full cd in stukken "hakken"

Windows, Android, iOS, Linux, Chrome OS, ...
Plaats reactie
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Ik heb een vraagje
Ik heb een cd, maar die bestaat maar uit 1 track. Terwijl het normaliter 16 tracks zijn.
Weet iemand hoe ik die in meerdere tracks kan "hakken"? Of welk programma ik dan het beste kan gebruiken?
Ik dank jullie alvast?

[mod="Sub Zero"]Ik heb je post verplaatst. Non-windows is meer voor linux en aanverwanten. Dus in het windows-forum[/mod]
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
meon
Administrator
Administrator
Twitter: meon
Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
Bedankt: 759 keer
Contacteer:

Er zijn misschien tools die zoiets automatisch kunnen, maar dit is wat ik zou doen:
- rippen met Sound Forge 7.0 ( http://mediasoftware.sonypictures.com/d ... sp?DID=461 -> trial )
- selectie maken van het eerste liedje en kopiëren
- nieuwe file maken en plakken, opslaan als wav of mp3
- selectie maken van 2e liedje ...

Die selectie maken gaat vrij makkelijk, je ziet namelijk de waveform en ziet dus normaal goed waar het éne liedje ophoudt en het volgende begint.

Als je eenmaal allemaal losse nummers hebt kan je die met Nero of een ander brandprogramma terug naar een cd branden.
Polleke
Pro Member
Pro Member
Bedankt: 2 keer

Hallo,

Hopelijk begrijp ik je vraag juist... Een tijdje geleden heb ik een aantal LP's op CD gezet, en dan krijg je ook 1 .wav file per kant die je dan in stukken moet kappen. Voor je CD moet je die dus eerst rippen naar je harde schijf naar een .wav bestand. Hou er wel rekening mee dat zo'n bestand een dikke 10 MB per minuut muziek oplevert. Een van de betere programma'tjes om dat te doen is bv. EAC (exact audio copy), maar het lukt ook met de meeste writer programma's.

Om het zaakje in stukken te kappen heb je dan een WAV editor nodig. Bij Nero zit bv. ook zo'n eentje (Nero wav editor, wat anders). Je laadt dat volledig wavje (voor 80 min dus een dikke 800 MB ;)). Je selecteert het eerste nummer (gewoon slepen in die zone met het grafiekje). Om precieser te werken kan je inzomen, of gewoon eens luisteren waar het zaakje eindigt. Onder edit vind je "kopiëren naar bestand", waarmee je dus je selectie wegschrijft. Met CTRL+DEL wis je dan je selectie. En zo doe je verder voor alle tracks.

Er bestaan veel betere WAV editors (bv. Cool edit pro (nu Adobe audition) of Sound forge, maar hiervoor heb je zo'n zwaar geschut niet nodig.

Het is mogelijk dat er software bestaat die dat automatisch kan doen, maar een beetje manueel handwerk kan geen kwaad ;)
Met vriendelijke groeten,

Polleke
Nob
Erelid
Erelid
Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
Bedankt: 109 keer
Contacteer:

Die CD zal dus wel beveiligd zijn dan waarschijnlijk.

Download exactaudiocopy (www.exactaudiocopy.de) en daar kan je ergens selecteren read TOC manually. (en dan herkent hij normaal de rest van de files)

Toch nog effe op wijzen dat het copiëren van een CD enkel toegestaan is als je het origineel in je bezit hebt en als het voor eigen gebruik is.

greetz,

Nob
gimic
Premium Member
Premium Member
Uitgedeelde bedankjes: 7 keer
Bedankt: 13 keer

yo,

ik heb et voor u eens ingetypt in google, en ik kwam op de volgende link terrecht,

http://www.ezsoftmagic.com/download.htm

ge kunt daar uwe cue file rechtstreeks inladen en hem het werk laten doen voor jou. de versie is wel gelimiteerd tot max 5 tracks maar ja, als je het echt nodig hebt dan koopt ge da progke, da is mega gemakkelijk, ipv te prutsen met wave editor.

Greetz
Gimic
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Dus als ik het goed begrijp heb je de wave file (bvb eentje van 700 MB) en de .cue file?

Dan kan je die evengoed in stukken kappen met exactaudiocopy, da's gratis...

greetz,

Nob
gimic
Premium Member
Premium Member

met dat programma moet ge da nie om zetten naar wav, gewoon uwen mp3 pakken en invoeren, en em schrijft er terug mp3's van in stukken.

Greetz
Gimic
Gast

Jama met exactaudiocopy gaat dat ook. Anyway en er zijn nog veel gratis programma's waarmee ge dat kunt doen.

So no need to pay.

greetz,

Nob
Massachusetts
Plus Member
Plus Member

Nogmaals bedankt voor de tips.
Operatie geslaagd. :-)
Make a wish, make a move, make up your mind, you can choose.
gimic
Premium Member
Premium Member

Jama met exactaudiocopy gaat dat ook. Anyway en er zijn nog veel gratis programma's waarmee ge dat kunt doen.

sorry, wist da nie, da was et eerste progke da'k tegen kwam in google :-)

Greetz
Gimic
Nob
Erelid
Erelid
Contacteer:

Altijd verder kijken dan je neus lang is :p

Is niks, 't is je vergeven :)

greetz,

Nob
Slekken
Pro Member
Pro Member

In Nero bestaat er ook een functie om leidjes in stukken te kappen. 'k Weet niet hoe handig/nuttig andere hier beschreven progs zijn, maar nero deed het werk goed.

greetz
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
Bedankt: 1985 keer

Nob schreef:Toch nog effe op wijzen dat het copiëren van een CD enkel toegestaan is als je het origineel in je bezit hebt en als het voor eigen gebruik is.

Tracht je je geweten te sussen ? Ook dit is niet toegelaten !
The Oddity
Elite Poster
Elite Poster
Contacteer:

r2504,

Als je post argumenteer dan.. remember...

Het is wel toegelaten een backup-kopie van een cd te maken, indien je de cd gekocht hebt, MAAR (en dat vergeet Nob er bij te zeggen) enkel legaal als die backup op hetzelfde medium staat als de oorspronkelijke drager.
I love it when a plan comes together!
deej
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 4 keer

Om de puntjes op de i te zetten:

Detect TOC manually is verwijderd uit de laatste EAC omdat dit het programma illegaal maakt volgens een Europese richtlijn.

Hetzelfde lot is binnenkort Plextools gebruikers beschoren die "enable single session only" gebruiken om kopiëerbeveiligde cd's toch correct te rippen.

Europa heeft dus nu ook zijn DCMA zoals de US al 5 jaar heeft.

(schaamteloze reclame)En in de marge, nu het toch over audio gaat, http://www.hydrogenaudio.org is de place to be als je over hoogwaardige audiocompressie wil leren :)
Plaats reactie

Terug naar “Software en apps”