"Europa moet BTW op brandstof verlagen"
-
- Elite Poster
- Berichten: 907
- Lid geworden op: 20 jun 2005, 16:15
- Uitgedeelde bedankjes: 33 keer
- Bedankt: 6 keer
De Franse president Nicolas Sarkozy heeft Europese landen opgeroepen het BTW-tarief op brandstof te verlagen. Tot die tijd, zei Sarkozy, moet Frankrijk degenen die het meest te lijden hebben onder de stijgingen, compenseren met geld uit een fonds van BTW-inkomsten.
Charmeoffensief
Sarkozy's oproep op de radio maakte deel uit van een charmeoffensief dat eerder die dag werd ingezet met een bezoek aan slagers en kaasboeren in Frankrijks omvangrijkste groothandel. Bij de vishandelaren ging hij niet langs, waarschijnlijk omdat Franse vissers nu al meer dan twee weken lang verscheidene havens blokkeren uit protest tegen hoge brandstofprijzen.
Omni-president
De Franse president probeerde met het bezoek en zijn uitspraken zijn reputatie als 'omni-president' op te poetsen en zijn gekelderde populariteit uit het slop te halen. Afgezien van een kort moment van enthousiasme bij zijn inauguratie, vorig jaar, is die populariteit nooit groot geweest. Volgens veel kiezers voert Sarkozy de beloofde economische hervormingen niet snel genoeg door en doet hij te weinig om de daling in koopkracht te stoppen. (ap/bf)
Charmeoffensief
Sarkozy's oproep op de radio maakte deel uit van een charmeoffensief dat eerder die dag werd ingezet met een bezoek aan slagers en kaasboeren in Frankrijks omvangrijkste groothandel. Bij de vishandelaren ging hij niet langs, waarschijnlijk omdat Franse vissers nu al meer dan twee weken lang verscheidene havens blokkeren uit protest tegen hoge brandstofprijzen.
Omni-president
De Franse president probeerde met het bezoek en zijn uitspraken zijn reputatie als 'omni-president' op te poetsen en zijn gekelderde populariteit uit het slop te halen. Afgezien van een kort moment van enthousiasme bij zijn inauguratie, vorig jaar, is die populariteit nooit groot geweest. Volgens veel kiezers voert Sarkozy de beloofde economische hervormingen niet snel genoeg door en doet hij te weinig om de daling in koopkracht te stoppen. (ap/bf)
- Ken
- Elite Poster
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 04 apr 2005, 23:18
- Locatie: België
- Uitgedeelde bedankjes: 47 keer
- Bedankt: 94 keer
Naast dat vind ik dat Sarkozy wel zeer goed z'n werk doet maar dat de Franse bevolking immens lui is en veel te weinig werkt tegenover andere landen.
Kijk eens naar die ambtenaren daar... Het slechtste wat Frankrijk ooit kon overkomen.
Kijk eens naar die ambtenaren daar... Het slechtste wat Frankrijk ooit kon overkomen.
Internet = Proximus Business Flex Fiber 1000/100 & back-up Telenet Business Fibernet 300/30 Mbps
Fixed phone = OVH VoIP Entreprise
Mobile= Destiny Mobile Unlimited + Samsung S21
TV = FTA IPTV + Netflix
Network = 100% MikroTik powered
Car = Tesla Model 3 (Team blue)
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
In de US zijn de belastingen op brandstoffen veel lager dan in Europa, en tot wat leidt dat ?ketter schreef:De Franse president Nicolas Sarkozy heeft Europese landen opgeroepen het BTW-tarief op brandstof te verlagen.
Tot het veel minder bewust omgaan met brandstofverbruik en het niet investeren in openbaar vervoer (aangezien met de auto rijden toch spotgoedkoop is/was).
Is dat de weg die we in Europa willen opgaan ?
