powerline te traag

Heb je problemen met het instellen van je netwerk, bedraad of draadloos, dan kan je hier altijd terecht!
Plaats reactie
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

Deze week heb ik een powerline aangeschaft, 200mbits uhum dat stond toch op de doos. ik haal welgeteld 2 mb/s van boven naar beneden. heeft er iemand tips of suggesties op dat ding toch iets rapper te laten lopen.
internet gaat perfect, maar doorsturen van bestanden duurt een eeuwigheid.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
PC2: AMD3600 - 1GB DDR - ASUS A8N Deluxe - ATI 3850 -
Dvico Tvix 6500A user
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

... en da's dus de reden waarom ik die homeplugs enkel en alleen in uiterste nood ga gebruiken en zelfs dan enkel voor surf-toepassingen : zeer dure oplossingen met onvoorspelbare resultaten waar je afhangt van teveel variabelen om een correct resultaat te voorspellen. Net als een wireless gaan die toestellen op resultaat van hun interne metingen ivm de lijnkwaliteit de snelheid naar boven of onder aanpassen : veel grip heb je daar niet op.

Je _kan_ eens proberen of een andere stroomaansluiting (hangt van je groepen af en de staat van bedrading + geinduceerde interferenties vanwege de belasting op die lijnen) een beter resultaat geeft. Die homeplug dingen (de betere allersinds) hebben een software lijnmonitor die de mogelijke bandbreedte van iedere specifieke lijncombinatie zal aangeven. Ook vergewissen dat er geen lijnconditioners/filters/weetikveel tussen je verbinding zitten.

.... en dan heb je het wel gehad aan mogelijkheden, denk ik (je kan ook een lang stuk verlengkabel pakken en ... *insert gemene grijns hier*). Buiten er je EERST van vergewissen dat de set niet doodgewoon stuk is (dus : ze alle 2 aansluiten in dezelfde kamer op dezelfde groep : als je dan nog nada hebt aan snelheid, zit het goed mis met die dingen).

Zelfs in beste omstandigheden zal de snelheid nooit ver boven 100Mbps zitten (beste wat ik hier ooit gemeten heb was 117 in een testopstelling), wat nog altijd ... veel sneller is als wat je nu hebt natuurlijk. Maar die 200 die haal je dus effectief _nooit_.
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

wat een rommel, pure misleidende reclame op die doos.
Afbeelding
PC1: Intel Core 2 Duo E6600 - 2GB DDR2 SDRAM PC6400 - ASUS P5B Deluxe - GeForce 8800GTS 320MB DDR3 - Western Digital 35GB Raptor - 3.1TB HD space
Dvico Tvix 6500A user
rolandvc
Plus Member
Plus Member
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 6 keer

Ik weet niet welk merk je hebt, ik heb hier bij mij twee duosets van Devolo, dus 1 om beneden te vertrekken en daar hangen boven drie computers aan. Er is nauwelijks verschil in snelheid te merken tussen de stations beneden en boven.
NickG
Elite Poster
Elite Poster
Uitgedeelde bedankjes: 48 keer
Bedankt: 53 keer

brooklyn schreef:wat een rommel, pure misleidende reclame op die doos.
Ach kom, zo is het toch altijd? Denk je echt dat je de theoretische maximum snelheid, die op de doos staat, haalt bij wireless verbindingen? Of zelfs de volledige 1GB kan dichttrekken bij een wired connectie? Misschien wel, als de omstandigheden perfect zijn, maar in de praktijk zal de snelheid natuurlijk altijd véél lager liggen.

Dit gezegd zijnde is 2mbit wel erg weinig natuurlijk, zeker met een theoretisch maximum van 200mbit. Zoals al gezegd, probeer eens in dezelfde kamer en dus dezelfde stroomgroep. Of met een verlengkabel of zoiets... Volgens mij ga je dan veel betere resultaten halen. Je kan dan uitsluiten dat het niet aan je homeplugs ligt, maar het probleem oplossen ligt een heel stuk moeilijker. Daarom ook dat op alle fora/sites/reviews... ivm homeplugs wordt aangeraden om eerst te testen of het allemaal wel goed werkt alvorens te implementeren.
Peterken
Premium Member
Premium Member

Opletten dat je geen dominostekkers tussen de homeplugs hebt zitten maar dat ze rechtstreeks in het stopkontakt zitten - voor het geval je dat nog niet wist/al had gedaan. ;-)

Heb zelf eens met iemand van netgear erover gehad mbt de snelheid en aan dat gesprek kan ik al meteen afleiden dat het dikwjils 'op goed geluk' is met die dingen en dat ze zelfs in ideale omstandigheden amper kunnen zeggen wat de bepalende factoren zijn voor de snelheid.
Uiteindelijk zei hij dat de 200Mbit versie er zat aan te komen waardoor de uiteindelijke snelheid wel zou oplopen.... duh
"He who asks a question is a fool for five minutes; he who does not ask a question remains a fool forever"
brooklyn
Elite Poster
Elite Poster

het is een devolo set, ik haal momenteel maar 15mbit deze morgen 20 mbit ongeveer. beiden zitten afzonderlijk in het stopcontact, ons net is 5 jaar geleden volledig vernieuwd.
Afbeelding
Dvico Tvix 6500A user
BasMSI
Elite Poster
Elite Poster

Kan het zijn dat je bit en byte door elkaar haalt?

200mbit/sec levert je in het beste geval 20mbyte/s, maar meestal haal je dat niet vanwege de overhead.
Je mag blij zijn als je 15mbyte/s haalt.
Hoe heb je het trouwens gemeten?
Sagem VDSL2 + Fritz!Box 7390 + Dommel + Nomado + Dreambox 600PVR -> Alles opgelost :-)

Afbeelding
verdickt
Premium Member
Premium Member

Ik heb ook een devolo, is goed voor surfen maar voor het versturen van grote bestanden ...

Kijk ook eens of er geen conflict is met een of ander electrisch apparaat.

Als ik bijvoorbeeld mijn gsm in een bepaald stopcontact steek gaat de snelheid serieus naar beneden.
ubremoved_539
Deel van't meubilair
Deel van't meubilair
Uitgedeelde bedankjes: 434 keer
Bedankt: 1972 keer

brooklyn schreef:200mbits uhum dat stond toch op de doos
Tja... bij wireless staat ook 54 Mbits op de doos, en dat haal je ook nooit. (en dan hebben we het er nog niet over dat het een shared medium is)

Als je echt goede resultaten wil... een UTP kabel is de beste garantie.
Plaats reactie

Terug naar “Netwerken en Security”