERKOOPT moet werken. Dommel heeft hier blijkbaar regelmatig serieuze problemen mee. Van de vertragingen heb ik geen last maar mijn domein dat gehost wordt bij Dommel staat ook meer dan eens in blacklists. Dat kan gebeuren natuurlijk, maar ik heb vastgestelt (na problemen met mails naar hotmail) dat mijn mailserver IP meer dan 5 maanden geblacklist stond bij Hotmail.
De enige reactie van Dommel op deze problemen is dat het "meestal op enkele dagen vanzelf weggaat".
In mijn geval dus niet. 5 maanden blacklist?! Het probleem kwam dan nog door een ander domein dat blijkbaar hetzelfde IP deelt mijn mijn domein.
Bye, Maurice
https://on4bam.com
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

on4bam schreef:De mail die je provider je VERKOOPT moet werken.
Je koopt toch een internetabonnement en geen mail account ? Die mail / news / webspace crap is allemaal added value en heeft dus geen hoge prioriteit. Van mij part hoef ik al die dingen niet bij mijn abonnement ...

Wil je deftige mailservice, neem dan ergens een gehoste mail oplossing.

NB: ik weet wel dat jij hosting met mail bij Dommel hebt en dat idd niet kan dat hun mailservice zo draait. Maar eigenlijk gaat het in deze thread over de mail die dommel bij hun abonnementen levert.
Software
Member
Member

Ik denk dat als dommel hun relays gaan splitsen : 1 relay-cluster voor ADSL en een andere cluster voor Hosting, dat de problemen voor ADSL voorbij gaan zijn.

Het is (denk ik) vooral door de hosting dat de relays als spam worden aanzien.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ditCh schreef:Je koopt toch een internetabonnement en geen mail account ?
lees het contract nog maar eens na
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:
Dat maakt mij niet uit he ... ik koop internetconnectiviteit en geen mailbox. Ik ga der dus ook niet over zeuren als het niet werkt ( ik gebruik het toch niet ). Je kiest toch wel je ISP op basis van volume, snelheid, kostprijs, ... niet op basis dat je er 5 / 10 of 100 mailboxen bij krijgt ( die al dan niet werken ).
xenne
Elite Poster
Elite Poster

wat jij ervan vindt kan mij nu niet schelen, maar het is een feit dat een ISP zich verbindt internet én email aan te bieden, zie contract. dat het jou niet kan schelen dat email niet goed werkt is jouw persoonlijke mening, die ik aanvaard maar je niet moet veralgemenen naar alle klanten. klanten hebben recht op beide services.
Software
Member
Member

ditCh schreef:
xenne schreef:
Dat maakt mij niet uit he ... ik koop internetconnectiviteit en geen mailbox. Ik ga der dus ook niet over zeuren als het niet werkt ( ik gebruik het toch niet ). Je kiest toch wel je ISP op basis van volume, snelheid, kostprijs, ... niet op basis dat je er 5 / 10 of 100 mailboxen bij krijgt ( die al dan niet werken ).
Veel mensen kiezen ook voor support en 'hebbedingetjes'. Oh bij belgacom krijgen we gratis fotos, bij dommel niet
email werkt en bij dommel niet,
bij belgacom hang ik 10 minuten gratis aan de helpdesk (0800 lijn), bij dommel hang ik 30 minuten betalend aan de lijn. Belgacom is beter, is dan hun conclusie.

Een gewone user gaat kiezen voor support, en een geadvanceerde user gaat kiezen voor kostprijs, volume, ...

Zeg eens tegen een gewone user dat hij eerst een domein moet registeren + hosting zoeken. Daarna in outlook/thunderbird/... de relay moet aanpassen naar die van zijn domein. Dan wens ik je veel succes, bijna onmogelijk.

Gewone gebruikers willen gemakkelijk zijn.

