Koopadvies gevraagd ADSL2+ modem zonder router
Heeft iemand koopadvies voor een stabiele ADSL2+ modem, zonder ingebouwde router/firewall ? Eén ethernet uitgang volstaat, ik wil er niet meer geld aan uitgeven dan nodig aangezien ik reeds een goede router/firewall heb (die momenteel verbonden is met een Thomson Ethernet ADSL modem).
De modem moet compatibel zijn met het dommel adsl2+ netwerk. Vaak zie ik in de winkels ook dat ADSL2+ apparaten enkel annex A of A/B ondersteunen - op zich niet zo erg maar een vlotte upgade mogelijkheid is dan wel noodzakelijk.
De Speedtouch ADSL2+ modem was een optie voor mij, maar de commentaren die ik op dit forum lees (qua connectiestabiliteit) zijn niet zo schitterend blijkbaar. Iemand een goed alternatief ?
Alvast bedankt!
Marc
De modem moet compatibel zijn met het dommel adsl2+ netwerk. Vaak zie ik in de winkels ook dat ADSL2+ apparaten enkel annex A of A/B ondersteunen - op zich niet zo erg maar een vlotte upgade mogelijkheid is dan wel noodzakelijk.
De Speedtouch ADSL2+ modem was een optie voor mij, maar de commentaren die ik op dit forum lees (qua connectiestabiliteit) zijn niet zo schitterend blijkbaar. Iemand een goed alternatief ?
Alvast bedankt!
Marc
Laatst gewijzigd door mm2 31 mei 2008, 17:08, in totaal 1 gewijzigd.
-
- Erelid
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
siemens gigaset sx762 adsl router (139 euro incl. btw)
de beste in zijn soort ^^
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Ook hier eenzelfde vraag: zit met een AVM Fritz Box Fon Ata (router) die is aangesloten op een Speedtouch ADSL momdem. Welke modem is het beste in combinatie met Dommel Cityconnect? Moet dit annex M zijn? Om specifieke redenen (2 ATA poorten) wil ik niet van de Fritz Box af...
Siemens sx762
Een greep uit de vele kenmerken:
* Ingebouwd ADSL/ADSL2+ modem
* Draadloze transmissie tot 54 Mbits/s (compatibel met IEEE 802.11g en b)
* WiFi Gecertificeerd!
* Compatible met Gigaset WLAN Repeater 108, PC Card 108, USB Adapter 108 en USB Stick 108
* Zes SIP-accounts, voor zes gelijktijdige gesprekken
* Telefooncentrale voor het managen van max. zes telefoonnummers (d.m.v. SIP-proxy)
* Ideale combinatie met de Gigaset S450IP en C450IP
* Met twee analoge aansluitingen voor uw huidige analoge telefoons.
* Breedband internettoegang voor al je PC's
* 4 Ethernetpoorten voor extra vaste PC’s
* Ftp- en printserver (USB 2.0)
* Uitgebreide beveiligingsfuncties, geïntegreerde firewall
* Eenvoudige installatie via Web-browser
* Nederlandstalige software en Gebruiksaanwijzing
* Wat wil dit puntje zeggen, en meer bepaald ftp server ?
Een greep uit de vele kenmerken:
* Ingebouwd ADSL/ADSL2+ modem
* Draadloze transmissie tot 54 Mbits/s (compatibel met IEEE 802.11g en b)
* WiFi Gecertificeerd!
* Compatible met Gigaset WLAN Repeater 108, PC Card 108, USB Adapter 108 en USB Stick 108
* Zes SIP-accounts, voor zes gelijktijdige gesprekken
* Telefooncentrale voor het managen van max. zes telefoonnummers (d.m.v. SIP-proxy)
* Ideale combinatie met de Gigaset S450IP en C450IP
* Met twee analoge aansluitingen voor uw huidige analoge telefoons.
* Breedband internettoegang voor al je PC's
* 4 Ethernetpoorten voor extra vaste PC’s
* Ftp- en printserver (USB 2.0)
* Uitgebreide beveiligingsfuncties, geïntegreerde firewall
* Eenvoudige installatie via Web-browser
* Nederlandstalige software en Gebruiksaanwijzing
* Wat wil dit puntje zeggen, en meer bepaald ftp server ?
