Hallo iedereen,
mijn broer had veel problemen met zijn computer met xp home (compaq, amd athlon xp 2200+, 265ram geloof ik).
We hebben toen de schijf geformatteerd en xp prof erop gezet, maar sindsdien heeft hij geen geluid meer en krijgt hij telkes een foutmelding dat hij geen geluidskaart meer heeft of dat er problemen me zijn.
Ik hoop dat het een beetje duidelijk is en dat jullie een oplossing weten.
probleem geluidskaart na herinstallatie xp prof
-
- Administrator
- Contacteer:
-
- Elite Poster
- Contacteer:
Ja, je zal geen originele windows cd, met zo'n fancy logo op terug vinden, maar wel gewone ordinare cd's eventueel met compaq logo op, anders zelf gewone cd-r's achtig. Das typisch voor PB en Compaq...
Ga naar Start > Uitvoeren/Run > tik hier "devmgmt.msc" zonder "" en enter, normaal zal je ergens een anomalie tegenkomen omtrent een geïnstalleerd apparaat aangeduid met geel/uitroeptekentje..
Rechtermuisklik op dat apparaat > Tabblad Driver > en nu kies je ofwel: Reinstall Driver of Update Driver. En nu laat je hem zoeken op de cd's van compaq... en anders, zoek je gewoon eens welke geluidskaart het is.. in de documentatie van de pc (handleiding) of je kijkt binnenin op de soundcard zelf naar een serial number en dan zoek je het op op internet, zodat je een driver kan downloaden.
Ga naar Start > Uitvoeren/Run > tik hier "devmgmt.msc" zonder "" en enter, normaal zal je ergens een anomalie tegenkomen omtrent een geïnstalleerd apparaat aangeduid met geel/uitroeptekentje..
Rechtermuisklik op dat apparaat > Tabblad Driver > en nu kies je ofwel: Reinstall Driver of Update Driver. En nu laat je hem zoeken op de cd's van compaq... en anders, zoek je gewoon eens welke geluidskaart het is.. in de documentatie van de pc (handleiding) of je kijkt binnenin op de soundcard zelf naar een serial number en dan zoek je het op op internet, zodat je een driver kan downloaden.
I love it when a plan comes together!
- meon
- Administrator
- Twitter: meon
- Uitgedeelde bedankjes: 564 keer
- Bedankt: 759 keer
- Contacteer:
Van compaq kan je op hun support site alle meest recente drivers downloaden op http://h18000.www1.hp.com/support/files/
Aangezien ik niet weet welke compaq je broer heeft (evo? pressario?) moet je van daar uit eens verder bladeren door de juiste opties te kiezen.
Aangezien ik niet weet welke compaq je broer heeft (evo? pressario?) moet je van daar uit eens verder bladeren door de juiste opties te kiezen.
ik weet niet als dit al opgelost is of niet, maar ik heb vroeger een gellijkaardig probleem gehad, meestal zitten drivers voor geluidskaart wel in windows verwerkt , je moet gewoon eens in je hardware lijst kijken , en normaal staat je geluidskaart er in, waarschijnlijk met een geel vraagteken of uitroepteken voor, dan moet je deze gewoon configureren , ik moest wel met het internet verbonden zijn om dit te doen