EDPNet Gaat GigaNews

Hier kan je alles kwijt over EDPnet
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

EDPnet schakelt over naar GIGANEWS

Beste

EDPnet kiest vanaf vandaag voor Giganews, de grootste Tier 1 Usenet Provider.

De meest betrouwbare News-Carrier. Gerenommeerd om 's werelds beste retentie van binaire bestanden (200 dagen) en tekst (1796 dagen)

U ontvangt alle artikelen waarnaar u op zoek bent zonder dat u uw favoriete nieuwsgroepen voortdurend in de gaten moet houden. Met Giganews profiteert u van een ongeëvenaarde volledigheid, u geniet van 's werelds beste retentie van binaire bestanden en tekst.

Alles bij elkaar ontvangt u een service die vrijwel nooit uitvalt!

Meer info vindt u op: http://nl.giganews.com/

Heeft u vragen? Aarzel dan zeker niet om ons te contacteren via het nummer 03 265 6700 of [email protected].

Met vriendelijke groeten
Het EDPnet Team
Gebruikersavatar
cloink
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 3515
Lid geworden op: 29 okt 2007, 10:29
Twitter: cloink
Uitgedeelde bedankjes: 93 keer
Bedankt: 137 keer
Contacteer:

Erg netjes, inderdaad zowat de beste Usenet provider die er is wat dit betreft...

Nu de download-limiet nog wat opschroeven? ;-)
ooh. shiny.
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Das inderdaad goed nieuws. 10GB is echter wat povertjes als limiet voor Usenet. Ze zouden misschien Dommel achterna kunnen gaan en toegang tot de nieuwsgroepen geven zolang je op breedband zit.

Edit : waar heb je die info van ? Ik heb geen mail (of dergelijk) ontvangen en het staat ook niet op hun website.
Gebruikersavatar
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1252
Lid geworden op: 15 jun 2004, 20:25
Locatie: West-Vlaanderen aan de kust

Das inderdaad goed nieuws. 10GB is echter wat povertjes als limiet voor Usenet. Ze zouden misschien Dommel achterna kunnen gaan en toegang tot de nieuwsgroepen geven zolang je op breedband zit.


met boostpack kun je nog steeds op de newsgroups in mediumband.
wat min of meer komt op limietloos
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

brooklyn schreef:
Das inderdaad goed nieuws. 10GB is echter wat povertjes als limiet voor Usenet. Ze zouden misschien Dommel achterna kunnen gaan en toegang tot de nieuwsgroepen geven zolang je op breedband zit.


met boostpack kun je nog steeds op de newsgroups in mediumband.
wat min of meer komt op limietloos


Ik heb ook het mailtje gehad, alleen de 10 GB is wat magertjes... Wat bedoel je precies met Boostpack? Kan je dit even toelichten?
Of heeft iemand wat "inside information" of het limiet ook wat verhoogt word
Uzzi
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1565
Lid geworden op: 24 maa 2006, 11:12
Uitgedeelde bedankjes: 21 keer
Bedankt: 32 keer

Ik denk dat er hier iemand is die niet beseft dat dit het Edpnet subforum is. :roll:
Boostpack is enkel Dommel.
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Bij Dommel NetConnect krijg je een limiet van 100 GB. Zolang je op breedband staat, kun je downloaden van de nieuwsgroepen, 100 GB dus. Daarna wordt je toegang afgesloten van giganews. Met een boostpack (+50 GB, snelheid blijft op 4 Mb) kun je blijven downloaden van giganews, ook na je 150 GB. Dat is dus virtueel ongelimiteerd downloaden.

Van mij mag EDPnet gelijk ook de limiet verhogen, zowel ge algemene limiet als de limiet van hun nieuwsgroepen. 10 GB lijkt me er zo door.
Laatst gewijzigd door Lord Utopia 29 mei 2008, 12:51, in totaal 1 gewijzigd.
ruben
Pro Member
Pro Member
Berichten: 292
Lid geworden op: 11 sep 2005, 22:38

Inderdaad (eindelijk) weer eens goed nieuws van EDPnet. Zoals ook al gezegd hier zou een limietsverhoging ook welkom zijn, maar dit is ook al geapprecieerd :)
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Huh, ik dacht dat EDPnet al altijd bij Giganews zat? Ben ik nu zo verkeerd? Wat was de vorige Usenet Provider?

Super nieuws wel! :) Eindelijk iets van EDPnet!
dupondje
Premium Member
Premium Member
Berichten: 483
Lid geworden op: 14 sep 2006, 23:55
Bedankt: 18 keer

Fliz schreef:Huh, ik dacht dat EDPnet al altijd bij Giganews zat? Ben ik nu zo verkeerd? Wat was de vorige Usenet Provider?