-
- Premium Member
- Berichten: 670
- Lid geworden op: 30 nov 2003, 13:23
- Locatie: leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
- Bedankt: 16 keer
Het openbaar vervoer in de USA moet niet onderdoen aan ons openbaar vervoor hoor... Amerika is nu eenmaal een consumptiemaatschappij.. maar het nutteloos gebruik van de auto heb je hier ommes ook. Ik denk dat het probleem voornamelijk ligt bij de auto's en dus de autofabrikanten.. In de us willen ze nu allemaal een grote auto.. Een standaard auto die ik daar eens gehuurd heb was een 3lJan_B schreef:In de US zijn de belastingen op brandstoffen veel lager dan in Europa, en tot wat leidt dat ?ketter schreef:De Franse president Nicolas Sarkozy heeft Europese landen opgeroepen het BTW-tarief op brandstof te verlagen.
Tot het veel minder bewust omgaan met brandstofverbruik en het niet investeren in openbaar vervoer (aangezien met de auto rijden toch spotgoedkoop is/was).
Is dat de weg die we in Europa willen opgaan ?
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Daar verschillen we van mening: degelijke trein- en busverbindingen moet je volgens mij in de US vaak ver gaan zoeken (ik heb vooral ervaring met de Westkust).misterjo schreef:Het openbaar vervoer in de USA moet niet onderdoen aan ons openbaar vervoor hoor...
Ik ben zo eens in een 5 liter bak terechtgekomen. Maar door de niet al te stijve vering en de automaat was het niet eens zo tof om mee te rijden ...misterjo schreef:Een standaard auto die ik daar eens gehuurd heb was een 3l
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
De US is dan ook groter dan een zakdoek... ik heb 6000 km rondgereden aan de Westkust, en als je dat op de kaart bekijkt is dat een zielig klein cirkeltje dat je gedaan hebt. De Westkust is trouwens ook helemaal niet zo plat als Belgie.Jan_B schreef:Daar verschillen we van mening: degelijke trein- en busverbindingen moet je volgens mij in de US vaak ver gaan zoeken (ik heb vooral ervaring met de Westkust).
Over het openbaar vervoer in Belgie hoef je trouwens ook niet echt positief te zijn (althans da's mijn persoonlijke ervaring).
- trobbelke
- Premium Member
- Berichten: 502
- Lid geworden op: 17 jul 2004, 00:46
- Locatie: Lindale, TX
- Uitgedeelde bedankjes: 2 keer
Enerzijds zijn de motoren hier in de US veel groter (ik heb zelf een 4.3 liter) en goedkoper gebouwd (minder efficient, mijn motor heeft toch maar 160 pk), en anderzijds zijn de pendelafstanden veel groter. Deze factoren zorgen er samen voor dat de gemiddelde Amerikaan nu maandelijks meer geld uitgeeft aan brandstof dan de gemiddelde Europeaan. In de grote steden is er wel openbaar vervoer, maar in landelijke gebieden is er vaak niks. Waar ik woon, rijden geen bussen en het dichtsbijzijnde treinstation is ook meer dan 20 km weg, en daar stopt dan een trein per dag.misterjo schreef:Het openbaar vervoer in de USA moet niet onderdoen aan ons openbaar vervoor hoor... Amerika is nu eenmaal een consumptiemaatschappij.. maar het nutteloos gebruik van de auto heb je hier ommes ook. Ik denk dat het probleem voornamelijk ligt bij de auto's en dus de autofabrikanten.. In de us willen ze nu allemaal een grote auto.. Een standaard auto die ik daar eens gehuurd heb was een 3l
Het is dan ook niet te verwonderen dat de verkoop van SUV's en pickups vorige maand met 25 en 20 % resp. gedaald is. En de mensen proberen zo veel mogelijk te sparen door zo weinig mogelijk de auto te gebruiken. In maart is de brandstofverkoop gedaald met de grootste daling sinds WWII.
Ford heeft al aangekondigd dat het een fabriek voor SUV's gaat ombouwen om kleine auto's te produceren.
