Idd, ik vind het zeer bedroevend dat de hoofdstad van België/Europa nog altijd niet waardig is voor Dommel om hun Cityconnect er uit te breiden.Goztow schreef:Bah, nog steeds geen Brussel .
Zeer triestig...
De ADSL afstanden zijn dezelfde voor ADSL2+, je gebruikt nog steeds dezelfde lijnToppy schreef:Ivm met die afstanden van de centrale, ik neem aan dat dit dezelfde afstanden zijn als degene we nu voor een ADSL centrale hebben, of niet ?
P.S. Komaan, een grootstad als Gent mag snel voorzien worden !
Op de website staat :ljd schreef:Voorlopig niet aansluitbaar op cityconnect.
Ik woon nochtans in 9000 Gent.
Correct, edpnet gebruikt nu al 3 centrales in Gent en dat ze nog niet allemaal.Tego schreef:Gent heeft natuurlijk ook weer meerdere centrales...
epdnet zat bijvoorbeeld al partieel in Gent met hogere snelheden, maar niet voor mij thuis (centrum Gent). Ben hier ook aan het wachten op CityConnect.
dat STOND er, nu staat erRedJane schreef:Op de website staat :ljd schreef:Voorlopig niet aansluitbaar op cityconnect.
Ik woon nochtans in 9000 Gent.
we are pleased to announce that as of 01/07/2008 cityconnect will be available in and around following cities:
Ghent
...
Klopt. Netconnect is ADSL2+ via het Belgacom netwerk terwijl CityConnect ADSL2+ via het eigen Dommel netwerk is. Voor beiden heb je een ADSL2+ modem nodig. Je zorgt best dat je modem MER (MAC Encapsulated Routing) ondersteunt, anders moet je hem in bridge mode zetten en er een router achter zetten.bmattijs schreef:Wat betreft die ontsluiting van netconnect: is dit ook adsl2+ netwerk? En betekent dit dus de nood aan een compatibele modem? (sorry als de vraag al gesteld is geweest, rats over gelezen dan)
Code: Selecteer alles
ADSL lijn -> Speedtouch in Bridge -> Asus Router -> PC
Code: Selecteer alles
ADSL Lijn -> Siemens -> PC
Kan er mij iemand uitleggen wat er aan de hand is met die Zambo, en waarom we nu echt zo lang moeten wachten in Kortrijk ? (Het stond in het begin wel gepland dacht ik ...)Software schreef:
Weet iemand iets over Kortrijk ?
Ook een redelijk grote stad.
Komt er niet omdat Zambo daar woont.
Welja, Zambo maakte het de alternatieve providers, Telenet en Belgacom heel erg moeilijk, daarom hebben ze allemaal gezegd: wij zullen niet meer investeren in Kortrijk.cougare schreef:
Kan er mij iemand uitleggen wat er aan de hand is met die Zambo, en waarom we nu echt zo lang moeten wachten in Kortrijk ? (Het stond in het begin wel gepland dacht ik ...)
Lord Utopia schreef:Welja, Zambo maakte het de alternatieve providers, Telenet en Belgacom heel erg moeilijk, daarom hebben ze allemaal gezegd: wij zullen niet meer investeren in Kortrijk.cougare schreef:
Kan er mij iemand uitleggen wat er aan de hand is met die Zambo, en waarom we nu echt zo lang moeten wachten in Kortrijk ? (Het stond in het begin wel gepland dacht ik ...)
Oostende stond in de to-do lijst, maar Kortrijk?
http://core.tweakers.net/nieuws/49140/d ... reken.htmlDe adsl2+-verbindingen van Dommel zullen voorlopig slechts in enkele grote steden beschikbaar zijn. Gent, Hasselt, Genk, Oostende, Luik, Charleroi, Antwerpen, Bergen, Brussel en Kortrijk zijn de uitverkorenen die van de Cityconnect-abonnementen zullen kunnen profiteren.
PreciesSoftware schreef:Het artikel is van donderdag 30 augustus 2007
Ok, bedankt. Ik dacht er sowieso wel aan om ineens de Siemens modem in het pakket bij te bestellen. (wel duur, 140€).deej schreef:Klopt. Netconnect is ADSL2+ via het Belgacom netwerk terwijl CityConnect ADSL2+ via het eigen Dommel netwerk is. Voor beiden heb je een ADSL2+ modem nodig. Je zorgt best dat je modem MER (MAC Encapsulated Routing) ondersteunt, anders moet je hem in bridge mode zetten en er een router achter zetten.bmattijs schreef:Wat betreft die ontsluiting van netconnect: is dit ook adsl2+ netwerk? En betekent dit dus de nood aan een compatibele modem? (sorry als de vraag al gesteld is geweest, rats over gelezen dan)
Omdat de Speedtouch MER niet ondersteunt (of toch niet via de GUI) werkte ik zo in begin:
Nu met de Siemens werk ik gewoon zo:Code: Selecteer alles
ADSL lijn -> Speedtouch in Bridge -> Asus Router -> PC
Dus het is kwestie van een goeie modem te zoeken.Code: Selecteer alles
ADSL Lijn -> Siemens -> PC
D'er zijn 2 manieren om ADSL2+ aan te bieden:proxiboyke schreef:kan het dat bvb scarlet wel adsl2 aanbied en dommel niet
Is het niet zo als adsl2+ er is dat iedereen daar gebruik van maakt ?
