edpnet ->dxadsl
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
ik ben/zal overstappen van edpnet naar dxadsl.
Heb een brief van dxadsl gekregen met login gegevens heb nu deze geprobeerd en het werkt. Dus ik kan (net zoals met belgacom <->dommel) bij 2 connecteren. Ben overgestapt naar adsl2+ formule maar zit nog op 6mbit vermoedelijk omdat mijn activatie officieel 29ste moet gebeuren
Nu op het eerste zicht geen verschil. Ik zal is snachts proberen te testen beiden want heb zeer vak capping van +-60 KB/s bij edpnet.
Dacht gewoon hier ff posten verschillen die ik zal kunnen(of juist niet) merken met edpnet om te zien of dat er iets inderdaad kan gedaan worden aan lagere snelheiden of zit het echt bij scarlet...
PS: tot nu toe lijkt het dat edpnet meter is gestopt met tellen (ben ingelogd met dxadsl login)
Your DOWNLOAD Speed:
5230 kbps or 654 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
506 kbps or 63 KB/sec
Heb een brief van dxadsl gekregen met login gegevens heb nu deze geprobeerd en het werkt. Dus ik kan (net zoals met belgacom <->dommel) bij 2 connecteren. Ben overgestapt naar adsl2+ formule maar zit nog op 6mbit vermoedelijk omdat mijn activatie officieel 29ste moet gebeuren
Nu op het eerste zicht geen verschil. Ik zal is snachts proberen te testen beiden want heb zeer vak capping van +-60 KB/s bij edpnet.
Dacht gewoon hier ff posten verschillen die ik zal kunnen(of juist niet) merken met edpnet om te zien of dat er iets inderdaad kan gedaan worden aan lagere snelheiden of zit het echt bij scarlet...
PS: tot nu toe lijkt het dat edpnet meter is gestopt met tellen (ben ingelogd met dxadsl login)
Your DOWNLOAD Speed:
5230 kbps or 654 KB/sec
up
Your UPLOAD Speed:
506 kbps or 63 KB/sec
- xenne
- Elite Poster
- Berichten: 5332
- Lid geworden op: 15 jan 2006, 14:54
- Uitgedeelde bedankjes: 685 keer
- Bedankt: 141 keer
proficiat met de overstap je zal het je wel niet beklagen dxADSL kennende, jammer dat ze hier nog geen eigen forum hebben
Internet : Belgacom Comfort (30/3) VDSL2 sync 50/6 ROP distance: 364m
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
TV : Belgacom TV Comfort
Telefonie : WeePee (VoIP) (vast nummer geporteerd), justvoip & internetcalls
GSM : Mobile Vikings & Generation Connect
Zelf ook overgestapt van EDPnet naar dxADSL. Ik heb zitten testen en op mijn locatie is dxADSL sneller. Nochtans zitten ze beide op het Scarlet netwerk.
Ik had jammer genoeg iets te laat mijn opzegbrief naar EDPnet verstuurd en zit nu met 1 maand overlap...
Ik had jammer genoeg iets te laat mijn opzegbrief naar EDPnet verstuurd en zit nu met 1 maand overlap...
Vanaf volgende maand zit mijn jaar bij EDPnet er ook op, maar ik ga ze tot augustus de tijd geven om met betere voorwaarden op de proppen te komen, anders ga ik ook naar DxADSL (want zij zijn 5€ goedkoper en ongeveer 7GB meer/maand - Bij EDPnet haal ik ongeveer 33GB met heel veel nachtsurfen).
In juli wordt immers ADSL2+ vrijgegeven en 't lijkt erop dat dat een serieuze concurrentieslag gaat veroorzaken. Tenzij Belgacom tegen dan een nieuwe manier gevonden heeft om de kleine ISPs te squeezen, natuurlijk.
In juli wordt immers ADSL2+ vrijgegeven en 't lijkt erop dat dat een serieuze concurrentieslag gaat veroorzaken. Tenzij Belgacom tegen dan een nieuwe manier gevonden heeft om de kleine ISPs te squeezen, natuurlijk.
