Ik had graag gehoord of iemand hier meer over wist of weet waar ik hier meer kan over te weten komen.
Blijkbaar kan je via Proximus via Frankrijk of Nederland naar een nationaal GSM nummer bellen. Type +33 2 en dan je Belgisch GSM nummer en je belt via Frankrijk naar dat Belgisch nummer.
Proximus en internationale nummers
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 1 keer
Gebruik makend van een "inbelnummer" van een VOIP provider, dan gaat zoiets zeker... maar rechtstreeks via Proximus (of beter gezegd : het buitenlandse GSM netwerk waarop je op dat moment geconnecteerd ben) 

If you can't beat them, confuse them.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 54 keer
- Bedankt: 99 keer
Dat is gegarandeerde onzinRobots schreef:Type +33 2 en dan je Belgisch GSM nummer en je belt via Frankrijk naar dat Belgisch nummer.

Waarom zouden ze zoiets voorzien?
Ik kan me ook niet voorstellen dat zoiets zou werken, France Telecom gaat zichzelf in de roaming-vingers snijden of wat?Edward Valckx schreef:Dat is gegarandeerde onzinRobots schreef:Type +33 2 en dan je Belgisch GSM nummer en je belt via Frankrijk naar dat Belgisch nummer.![]()
Waarom zouden ze zoiets voorzien?
Probeer het .... ben ervoor gefactureerd (via Frankrijk) en geen klacht mogelijk, al betwijfel ik dat ik het ooit gedaan heb. Heb het dan getest met mijn zoon zijn nummer (Proximus) en die van mijn vrouw (Mobistar) en beiden werken. Heb toen eens NL geprobeerd en dat werkt blijkbaar ook.
-
- Elite Poster
Kan je eens vertellen wat je exact gedaan hebt?Robots schreef:Heb het dan getest met mijn zoon zijn nummer (Proximus) en die van mijn vrouw (Mobistar) en beiden werken. Heb toen eens NL geprobeerd en dat werkt blijkbaar ook.
Ik wou dat ik dat wist... Ik ben die dag teruggekomen uit de US. 's Middags heb ik mijn broer kort gebeld en 's namiddags ben ik naar de voetbal van mijn zonen geweest. Tijdens die match heb ik blijkbaar 74 minuten met een nummer in Frankrijk gebeld. Heel raar want ik bel heel zelden naar Frankrijk en zeker niet tijdens de voetbal want ik sta dan meestal met vrienden te praten.
Ik ben dus enorm verbaasd als ik de factuur van Proximus krijg, want het is een nummer dat ik absoluut niet ken. Ik bel met Proximus en daar geven ze me de uitleg dat het een Belgische pay en go is dat ik gebeld heb. Meer info krijg ik niet. Ik probeer dus maar om dat nummer te bellen, want ik zou het raar vinden dat een Fransman zo maar eventjes 74 minuten zijn telefoon zou laten openliggen om naar niks te luisteren van iemand die hij niet kent. Ik bel dus het nummer en direct komt de naam van mijn broer op het scherm en iets later krijg ik zijn voice-mail. Ik dacht eerst dat het een speciaal abonnement was van mijn broer omdat hij vroeger regelmatig naar Frankrijk moest voor zijn werk, maar ik vond het raar dat ik per ongeluk een 3 tussen zijn nummer zou gezet hebben en dat mijn broer zijn lijn zolang zou opegehouden hebben. Dus ik probeer hetzelfde te doen met het nummer van mijn jongste zoon (Proximus). Dus ik typ +33 2 4.... en ik krijg inderdaad direct op mijn scherm David. Probeer hetzelfde met +31 2 4... en dat geeft hetzelfde resultaat. Uit nieuwsgierigheid nog eens met het nummer van mijn vrouw geprobeerd (Mobistar) en dat werkte ook.
Dus als iemand me kan verklaren wat hier gebeurt zou ik dat heeel graag vernemen
Ik ben dus enorm verbaasd als ik de factuur van Proximus krijg, want het is een nummer dat ik absoluut niet ken. Ik bel met Proximus en daar geven ze me de uitleg dat het een Belgische pay en go is dat ik gebeld heb. Meer info krijg ik niet. Ik probeer dus maar om dat nummer te bellen, want ik zou het raar vinden dat een Fransman zo maar eventjes 74 minuten zijn telefoon zou laten openliggen om naar niks te luisteren van iemand die hij niet kent. Ik bel dus het nummer en direct komt de naam van mijn broer op het scherm en iets later krijg ik zijn voice-mail. Ik dacht eerst dat het een speciaal abonnement was van mijn broer omdat hij vroeger regelmatig naar Frankrijk moest voor zijn werk, maar ik vond het raar dat ik per ongeluk een 3 tussen zijn nummer zou gezet hebben en dat mijn broer zijn lijn zolang zou opegehouden hebben. Dus ik probeer hetzelfde te doen met het nummer van mijn jongste zoon (Proximus). Dus ik typ +33 2 4.... en ik krijg inderdaad direct op mijn scherm David. Probeer hetzelfde met +31 2 4... en dat geeft hetzelfde resultaat. Uit nieuwsgierigheid nog eens met het nummer van mijn vrouw geprobeerd (Mobistar) en dat werkte ook.
Dus als iemand me kan verklaren wat hier gebeurt zou ik dat heeel graag vernemen
-
- Premium Member
- Bedankt: 69 keer
Is wel raar. Bij mij lukt het niet om naar zo een nummer te bellen met een extra 2 ervoor.
Mogelijk hangt het van het Proximus abonnement af. Ik heb ooit updates op mijn abonnement gekregen omdat ik veel in het buitenland was, maar nooit documentatie van gekregen, dus wat het exact was weet ik niet. Trok me dat toen ook niet aan omdat het mijn werkgever was die dat regelde.
-
- Elite Poster
- Uitgedeelde bedankjes: 56 keer
- Bedankt: 208 keer
Dit verschijnsel staat op vele sites uitgeleged, veel telefoonboeken, matchen enkel de mapping nummer / naam op de 8 of 9 laatste cijfers. Dit verklaard veel.Robots schreef:Ik wou dat ik dat wist... Ik ben die dag teruggekomen uit de US. 's Middags heb ik mijn broer kort gebeld en 's namiddags ben ik naar de voetbal van mijn zonen geweest. Tijdens die match heb ik blijkbaar 74 minuten met een nummer in Frankrijk gebeld. Heel raar want ik bel heel zelden naar Frankrijk en zeker niet tijdens de voetbal want ik sta dan meestal met vrienden te praten.
-
- Elite Poster
Klopt, maar het verklaarT niet waarom hij de voicemail van die bewuste persoon wel degelijk te horen kreeg...Tomsworld schreef:Dit verschijnsel staat op vele sites uitgeleged, veel telefoonboeken, matchen enkel de mapping nummer / naam op de 8 of 9 laatste cijfers. Dit verklaard veel.