Tele 2 komt met plus en onbeperkt downl

320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

ik heb het even nagevraagd en momenteel is er nog geen controle op geweest -> is nieuw die unlimited (als aparte service)
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Ik denk niet dat er een controle op komt als er nergens problemen gemerkt worden. Ik denk dat je het meer moet zien dat als er ergens in een bepaalde regio / straat bandbreedteproblemen zijn en er wordt gemerkt dat jij daar in je eentje toch redelijk verantwoordelijk voor bent, er toch wel eens contact zal opgenomen worden.

Dat is dan ook het idee achter FUP: er is geen harde grens, en er zal wellicht gewoon gekeken worden naar de situatie op zich. Ik heb op dit moment nog nooit plannen op tafel zien liggen om systematisch te checken op harde limieten. De FUP is dan ook net dat: ervoor zorgen dat we een been hebben om op te staan tegen mensen die absoluut de bandbreedte hevig en aanhoudend gaan MISbruiken.

Ik zal eens checken wat de procedure precies is, dat zal wellicht zijn: contact opnemen ter info bij enorm verbruik, tweede contact voor waarschuwing,... en niet direct hup knip lijn afgesloten.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Je kan als Tele2 ook het pakket unlimited eenzijdig opzeggen, niet? Zodat ze dan terugvallen op hun 15 GB.
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Terugvallen? Ik heb nooit beperkt gehad bij Tele2. (Ik had nooit bij Tele2 geweest als het niet onbeperkt was.)

Ergens denk ik niet dat ze je service kunnen beperken. Ze mogen je als klant misschien weigeren, maar de voorwaarden van het contract aanpassen lijkt me niet mogelijk.
kaween
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 2044
Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
Locatie: Genk
Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
Bedankt: 47 keer

T2m schreef:Ik zal eens checken wat de procedure precies is, dat zal wellicht zijn: contact opnemen ter info bij enorm verbruik, tweede contact voor waarschuwing,... en niet direct hup knip lijn afgesloten.


Dat zou inderdaad nog het constructiefste zijn, ipv moord en brand te roepen zoals nu het geval is.

één van de redenen waarom FUP bij bijzonder veel mensen een slechte nasmaak geeft is omdat in het verleden nogal eens firma's met ... een vrij flexibel idee over FUP hadden en dit op zeer onfaire wijze wisten uit te spelen.

Gezien de slechtheid mijner persona zou het T2 sieren hier klare taal te spreken. :twisted:
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Ben al blij dat ik hier geen mogelijkheid heb tot 12mbit. Dus de ergste KAN ik nog niet zijn.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Ik heb net de factuur van Tele2 gekegen en tot m´n verbazing heb ik gratis en zonder er iets te moeten voor doen de optie "onbeperkt downloaden" gekregen. :-D

Ik heb de gewone TELE2 ADSL 4Meg (dus geen ALL IN) met maandelijkse domiciliatie.

Op de website van Tele2 is er bij de internet tarieven van deze optie niets terug te vinden.
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Leuk, niet?
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Gebruikersavatar
KaiZas
Pro Member
Pro Member
Berichten: 305
Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
Bedankt: 2 keer

Vraagje... is die optie er nu voor iedereen?

Ik heb wel all-in, maar ik gebruik de telefoondienst eigenlijk helemaal niet. GSM van't werk, zie je. Maar destijds was dat de enige manier om het unlimited pakket te verkrijgen.

Ik weet dat dit een beetje tegen de schenen van Tele2 stampen is, en ik moet eerlijk zeggen, ik heb de prijs altijd bijzonder schappelijk gevonden voor een (Belgische) unlimited formule, zelfs met de usueless telefoon optie, maar als het mogelijk is minder te betalen, dan ben ik daar natuurlijk zeker voor te vinden.

(Maar ik kan er inkomen als je hier niet op wilt antwoorden :) )
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

als je een domiciliëring hebt, dan zou je normaal die ULD ook moeten hebben.
johan.devos
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 1154
Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
Locatie: Bevergem :-)
Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
Bedankt: 147 keer

Krijgt men die gratis ULD ook bij TELE2 ADSL 1Mb indien men domiciliëert of is dit enkel voor de 4Mb versie?
320i
Elite Poster
Elite Poster
Berichten: 760
Lid geworden op: 23 aug 2006, 10:35

dat moet ik even checken om zeker te zijn, maar dacht dat dit enkel van toepassing was op 4M producten, aangezien je op 1M maar 10 euro extra aangerekend kan worden.
nogChoco
Premium Member
Premium Member
Berichten: 713
Lid geworden op: 11 mei 2007, 20:02

De 1Mbit formule is eigenlijk enkel interessant voor wie onder de standaard 15GB blijft, want extra volume blijkt volgens de site 0.05€/MB te kosten (dus 5€/100MB :?) -- zo kom je eigenlijk meteen aan de maximale 10€ bij 15.2GB verbruik, en dan kan je evengoed voor de 4Mbit optie gaan want dat kost dan evenveel (tenzij je op hun ontdubbelde netwerk zit, dan is 1Mbit unlimited 5€ goedkoper dan 4Mbit unlimited).
T2m
Plus Member
Plus Member
Berichten: 142
Lid geworden op: 01 aug 2006, 14:32

Het standaard verbruik voor 1Mb is geen 15GB maar 250 MB.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
Lord Utopia
Erelid
Erelid
Berichten: 7819
Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
Bedankt: 386 keer

Trouwens, na een sur plus van 10 EUR, is het ongelimiteerd :)
The_One_be
Pro Member
Pro Member
Berichten: 232
Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37

KaiZas schreef:Terugvallen? Ik heb nooit beperkt gehad bij Tele2. (Ik had nooit bij Tele2 geweest als het niet onbeperkt was.)

Ergens denk ik niet dat ze je service kunnen beperken. Ze mogen je als klant misschien weigeren, maar de voorwaarden van het contract aanpassen lijkt me niet mogelijk.


Ze kunnen altijd eenzijdig de voorwaarden van je contract aanpassen. Wat denk je dat bvb een prijsverhoging is? Wat er wel bijkomt is dat bij een eenzijdige wijziging je het contract kan ontbinden wegens niet akkoord zonder verdere kosten. Dit is algemeen aan dit soort type contracten en geld dus ook voor andere ISP's
A post without a signature is like a fish without a bike
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “BASE (Tele2, Versatel)”