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Ok hier komt het verhaal
Wou afwachten om ALLES te kunnen posten maar het begint beetje te slepen
Dus:
Ik zat op edpnet max6dyn formule op 6mbit profiel, gesynced op 6 mbit met +- 20db beide noise margins. (Heb aan iemand op forum gevraagd voor afstand check en zou ongeveer 16mbit moeten halen met adsl2+)
Activering van dxadsl (adsl2+) formule moest op 29 april gebeuren. Voor geinteresseerden ik kon al vroeger met dxadsl inloggen (gesynct aan 6mbit)
en logisch ook de teller van edpnet telde niet maar die van dxadsl wel. (je kan ook uw dxadsl login gebruiken bij iemand anders die bij edpnet zit, vermoedelijk bij elke scarlet reseller. Dus zelfde systeem als belgacom->dommel)
28 april krijg ik geen signaal niet meer. Vanaf 29 april zie ik mijn modem hard proberen te syncen, het lukt ook voor 1-2 seconden aan 10mbit. (modem is philips van belgacom). Paar dagen gewacht (of mss zelfs zelfde dag) bel ik naar dxadsl. Doe mijn uitleg, dxadsl zegt dat profiel moet wrs verlaagd worden (hebben ook aangeraden met andere router te testen, zonder telefoon etc... Allemaal geprobeerd ->geen resultaat)
Na verlaging profiel naar 10mbit kan ik op het randje syncen op 5mbit/1mbit (6db down en up). Dus volgens mij duidelijk iets misgegaan tijdens overschakeling gezien ik LAGERE snelheid en SLECHTERE lijnwaarden krijg op adsl2+ itt adsl
Bel naar dxadsl: ze zijn ook van mening dat er iets niet in orde. Ze vragen om router af te sluiten zodat belgacom lijn kan testen. Resultaat van belgacom -> er is 19mbit haalbaar. Dxadsl stelt voor om technieker te sturen. OK-> word direct verbonden (met wat er mij werd gezegd belgacom maar blijkt gewoon een 3de bedrijf te zijn die werkt voor full telecom//scarlet//etc etc) om afspraak te maken.
Technieker connecteert router direct aan de telefoon draad -> geen verbetering. Technieker belt naar belgacom zodat zij hun eigen expert kunnen sturen om te checken, en dit is cruciaal, AAN DE INGANG IN MIJN KELDER.
Heb afspraak gemaakt met belgacom en 2 telefoons doorgegeven (gsm en huis). Bcom technieker belt om te zeggen dat hij zal komen (zoals afgesproken) maar eerst gaat hij iets in de straat testen. Ik leg uit dat ik niet thuis ben maar mijn moeder wel en ze zal kelder wel open doen, geen probleem.
Dan belt hij naar mijn huisnummer naar mijn moeder legt vanalles uit (wat ze natuurlijk niet begrijpt). Komt erop neer dat belgacom garandeert maar 4,8 mbit en hij zal dus NIET in de kelder komen testen TERWIJL de bedoeling was juist dat hij daar komt testen EN testen van belgacom uitwijzen dat er WEL hogere snelheid kan gehaald worden.
Ik kan hem dus niet bellen om te uit te leggen dat bedoeling was om te weten waarom er een plotse verslechtering van lijn heeft plaatsgevonden. "Gelukkig" belt hij per ongeluk nog eens naar mij (zijn nr wordt telkens verborgen) en ikke dus vragen wtf man.
BC: "Ja belgacom garandeert maar 4,8 mbit op uw lijn"
Ik: Ja maar er werd beroep op uw gedaan omdat er WAS al een testen uitgevoerd door belgacom zelf en die heeft getoond dat 19 mbit is doenbaar. Maar dit is buiten de kwestie want probleem is niet "garandeerbare" snelheid maar plotse verslechtering van lijnwaardes.
Hij: ja mijn job is gewoon komen zien dat alles werkt of niet en het werkt. Rest is probleem van uw provider.
Ik bel naar dxadsl voor uitleg. Ze zijn precies ook onder indruk dat hij is nooit naar de kelder gegaan want dat was juist hun vraag. In het begin weigerde belgacom aan dxadsl om nog eens technieker te sturen maar vandaag heb ik vernomen dat ze het nu toch gaan doen.
Nu dus afwachten en hopen dat hij deze keer dus WEL gaat komen.
Paar puntjes die ik wil opmerken:
- ZEER goedwerkende helpdesk van dxadsl. Geen gezever over spyware, formateer uw pc mijnheer, schakel uw antivirus uit mijnheer (jaja telenet)
- Ze houden uw op de hoogte -> ze hebben paar keer mij opgebeld zoals ik had gevraagd, waarvoor dank.
- naar het schijnt is er 1 firma die iedereen inroept vooralleer belgacom te vragen om probleem na te zien omdat anders facturen te duur zijn.
