Dommel hosting weer down ?

Zit je met opmerkingen en een paar vragen over dommel / schedom? Post ze dan hier maar.
reyntjensw
Pro Member
Pro Member
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Bedankt: 1 keer

@Ken, Je die host is echt niet zo goedkoop hoor, kijk maar eens http://www.pcextreme.nl/webhosting/premium/kenmerken/
dit betaal ik bij mijn host
http://prodius.be/hosting.pro.php

vergelijk eens de 1gb pakketten.
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

reyntjensw schreef:@Ken, Je die host is echt niet zo goedkoop hoor, kijk maar eens http://www.pcextreme.nl/webhosting/premium/kenmerken/
dit betaal ik bij mijn host
http://prodius.be/hosting.pro.php

vergelijk eens de 1gb pakketten.
Ja maar bij prodius heb je geen SLA met uptime garantie éh. Bij prodius is het enkel een uptimegarantie. Maar als ze plat liggen, zijn ze ook plat en zal je misschien geen geld terug krijgen zoals wel het geval is bij pcextreme.nl. Niet echt te vergelijken die twee.
Alsook zijn de pro pakketten van prodius eerder reseller pakketten die je dan beter vergelijkt met : http://www.pcextreme.nl/webhosting/reseller/kenmerken/

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Ik zit er nu al 3 jaar bij en ze hebben nog geen 1 keer uitgelegen.
Misschien iets wat je over het hoofd ziet, als je een dynamische site maakt wordt er bij prodius wel elk uur een backup gemaakt van je database, iets wat toch niet te onderschatten is. Een backup terugzetten is ook gratis, dusja

Edit :

Even de sla gelezen en dit gevonden:

Code: Selecteer alles

Onderhoud valt niet onder de uptime garantie mits:

* Het onderhoud minimaal 3 dagen van te voren is aangekondigd per e-mail.
    * Het spoedonderhoud betreft wat de veilige werking van de servers ten goede komt.

Uitgesloten van de uptime garantie zijn:

* Kabelbreuken door grondwerkzaamheden
    * Storingen door of als gevolg van (terroristische) aanslagen
    * Waterschade door en/of als gevolg van overstromingen
    * Storingen door en/of als gevolg van ongelukken met een (zweef)vliegtuig
maw neem nu dat het datacenter plat gaat zoals dieghem enkele tijd terug, dan mag je naar je geld fluiten. Ook onderhoud telt niet mee. Maw moet je al veel geluk hebben mocht je je geld terug krijgen want het zit allemaal zo goed geformuleerd dat je het bijna niet kan krijgen
Ken
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
Bedankt: 94 keer

Ze hebben dan ook een fallback systeem in een ander dc. Kan je lezen in hun forum.

Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
reyntjensw
Pro Member
Pro Member

Tja, ik moet gelukkig de keuze niet meer maken.

Ik kan alleen prodius aanraden, das al! Het is wel raar dat ze hun fallback systeem niet op hun website zelf plaatsen hé ...
icekiller2k6
Elite Poster
Elite Poster
Bedankt: 12 keer

reyntjensw schreef:Ik zit er nu al 3 jaar bij en ze hebben nog geen 1 keer uitgelegen.
Misschien iets wat je over het hoofd ziet, als je een dynamische site maakt wordt er bij prodius wel elk uur een backup gemaakt van je database, iets wat toch niet te onderschatten is. Een backup terugzetten is ook gratis, dusja

Edit :

Even de sla gelezen en dit gevonden:

Code: Selecteer alles

Onderhoud valt niet onder de uptime garantie mits:

* Het onderhoud minimaal 3 dagen van te voren is aangekondigd per e-mail.
    * Het spoedonderhoud betreft wat de veilige werking van de servers ten goede komt.

Uitgesloten van de uptime garantie zijn:

* Kabelbreuken door grondwerkzaamheden
    * Storingen door of als gevolg van (terroristische) aanslagen
    * Waterschade door en/of als gevolg van overstromingen
    * Storingen door en/of als gevolg van ongelukken met een (zweef)vliegtuig
maw neem nu dat het datacenter plat gaat zoals dieghem enkele tijd terug, dan mag je naar je geld fluiten. Ook onderhoud telt niet mee. Maw moet je al veel geluk hebben mocht je je geld terug krijgen want het zit allemaal zo goed geformuleerd dat je het bijna niet kan krijgen

hmm niet waar, als ze een hd failure hebben en stel dat het 2dagen duurt eer ze het terug aan het werken krijgen krijg jeje geld wel terug.

Of als hun toestel zelf uitvalt (stroomstoot etc..)

hetgene waar ze niet voor vergoeden zijn dus 'kwestie die buiten hun controle liggen' dat doet elke verzekeraar etc ook.
Plaats reactie

Terug naar “Dommel”