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Er zijn toch niet veel landen waar het beter is ? (met uitzondering van Japan).r2504 schreef:Over het openbaar vervoer in Belgie hoef je trouwens ook niet echt positief te zijn (althans da's mijn persoonlijke ervaring).
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Prijsverhoging gaat ons niet bewuster maken het gaat ons enkel armer maken als je naar het werk rijdt en elke dag 60km moet rijden wordt die afstand niet korter als de brandstof duurder wordt en begin niet over het openbaar vervoer want dat duurt ongeveer 2 à 3 uur voor je aankomt ! Als je al die uren per dag rekent ben je goedkoper af dat je rijdt ! want als je elders 4 uur over werkt of bij werkt heb je meer verdient ! Het wordt eens tijd dat je uit die utopie uitstapt !Jan_B schreef:In de US zijn de belastingen op brandstoffen veel lager dan in Europa, en tot wat leidt dat ?ketter schreef:De Franse president Nicolas Sarkozy heeft Europese landen opgeroepen het BTW-tarief op brandstof te verlagen.
Tot het veel minder bewust omgaan met brandstofverbruik en het niet investeren in openbaar vervoer (aangezien met de auto rijden toch spotgoedkoop is/was).
Is dat de weg die we in Europa willen opgaan ?
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Utopie? Harde realiteit ja: wet van vraag en aanbod (en ja, speculanten spelen daar soms een vuil spel in, maar dat is ook realiteit). En olie is nu eenmaal niet iets dat groeit, dus schaarser wordt, dus duurder. Tenzij er degelijke alternatieven gevonden worden.Prijsverhoging gaat ons niet bewuster maken het gaat ons enkel armer maken als je naar het werk rijdt en elke dag 60km moet rijden wordt die afstand niet korter als de brandstof duurder wordt en begin niet over het openbaar vervoer want dat duurt ongeveer 2 à 3 uur voor je aankomt ! Als je al die uren per dag rekent ben je goedkoper af dat je rijdt ! want als je elders 4 uur over werkt of bij werkt heb je meer verdient ! Het wordt eens tijd dat je uit die utopie uitstapt !
greetz,
Nob
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Het is nog altijd geen valabel alternatief.Jan_B schreef:Er zijn toch niet veel landen waar het beter is ? (met uitzondering van Japan).r2504 schreef:Over het openbaar vervoer in Belgie hoef je trouwens ook niet echt positief te zijn (althans da's mijn persoonlijke ervaring).
Tenzij je in een stad woont, geef je met het openbaar vervoer veel op.
Comfort, in sommige buurten zelfs je veiligheid en het ergste van al: enorm veel tijd.
In mijn vorige job (niet eens "op den buiten") was ik 2 uur kwijt per dag als ik de bus/tram pakte. Dat zijn toch 2 uur die ik liever met mijn gezin spendeer.
- Jan_B
- Premium Member
- Berichten: 717
- Lid geworden op: 07 dec 2006, 14:32
- Locatie: Leuven
- Uitgedeelde bedankjes: 170 keer
- Bedankt: 13 keer
Dat begrijp ik, maar dit is ook geen alternatief: "De toekomst: nog meer verkeer" Een vijfde meer verplaatsingen met auto's en de helft meer vrachtvervoer. Dat wacht ons in 2030. (http://www.standaard.be/Artikel/Detail. ... &ref=front).Devilzown schreef:Het is nog altijd geen valabel alternatief.
Tenzij je in een stad woont, geef je met het openbaar vervoer veel op.
Comfort, in sommige buurten zelfs je veiligheid en het ergste van al: enorm veel tijd.
In mijn vorige job (niet eens "op den buiten") was ik 2 uur kwijt per dag als ik de bus/tram pakte. Dat zijn toch 2 uur die ik liever met mijn gezin spendeer.