-ik had last snacht van lage snelheid bij edpnet (30-60KB/s) die is helemaal van de baan bij dxadsl. Dus enige conclusie dat IK zie is dat er probleem is bij edpnet en NIET algemeen probleem bij dxadsl
Wou afwachten om ALLES te kunnen posten maar het begint beetje te slepen
Dus:
Ik zat op edpnet max6dyn formule op 6mbit profiel, gesynced op 6 mbit met +- 20db beide noise margins. (Heb aan iemand op forum gevraagd voor afstand check en zou ongeveer 16mbit moeten halen met adsl2+)
Activering van dxadsl (adsl2+) formule moest op 29 april gebeuren. Voor geinteresseerden ik kon al vroeger met dxadsl inloggen (gesynct aan 6mbit)
en logisch ook de teller van edpnet telde niet maar die van dxadsl wel. (je kan ook uw dxadsl login gebruiken bij iemand anders die bij edpnet zit, vermoedelijk bij elke scarlet reseller. Dus zelfde systeem als belgacom->dommel)
28 april krijg ik geen signaal niet meer. Vanaf 29 april zie ik mijn modem hard proberen te syncen, het lukt ook voor 1-2 seconden aan 10mbit. (modem is philips van belgacom). Paar dagen gewacht (of mss zelfs zelfde dag) bel ik naar dxadsl. Doe mijn uitleg, dxadsl zegt dat profiel moet wrs verlaagd worden (hebben ook aangeraden met andere router te testen, zonder telefoon etc... Allemaal geprobeerd ->geen resultaat)
Na verlaging profiel naar 10mbit kan ik op het randje syncen op 5mbit/1mbit (6db down en up). Dus volgens mij duidelijk iets misgegaan tijdens overschakeling gezien ik LAGERE snelheid en SLECHTERE lijnwaarden krijg op adsl2+ itt adsl
Bel naar dxadsl: ze zijn ook van mening dat er iets niet in orde. Ze vragen om router af te sluiten zodat belgacom lijn kan testen. Resultaat van belgacom -> er is 19mbit haalbaar. Dxadsl stelt voor om technieker te sturen. OK-> word direct verbonden (met wat er mij werd gezegd belgacom maar blijkt gewoon een 3de bedrijf te zijn die werkt voor full telecom//scarlet//etc etc) om afspraak te maken.
Technieker connecteert router direct aan de telefoon draad -> geen verbetering. Technieker belt naar belgacom zodat zij hun eigen expert kunnen sturen om te checken, en dit is cruciaal, AAN DE INGANG IN MIJN KELDER.
Heb afspraak gemaakt met belgacom en 2 telefoons doorgegeven (gsm en huis). Bcom technieker belt om te zeggen dat hij zal komen (zoals afgesproken) maar eerst gaat hij iets in de straat testen. Ik leg uit dat ik niet thuis ben maar mijn moeder wel en ze zal kelder wel open doen, geen probleem.
Dan belt hij naar mijn huisnummer naar mijn moeder legt vanalles uit (wat ze natuurlijk niet begrijpt). Komt erop neer dat belgacom garandeert maar 4,8 mbit en hij zal dus NIET in de kelder komen testen TERWIJL de bedoeling was juist dat hij daar komt testen EN testen van belgacom uitwijzen dat er WEL hogere snelheid kan gehaald worden.
Ik kan hem dus niet bellen om te uit te leggen dat bedoeling was om te weten waarom er een plotse verslechtering van lijn heeft plaatsgevonden. "Gelukkig" belt hij per ongeluk nog eens naar mij (zijn nr wordt telkens verborgen) en ikke dus vragen wtf man.
BC: "Ja belgacom garandeert maar 4,8 mbit op uw lijn"
Ik: Ja maar er werd beroep op uw gedaan omdat er WAS al een testen uitgevoerd door belgacom zelf en die heeft getoond dat 19 mbit is doenbaar. Maar dit is buiten de kwestie want probleem is niet "garandeerbare" snelheid maar plotse verslechtering van lijnwaardes.
Hij: ja mijn job is gewoon komen zien dat alles werkt of niet en het werkt. Rest is probleem van uw provider.
Ik bel naar dxadsl voor uitleg. Ze zijn precies ook onder indruk dat hij is nooit naar de kelder gegaan want dat was juist hun vraag. In het begin weigerde belgacom aan dxadsl om nog eens technieker te sturen maar vandaag heb ik vernomen dat ze het nu toch gaan doen.
Nu dus afwachten en hopen dat hij deze keer dus WEL gaat komen.