Super nieuws wel! :) Eindelijk iets van EDPnet!


De vorige was Eweka
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Fliz schreef:Huh, ik dacht dat EDPnet al altijd bij Giganews zat? Ben ik nu zo verkeerd? Wat was de vorige Usenet Provider?

Super nieuws wel! :) Eindelijk iets van EDPnet!

Eweka dacht ik?
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Juist, nu weet ik het weer... Vraagje, gaat alles vanzelf nu? Zelfde username en paswoord? Server niet veranderen? Kan ik letterlijk vanaf dit uur downloaden via Giganews?
Gebruikersavatar
Goztow
userbase crew
userbase crew
Berichten: 13591
Lid geworden op: 14 nov 2006, 16:21
Locatie: Brussel
Uitgedeelde bedankjes: 1423 keer
Bedankt: 878 keer

Ik las hier nooit over problemen met Eweka. Hoe is dit dan positief nieuws?
Bedank andere users voor nuttige posts, door op Afbeelding te klikken
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Goztow schreef:Ik las hier nooit over problemen met Eweka. Hoe is dit dan positief nieuws?
Ik dacht dat de dataretentie 50 dagen minder is dan bij giganews.
Gebruikersavatar
Braindamage
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 995
Lid geworden op: 18 maa 2004, 22:52
Locatie: Heusden-Zolder
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 14 keer

Lord Utopia schreef:
Goztow schreef:Ik las hier nooit over problemen met Eweka. Hoe is dit dan positief nieuws?
Ik dacht dat de dataretentie 50 dagen minder is dan bij giganews.


Inderdaad, was zoiets. Bij 30 dagen of minder was je zeker dat je het kon downloaden, erboven was al minder zekerheid en boven de 50 ging dus niet.
Als ik eens iets wou downloaden dat al boven de 50 dagen op de sever stond dan nam ik altijd een tijdelijk account bij een betaald usenet server
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

JOEPIE... Maar momenteel heb ik wel geen toegang meer... "502 access denied via @EDPNET auth server" Terwijl ik niks veranderd heb bij vorige keren en zeker niet over m'n limiet zit...
Blijkbaar is dus ook iets gewijzigd aan de login-gegevens, maar zijn deze nog nergens terug te vinden?!
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

donderdag 29 - vrijdag 30 mei 2008

Onze nieuwsserver news.edpnet.be wordt omgeswitcht van Eweka naar Giganews. U hoeft niets aan uw configuratie te wijzigen, maar mocht u ondanks onze zorgvuldige voorbereidingen vragen of moeilijkheden hebben, neemt u dan gerust contact met ons op.

We hopen dat u deze verbeterde usenetservice zult weten te appreciëren.

Ze zullen nog aan't overschakelen zijn. De routing is in ieder geval al veranderd van eweka naar giganews.

De retentie zou bij Giganews ongeveer dubbel zolang moeten zijn (van ~100 naar 200 dagen).
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Misschien een domme vraag maar ik ben te tam om het op te zoeken :)

Hoe gebruik je die newsserver eigenlijk? Dat stond niet in de mail. Ik ben al 7 jaar edpnet klant en 'in den beginne' hadden ze dat nog allemaal niet.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
tarzan1990
Plus Member
Plus Member
Berichten: 131
Lid geworden op: 07 aug 2005, 19:07
Contacteer:

1 Programma installeren waarmee je kan downloaden bv alt.binz (gratis)
daar moet je je nieuwsserver adres en je accountgegevens van je server instellen (edpnet gevens)

http://www.nieuwsgroepen.info/content/view/436/28/

2 Via FTD (programma) ,ftn2day.nl en vele andere site kan je zien wat er gepost wordt en via daar kan je een NZB bestand aanmaken

http://www.nieuwsgroepen.info/content/view/23/42/
http://www.nieuwsgroepen.info/content/view/59/110/


3 dit nzb bestand laad je in alt binz en je download begint


Soms heb je par2 bestanden nodig ,die moet je dan ook meedownloaden (alt binz herstel dan automatisch)
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik gebruik al jaaaren newsgroups hoor :)

Ik bedoelde hoe geraak je op DIE newsservers, dus welke zijn dat en welke login credentials moet je meegeven?
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
liger
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2291
Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
Uitgedeelde bedankjes: 1 keer

riji
Pro Member
Pro Member
Berichten: 379
Lid geworden op: 05 maa 2007, 18:11
Uitgedeelde bedankjes: 131 keer
Bedankt: 3 keer