Mijn punt is: met of zonder BTW verlaging gaat brandstof enorm duur worden (want op=op). Best dus investeren in alternatieven, openbaar vervoer, thuiswerken, enz ...
Een BTW verlaging is enkel een druppel op de hete plaat die mensen verkeerderlijk de indruk zou kunnen geven dat het allemaal wel goed komt (zodat ze hun gewoonten niet hoeven te veranderen).
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Thuiswerken wordt serieus onderbenut op dit ogenblik. De meeste mensen zouden minimum één dag per week kunnen thuis werken. Via VPN kunnen ze makkelijk aan alle informatie die op de bedrijfserver staat.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Ipv de BTW te verlagen kan men beter meer investeren in het zoeken naar alternatieven om onze afhankelijkheid van olie te verminderen. De BTW of accijnzen verlagen helpt alleen maar als pleister op een houten been.
Als het de overheid (Europees, Belgisch, Vlaams) echt menens is dan investeert men zelf volop in bv een waterstof infrastructuur. Een manier om dit te doen is om de stelplaatsen van De Lijn / TEC / STIB te voorzien van waterstof tankplaatsen, hun bussen allemaal afdanken en vervangen door waterstof exemplaren en dan die tankplaatsen open te stellen voor het grote publiek zodat ook die waterstof auto's kan beginnen kopen.
Het gaat in tegen alle economische logica maar als je een echte verandering wil en ons uit de greep van de olie wil krijgen zijn hele drastische maatregelen nodig (lees: een krachtdadig beleid los van de olielobby).
Als het de overheid (Europees, Belgisch, Vlaams) echt menens is dan investeert men zelf volop in bv een waterstof infrastructuur. Een manier om dit te doen is om de stelplaatsen van De Lijn / TEC / STIB te voorzien van waterstof tankplaatsen, hun bussen allemaal afdanken en vervangen door waterstof exemplaren en dan die tankplaatsen open te stellen voor het grote publiek zodat ook die waterstof auto's kan beginnen kopen.
Het gaat in tegen alle economische logica maar als je een echte verandering wil en ons uit de greep van de olie wil krijgen zijn hele drastische maatregelen nodig (lees: een krachtdadig beleid los van de olielobby).
- rowan
- Premium Member
- Berichten: 578
- Lid geworden op: 29 jul 2007, 20:35
- Locatie: 59GIS0
- Uitgedeelde bedankjes: 190 keer
- Bedankt: 21 keer
Waterstofproductie is een proces dat over het algemeen koolwaterstoffen via een chemische reactie omvormt tot waterstof. Helaas komt hierbij het broeikasgas CO2 vrij. Waterstof kan ook verkregen worden middels biologische waterstofproductie in een algen bioreactor, of door het gebruik van grote hoeveelheden elektriciteit (door elektrolyse) of hitte (thermolyse). Deze methoden zijn op dit moment niet kosteneffectief voor grote hoeveelheden.
Volgens mij verplaats je het probleem enkel....
Volgens mij verplaats je het probleem enkel....
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Nee laat het nog wat duurder worden en laat mensen in de winter dood vriezen omdat er een paar bang zijn dat goedkopere brandstoffen ons onbewust maakt van ons olie verbruik !Nob schreef:Utopie? Harde realiteit ja: wet van vraag en aanbod (en ja, speculanten spelen daar soms een vuil spel in, maar dat is ook realiteit). En olie is nu eenmaal niet iets dat groeit, dus schaarser wordt, dus duurder. Tenzij er degelijke alternatieven gevonden worden.Prijsverhoging gaat ons niet bewuster maken het gaat ons enkel armer maken als je naar het werk rijdt en elke dag 60km moet rijden wordt die afstand niet korter als de brandstof duurder wordt en begin niet over het openbaar vervoer want dat duurt ongeveer 2 à 3 uur voor je aankomt ! Als je al die uren per dag rekent ben je goedkoper af dat je rijdt ! want als je elders 4 uur over werkt of bij werkt heb je meer verdient ! Het wordt eens tijd dat je uit die utopie uitstapt !
greetz,
Nob
Bekijk het dan eens zo, moest er niet zoveel taks op olie gevraagd worden hadden mensen meer geld om alternatieve dingen te doen, zoals bv in zonnepanelen investeren, nu gaat het geld naar de overheid.
de prijs van olie doen stijgen gaat men ons niet bewuster maken dan we al zijn, .. enkel de zakken vullen van onze staat, ..