Paar puntjes die ik wil opmerken:
- ZEER goedwerkende helpdesk van dxadsl. Geen gezever over spyware, formateer uw pc mijnheer, schakel uw antivirus uit mijnheer (jaja telenet)
- Ze houden uw op de hoogte -> ze hebben paar keer mij opgebeld zoals ik had gevraagd, waarvoor dank.
- naar het schijnt is er 1 firma die iedereen inroept vooralleer belgacom te vragen om probleem na te zien omdat anders facturen te duur zijn.
-ik had last snacht van lage snelheid bij edpnet (30-60KB/s) die is helemaal van de baan bij dxadsl. Dus enige conclusie dat IK zie is dat er probleem is bij edpnet en NIET algemeen probleem bij dxadsl
Wat een STRONTtechnieker. Moest ik zoiets tegen onze klanten zeggen zou ik stante pede buitenliggen lijkt me.LoSeR schreef: Hij: ja mijn job is gewoon komen zien dat alles werkt of niet en het werkt. Rest is probleem van uw provider.
Niet toevallig telindus?LoSeR schreef: - naar het schijnt is er 1 firma die iedereen inroept vooralleer belgacom te vragen om probleem na te zien omdat anders facturen te duur zijn.
Typisch voorbeeld van traffic shapingLoSeR schreef: -ik had last snacht van lage snelheid bij edpnet (30-60KB/s) die is helemaal van de baan bij dxadsl. Dus enige conclusie dat IK zie is dat er probleem is bij edpnet en NIET algemeen probleem bij dxadsl
Voor de rest veel geluk nog, keep us posted
dxADSL is met hun prima support inderdaad de witte raaf van het internetlandschap: ik had onlangs problemen met mijn modem en ze hebben me daar toen ook goed geholpen. Een dikke pluim voor Gert en het dxADSL team.LoSeR schreef:O
Paar puntjes die ik wil opmerken:
- ZEER goedwerkende helpdesk van dxadsl. Geen gezever over spyware, formateer uw pc mijnheer, schakel uw antivirus uit mijnheer (jaja telenet)
- Ze houden uw op de hoogte -> ze hebben paar keer mij opgebeld zoals ik had gevraagd, waarvoor dank.
- naar het schijnt is er 1 firma die iedereen inroept vooralleer belgacom te vragen om probleem na te zien omdat anders facturen te duur zijn.
-ik had last snacht van lage snelheid bij edpnet (30-60KB/s) die is helemaal van de baan bij dxadsl. Dus enige conclusie dat IK zie is dat er probleem is bij edpnet en NIET algemeen probleem bij dxadsl
Truc om die technieker zijn gsm te krijgen:
bel naar belgacom helpdesk en zeg dat hij iets kapot gemaakt heeft -en wees boos !
zij gaan er alles aan doen om niet verantwoordelijk te zijn en gaan zeggen dat de technieker zelf verantwoordelijk is, blabla en geven zijn nr
zelf meegemaakt.
de morgen stond die technieker om 7u bij mij thuis met een nieuwe router, voor niets
bel naar belgacom helpdesk en zeg dat hij iets kapot gemaakt heeft -en wees boos !
zij gaan er alles aan doen om niet verantwoordelijk te zijn en gaan zeggen dat de technieker zelf verantwoordelijk is, blabla en geven zijn nr
zelf meegemaakt.
de morgen stond die technieker om 7u bij mij thuis met een nieuwe router, voor niets
- Devilzown
- Elite Poster
- Berichten: 1247
- Lid geworden op: 10 sep 2007, 19:37
- Locatie: Antwerpen
- Uitgedeelde bedankjes: 9 keer
- Bedankt: 59 keer
Met het risico dat je een factuur krijgt voor zijn onrechtmatige verplaatsing.erazer schreef:Truc om die technieker zijn gsm te krijgen:
bel naar belgacom helpdesk en zeg dat hij iets kapot gemaakt heeft -en wees boos !
zij gaan er alles aan doen om niet verantwoordelijk te zijn en gaan zeggen dat de technieker zelf verantwoordelijk is, blabla en geven zijn nr
zelf meegemaakt.
de morgen stond die technieker om 7u bij mij thuis met een nieuwe router, voor niets
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
eh? was jij dan klant bij belgacom? Welke nr heb je gebruikt?erazer schreef:Truc om die technieker zijn gsm te krijgen:
bel naar belgacom helpdesk en zeg dat hij iets kapot gemaakt heeft -en wees boos !
zij gaan er alles aan doen om niet verantwoordelijk te zijn en gaan zeggen dat de technieker zelf verantwoordelijk is, blabla en geven zijn nr
zelf meegemaakt.
de morgen stond die technieker om 7u bij mij thuis met een nieuwe router, voor niets
right...Devilzown schreef: Met het risico dat je een factuur krijgt voor zijn onrechtmatige verplaatsing.
ik was belgacom skynet klant
dat ze dat proberen bij goedgelovige mensen is hun probleem.
gewoon haar op je tanden krijgen en beleefd boos worden, het helpt pakken! En betalen voor iets dat hun fout (of fout van hun infrastructuur) is doe je nooit.. Dat ze zo wel zouden willen getuigt van hun geweldige service (zoals Telebrol).
ik heb trouwens gewoon naar de helpdesk gebeld, en daar konden ze niet snel genoeg van mij af zijn haha.