- Ken
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Dat je er een externe USB harde schijf op kan aansluiten en dat de siemens die gebruikt als opslag voor een ftp server. Printserver = usb printers op aansluiten.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- deej
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Je kan er een USB stick of HD aanhangen en dan speelt je router FTP server.Sala schreef:* Wat wil dit puntje zeggen, en meer bepaald ftp server ?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 457 keer
- Bedankt: 313 keer
Als de FRITZ!Box Fon WLAN 7270 in Annex A versie zou uitkomen, dan zou ik zeker voor deze gaan (heb nu een 7140 annex A)Lord Utopia schreef:siemens gigaset sx762 adsl router (139 euro incl. btw)
deze nieuwe heeft 802n + ingebouwd DECT station, ingebouwde fax ontvangst,....
"Telefonie: Faxempfang ohne Faxgerät. Auf Wunsch mit Weiterleitung per E-Mail"
spijtig geen annex M (denk ik toch)
ADSL2+ (16 MBit/s)
http://www.avm.de/de/Produkte/FRITZBox/ ... index.html
- devilkin
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 551 keer
- Bedankt: 341 keer
- Contacteer:
Wat zijn zoal de instelopties?Special_K schreef:Die heb ik ook en ben er tevreden van.Devilzown schreef:Linksys AM200
33 euro bij backoffice
Ik ben binnenkort ook opzoek naar iets nieuws om m'n cisco 827 te vervangen... tenzij die toevallig 9-12mbit zou ondersteunen
Telenet All-Internet -- using CV8560E & OPNsense on PCEngines APU2E4
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Proximus & Mobile Vikings -- Using OnePlus 8 Pro (ROM: Stock)
Als ik deze topic lees begin ik toch te twijfelen over die sx762
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ight=sx762
http://www.userbase.be/forum/viewtopic. ... ight=sx762
Het probleem is nu volledig van de baan. Zat nog een oudere FW versie op...
De router heeft nu al 3 dagen een verbinding zonder fouten. Tevreden dus over deze SX762. Behaald bijna even goede resultaten via draadloos (verdiep hoger) als met draad! Zeker het geld waard, jammer dat er nog geen Annex M opzit, maar zal vast en zeker wel komen!
De router heeft nu al 3 dagen een verbinding zonder fouten. Tevreden dus over deze SX762. Behaald bijna even goede resultaten via draadloos (verdiep hoger) als met draad! Zeker het geld waard, jammer dat er nog geen Annex M opzit, maar zal vast en zeker wel komen!
-
- Erelid
geen annex M op die siemens router? Das vreemd...
-
- Premium Member
- Uitgedeelde bedankjes: 20 keer
- Bedankt: 13 keer
Wat is nu zo speciaal aan Annex M? En waarom zou ik een Annex M kopen en waarom niet een Annex A?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
- Bedankt: 12 keer
annex a is 24mbits down en 1 mbits up.sail0rbe schreef:Wat is nu zo speciaal aan Annex M? En waarom zou ik een Annex M kopen en waarom niet een Annex A?
annex m is 24mbits down en 3mbits up..
kon je echt makkelijk zelf opzoeken hoor..
je moet niet zo lui zijn...
-
- Elite Poster
in praktijk (of enkel bij dommel?) boet je downsnelheid voor grotere up snelheidicekiller2k6 schreef:annex a is 24mbits down en 1 mbits up.sail0rbe schreef:Wat is nu zo speciaal aan Annex M? En waarom zou ik een Annex M kopen en waarom niet een Annex A?
-
- Elite Poster
yip maar heb ik ervoor overLoSeR schreef:in praktijk (of enkel bij dommel?) boet je downsnelheid voor grotere up snelheidicekiller2k6 schreef:annex a is 24mbits down en 1 mbits up.sail0rbe schreef:Wat is nu zo speciaal aan Annex M? En waarom zou ik een Annex M kopen en waarom niet een Annex A?
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Niet enkel bij Dommel ... Annex M gebruikt een deel van de downloadfrequenties om zo een hogere upload te krijgenLoSeR schreef: in praktijk (of enkel bij dommel?) boet je downsnelheid voor grotere up snelheid
-
- Elite Poster
IK snap dan niet waarom ze 24mbit als max aangeven bij downditCh schreef:Niet enkel bij Dommel ... Annex M gebruikt een deel van de downloadfrequenties om zo een hogere upload te krijgenLoSeR schreef: in praktijk (of enkel bij dommel?) boet je downsnelheid voor grotere up snelheid
-
- Elite Poster
omdat je een annex M modem ook op annex A kunt zetten.. dus als je download belangrijker vindt...