En als jullie geloven dat jullie beter af zijn betaal dan 2 euro per liter niemand houdt jullie tegen ze.
Laatst gewijzigd door Ofloo 28 mei 2008, 11:14, in totaal 1 gewijzigd.
Het wordt hoog tijd dat ze in plaats van btw verlaging, andere brandstoffen gaan steunen. Dan gaan die olie landen wat kalmer zijn, mss lost dit ook wel een deel van terrorisme op ... al ben ik geen waarzegger
Een heel tevreden dxADSL klant!
Ik denk niet dat onze gewoontes veranderen de echte oplossing is. Zolang er geen alternatieven zijn voor de fossiele brandstoffen worden de gewone mensen uitgeperst, want veel of weinig je hebt ze gewoon nodig.Jan_B schreef:...
Een BTW verlaging is enkel een druppel op de hete plaat die mensen verkeerderlijk de indruk zou kunnen geven dat het allemaal wel goed komt (zodat ze hun gewoonten niet hoeven te veranderen).
Vorige week nog in een programma op 1 (de naam ben ik ff kwijt) werd gedemonstreerd hoe moeilijk (onmogelijk) het is om aan bio-ethanol of waterstof te geraken als particulier. Imo is dat een wijziging die door het beleid moet in gang gezet worden en gepromoot.
Het openbaar vervoer kan een alternatief zijn in sommige gevallen, maar er zijn plezantere zaken dan dagelijks 4uur te verliezen met het openbaar vervoer. Ok, er zijn ook files naar Brussel, maar wie eens een paar maand gebruik heeft gemaakt van trein, metro en bus tijdens de piekuren weet hoe gezellig het is om bezweet op een overvolle trein of metro gepropt te zitten. Of om weeral eens een aansluiting te missen door een of andere vertraging. Ik wil hier zeker niet ons openbaar vervoer afbreken, maar comfort en gebruikgemak tijdens de piekuren laat veel te wensen over en valt niet te vergelijken met een plezierreisje naar de kust buiten het seizoen.
Having a smoking section in a restaurant is a little like having a peeing section in a pool
- deej
- Elite Poster
- Berichten: 3322
- Lid geworden op: 09 dec 2002, 21:14
- Locatie: Een boerengat nu met VDSL2!
- Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
- Bedankt: 4 keer
Het CO2 probleem misschien wel, maar onze afhankelijkheid van olie is er wel weg door. En je veegt meteen de ecologische schade gedaan door het verbouwen van gewassen voor biodiesel van tafel.rowan schreef:Waterstofproductie is een proces dat over het algemeen koolwaterstoffen via een chemische reactie omvormt tot waterstof. Helaas komt hierbij het broeikasgas CO2 vrij. Waterstof kan ook verkregen worden middels biologische waterstofproductie in een algen bioreactor, of door het gebruik van grote hoeveelheden elektriciteit (door elektrolyse) of hitte (thermolyse). Deze methoden zijn op dit moment niet kosteneffectief voor grote hoeveelheden.
Volgens mij verplaats je het probleem enkel....
Over de kosteffectiviteit is het natuurlijk een investering die de overheid moet doen volgens mij. En ook daar geldt de wet van de grote getallen hé: hoe meer toestellen erop zouden werken, hoe groter de productie nodig, hoe meer vooruitgang men kan boeken.
EDIT: misschien kunnen we vieze bacteriën inschakelen :)?