Ik: "Als iemand van belgacom mijn router reset, wachtwoorden veranderd en nu blijkt dat de router niet meer werkt, dan acht ik belgacom verantwoordelijk voor de vernieling en vergoeding van mijn apparaten."
Helpdesk: "Euh meneer, de techniekers zijn zelf verantwoordelijk voor wat ze bij u doen natuurlijk; ik denk dat u best zelf eens naar de technieker in kwestie belt, hier heeft u z'n gsm nr".
De beste man (technieker) was ook niet goed van m'n telefoontje en vroeg me waar ik z'n nummer vandaan had
u dus nooit laten doen
-
- Elite Poster
- Berichten: 2291
- Lid geworden op: 10 dec 2005, 20:43
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
FF updaten
Belgacom tech is er al 2de keer geweest.
Interessant punt nacht voor hij er hier was syncte ik op 5 mbit, smorgens op 2 mbit (leuk:/)
Hij is in centrale gaan kijken nooit naar de intro gekeken. Belt vanuit centrale
-Het heeft te maken met het feit dat er 2 centrale's zijn en nu is uw apparatuur verhuisd.
-Ikke: maar dat blijft toch scarlet? Waarom zou er iets moeten verhuizen?
-Nog lange uitleg over mogelijke centrales etc. Conclusie schuld bij scarlet...
Vandaag technieker van Janssens gehad. EINDELIJK iemand die intro heeft nagekeken ->geen prob. Conclusie: schuld kan enkel bij belgacom liggen gezien enkel zij in de centrale binnen kunnen.
Belga tech was mij wijs aan het maken dat scarlet het verkeerd heeft geconfigureerd.
Nu wachten voor 3de belga tech. yuppie
Belgacom tech is er al 2de keer geweest.
Interessant punt nacht voor hij er hier was syncte ik op 5 mbit, smorgens op 2 mbit (leuk:/)
Hij is in centrale gaan kijken nooit naar de intro gekeken. Belt vanuit centrale
-Het heeft te maken met het feit dat er 2 centrale's zijn en nu is uw apparatuur verhuisd.
-Ikke: maar dat blijft toch scarlet? Waarom zou er iets moeten verhuizen?
-Nog lange uitleg over mogelijke centrales etc. Conclusie schuld bij scarlet...
Vandaag technieker van Janssens gehad. EINDELIJK iemand die intro heeft nagekeken ->geen prob. Conclusie: schuld kan enkel bij belgacom liggen gezien enkel zij in de centrale binnen kunnen.
Belga tech was mij wijs aan het maken dat scarlet het verkeerd heeft geconfigureerd.
Nu wachten voor 3de belga tech. yuppie
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Inderdaad zeer raar!!! Zeker omdat het allang failliete realdsl wel nog een forum heeft...xenne schreef:proficiat met de overstap je zal het je wel niet beklagen dxADSL kennende, jammer dat ze hier nog geen eigen forum hebben
Ze hebben er ééntje op TIKkrisken schreef:Inderdaad zeer raar!!! Zeker omdat het allang failliete realdsl wel nog een forum heeft...xenne schreef:proficiat met de overstap je zal het je wel niet beklagen dxADSL kennende, jammer dat ze hier nog geen eigen forum hebben
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Tik is ni UB hé...Special_K schreef:Ze hebben er ééntje op TIKkrisken schreef:Inderdaad zeer raar!!! Zeker omdat het allang failliete realdsl wel nog een forum heeft...xenne schreef:proficiat met de overstap je zal het je wel niet beklagen dxADSL kennende, jammer dat ze hier nog geen eigen forum hebben
But no worries, ik heb ook een account op tik...