Die managers zouden een begrafenis nog als een blijde gebeurtenis aankondigen.
Voor Eweka gebruikte EDPnet toch reeds Giganews. Dit was geen succes, niet door Giganews (die inderdaad een van de allerbest newsservers is) maar door de contractuele beperkingen door EDPnet: beperkte snelheid en slechts 10 GB volume/user.
Een werkelijke verbetering zou het opheffen van die 2 beperkingen zijn.
Indien dit niet kan zou een vermindering van de kosten van zo'n externe payserver als EDPnet-klant ook een verbetering zijn.
Fliz
Pro Member
Pro Member
Berichten: 415
Lid geworden op: 18 aug 2006, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 22 keer
Bedankt: 30 keer

Ik heb gemailed met EDPnet. Alles blijft hetzelfde maar er zijn 4 downloadslots mogelijk ipv 2. Wat ik wel niet snap is het volgende:

Ik kan momenteel niet op de server geraken. Ik heb daar ook voor gemailed en zeggen dat ik over mijn limiet zit en dat vanavond om 12u zal gereset worden. Als ik dus probeer in te loggen met gebruikersnaam + paswoord dan geraak ik er niet; mààr als ik gewoon inlog ZONDER gegevens op news.edpnet.be kan ik perfect downloaden. Is dit geen gat in hun beveiliging?! Zou mijn volume van m'n nieuwsserver account opgeteld worden dan?
DaNi0
Premium Member
Premium Member
Berichten: 718
Lid geworden op: 21 jun 2005, 13:45
Locatie: Oostende
Uitgedeelde bedankjes: 351 keer
Bedankt: 28 keer

riji schreef:Die managers zouden een begrafenis nog als een blijde gebeurtenis aankondigen.
Voor Eweka gebruikte EDPnet toch reeds Giganews. Dit was geen succes, niet door Giganews (die inderdaad een van de allerbest newsservers is) maar door de contractuele beperkingen door EDPnet: beperkte snelheid en slechts 10 GB volume/user.
Een werkelijke verbetering zou het opheffen van die 2 beperkingen zijn.
Indien dit niet kan zou een vermindering van de kosten van zo'n externe payserver als EDPnet-klant ook een verbetering zijn.


De snelheid was gewoon bagger toen het nog Giganews was, hopelijk zal het deze keer beter zijn voor de EDPnet gebruikers.
CronoS
Member
Member
Berichten: 50
Lid geworden op: 13 jul 2005, 10:53
Bedankt: 1 keer

DaNi0 schreef:
riji schreef:Die managers zouden een begrafenis nog als een blijde gebeurtenis aankondigen.
Voor Eweka gebruikte EDPnet toch reeds Giganews. Dit was geen succes, niet door Giganews (die inderdaad een van de allerbest newsservers is) maar door de contractuele beperkingen door EDPnet: beperkte snelheid en slechts 10 GB volume/user.
Een werkelijke verbetering zou het opheffen van die 2 beperkingen zijn.
Indien dit niet kan zou een vermindering van de kosten van zo'n externe payserver als EDPnet-klant ook een verbetering zijn.


De snelheid was gewoon bagger toen het nog Giganews was, hopelijk zal het deze keer beter zijn voor de EDPnet gebruikers.

Die tijd van giganews heb ik ook nog meegemaakt idd, het was toen zwaar bagger.. Ik hoop dus inderdaad dat deze switch als positief bestempeld kan worden. Ik kan nou niet zeggen dat het via Eweka slecht liep, dus why change he ;-)... En als het enige voordeel nu de langere retentie is, dat maakt mij persoonlijk niet zo gek veel uit...
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Retention kan al eens handig zijn als je dingetjes aan het zoeken bent. Ik zit met een pay abo bij newshosting.com (45 dagen) en da's dikwijls niet genoeg.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Avenger
Plus Member
Plus Member
Berichten: 137
Lid geworden op: 15 aug 2006, 22:27

Doemme ik kan nog altijd nix downen het is toch het begin van de maand ?
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Echt wel te gek voor woorden.
Met mijn login en passwd. kan ik niet inloggen op de newsserver, maar schakel ik de login en passwd uit dan kan ik naar hartenlust downloaden :lol: .
Goed bezig bij Edpnet :-D
DaNat
Member
Member
Berichten: 73
Lid geworden op: 15 dec 2007, 17:02
Locatie: Kortrijk
Uitgedeelde bedankjes: 6 keer
Bedankt: 7 keer

xedion schreef:Echt wel te gek voor woorden.
Met mijn login en passwd. kan ik niet inloggen op de newsserver, maar schakel ik de login en passwd uit dan kan ik naar hartenlust downloaden :lol: .
Goed bezig bij Edpnet :-D


blijkbaar moet de login in kleine letters, dus xxxxx.xxx.xxx@edpnet en niet xxxxx.xxx.xxx@EDPNET
Chris_147
Pro Member
Pro Member
Berichten: 255
Lid geworden op: 14 maa 2006, 10:40
Uitgedeelde bedankjes: 17 keer
Bedankt: 2 keer

DaNat schreef:blijkbaar moet de login in kleine letters, dus xxxxx.xxx.xxx@edpnet en niet xxxxx.xxx.xxx@EDPNET


Dat probleem had ik ook, ik had nog in mijn ticket gemeld om dit op de wiki te zetten bij het berichtje.
In de PDF die ik kreeg toen ik klant werd staat toch duidelijk EDPNET, maar niet volgens EDPnet. Vond ik wel een beetje arrogant overkomen. :?