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Geloof je dat nu zelf? Daarmee dat alle daken vol liggen met zonnepanelen uit de tijd dat de olie nog goedkoop was zeker?Bekijk het dan eens zo, moest er niet zoveel taks op olie gevraagd worden hadden mensen meer geld om alternatieve dingen te doen, zoals bv in zonnepanelen investeren, nu gaat het geld naar de overheid.
(en neen, toen waren er nog geen zonnepanelen, omdat er geen onderzoek naar werd gedaan, maar daarmee zie je maar dat de mens een prikkel nodig heeft om iets te doen)
Alle accijnzen op olie zouden moeten gebruikt worden om naar alternatieven te zoeken, maar daar knelt juist het schoentje. Onze overheid doet dat niet. Moesten ze dat wel doen was ik zelfs bereid om 2 EUR en meer per liter te betalen (voor een paar jaar, want daarna zou er een alternatief zijn...)
greetz,
Nob
-
- Deel van't meubilair
- Berichten: 29849
- Lid geworden op: 28 okt 2003, 09:17
- Uitgedeelde bedankjes: 446 keer
- Bedankt: 1985 keer
Die onbezonnen ideologie is soms toch mooi...Nob schreef:Moesten ze dat wel doen was ik zelfs bereid om 2 EUR en meer per liter te betalen (voor een paar jaar, want daarna zou er een alternatief zijn...)
- Petrikske
- Elite Poster
- Berichten: 1371
- Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
- Uitgedeelde bedankjes: 524 keer
- Bedankt: 52 keer
Je wens kan snel werkelijk worden. (denken ze in NL toch)Nob schreef:was ik zelfs bereid om 2 EUR en meer per liter te betalen
BENZINE BINNENKORT 2 EURO?
http://www.novatv.nl/index.cfm?ln=nl&fu ... ge_id=6062
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Ja en nee akkoord dure olie heeft het bevordert, maar het is enkel omdat zonnepanelen de laatste tijd zo gepromoot worden dat ze er liggen, belasting aftrekbaar langs alle kanalen wordt er gezegd dat het voordelig is, wat er voor niet was dus .. het heeft wel iets met dure olie te maken maar niet helemaal, ik ben wel akkoord dat de dure olie dit alles bevordert heeft, .. maar ik zie niet in waarom de overheid de accijnzen niet zou verlagen, we betalen al jaren te veel, waarom vind de overheid dat ze recht hebben op dit geld !?Nob schreef:Geloof je dat nu zelf? Daarmee dat alle daken vol liggen met zonnepanelen uit de tijd dat de olie nog goedkoop was zeker?Bekijk het dan eens zo, moest er niet zoveel taks op olie gevraagd worden hadden mensen meer geld om alternatieve dingen te doen, zoals bv in zonnepanelen investeren, nu gaat het geld naar de overheid.
(en neen, toen waren er nog geen zonnepanelen, omdat er geen onderzoek naar werd gedaan, maar daarmee zie je maar dat de mens een prikkel nodig heeft om iets te doen)
Alle accijnzen op olie zouden moeten gebruikt worden om naar alternatieven te zoeken, maar daar knelt juist het schoentje. Onze overheid doet dat niet. Moesten ze dat wel doen was ik zelfs bereid om 2 EUR en meer per liter te betalen (voor een paar jaar, want daarna zou er een alternatief zijn...)
greetz,
Nob
En moest inderdaad het geld gebruikt worden voor het zoeken van alternatieven zou ik ook niks zeggen, maar dit is enkel om de staatskas te vullen !
elektriciteit is ook kunstmatig hoog gehouden (kernenergie) met de bedoeling dat dit geld gaat naar het onderzoeken van alternatieve energie, .. wat ook niet gebeurd is, jaren worden wij uitgeperst, waarom zouden wij meer moeten betalen voor iets wat minder kost !