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Als we voor iedere Full ADSL een apart forum moeten gaan maken ...krisken schreef:Inderdaad zeer raar!!! Zeker omdat het allang failliete realdsl wel nog een forum heeft...xenne schreef:proficiat met de overstap je zal het je wel niet beklagen dxADSL kennende, jammer dat ze hier nog geen eigen forum hebben
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Beginnende mensen die adsl hebben en voor de rest niks weten moeten hier toch ook hun weg vinden? En wat doet realdsl hier dan nog altijd? En gooi full telecom dan meteen bij scarlet?ditCh schreef:Als we voor iedere Full ADSL een apart forum moeten gaan maken ...krisken schreef:Inderdaad zeer raar!!! Zeker omdat het allang failliete realdsl wel nog een forum heeft...xenne schreef:proficiat met de overstap je zal het je wel niet beklagen dxADSL kennende, jammer dat ze hier nog geen eigen forum hebben
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Er zijn ondertussen al ik weet niet hoeveel FullTelecom ( Scarlett ) resellers ... waarom DX dan wel een subforum geven ? Groepeer ze dan gewoon ofzo.krisken schreef: Beginnende mensen die adsl hebben en voor de rest niks weten moeten hier toch ook hun weg vinden? En wat doet realdsl hier dan nog altijd? En gooi full telecom dan meteen bij scarlet?
Ik weet niet waarom RealDSL nog staat, ik beslis zo een dingen niet ... ADSL2Fit staat er ook nog ... die bestaan al langer niet meer
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Wel het is over zulke dingen dat ik het niet begrijp...ditCh schreef:Er zijn ondertussen al ik weet niet hoeveel FullTelecom ( Scarlett ) resellers ... waarom DX dan wel een subforum geven ? Groepeer ze dan gewoon ofzo.krisken schreef: Beginnende mensen die adsl hebben en voor de rest niks weten moeten hier toch ook hun weg vinden? En wat doet realdsl hier dan nog altijd? En gooi full telecom dan meteen bij scarlet?
Ik weet niet waarom RealDSL nog staat, ik beslis zo een dingen niet ... ADSL2Fit staat er ook nog ... die bestaan al langer niet meer
a2f is nu als ik mij niet bedrieg edpnet
realdsl => mobistar => scarlet?
Misschien een forum fulltelecom aanmaken, met subforums voor elk?
Tenslotte hebben ze elk hun eigen service en sommige hun eigen servers.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
A2F klanten zijn indertijd opgekocht door EDP idd ...krisken schreef: a2f is nu als ik mij niet bedrieg edpnet
realdsl => mobistar => scarlet?
Misschien een forum fulltelecom aanmaken, met subforums voor elk?
Tenslotte hebben ze elk hun eigen service en sommige hun eigen servers.
RealDSL klanten zijn overgekocht door Full Telecom, wat op zijn beurt nu Scarlet is.
Dat ze hun eigen servers hebben vind ik geen voorwaarde om een eigen subforum te krijgen. Ze hebben geen eeneen van allemaal een eigen IP netwerk. DX gebruikt gewoon de mailservers van FullTelecom oa. Ik heb der nog geeneen tegengekomen die zelf mailinfrastructuur aanbied ...
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
is realdsl ni via mobistar naar full telecom gegaan? Anyway wat ik wou duidelijk maken is dat ze ofwel elke isp erin zetten, ofwel in groepen zet zoals jij voorstelt. 2 ISP's die niet meer actief zijn staat maar slordig in mijn ogen. Dat geen enkel een eigen IP netwerk heeft ben ik mij van bewust, evenals de eigen servers...ditCh schreef:A2F klanten zijn indertijd opgekocht door EDP idd ...krisken schreef: a2f is nu als ik mij niet bedrieg edpnet
realdsl => mobistar => scarlet?
Misschien een forum fulltelecom aanmaken, met subforums voor elk?
Tenslotte hebben ze elk hun eigen service en sommige hun eigen servers.
RealDSL klanten zijn overgekocht door Full Telecom, wat op zijn beurt nu Scarlet is.
Dat ze hun eigen servers hebben vind ik geen voorwaarde om een eigen subforum te krijgen. Ze hebben geen eeneen van allemaal een eigen IP netwerk. DX gebruikt gewoon de mailservers van FullTelecom oa. Ik heb der nog geeneen tegengekomen die zelf mailinfrastructuur aanbied ...
Dat is jouw mening. Ze hebben wel eigen klanten, eigen abo's en een eigen helpdesk die zelfs goed werkt.ditCh schreef: Dat ze hun eigen servers hebben vind ik geen voorwaarde om een eigen subforum te krijgen.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Het enige wat ze doen is resellen ... goed ze bieden misschien wel een betere service ( as in SPOC ) ... maar verder is het geen toegevoegde waarde dan pakweg een andere fulltelecom reseller ...Special_K schreef: Dat is jouw mening. Ze hebben wel eigen klanten, eigen abo's en een eigen helpdesk die zelfs goed werkt.
