Ik heb een dell vostro 1000 met vista maar onlangs heb ik beslist van er win xp en debian op te zetten in plaats van vista. Ik heb de drivers van de cd van dell geinstalleerd maar ik had problemen, dan heb ik drivers van internet gedownload en geinstalleerd maar nu gebeurt het regelmatig dat ik gestreamde video bekijk en dat mijn scherm zwart word en dan terug normaal, maar soms komt het zwart en doet mijn laptop zelf niets meer, dan moet ik hem rebooten. Het gebeurt soms ook dat ik strepen zie.
Hoe kan ik dit oplossen?
problemen met ATI Radeon® Xpress 1150 HyperMemory
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]
Ik zouw niet direct zeggen dat er iets scheelt met uw gfx kaart .. omdat daarvoor geen problemen zijn geweest als ik het goed begrijp... Ik denk eerder probleem met slechte drivers ... Wat zij mij altijd hebben gezegt is volgende ... uninstaleer uw drivers maar ook met drivercleaner een toolke die ge vind in google.... soms kan dat conficten geven met oudere data van drivers dat de nieuwe problemen gaan geven ... probeer ook Omegadrivers ....Moest dat niet helpen ..zouw vista trg instaleren om te zien hoe alles daarop werkt .. Maar ik denk toch dat de drivers de oorzaak van zijn ...
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
Politic ?? they make law's when they cant solve a problem ... Now how helpfull is that ...
- Patje
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 179 keer
- Bedankt: 79 keer
Kijk mss even op de site van Ati voor drivers, maar zie er niet meteen voor de radeon 1150 ?
http://ati.amd.com/support/driver.html
http://ati.amd.com/support/driver.html
Intel® i3-10100 Quad-Core @3,60 GHZ. Ram: 16 GB DDR4. SSD NVMe 500 GB || Windows 11 Home X64 || GSM Samsung A13 @Proximus FlexPack
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
*B-Box3V+ Speedtest https://www.speedtest.net/nl/result/12841719727
Dat zal wel onder de 1050 reeks vallen. Fabrikanten hebben nogal de neiging om verschillende types uit te brengen en te zotter de naam te beter. Maar ik denk dat de drivers van amd gewoon hetzelfde zijn voor de meeste kaarten, net zoals de nvidia drivers.
Edit: de kaart staat er wel tussen hoor.
Kijk maar onder Integrated/motherboard
Edit: de kaart staat er wel tussen hoor.
Kijk maar onder Integrated/motherboard
Ik zou die laptop na laten kijken, want dat is geen normaal gedrag.
Tenzij de fequentie te hoog komt te liggen, maar dan schakelt het scherm normaal uit, strepen is meestal geen goed teken.
Je zou eens uit moeten vissen hoe warm de chips worden, want het kan ook duiden op oververhitting van bepaalde componenten.
Als je nog garantie hebt kan je het beste Dell er eens naar laten kijken.
Tenzij de fequentie te hoog komt te liggen, maar dan schakelt het scherm normaal uit, strepen is meestal geen goed teken.
Je zou eens uit moeten vissen hoe warm de chips worden, want het kan ook duiden op oververhitting van bepaalde componenten.
Als je nog garantie hebt kan je het beste Dell er eens naar laten kijken.
Yup als je garantie hebt is dat het beste optie om hun dat te laten nachecken .. maar ik denk dat uw kaart niet defect is ( hardware fout) ..anders zou ge na installeren van drivers blauwe scherm moeten hebben als die defect was . heb dat al meerderemaals gezien . Het lijkt erop dat iets niet goed samen werkt , wanneer je kaart dingens moet gaan berekenen , gaat die gek doen.
i believe in Technology ... they can changes this world to make it easy for us .
gezien dit na xp gekomen is zover ik op kan maken zou ik zeggen controleer alle drivers, installeer vista terug en kijk of het nogsteeds gebeurd.
Plotselinge hardwareproblemen na het instaleren van een andere versie van windows kan, maar is niet waarschijnlijk.
Plotselinge hardwareproblemen na het instaleren van een andere versie van windows kan, maar is niet waarschijnlijk.
- Beter met het mes op tafel, dan met het mes door je lijf -
- CiBi
- Premium Member
- Bedankt: 1 keer
alles gedaan uit het eerste deel van deze post en ondertussen al rond de 100 uur zonder dat het gebeurde, vroeger gebeurde het ieder uur, dus ik denk dat het opgelost iselldiablo schreef:Ik zouw niet direct zeggen dat er iets scheelt met uw gfx kaart .. omdat daarvoor geen problemen zijn geweest als ik het goed begrijp... Ik denk eerder probleem met slechte drivers ... Wat zij mij altijd hebben gezegt is volgende ... uninstaleer uw drivers maar ook met drivercleaner een toolke die ge vind in google.... soms kan dat conficten geven met oudere data van drivers dat de nieuwe problemen gaan geven ... probeer ook Omegadrivers ....Moest dat niet helpen ..zouw vista trg instaleren om te zien hoe alles daarop werkt .. Maar ik denk toch dat de drivers de oorzaak van zijn ...
STARBUCKS : CPU : Intel i5-540M (2x2.53Ghz) , RAM : 4GB , HD : 500GB , GRAKA : GeForce GT 330M + onboard Intel HD Graphics , OS : X.6 Snow Leopard 64bit , SCREEN : 17" 1920x1200 LED-backlit widescreen [laptop]