Neem nu diesel/benzine waarom wordt benzine kunstmatig hoog gehouden ? Terwijl er misschien meer mogelijkheden zijn om het zuiniger maken van benzine motoren, .. fijnstof is ook grotendeels enkel afkomstig van diesel en toch wordt diesel nog steeds ergens bevoordeeld.
Als je echt denkt dat de hoge olie prijs, de wereld milieu bewuster gaat maken, denk dan maar iets anders !
Als morgen een alternatief komt wat geen/minder/evenveel CO2 uitstoot maar een ander smerig goedje wat goedkoop is en voorradig geloof mij dan zullen ze het gebruiken.
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Nob het gaat er mij enkel om dat of diesel/benzine nu 2 euro kost of 1 euro, ben jij minder gaan rijden.. wanneer het duurder geworden is, is de afstand naar u werk ineens korter geworden ?
- Goztow
- userbase crew
- Berichten: 13622
- Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
- Locatie: Brussel
- Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
- Bedankt: 878 keer
-
Te Koop forum
Ofloo, je kan er toch niet naast kijken. IN USA is olie heel lang heel goedkoop gebleven. Gevolg: de autofabrikanten hebben niet geïnvesteerd in minder verbruikende modellen. Bij ons is het al decennia heel duur in vergelijking. Gevolg: veel minder verbruikende modellen en de mensen kijken daar ook naar als ze een wagen kopen.
Je kan er ook niet naast kijken dat het gevoerd fiscaal beleid werkt. Waarom anders zijn er hier 80 % diezels? OK: het fiscaal beleid zelf is niet echt logisch maar het doet wel waar het voor gemaakt is.
Er is gewoon bijna geen sterkere wet dan die van vraag en aanbod. En die kan door de overheid toch in een zekere mate gestuurd worden.
Je kan er ook niet naast kijken dat het gevoerd fiscaal beleid werkt. Waarom anders zijn er hier 80 % diezels? OK: het fiscaal beleid zelf is niet echt logisch maar het doet wel waar het voor gemaakt is.
Er is gewoon bijna geen sterkere wet dan die van vraag en aanbod. En die kan door de overheid toch in een zekere mate gestuurd worden.
Bedank andere users voor nuttige posts, door op te klikken
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Misschien is dat wel correct, maar de europese bedrijven hebben zich blijven focussen op bezuinigen terwijl de amerikaanse naar alternatieven zocht, .. 'k heb laatst nog op kanaal Z dacht ik gehoord dat de europese automobiel specifiek audi beloofde van onderzoek te verrichten/starten.
Akkoord hadden ze bezuinigd, hadden we de problemen wat uitgesteld, .. maar nog geen oplossing.
'k geloof dat ford trouwens een elektrisch / brandstof model heeft.
Akkoord hadden ze bezuinigd, hadden we de problemen wat uitgesteld, .. maar nog geen oplossing.
'k geloof dat ford trouwens een elektrisch / brandstof model heeft.
- brooklyn
- Elite Poster
- Berichten: 1252
- Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
- Locatie: West-Vlaanderen aan de kust
Het wordt eens tijd dat er een echte leider opstaat , die met zijn vuisten op tafel slaat en die het land eens een weekske plat legt. Heel de boel volledig lam en iedereen zijn auto laten staan, ze gaan al veel minder piepen in Brussel.
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
-
- Erelid
- Berichten: 3373
- Lid geworden op: 09 sep 2002, 18:19
- Locatie: Belgium, Bever
- Uitgedeelde bedankjes: 87 keer
- Bedankt: 109 keer
- Contacteer:
Ik ben niet minder gaan rijden omdat ik zowiezo mijn rijden altijd al redelijk heb beperkt. (Ik nam van vroeger al de trein naar het werk).Nob het gaat er mij enkel om dat of diesel/benzine nu 2 euro kost of 1 euro, ben jij minder gaan rijden.. wanneer het duurder geworden is, is de afstand naar u werk ineens korter geworden ?