De ene reseller is de andere niet blijkbaar. Zo lees ik ik zelfs in deze thread nog een verhaal van iemand die betere verbinding heeft op dxADSL dan op EDPnet alhoewel ze op hetzelfde netwerk zitten. Het feit dat ze allemaal aparte abo's aanbieden en dito prijzen is op zich al een argument om ook iedere reseller een plaats te geven op dit forum temeer de vraag gesteld werd door gebruikers van dit forum.ditCh schreef:Het enige wat ze doen is resellen ... goed ze bieden misschien wel een betere service ( as in SPOC ) ... maar verder is het geen toegevoegde waarde dan pakweg een andere fulltelecom reseller ...Special_K schreef: Dat is jouw mening. Ze hebben wel eigen klanten, eigen abo's en een eigen helpdesk die zelfs goed werkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Ai ai ... beter informeren. EDPnet is GEEN Scarlet reseller. EDPnet heeft een EIGEN IP Netwerk ( INTICOnet ), het maakt enkel gebruik van de Scarlet infrastructuur voor de last mile naar de klant toe.Special_K schreef: De ene reseller is de andere niet blijkbaar. Zo lees ik ik zelfs in deze thread nog een verhaal van iemand die betere verbinding heeft op dxADSL dan op EDPnet alhoewel ze op hetzelfde netwerk zitten. Het feit dat ze allemaal aparte abo's aanbieden en dito prijzen is op zich al een argument om ook iedere reseller een plaats te geven op dit forum temeer de vraag gesteld werd door gebruikers van dit forum.
Sorry hoor, ik lig er niet echt wakker van wie, wat en op welk niveau infrastructuur/netwerk deelt. Los van dit alles blijft het gewoon interessant dat klanten van gedachten kunnen wisselen in een subforum van hun provider/reseller op daaraan gerelateerde topics te bespreken. Het komt ook de overzichtelijkheid van het forum ten goede.
Dat was ik dus...ditCh schreef:Ai ai ... beter informeren. EDPnet is GEEN Scarlet reseller. EDPnet heeft een EIGEN IP Netwerk ( INTICOnet ), het maakt enkel gebruik van de Scarlet infrastructuur voor de last mile naar de klant toe.Special_K schreef: De ene reseller is de andere niet blijkbaar. Zo lees ik ik zelfs in deze thread nog een verhaal van iemand die betere verbinding heeft op dxADSL dan op EDPnet alhoewel ze op hetzelfde netwerk zitten. Het feit dat ze allemaal aparte abo's aanbieden en dito prijzen is op zich al een argument om ook iedere reseller een plaats te geven op dit forum temeer de vraag gesteld werd door gebruikers van dit forum.
Het is inderdaad de last mile die veel beter werkt.
EDPnet had me op een 1mbit profiel zitten. Ze hebben een tijd 2mbit geprobeerd en zelfs dat kregen ze niet stabiel.
dxADSL heeft me op een 3mbit profiel gezet en tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Leg dat maar eens uit eh?
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Idem hier!VTOLfreak schreef:Dat was ik dus...ditCh schreef:Ai ai ... beter informeren. EDPnet is GEEN Scarlet reseller. EDPnet heeft een EIGEN IP Netwerk ( INTICOnet ), het maakt enkel gebruik van de Scarlet infrastructuur voor de last mile naar de klant toe.Special_K schreef: De ene reseller is de andere niet blijkbaar. Zo lees ik ik zelfs in deze thread nog een verhaal van iemand die betere verbinding heeft op dxADSL dan op EDPnet alhoewel ze op hetzelfde netwerk zitten. Het feit dat ze allemaal aparte abo's aanbieden en dito prijzen is op zich al een argument om ook iedere reseller een plaats te geven op dit forum temeer de vraag gesteld werd door gebruikers van dit forum.
Het is inderdaad de last mile die veel beter werkt.
EDPnet had me op een 1mbit profiel zitten. Ze hebben een tijd 2mbit geprobeerd en zelfs dat kregen ze niet stabiel.
dxADSL heeft me op een 3mbit profiel gezet en tot nu toe geen enkel probleem gehad.
Leg dat maar eens uit eh?
Hoewel ik nu speek over...