Je betaalt voor internet + email + hosting bij dommel. Dan moet dommel toch zorgen dat alles werkt ?
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef: zie contract
Gekeken ... en helaas niets gevonden omtrend mail / hosting en news

http://www.dommel.com/nl/contracten/contract.pdf
xenne
Elite Poster
Elite Poster

Als internet accessprovider stelt SCHEDOM VOF de toegang tot
het internet ter beschikking van de Klant via adsl/sdsl technologie of via
huurlijnen. Deze toegang is niet beperkt in tijd. Door die toegang kan de
Klant websites consulteren op het World Wide Web en beschikt hij over
minstens één e-mailadres.
ubremoved_983
Elite Poster
Elite Poster

xenne schreef:Als internet accessprovider stelt SCHEDOM VOF de toegang tot
het internet ter beschikking van de Klant via adsl/sdsl technologie of via
huurlijnen. Deze toegang is niet beperkt in tijd. Door die toegang kan de
Klant websites consulteren op het World Wide Web en beschikt hij over
minstens één e-mailadres.
Daar staat toch niets in over SLA's betreffende dit mail adres ( en zelfs niets over SLA's betreffende de ADSL/SDSL lijn )?

Kijk we dwalen helemaal af, tis al een hele tijd duidelijk dat de mailservers van Dommel niet correct werken. Ja, jullie hebben gelijk dat ze dit inderdaad in orde moeten brengen. Maar als iets zo lang aansleept dan moet je zelf je conclusie trekken ... if you pay peanuts, you get monkeys.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ik ga er ook niet verder op ingaan... mijn fout is dat ik bij het aangaan van het abo er van uitging dat mail goed zou werken, wat in 95% van de tijd het geval is. ik heb dat dommel adres aan al m'n contacten gegeven, helaas zijn er af en toe problemen met de relay. dommel adres overgezet op gmail ondertussen maar ik vind het nogal onhandig om zo te werken.
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

xenne schreef:ik ga er ook niet verder op ingaan... mijn fout is dat ik bij het aangaan van het abo er van uitging dat mail goed zou werken, wat in 95% van de tijd het geval is. ik heb dat dommel adres aan al m'n contacten gegeven, helaas zijn er af en toe problemen met de relay. dommel adres overgezet op gmail ondertussen maar ik vind het nogal onhandig om zo te werken.

niet slecht bedoelt maar.. je zou nooit de email van uw provider moeten gebruiken voor privé contacten en of werk... Voor de simpele reden.. wat als je nu een andere ISP wilt?
ljd
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 1 keer
Contacteer:

icekiller2k6 schreef:
xenne schreef:ik ga er ook niet verder op ingaan... mijn fout is dat ik bij het aangaan van het abo er van uitging dat mail goed zou werken, wat in 95% van de tijd het geval is. ik heb dat dommel adres aan al m'n contacten gegeven, helaas zijn er af en toe problemen met de relay. dommel adres overgezet op gmail ondertussen maar ik vind het nogal onhandig om zo te werken.

niet slecht bedoelt maar.. je zou nooit de email van uw provider moeten gebruiken voor privé contacten en of werk... Voor de simpele reden.. wat als je nu een andere ISP wilt?
Kan ik alleen maar met akkoord gaan.

Elke deftige onderneming heeft nu toch wel een eigen domein. Het kost nu ook geen 100den euros meer.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

ljd schreef:Elke deftige onderneming heeft nu toch wel een eigen domein. Het kost nu ook geen 100den euros meer.
is dat tegen mij? heb helemaal geen onderneming, is hier ook nog nooit ter sprake gekomen.
xenne
Elite Poster
Elite Poster

icekiller2k6 schreef:niet slecht bedoelt maar.. je zou nooit de email van uw provider moeten gebruiken voor privé contacten en of werk... Voor de simpele reden.. wat als je nu een andere ISP wilt?
ik ben nog van de oude stempel en met mij nog vele denk ik. maar voor de rest heb je gelijk, overstappen geeft fkes miserie bij gebruik ISP email. vroeger ook telenet adres gebruikt, dus ja
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”