Ik ben enkel 1 uur en 30 minuten onderweg naar mijn werk en met de auto zou dat ongeveer hetzelfde zijn (iets korter als het verkeer iets minder druk is), maar kwa oa voor het milieu ga ik met het openbaar vervoer. Ok ook toegegeven dat ik liever nog iets doe op de trein (slapen, lezen, ...) dan in de file te staan.
R2, ik meende wat ik gezegd heb over die 2 EUR en meer. (ik had er wel niet bijgezegd dat ik niet veel rijd, dus ik kan dat dan wel betalen )
greetz,
Nob
Het probleem is niet de brandstof, maar wel de gekte van de mensen.
Waarom ga je in Brussel werken en dan 100KM weg wonen?
Ga dan naast je werk wonen.
Het is toch belachelijk dat mensen zich verplaatsen naar een betonnen bunker voor 8 uur en dan weer terug gaan.
Woon er dan naast.
Zelfde als bv Ikea, dat promoot de regering, grote bedrijven, lekker met half het land en heen rijden om ingevoerde waren te kopen.
Eigen bedrijven naar de vaantjes en extra brandstof.
Of mensen die altijd maar exotisch willen eten of op vakantie gaan, betaal dan de extra kosten.....VLIEGTUIGEN betalen nog altijd geen TAX op brandstof!
Schandalig.
Mensen kijken mij raar aan als ik zeg dat ik thuis werk.....en mijn vrouw poetst in de buurt, maar kan het fietsen....
Ze verdient enorm goed en nooit files
Waarom ga je in Brussel werken en dan 100KM weg wonen?
Ga dan naast je werk wonen.
Het is toch belachelijk dat mensen zich verplaatsen naar een betonnen bunker voor 8 uur en dan weer terug gaan.
Woon er dan naast.
Zelfde als bv Ikea, dat promoot de regering, grote bedrijven, lekker met half het land en heen rijden om ingevoerde waren te kopen.
Eigen bedrijven naar de vaantjes en extra brandstof.
Of mensen die altijd maar exotisch willen eten of op vakantie gaan, betaal dan de extra kosten.....VLIEGTUIGEN betalen nog altijd geen TAX op brandstof!
Schandalig.
Mensen kijken mij raar aan als ik zeg dat ik thuis werk.....en mijn vrouw poetst in de buurt, maar kan het fietsen....
Ze verdient enorm goed en nooit files
- Ofloo
- Elite Poster
- Berichten: 5263
- Lid geworden op: 04 okt 2004, 07:36
- Locatie: BALEN
- Uitgedeelde bedankjes: 57 keer
- Bedankt: 92 keer
Omdat soms ingevoerd goedkoper is, soms zelfs milieu vriendelijker als het op grote schaal kan toegepast worden, het is niet omdat iets in ons land zelf geproduceerd is dat het automatisch goedkoper en milieu vriendelijker gaat worden.
ik wil toch niet naast mijn werk wonen als ik thuis ben wil ik thuis zijn en niet constant aan het werk denken en visa versa, anders duurt die dag heel lang !
Ge maakt toch niet van uw werk uw leven, allé eigenlijk is het uw leven maar je gaat je toch niet volledig afstellen op uw werk, .. er zijn nog gezinsleden in uw gezin je bent toch niet alleen.
Als ze je elke 5 jaar buiten smijten ga je dan elke 5 jaar verhuizen?
ik wil toch niet naast mijn werk wonen als ik thuis ben wil ik thuis zijn en niet constant aan het werk denken en visa versa, anders duurt die dag heel lang !
Ge maakt toch niet van uw werk uw leven, allé eigenlijk is het uw leven maar je gaat je toch niet volledig afstellen op uw werk, .. er zijn nog gezinsleden in uw gezin je bent toch niet alleen.
Als ze je elke 5 jaar buiten smijten ga je dan elke 5 jaar verhuizen?