ik woon ook in kortrijk
Op de Dommel-site staat voor Netconnect toch ADSL zonder 2+ ?deej schreef:Klopt. Netconnect is ADSL2+ via het Belgacom netwerk terwijl CityConnect ADSL2+ via het eigen Dommel netwerk is. Voor beiden heb je een ADSL2+ modem nodig.
Vanaf 1/7/08 biedt dommel speedpacks aan over ADSL2+. Lees er de nieuwsberichten even op na.desteven schreef:Op de Dommel-site staat voor Netconnect toch ADSL zonder 2+ ?deej schreef:Klopt. Netconnect is ADSL2+ via het Belgacom netwerk terwijl CityConnect ADSL2+ via het eigen Dommel netwerk is. Voor beiden heb je een ADSL2+ modem nodig.
Voor NetConnect zal Dommel ADSL2-opties (tot 12 Mb) aanbieden op de gewone NetConnect abonnementen. ADSL2 bij Belgacom heeft dekking van 85%.desteven schreef:Op de Dommel-site staat voor Netconnect toch ADSL zonder 2+ ?deej schreef:Klopt. Netconnect is ADSL2+ via het Belgacom netwerk terwijl CityConnect ADSL2+ via het eigen Dommel netwerk is. Voor beiden heb je een ADSL2+ modem nodig.
60 % tegen de zomer dacht ik.dean3009 schreef:Hoeveel procent dekking gaat VDSL2 eigenlijk hebben?
/scarcamse ondean3009 schreef:Hoeveel procent dekking gaat VDSL2 eigenlijk hebben?
Ik heb net contact opgenomen met dommel ivm dat artikel . En ook al staat de stad erbij waar ik in woon , maar volgens hun zit ik op 7.4 km van de centrale ( volgens bgc 5.2 km ) . Voor mij dus jammer maar helaas ( en ik vrees ook voor heel veel provincie genoten ) .margaaas schreef:Op ,: http://clickxmagazine.zdnet.be/nieuws.cfm?id=85958 schrijft men >>
Bijna elke Limburger kan eind dit jaar internetten aan meer dan 20 Mbps. Dommel plant een uitbreiding van zijn Cityconnect-gebied naar vrijwel alle Limburgse steden. Zo zal voor het eerst een volledige provincie aansluitbaar zijn op het huidige ADSL2+-netwerk. Dat effectief elke inwoner toegang krijgt, kan de provider niet garanderen, omdat dit afhankelijk is van de afstand tussen de woning en de straatcabine.
En meer.....
van die 85%, daar geloof ik niets van hé.Lord Utopia schreef:Voor NetConnect zal Dommel ADSL2-opties (tot 12 Mb) aanbieden op de gewone NetConnect abonnementen. ADSL2 bij Belgacom heeft dekking van 85%.desteven schreef:Op de Dommel-site staat voor Netconnect toch ADSL zonder 2+ ?deej schreef:Klopt. Netconnect is ADSL2+ via het Belgacom netwerk terwijl CityConnect ADSL2+ via het eigen Dommel netwerk is. Voor beiden heb je een ADSL2+ modem nodig.
CityConnect heeft unieke eigenschappen die je nergens anders kan verkrijgen, ook niet op NetConnect.
Toch wel, al zullen een groot deel van die 85% niet echt kunnen profiteren van ADSL2+, daar ze te ver van de centrale verwijderd zitten en dus in de praktijk zullen terugvallen op "ADSL-snelheden".emke schreef:van die 85%, daar geloof ik niets van hé.
Sunz schreef:pfff, nog steeds niets in brussel, om triestig van te worden...
telenet s**** zo zwaar hé
Aah ok, bedankt voor de info.Lord Utopia schreef:Voor NetConnect zal Dommel ADSL2-opties (tot 12 Mb) aanbieden op de gewone NetConnect abonnementen. ADSL2 bij Belgacom heeft dekking van 85%.desteven schreef:Op de Dommel-site staat voor Netconnect toch ADSL zonder 2+ ?deej schreef:Klopt. Netconnect is ADSL2+ via het Belgacom netwerk terwijl CityConnect ADSL2+ via het eigen Dommel netwerk is. Voor beiden heb je een ADSL2+ modem nodig.
CityConnect heeft unieke eigenschappen die je nergens anders kan verkrijgen, ook niet op NetConnect.