Nu inderdaad een beetje de limiet verhogen, want we zitten nog maar op het niveau van Telenet en da's niks om fier op te zijn...
::steven::
Pro Member
Pro Member
Berichten: 250
Lid geworden op: 31 jan 2006, 11:34
Uitgedeelde bedankjes: 26 keer
Bedankt: 22 keer

Chris_147 schreef:
DaNat schreef:blijkbaar moet de login in kleine letters, dus xxxxx.xxx.xxx@edpnet en niet xxxxx.xxx.xxx@EDPNET


Dat probleem had ik ook, ik had nog in mijn ticket gemeld om dit op de wiki te zetten bij het berichtje.
In de PDF die ik kreeg toen ik klant werd staat toch duidelijk EDPNET, maar niet volgens EDPnet. Vond ik wel een beetje arrogant overkomen. :?


Hier was het net hetzelfde... Reactie op mijn ticket was alsof ik van niks afwist... Terwijl in het verleden duidelijk opgegeven werd dat het WEL in drukletters moest...
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Kijk eens in je server's settings: het IP is veranderd naar 216.196.109.145 (of gebruik news.edpnet.be als server IP).

Zonder authenticatie kan ik ook connecteren, maar de snelheid is 1KB/s dan. Ik gebruik momenteel @edpnet (kleine letters).
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Ik probeer in te loggen via newsleecher en krijg volgende foutmelding:

Unable to Logon. Server Response: "502 Access Denied via @edpnet auth server".


Iemand een suggestie? Ik heb al geprobeerd om het stukje voor @edpnet ook in kleine letters te typen, maar dat haalt niks uit ...

/EDIT: Wanneer ik zonder login probeer zoals boven gesuggereerd krijg ik de foutmelding: Server response: 480 authentication required.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
xedion
Plus Member
Plus Member
Berichten: 172
Lid geworden op: 17 feb 2006, 11:34
Locatie: Zichem
Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
Bedankt: 2 keer

Nu dus de hoofdletters eruit gehaald(waar hij vroeger wel prachtig mee werkte) dus nu **********.*****.**@@edpnet en dit werkt perfect i.p.v. vroeger **********.*****.**@EDPNET .
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

Hier marcheert het zonder problemen:
Server Address: news.edpnet.be
Port: 119
Connections: 2
Server Login: username.van.connectie@edpnet + paswoord.van.connectie
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Misschien is news niet geactiveerd voor mijn account ... die dateert nog uit de 1Mbit tijd :)

Ik zal eens een ticketje loggen en de vraag stellen...
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Kerberos
Plus Member
Plus Member
Berichten: 129
Lid geworden op: 24 maa 2004, 20:02

Ik ben best wel vragende partij wat betreft ophogen van die 10Gb-limiet.
Als ze nu in samenspraak met Giganews een optie ontwikkelen voor de klant waardoor deze zelf extra volume kan aankopen.
Lijkt mij voor iedereen lucratief....
Sven.VdS
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 911
Lid geworden op: 26 maa 2004, 20:01
Locatie: Holsbeek
Bedankt: 1 keer

Gewoon een deal sluiten met Giganews ... Giganews EDPNet abo: 200GB per maand max .. meer kan en mag je toch niet downloaden met een edpnet lijn (per maand) en zo is Giganews verzekerd dat hun servers niet constant leeggezogen worden. Misschien willen ze daar wel een mooie prijs voor maken.
Central heating is for sissies ... if you're cold it's because you don't have enough computers running.
Afbeelding
Afbeelding
Waterboy
Premium Member
Premium Member
Berichten: 464
Lid geworden op: 30 apr 2007, 17:23
Uitgedeelde bedankjes: 19 keer
Bedankt: 12 keer

Daarnet kreeg ik de melding dat ik over mijn maandelijkse limiet zat voor de newsserver.
Aangezien het gisteren pas de éérste van de maand was ,heb ik een ticket gemaakt.
Direct antwoord op gehad.
De datum van de maandelijkse reset is gewijzigd.
Deze is nu de 12 de van iedere maand.

http://nl.wiki.edpnet.be/index.php/Hoe_ ... ek_gemeten
Plaats reactie

Terug naar “EDPnet (LaTribu)”