Tele 2 komt met plus en onbeperkt downl
Ik denk niet dat er een controle op komt als er nergens problemen gemerkt worden. Ik denk dat je het meer moet zien dat als er ergens in een bepaalde regio / straat bandbreedteproblemen zijn en er wordt gemerkt dat jij daar in je eentje toch redelijk verantwoordelijk voor bent, er toch wel eens contact zal opgenomen worden.
Dat is dan ook het idee achter FUP: er is geen harde grens, en er zal wellicht gewoon gekeken worden naar de situatie op zich. Ik heb op dit moment nog nooit plannen op tafel zien liggen om systematisch te checken op harde limieten. De FUP is dan ook net dat: ervoor zorgen dat we een been hebben om op te staan tegen mensen die absoluut de bandbreedte hevig en aanhoudend gaan MISbruiken.
Ik zal eens checken wat de procedure precies is, dat zal wellicht zijn: contact opnemen ter info bij enorm verbruik, tweede contact voor waarschuwing,... en niet direct hup knip lijn afgesloten.
Dat is dan ook het idee achter FUP: er is geen harde grens, en er zal wellicht gewoon gekeken worden naar de situatie op zich. Ik heb op dit moment nog nooit plannen op tafel zien liggen om systematisch te checken op harde limieten. De FUP is dan ook net dat: ervoor zorgen dat we een been hebben om op te staan tegen mensen die absoluut de bandbreedte hevig en aanhoudend gaan MISbruiken.
Ik zal eens checken wat de procedure precies is, dat zal wellicht zijn: contact opnemen ter info bij enorm verbruik, tweede contact voor waarschuwing,... en niet direct hup knip lijn afgesloten.
correctie: <b>ex</b>-T2m...
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Je kan als Tele2 ook het pakket unlimited eenzijdig opzeggen, niet? Zodat ze dan terugvallen op hun 15 GB.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Terugvallen? Ik heb nooit beperkt gehad bij Tele2. (Ik had nooit bij Tele2 geweest als het niet onbeperkt was.)
Ergens denk ik niet dat ze je service kunnen beperken. Ze mogen je als klant misschien weigeren, maar de voorwaarden van het contract aanpassen lijkt me niet mogelijk.
Ergens denk ik niet dat ze je service kunnen beperken. Ze mogen je als klant misschien weigeren, maar de voorwaarden van het contract aanpassen lijkt me niet mogelijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2044
- Lid geworden op: 19 jul 2004, 23:41
- Locatie: Genk
- Uitgedeelde bedankjes: 13 keer
- Bedankt: 47 keer
T2m schreef:Ik zal eens checken wat de procedure precies is, dat zal wellicht zijn: contact opnemen ter info bij enorm verbruik, tweede contact voor waarschuwing,... en niet direct hup knip lijn afgesloten.
Dat zou inderdaad nog het constructiefste zijn, ipv moord en brand te roepen zoals nu het geval is.
één van de redenen waarom FUP bij bijzonder veel mensen een slechte nasmaak geeft is omdat in het verleden nogal eens firma's met ... een vrij flexibel idee over FUP hadden en dit op zeer onfaire wijze wisten uit te spelen.
Gezien de slechtheid mijner persona zou het T2 sieren hier klare taal te spreken.
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Ik heb net de factuur van Tele2 gekegen en tot m´n verbazing heb ik gratis en zonder er iets te moeten voor doen de optie "onbeperkt downloaden" gekregen.
Ik heb de gewone TELE2 ADSL 4Meg (dus geen ALL IN) met maandelijkse domiciliatie.
Op de website van Tele2 is er bij de internet tarieven van deze optie niets terug te vinden.
Ik heb de gewone TELE2 ADSL 4Meg (dus geen ALL IN) met maandelijkse domiciliatie.
Op de website van Tele2 is er bij de internet tarieven van deze optie niets terug te vinden.
- KaiZas
- Pro Member
- Berichten: 305
- Lid geworden op: 23 mar 2004, 10:17
- Uitgedeelde bedankjes: 3 keer
- Bedankt: 2 keer
Vraagje... is die optie er nu voor iedereen?
Ik heb wel all-in, maar ik gebruik de telefoondienst eigenlijk helemaal niet. GSM van't werk, zie je. Maar destijds was dat de enige manier om het unlimited pakket te verkrijgen.
Ik weet dat dit een beetje tegen de schenen van Tele2 stampen is, en ik moet eerlijk zeggen, ik heb de prijs altijd bijzonder schappelijk gevonden voor een (Belgische) unlimited formule, zelfs met de usueless telefoon optie, maar als het mogelijk is minder te betalen, dan ben ik daar natuurlijk zeker voor te vinden.
(Maar ik kan er inkomen als je hier niet op wilt antwoorden )
Ik heb wel all-in, maar ik gebruik de telefoondienst eigenlijk helemaal niet. GSM van't werk, zie je. Maar destijds was dat de enige manier om het unlimited pakket te verkrijgen.
Ik weet dat dit een beetje tegen de schenen van Tele2 stampen is, en ik moet eerlijk zeggen, ik heb de prijs altijd bijzonder schappelijk gevonden voor een (Belgische) unlimited formule, zelfs met de usueless telefoon optie, maar als het mogelijk is minder te betalen, dan ben ik daar natuurlijk zeker voor te vinden.
(Maar ik kan er inkomen als je hier niet op wilt antwoorden )
-
- Elite Poster
- Berichten: 1154
- Lid geworden op: 14 mei 2008, 15:36
- Locatie: Bevergem :-)
- Uitgedeelde bedankjes: 206 keer
- Bedankt: 147 keer
Krijgt men die gratis ULD ook bij TELE2 ADSL 1Mb indien men domiciliëert of is dit enkel voor de 4Mb versie?
De 1Mbit formule is eigenlijk enkel interessant voor wie onder de standaard 15GB blijft, want extra volume blijkt volgens de site 0.05€/MB te kosten (dus 5€/100MB ) -- zo kom je eigenlijk meteen aan de maximale 10€ bij 15.2GB verbruik, en dan kan je evengoed voor de 4Mbit optie gaan want dat kost dan evenveel (tenzij je op hun ontdubbelde netwerk zit, dan is 1Mbit unlimited 5€ goedkoper dan 4Mbit unlimited).
-
- Erelid
- Berichten: 7819
- Lid geworden op: 10 mei 2007, 16:33
- Uitgedeelde bedankjes: 404 keer
- Bedankt: 386 keer
Trouwens, na een sur plus van 10 EUR, is het ongelimiteerd
-
- Pro Member
- Berichten: 232
- Lid geworden op: 27 nov 2007, 10:37
KaiZas schreef:Terugvallen? Ik heb nooit beperkt gehad bij Tele2. (Ik had nooit bij Tele2 geweest als het niet onbeperkt was.)
Ergens denk ik niet dat ze je service kunnen beperken. Ze mogen je als klant misschien weigeren, maar de voorwaarden van het contract aanpassen lijkt me niet mogelijk.
Ze kunnen altijd eenzijdig de voorwaarden van je contract aanpassen. Wat denk je dat bvb een prijsverhoging is? Wat er wel bijkomt is dat bij een eenzijdige wijziging je het contract kan ontbinden wegens niet akkoord zonder verdere kosten. Dit is algemeen aan dit soort type contracten en geld dus ook voor andere ISP's
A post without a signature is like a fish without a bike