1. skynet = 1mbit
2. realdsl = 1mbit
3. edpnet = 2mbit
4. dxadsl = 4mbit stabiel, pieken naar 5mbit
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Er verandert nochtans aan de last-mile niets ...VTOLfreak schreef: Het is inderdaad de last mile die veel beter werkt.
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Dus de ene keer syncroniseer je op 4Mbit, de andere keer op 5 ?krisken schreef: 4. dxadsl = 4mbit stabiel, pieken naar 5mbit
-
- Elite Poster
- Berichten: 3868
- Lid geworden op: 20 maa 2004, 20:10
- Uitgedeelde bedankjes: 95 keer
- Bedankt: 48 keer
Dat begrijp ik hoor ... maar dan ga je elke reseller een subforum moet geven vind ik en waar eindigt het dan ? Tegenwoordig kan jan, piet en jef dsl resellen ...Special_K schreef:Sorry hoor, ik lig er niet echt wakker van wie, wat en op welk niveau infrastructuur/netwerk deelt. Los van dit alles blijft het gewoon interessant dat klanten van gedachten kunnen wisselen in een subforum van hun provider/reseller op daaraan gerelateerde topics te bespreken. Het komt ook de overzichtelijkheid van het forum ten goede.
-
- Moderator
- Berichten: 19634
- Lid geworden op: 07 nov 2006, 12:11
- Twitter: kriskenbe
- Locatie: Massemen - 91WET0
- Uitgedeelde bedankjes: 1863 keer
- Bedankt: 1003 keer
- Contacteer:
Ik heb bij al de vorige providers een cap gehad op de snelheid die ernaast staat om de lijn stabiel te houden (toegegeven woon op meer dan 4.5km van de centrale). Nu heb ik geen cap (dus in theorie 6mbit) en dit gaat perfect tot 4mbit...
Ergens kan ik je mening volgen, maar dan moeten ze consequent zijn en alles juist zetten. realdsl onder fulltelecom en die 2f bij edpnet.
Eventueel kan men bij de "uitleg" van een forum de ondersteunende providers zetten, zodat mensen die er minder verstand van hebben hier ook hun weg vinden?
Ergens kan ik je mening volgen, maar dan moeten ze consequent zijn en alles juist zetten. realdsl onder fulltelecom en die 2f bij edpnet.
Eventueel kan men bij de "uitleg" van een forum de ondersteunende providers zetten, zodat mensen die er minder verstand van hebben hier ook hun weg vinden?
ola, blijkbaar ben ik niet de enige vragende partij meer ...
Ik begrijp de keuze van UB ook niet, alle respect voor UB, heel goed forum, maar hier kan ik absoluut niet volgen.
Op vtm, testaankoop en andere maken ze reclame voor dx ... op tik staat er een subforum en hier kan het niet?
Ik denk toch dat dit forum mensen moet informeren en dx kan voor heel veel mensen een goeie keuze zijn.
Hebben ze nu eigen infrastructuur of niet ...
Ik denk ook niet dat je dx met alle andere resellers mag vergelijken, want om eerlijk te zijn, ik ken heel weinig mensen die bij een andere reseller klant zijn ... ze zijn op z'n minst de helpers van goedkoop internet, net zoals Dommel en als de service en kwaliteit dan nog eens goed is, hier al honderden keer bevestigd, wat is het probleem dan?
De beslissing is uiteraard aan de eigenaars van dit forum, als het volgens hun niet kan, ik ga m'n slaap niet laten, maar de essentie van dit forum gaat hiermee wel een stuk verloren denk ik ...
just my ² cents
Ik begrijp de keuze van UB ook niet, alle respect voor UB, heel goed forum, maar hier kan ik absoluut niet volgen.
Op vtm, testaankoop en andere maken ze reclame voor dx ... op tik staat er een subforum en hier kan het niet?
Ik denk toch dat dit forum mensen moet informeren en dx kan voor heel veel mensen een goeie keuze zijn.
Hebben ze nu eigen infrastructuur of niet ...
Ik denk ook niet dat je dx met alle andere resellers mag vergelijken, want om eerlijk te zijn, ik ken heel weinig mensen die bij een andere reseller klant zijn ... ze zijn op z'n minst de helpers van goedkoop internet, net zoals Dommel en als de service en kwaliteit dan nog eens goed is, hier al honderden keer bevestigd, wat is het probleem dan?
De beslissing is uiteraard aan de eigenaars van dit forum, als het volgens hun niet kan, ik ga m'n slaap niet laten, maar de essentie van dit forum gaat hiermee wel een stuk verloren denk ik ...
just my ² cents
Een heel tevreden dxADSL klant!