-
- Elite Poster
Het gaat hier niet over modem, maar over standaartenicekiller2k6 schreef:omdat je een annex M modem ook op annex A kunt zetten.. dus als je download belangrijker vindt...
stand. Annex M 24 down 3 up
stand Annex A 24 down 1 up
Mijn vraag waarom wordt er daar 24 mbit gezegd terwijl je altijd gaat inboeten voor hogere upload
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Sales pitchLoSeR schreef: Mijn vraag waarom wordt er daar 24 mbit gezegd terwijl je altijd gaat inboeten voor hogere upload
Ik heb trouwens nog niemand 24 Mbit zien halen, 20 Mbit zelfs niet for that matter
-
- Erelid
Ik denk dat dat gewoon een router is, die kan gebruikt worden voor zowel kabel als dsl...
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
- Bedankt: 104 keer
heb er geen flauw benul van want mijn kennis rijkt zo ver niet.
Ga binnenkort een internetaansluiting aanvragen en zou dan ineens een deftige modem / router willen kopen die adsl 2+ aankan, de vraag is natuurlijk welke te kopen.
Ga binnenkort een internetaansluiting aanvragen en zou dan ineens een deftige modem / router willen kopen die adsl 2+ aankan, de vraag is natuurlijk welke te kopen.
-
- Erelid
Diewelke dommel aanbiedtdecat schreef:heb er geen flauw benul van want mijn kennis rijkt zo ver niet.
-
- Elite Poster
heb juist op een nederlands forum gelezen dat er iemand met de door mij geposte linksys max 8mbit upload kan halen ipv van de normale 20mbit
dus de linksys zal het worden.
die siemens zou'k enkel nemen voor de usb poort maar die is me de 40 euro dan weer niet waard
die siemens zou'k enkel nemen voor de usb poort maar die is me de 40 euro dan weer niet waard
-
- Elite Poster
euh..? sorry? max upload= 3 mbitsdecat schreef:heb juist op een nederlands forum gelezen dat er iemand met de door mij geposte linksys max 8mbit upload kan halen ipv van de normale 20mbit
max download=24mbits..
homeconnect= verplicht siemens..
en leuke is.. moesten er speciale patches komen voor dommel netwerk zullen deze zeker voor de siemens uitkomen..
-
- Elite Poster
ik spreek over een forum in nederland waar ze al veel langer hogere snelheden dan bij ons.
Die persoon kon met de wrt300 max 8mbit upload halen.
dus voor de lijnen in belgie zal deze modem / router meer dan volstaan.
binnenkort ga ik voor de netconnect en schakelen we over naar cityconnect eens het beschikbaar is
binnenkort ga ik voor de netconnect en schakelen we over naar cityconnect eens het beschikbaar is
-
- Erelid
Kun je je link inkorten trouwens?decat schreef:ik spreek over een forum in nederland waar ze al veel langer hogere snelheden dan bij ons.
8 Mb upload, is dat dan voor fiber?
Want in Nederland is er noch een DSL-lijn, noch een kabel-lijn met meer dan 2,5 Mb upload...
-
- Elite Poster
Lord Utopia schreef:Kun je je link inkorten trouwens?
8 Mb upload, is dat dan voor fiber?
Want in Nederland is er noch een DSL-lijn, noch een kabel-lijn met meer dan 2,5 Mb upload...
nee dat kan ik niet
wat voor een lijn die heeft weet ik niet.
max wat hij er met de linksys kon uploaden was 8mbit en dixit linksys kan de modem / router niet meer aan
-
- Elite Poster
ik vermoed fiber ja maar wat maakt dat uit?
het is de modem waarover ik het heb, niet over de lijn.
als die 8mbit upload haalbaar is op die modem via fiber is er toch sowieso meer dan 1mbit (tot de beloofde max 3 mbit) haalbaar op adsl2+?
het is de modem waarover ik het heb, niet over de lijn.
als die 8mbit upload haalbaar is op die modem via fiber is er toch sowieso meer dan 1mbit (tot de beloofde max 3 mbit) haalbaar op adsl2+?
momenteel heb ik nog een Belgacom ADSL Go. M'n Alcatel Speedtouch Home modem is stuk. Zou ik deze kunnen vervangen met de Siemens Gigaset SX762 en 'n tijd nog bij Belgacom blijven en later overstappen naar Dommel Homeconnect?